Topsi Skrevet 12. september 2023 #101 Del Skrevet 12. september 2023 mrs.tld skrev (9 minutter siden): Det er jo egentlig ganske enkelt. Hater man abort, ja da tar man ikke abort. Hva andre velger å gjøre med seg og sitt liv har da virkelig ingen innvirkning på ens eget liv? Men det handler ikke om seg og sitt liv, det handler om et annet liv, det er derfor vi bryr oss, fordi et forsvarsløse liv er involvert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #102 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Men det handler ikke om seg og sitt liv, det handler om et annet liv, det er derfor vi bryr oss, fordi et forsvarsløse liv er involvert. Dere bryr dere ikke. Ellers hadde dere donert mange penger til organisasjoner som prøver å bekjempe kjønnslemlestelse, barneekteskap, fattigdom og misbruk i Norge og utlandet, donert deler av lønna for å gi mat til de sultende barna i Sør-Sudan osv. Dere hadde startet privat barnehjem/fosterfamilie og hjulpet mødre som trenger bistand. Dere ønsker ikke å bidra, dere ønsker å dømme og kritisere andre mennesker. Dere bryr dere heller ikke om hvilket liv det eventuelle barnet får. Bare man blir FØDT, så er det ikke så nøye hvor jævlig livet blir videre. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #103 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (1 minutt siden): Dere bryr dere ikke. Ellers hadde dere donert mange penger til organisasjoner som prøver å bekjempe kjønnslemlestelse, barneekteskap, fattigdom og misbruk i Norge og utlandet, donert deler av lønna for å gi mat til de sultende barna i Sør-Sudan osv. Dere hadde startet privat barnehjem/fosterfamilie og hjulpet mødre som trenger bistand. Dere ønsker ikke å bidra, dere ønsker å dømme og kritisere andre mennesker. Dere bryr dere heller ikke om hvilket liv det eventuelle barnet får. Bare man blir FØDT, så er det ikke så nøye hvor jævlig livet blir videre. Hva vet du om hva jeg donerer penger til? Stråmannsargument! Hvis du ikke gjør sånn eller sånn skal jeg ha rett til å drepe... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #104 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Hva vet du om hva jeg donerer penger til? Stråmannsargument! Hvis du ikke gjør sånn eller sånn skal jeg ha rett til å drepe... Dere er ikke "pro-life", dere er "pro-birth". Igjen, etter fødselen så driter du og dine likesinnede i hvordan det går med barnet. Dere slipper å ta vare på disse barna eller bidra med noe som helst, dere bare sitter og dømmer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #105 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Dere er ikke "pro-life", dere er "pro-birth". Igjen, etter fødselen så driter du og dine likesinnede i hvordan det går med barnet. Dere slipper å ta vare på disse barna eller bidra med noe som helst, dere bare sitter og dømmer. Du får gjenta deg selv så mye du vil, det gjør det ikke sant, og det gir heller ikke dere rett til å drepe. Ha en fin dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
navnet Skrevet 12. september 2023 #106 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Bare man blir FØDT, så er det ikke så nøye hvor jævlig livet blir videre. Markerer denne, bare sånn at jeg kan lese den en gang til. Det å skulle nekte kvinner å ta abort er en nymotens greie. Historisk så har vi alltid tatt vonde valg når det kommer til avkom. Vi vet at abort ble skrevet om i bibelen, og vi finner ekstremt gamle tekster om hvordan man kunne gå fram for å få det til. Vi har forlatt barn i skogen for vi kan ikke mate barna som er eldre, og så videre. Å nekte kvinner å ta abort, er et samfunn hvor kvinner ikke har mulighet å valgfrihet til å kunne klare seg selv. Det innebærer å videreføre fattigdom i generasjoner nedover, og vi vet at kvinner søker abort om det er lov eller ikke, og de dør av hjemmeaborter. Vi vet også at i utsatte områder hvor abort blir lovlig så blir det mindre kriminalitet, mindre vold, mindre jobb for barnevern, mindre barnekriminalitet og mer utdannede mennesker som har mulighet til å gi seg selv bedre liv. Å kun sitte å "humanifisere" små celleklumper uten å se på det store bilde vil, tilslutt undertrykke kvinner om vi lar det gå så langt. Selvsagt er ikke abort en enkel greie folk gjør bare for at de ikke vil bli tykke, men det er ikke opp til meg å diktere hvordan andre skal leve sine liv, og jeg ser jo her i tråden at det er nok folk som dømmer de, så jeg velger å la være med det også. Mine medsøstre kan gjøre hva de vil med sin kropp, jeg stoler på at de vet hva de holder på med, og at de tar avgjørelser som er gode for de. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #107 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Du får gjenta deg selv så mye du vil, det gjør det ikke sant, og det gir heller ikke dere rett til å drepe. Ha en fin dag Hva bidrar konkret DU med for å ta vare på disse uønskede barna? Gir du penger til folk som ønsker å etablere private barnehjem? Har du søkt om å bli fosterforelder? Bidrar du på noen som helst annen måte? Inviterer du fattige familier med barn for å feire jul hos deg? Gir du bort julemat til fattige familier? Huser du enslige mindreårige flyktninger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #108 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (15 minutter siden): Men det handler ikke om seg og sitt liv, det handler om et annet liv, det er derfor vi bryr oss, fordi et forsvarsløse liv er involvert. Ok....så om jeg blir gravid...så skal jeg ikke ta abort..for du mener jeg tar livet av en forsvarsløs liv...den er grei...jeg beholder. Men...da gir du meg penger vær mnd til mat,klær, vogn og alt en baby trenger til hen blir 18 år? Høres det ut som en plan? Eller..skal jeg beholde barnet...leve i skikkelig fattigdom, og ikkje kunne gi barnet det den trenger.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #109 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (10 minutter siden): Hva bidrar konkret DU med for å ta vare på disse uønskede barna? Gir du penger til folk som ønsker å etablere private barnehjem? Har du søkt om å bli fosterforelder? Bidrar du på noen som helst annen måte? Inviterer du fattige familier med barn for å feire jul hos deg? Gir du bort julemat til fattige familier? Huser du enslige mindreårige flyktninger? JA, JEG HJELPER PÅ FLEERE VIS! Men jeg har ikke tenkt å svare deg, fordi jeg hadde glemt at du er mer opptatt av å diskutere dine meningsmotstandere enn du er av sak. Det skal ikke skje igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #110 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): JA, JEG HJELPER PÅ FLEERE VIS! Men jeg har ikke tenkt å svare deg, fordi jeg hadde glemt at du er mer opptatt av å diskutere dine meningsmotstandere enn du er av sak. Det skal ikke skje igjen Jeg diskuterer ikke meningsmotstandere, jeg spør hva konkret du bidrar med for disse barna som du vil at alle skal føde selv om de ikke vil. Du ønsker ikke å svare på det, siden det mest sannsynlig ikke er noe du bidrar med annet enn dømming. Saken er at du beskylder kvinner som tar abort, for drap. Du får melde dem til politiet, vet du 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #111 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (5 minutter siden): Ok....så om jeg blir gravid...så skal jeg ikke ta abort..for du mener jeg tar livet av en forsvarsløs liv...den er grei...jeg beholder. Men...da gir du meg penger vær mnd til mat,klær, vogn og alt en baby trenger til hen blir 18 år? Høres det ut som en plan? Eller..skal jeg beholde barnet...leve i skikkelig fattigdom, og ikkje kunne gi barnet det den trenger.... Hvis du blir gravid, og ber meg om hjelp til å ta deg av barnet, så skal jeg bidra.med alt jeg har mulighet til ja. I tillegg har vi et velferdssystemet. Men om en kvinne kom til meg og ba meg om hjelp, så ville jeg bidratt med alt jeg kunne ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #112 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (6 minutter siden): Ok....så om jeg blir gravid...så skal jeg ikke ta abort..for du mener jeg tar livet av en forsvarsløs liv...den er grei...jeg beholder. Men...da gir du meg penger vær mnd til mat,klær, vogn og alt en baby trenger til hen blir 18 år? Høres det ut som en plan? Eller..skal jeg beholde barnet...leve i skikkelig fattigdom, og ikkje kunne gi barnet det den trenger.... Hun vil ikke bidra med noe, men vil gjerne at vi føder barn vi ikke vil ha. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #113 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Hvis du blir gravid, og ber meg om hjelp til å ta deg av barnet, så skal jeg bidra.med alt jeg har mulighet til ja. I tillegg har vi et velferdssystemet. Men om en kvinne kom til meg og ba meg om hjelp, så ville jeg bidratt med alt jeg kunne ja Som hva da, konkret? Avlastning annenhver helg, penger til mat og husvære, hva konkret? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #114 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Hvis du blir gravid, og ber meg om hjelp til å ta deg av barnet, så skal jeg bidra.med alt jeg har mulighet til ja. I tillegg har vi et velferdssystemet. Men om en kvinne kom til meg og ba meg om hjelp, så ville jeg bidratt med alt jeg kunne ja Så jeg kan få 20.000 av deg i mnd? I 18 år? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #115 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Som hva da, konkret? Avlastning annenhver helg, penger til mat og husvære, hva konkret? Jeg diskuterer ikke dette med deg. Jeg har svart på hennes spørsmål. Jeg har også svart deg tidligere på at jeg flyttet ut av min egen leilighet på et tidspunkt får hjelpe en barnefamilie som ikke hadde noe sted å bo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #116 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Så jeg kan få 20.000 av deg i mnd? I 18 år? Les svaret mitt en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #117 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Les svaret mitt en gang til Ok....men...du mener at mitt liv ikke betyr noe om jeg tar abort...bare en celle på 5 uker...men det er mer vært? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #118 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Ok....men...du mener at mitt liv ikke betyr noe om jeg tar abort...bare en celle på 5 uker...men det er mer vært? Begge er like mye verdt, hverken fosteret eller mor har mer vedi enn den andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arvidhansen Skrevet 12. september 2023 #119 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Abort og prevansjonsmidler burde bli gjort ulovlig. Det hadde vært positivt av moralske grunner (særlig førstnevnte), men også for samfunnet. Da kunne ikke de kjekkeste karene pule rundt med hundrevis av kvinner. Da blir heller ikke kvinner flest sitt barometer helt forstyrret. Alle måtte gå i par og flere barn hadde blitt født. Endret 12. september 2023 av arvidhansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #120 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Begge er like mye verdt, hverken fosteret eller mor har mer vedi enn den andre Men hvorfor mener du at det er så ille og ta abort i uke 6 eks? Hvorfor er du så imot at kvinner i 2023 kan ta egne valg over sine kropper 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå