Gå til innhold

På`an igjen


Rannva

Anbefalte innlegg

62 dager til termin.

21 dager til ferie/permisjon.

15 vakter igjen, hvorav 4 er kveldsvakter.

1 jobbehelg igjen.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auauauau.

Nå er det rett før jeg setter meg ned og gråter.

De siste ukene har babyen presset mer og mer utover på den ene siden, rett under ribbeina. Det kjennes ut som h*n prøver å gnage seg vei rett igjennom magen min. Prøver å dytte og presse litt tilbake, men rett etter er knotten på plass igjen. All sitting er vondt. Jeg er ikke så veldig høy, så magen tar hele meg føler jeg. Den kjennes ut som et stort ømt blåmerke. :tristbla:

At jeg ikke klarer å sove eller spise særlig hjelper vel heller dårlig på humøret.. :sjenert:

Sutrekoppen Rannva

61 dager til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye sutremuligheter. :sjenert:

Har jobbehelg. Min siste heldigvis.

I går, like før jeg skulle på jobb, fikk jeg enda flere vondter. Denne gangen på innsiden av lårene, nedover beina og oppover nederste del av magen. Og det er skikkelig vondt også. Gåing og ståing, som min jobb består av, er fryktelig. Vanlig sitting er ok, men på jobb har jeg bare en høy krakk. Det er bedre for lårene en å stå, men ikke bra for ryggen/hoftene.

Skal til legen på onsdag, og lurer på om jeg skal krype til korset og be om sykemelding. Passer veldig dårlig, har årets travleste uke på jobb fra i morgen. Men dette fungerer ikke. Nå har jeg bedt om tilrettelegging siden begynnelsen av april, men blir ikke hørt.

Pleier aldri å banne, men nå skulle jeg gjerne slengt rundt noen kraftuttrykk. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg blitt sykemeldt. 100% frem til permisjonen. Bekkenløsning.

:tristbla:

Vet det er kjipt med sykmelding men det er en grunn til at du nå er det! Slapp av og hvil. Tenk så godt det er å være uthvilt når den lille kommer...

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk murmelmy og iingvild. :klem:

Bekkenløsningen gikk fra å være ubehagelig til å være usansynlig vondt!

Klarer noen få museskritt med krykker, men dette er nok det vondeste jeg har opplevd. Og det er enda lenge til terminen. Aner virkelig ikke hvordan vi skal få hverdagen til å gå opp. Det aller meste av husarbeid faller på mannen om dette fortsetter. Jeg kan sitte og henge opp klær, men har ikke mulighet til å gå i vaskekjelleren. Ikke kan jeg bære noe heller på krykker. Det eneste jeg klarer med vesla, er å sitte og lese og synge. Stakkar, hun er helt fortvilet når hun ser at jeg har det vondt. Og krykkene er skumle. Har forklart henne at det ikke er farlig at mamma har vondt, men hun ser jo at jeg sliter. :tristbla:

Håper ikke alle dager blir like vonde. I dag er min største prestasjon å gå til do.

Skal ringe en fysioterapaut i morgen. Håper hun kan hjelpe, dersom jeg klarer å komme meg ut døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

Synes synd på deg nå... :klem: Håper fysioterapauten kan hjelpe!

Vi har vært på hytta i helga og fått slappet skikkelig av. Så jeg har masse overskudd -så lenge det varer ;)

Jeg er så trøtt for tida, og tenker nesten bare på å sove... Senga mi er det beste som finnes for tiden. :ler:

Ta godt vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Heldigvis er ikke alle dager like ille. Det er faktisk flertall av de gode. Har bare hatt et par dager der jeg ikke kan gå med krykker engang. Ofte kan jeg gå vanlig rundt i huset og på korte handleturer. Har ikke lagt ut på langtur/shopping, men litt middagshandling i nærbutikken. Etterhvert begynner jeg å finne ut hva jeg kan gjøre uten å bli værre, og det er deilig. Men det blir likevel mange lange og kjedelige timer på sofaen. Nettene er stort sett vonde. Jeg sover ganske utolig, og nå våkner jeg med smerter i beina sikkert hver gang jeg snur meg. Bra jeg kan ta igjen litt på dagtid.

Fysioterapauten var super. Har fått øvelser jeg gjør morgen og kveld, og selv om jeg ikke blir bedre (var forberedt på det) så hjelper det nok godt så jeg ikke blir værre. Har jo tross alt en del uker igjen.

Alt i alt har jeg det bra, nå som jeg har innfunnet meg med situasjonen. Rugekasse på heltid, og har stort sett middagen klar når min kjære kommer fra jobb. Han er også fornøyd med den bivirkningen av sykemeldingen. ;)

Venner stikker ofte innom litt på kvelden, og det er godt å treffe folk selv om jeg ikke går ut noe særlig selv. Tror mannen også synes det er bra. Det bygger seg opp et visst snakkebehov når jeg går så mye alene på dagtid.. :sjenert:

Vesla er i storform om dagen, og er så enkel å ha med å gjøre. Det er virkelig høstvær her, med masse regn og vind, så hun kommer våt, svett og lykkelig fra barnehagen hver dag. Det er nok en liten friluftsjente vi har fått. Og hver dag imponerer hun oss med å si nye ord.

Hun er veldig opptatt av babyer. Både den vi venter og de rundt. Nå er to av tre barnehagetanter gravide, (den tredje kom tilbake fra barselpermisjon på torsdag) og det er stor stas. Hver gang vi har babyer på besøk oppfører hun seg som en liten mor som skal hjelpe med alt og kose og mate og skifte bleie og leke osv osv. Moro å se, håper hun blir like flink og ivrig som storesøster. :ler:

Nå er det leggetid, god natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

34 dager til termin.

Nå er alt klart til småen skal komme, så nå går jeg bare og venter. Mye smerter fører til rolige og kjedelige dager. Ofte er nettene vondest, og da blir jo dagene også mye ødelagt.

Vi har mange prosjekter på gang i huset, og jeg får naturligvis dårlig samvittighet siden jeg ikke kan bidra noe særlig. Men jeg får heller gjøre min del senere når kroppen vil samarbeide litt.

I helga skal vesla til min søster, så vi får masse alenetid. Det gleder jeg meg til. Er sikkert lenge til neste gang vi er uten barn.

I kveld skal vi på gourmet-aften hos et vennepar. Planen var å ha det annen hver gang og med 6-8 ukers mellomrom. Det har sklidd kraftig ut i det siste så nå er det lenge siden sist. En hel kveld med gode venner, god mat og all verdens med tid. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

17 dager til termin! :hoppe:

Skal inn på ny ul i dag. Var hos legen på torsdag, og han ble litt usikker på leie. Jeg er ikke bekymret, kjennes ut som knotten ligger som før. Men jeg sier jo ikke neitakk til en ekstra sjekk. Kanskje vi skal spør om kjønnet..?

Siste uken har kynnerene kommet til tider hyppig, og er blitt ganske sterke. I natt føltes det som jeg hadde en lang kynner som varte hele natten. Håper det er et tegn på at noe snart er på gang. Bekkenet holder på å ta knekken på meg, særlig om nettene. Er konstant trett siden jeg aldri sover mange minuttene i strekk.

En av mine beste venninner er fotograf og grafisk designer på sykehuset. Hun har tidligere tatt bilder av meg og brukt i brosjyrer og på nettet, og det er litt gøy. Nå har hun spurt om hun kan komme og ta mor-baby-bilde når jeg har født. Det skal være så "ferskt" som mulig. Så nå er planen at vi (med mindre vi ombestemmer oss selvsagt) ringer henne når vi reiset til føde. Når som helst på døynet. Da skal hun også reise inn, og rett og slett sitte og vente til småen er ute. Håper for hennes del også at det blir en relativt kjapp fødsel. :ler:

Hun sa også at dersom vi ville ha bilder fra selve fødselen kunne hun ta det. Men det er ikke alt vi trenger så detaljerte minner fra, så da sa vi neitakk.

Håper håper håper det blir fødsel i løpet av uka. Selv om det er en stund til terminen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

:hoppe:

Det er en ære å kunne være den første til å gratulere deg med den lille gutten din!

Kjempe klem fra iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så masse!

He he, er på nett for første gang siden den 6 oktober (jeg har vært i London) og det først jeg måtte sjekke var om det hadde skjedd noe med deg, -og det hadde det! HURRA!

Nå gleder jeg meg til å høre mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...