Gå til innhold

Jeg hater abort

juve5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

Samtidig ligger Norge i bunn i Europa på kondombruk. Menn vil ha sex, men vil ikke bruke kondom. De tror at dama bare kan ta abort hvis uhell skjer. Hvorfor forstår ikke mennene hva de gjør?

Jeg sier det er mange tiltak man kan gjøre for å få ned Aborttallene, prevensjon og holdninger er det viktigste, selvfølgelig like mye for menn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse aborthaterne på KG vil selvfølgelig verken adoptere eller være fosterfamilier, ingen av dem. Alle disse har "omstendigheter" som gjør at de ikke kan ta til seg fosterbarn eller adoptivbarn. Men å fortelle andre kvinner at de skal beholde uønskede barn, det gjør de. Merkelig, ikke sant? 

https://www.dagsavisen.no/debatt/2023/02/16/norge-mangler-flere-hundre-fosterhjem-barn-star-i-ko/

Hvorfor tror disse at det er en knakende god ide å produsere enda flere barn som blir kasteballer i barnevernssystemet? Hvor skal disse barna?

Min grunn er at jeg har fire barn, men hadde jeg blitt uplanlagt gravid eller noen i familien hadde trengt hjelp hadde barna vært hjertelig velkomne, men jeg hadde ikke fått gjennomslag for å adoptere mange barn

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til dem som tar selvmord på grunn av store traumer i oppveksten, du.

Ja, skal jeg si så dumt at moren din ikke tok abort mener du? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange kommenterer som aldri burde se dagens lys. Ts, blås i alle kommenterer som skal politisk argumentere for abort. Ikke vie dem en tanke til. Det er ikke deres svar eller syn på ting du er ute etter med denne tråden. 

Så godt at du kjenner en sterk tilknytning til barnet ditt! Det er akkurat det du skal i denne tiden, kroppen din er laget slik at du skal beskytte avkommet ditt med hele livet 💛 Å kjenne på så dyp kjærlighet kan igså være vondt, som nettopp dette abort-temaet, det er smertefullt å tenke på at i verden som er vondt mot barn og baby. det er biologien din som fungerer, det skal være nesten utenkelig for deg. Hormonsystem ditt har tilpasset seg din nye situasjon og sender hauger av signaler til deg som du ikke har fått før i samme grad. Godt og vondt. Vær god mot drg selv, ta vare på deg selv og babyen og familien, vær nære hverandre. 

Steng ute den delen av verden som ikke har respekt eller forståelse for det du er i livet nå. De kan gjøre deg vondt, men du kan ta kontroll ved å ikke inviterer inn. Ikke ta opp såre temaer med andre enn din innerste sirkel av mennesker du vet kan validere deg og forstå hva du trenger. 

Gratulerer med baby og et fungerende tilknytningssystem. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommermor skrev (48 minutter siden):

Og hadde min datter blitt gravid nå, hadde jeg faktisk ønsket at hun tok abort. Da hun ikke er moden nok ennå.

Men det som sjokkerer også er å høre at det slurves mye med prevensjon hos unge jenter og gutter. Prevensjon som kan forebygge at de blir uønsket gravide.

Du ser ikke en korrelasjon mellom å være umoden her ? 

Er man for umoden til å få egne barn (som du sier ditt barn er) så er det vel ikke vanskelig å forstå at ANDRE unge er umodne nok til å ikke innse konsekvensene, og dermed slurver med prevensjon. 

Jeg bare synes det er morsomt at du hadde ønsket at ditt barn hadde tatt abort, da du sier hun ikke er klar for barn, men er sjokkert og overrasket over at andre står i samme situasjon, og da er det ikke like greit at de "bare tar abort". 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er mange som misliker abort sterkt. Men et samfunn som ikke tillater trygg selvbestemt abort, er ikke et samfunn vi vil ha - bare se på hva som har skjedd i USA etter at de kasta Roe vs. Wade. At abort ikke var riktig valg for deg (eller meg), betyr ikke at det ikke er riktig og nødvendig for noen andre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har din mening om at du hater abort og det har du lov å ha. 

Men ikke kom her å si at de som tar abort hater barnet sitt over alt på jord. Abort har ikke noe med hat å gjøre for de fleste. Det tror jeg du vet innerst inne.

Jeg er for abort og er glad for at folk har den muligheten/valget. 

Det hadde vært uakseptabelt å tvinge noen som er blitt voldtatt til å føde barnet hvis de ikke vil. 

Det hadde vært uakseptabelt å tvinge ei ung tenåringsmor som ikke vil ha barn og ikke er klar for å bli mor til å føde ett barn. 

Det hadde vært uakseptabelt å tvinge folk som for eksempler er alvorlig psykisk syk eller rusmisbrukere som ikke vil eller kan ta seg av barn i deres situasjon å føde ett barn. 

Det hadde vært uakseptabelt å tvinge ett par som ikke er klar til å bli foreldre til å føde det barnet likevel. 

Ingen fortjener å tvinges til en fødsel fordi noen er imot abort. Å få barn/ikke minst en fødsel må være frivillig og det kommer det heldigvis alltid til å være. 

Folk som er imot abort, tar ikke abort. Folk som må ta abort/er for abort/gjør det som er det beste for dem, tar abort. Begge deler må respekteres. Både de som velger abort og de som ikke velger det. 

Endret av Elooon
Rettet skrivefeil!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Si det til dem som tar selvmord på grunn av store traumer i oppveksten, du.

Slutt å bruk våre liv som argument for abort! Hilsen en som som forsøkte selvmord pga barndomstraumer

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er barn av to rusavhengige foreldre. De skulle selvsagt aldri fått barn i utgangspunktet. Jeg er en av de svært heldige. Jeg ble tidlig tatt ut av hjemmet, og plassert i fosterhjem. Og jeg ble senere adoptert. 

Jeg er selvfølgelig veldig glad for at jeg i det hele tatt ble født. Men jeg er likevel fullstendig for abort ( selvsagt). Det er så utrolig mange triste skjebner der ute. Og selv om det sitter langt inne å skrive det, så hadde det i noen tilfeller vært bedre å ta abort, enn på død og liv sette barnet til verden. I en verden det er fullstendig uønsket. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

juve5 skrev (På 11.9.2023 den 9.35):

Hvorfor må du hate barnet selv om du ble voldtatt?

Det er vel ingen som må hate barnet? 

Men det å bli voldtatt er en grusom ting. Alle reagerer forskjellig etter en voldtekt. Noen reagerer med sinne og hat, noen reagerer med redsel/angst, depresjon, noen orker ikke tanken på å føde barnet til en voldtektsmann og bli minnet på det hver gang de ser barnet. Dette er normale reaksjoner og det beste for mange voldtektsofre som er blitt gravid og fosteret er å ta abort.
Det er ett valg hver enkel må få ta selv. Selv om noen kvinner klarer å føde barnet etter en voldtekt og beholde det. Så klarer ikke alle det. 

Folk bestemmer over sine egne liv og må gjøre det som er best for de selv og et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 time siden):

Slutt å bruk våre liv som argument for abort! Hilsen en som som forsøkte selvmord pga barndomstraumer

Vel, mennesker som tar selvmord og lykkes, vil jo ikke leve. De tar selvmord fordi livet er uutholdelig. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elooon skrev (1 time siden):

Det er vel ingen som må hate barnet? 

Men det å bli voldtatt er en grusom ting. Alle reagerer forskjellig etter en voldtekt. Noen reagerer med sinne og hat, noen reagerer med redsel/angst, depresjon, noen orker ikke tanken på å føde barnet til en voldtektsmann og bli minnet på det hver gang de ser barnet. Dette er normale reaksjoner og det beste for mange voldtektsofre som er blitt gravid og fosteret er å ta abort.
Det er ett valg hver enkel må få ta selv. Selv om noen kvinner klarer å føde barnet etter en voldtekt og beholde det. Så klarer ikke alle det. 

Folk bestemmer over sine egne liv og må gjøre det som er best for de selv og et barn. 

Dette. Og ligner barnet på faren sin, vil barnet være en evig påminnelse om voldtekten, og hindre at mors kropp og psyke heles.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elooon skrev (1 time siden):

Du har din mening om at du hater abort og det har du lov å ha. 

Men ikke kom her å si at de som tar abort hater barnet sitt over alt på jord. Abort har ikke noe med hat å gjøre for de fleste. Det tror jeg du vet innerst inne.

Jeg er for abort og er glad for at folk har den muligheten/valget. 

Det hadde vært uakseptabelt å tvinge noen som er blitt voldtatt til å føde barnet hvis de ikke vil. 

Det hadde vært uakseptabelt å tvinge ei ung tenåringsmor som ikke vil ha barn og ikke er klar for å bli mor til å føde ett barn. 

Det hadde vært uakseptabelt å tvinge folk som for eksempler er alvorlig psykisk syk eller rusmisbrukere som ikke vil eller kan ta seg av barn i deres situasjon å føde ett barn. 

Det hadde vært uakseptabelt å tvinge ett par som ikke er klar til å bli foreldre til å føde det barnet likevel. 

Ingen fortjener å tvinges til en fødsel fordi noen er imot abort. Å få barn/ikke minst en fødsel må være frivillig og det kommer det heldigvis alltid til å være. 

Folk som er imot abort, tar ikke abort. Folk som må ta abort/er for abort/gjør det som er det beste for dem, tar abort. Begge deler må respekteres. Både de som velger abort og de som ikke velger det. 

Og hvis man tenker på barnets beste opp i dette - det er ikke til barnets beste å vokse opp i et hjem med vold, alkoholisme, narkotikamisbruk eller seksuelt misbruk. Det er ikke til barnets beste å vokse opp med en forelder som ikke til ha dette barnet, som misliker det sterkt og ikke klarer å skjule det. Det er ikke til barnets beste at barnet blir kasteball i barnevernssystemet i årevis, særlig nå som vi mangler flere hundre fosterhjem.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heip skrev (1 time siden):

Ja, skal jeg si så dumt at moren din ikke tok abort mener du? 

Tror du at du snakker med et spøkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min grunn er at jeg har fire barn, men hadde jeg blitt uplanlagt gravid eller noen i familien hadde trengt hjelp hadde barna vært hjertelig velkomne, men jeg hadde ikke fått gjennomslag for å adoptere mange barn

Nettopp. Og vi mangler flere hundre fosterhjem. Ergo trenger vi ikke flere foreldreløse barn i Norge - vi har ikke kapasitet til å ta oss av dem. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier det er mange tiltak man kan gjøre for å få ned Aborttallene, prevensjon og holdninger er det viktigste, selvfølgelig like mye for menn. 

Jeg har ikke sett så mange formaninger og skremselspropaganda rettet mot menn for å få dem til å bruke kondom. De blir heller ikke dømt nord og ned, slik kvinner ofte blir etter abort av mennesker som deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig ganske enkelt. Hater man abort, ja da tar man ikke abort. Hva andre velger å gjøre med seg og sitt liv har da virkelig ingen innvirkning på ens eget liv?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv tobarnsmor og kunne aldri tenkt meg et liv uten barna mine. Men den dagen abort blir ulovlig i Norge er den dagen jeg kommer til å pakke kofferten og flytte ut av landet, for det vil jeg beskytte datteren min fra. Ingen andre enn hun skal bestemme over sin egen kropp❤️Ja, abort er trist! Men i de fleste tilfeller er det nødvendig. Om datteren min noen gang kommer til meg og sier at hun trenger å ta abort kommer jeg til å støtte henne 100 %❤️

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (16 minutter siden):

Vel, mennesker som tar selvmord og lykkes, vil jo ikke leve. De tar selvmord fordi livet er uutholdelig. 

Betyr ikke at de hadde lyst å bli drept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...