Gå til innhold

Jeg hater abort

juve5

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fame skrev (1 minutt siden):

If you say so

For å si det sånn, hvis noen kan bevise overfor meg at et foster ikke er et menneske. Så skal jeg skifte syn. Bevise

Endret av Topsi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 time siden):

Litt drøyt å anta at barn blir kriminelle allerede før de blir født. Man kan komme fra et godt hjem og likevel bli kriminell og fæl. Husk at kriminalitet kommer i mange former 

Det må vel være innafor å påstå at de fleste kriminelle har hatt en mindre gunstig barndom. Det er jo tross alt foreldrene som lærer barna rett og galt, og som er barnas hovedrollemodeller. 

"De fleste" betyr altså ikke alle. Det finnes unntak fra alle regler.

Og det finnes også rike og velutdannede som også er forferdelige foreldre. Abort bør være tilgjengelig for alle. Poenget mitt er at det ofte er bedre at abort blir tatt enn at unger blir påtvunget uvillige foreldre som hverken ønsker, eller er i stand til, å behandle barnet bra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er du på bærtur og du har dårlig evne til å sette deg inn i andres situasjon.

En som tar abort hater ikke selve fosteret i magen. Så det er feil beskrivelse. Personen kn hate situasjonen den er kommet opp i. Personen som tar abort har av ulike grunner ikke mulighet eller ønske om å ha barnet. Det å bli tvunget til å føde og ta vare på et barn i en veldig vanskelig situasjon vil ikke være positivt.

Kos deg med ditt barn og vær glad for at dere har det fint. Så lar du de som trenger abort få ta abort.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

juve5 skrev (9 timer siden):

Hvorfor skulle de barna blitt abortert? Er det ikke heller gjerningsmannen som skulle blitt tatt før ugjerningen skjer? Hva er da i det hele tatt vitsen med et lovverk. 

Naiviteten blomstrer og fornuften er forduftet🤦

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rfa skrev (32 minutter siden):

Finnes det fosterhjemplasser eller støtteordninger til disse 12 tusen tvangssvangerskapene ? Eller er det på annet vis du tenker at barna skal hjelpes. Eller er du som abortmotstanderene i usa at en skal bare tvinge folk til å føde og så er det ikke nøye hva som skjer etterpå ?

Det er jo både barn og mødre som vil kreve mye mer oppfølging enn hva ønskede barn krever. 

Nå poengterte jeg at jeg snakket om Norge. Tror du virkelig at de tolv tusen barna hadde trengt fosterhjem? Tror du de tolv tusen damene ikke hadde noe valg? Abort eller et liv i elendighet? Ts er et eksempel. Hun kunne tatt abort, men nå er hun så full av kjærlighet for det unike barnet sitt at hun får disse tankene.. de fleste tar abort fordi det ikke passet akkurat nå, men kan bli supre mødre eller ta imot et barn til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heip skrev (8 minutter siden):

Nå poengterte jeg at jeg snakket om Norge. Tror du virkelig at de tolv tusen barna hadde trengt fosterhjem? Tror du de tolv tusen damene ikke hadde noe valg? Abort eller et liv i elendighet? Ts er et eksempel. Hun kunne tatt abort, men nå er hun så full av kjærlighet for det unike barnet sitt at hun får disse tankene.. de fleste tar abort fordi det ikke passet akkurat nå, men kan bli supre mødre eller ta imot et barn til. 

La oss si at 1/3 del av dei dei da vil havne i en situasjon som absolutt ikke passer, dårlig helse, dårlig økonomi, rus, alder, voldtekt, sterk psykisk sykdom, funksjonshemming osv. Da er vi i 4000 som en skal finne ett hjem til eller på annet vis må følge opp i løpet av livet sitt.

Har du tenkt å adoptere noen av disse barna ?

Så vidt jeg har fått med meg har vi alt i dag mangel på fosterhjem og i dag trenger vi bare ca 1000 i året og du vil tvinge fram ett enda større behov. Eller tenker du at alle som blir tvunget til å.bli foreldre havner i liv der alt er rosenrødt og en trenger ikke gjøre noen andre tiltak enn å nekte folk å ta abort?

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 time siden):

For å si det sånn, hvis noen kan bevise overfor meg at et foster ikke er et menneske. Så skal jeg skifte syn. Bevise

Det forskjell på et foster og et embryo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juve5 skrev (11 timer siden):

Jeg er 24 år gammel og fødte ei datter for tre måneder siden. Det har vært kjempe tøft og hun er nok en baby man ville kalt «krevende», likevel så elsker jeg henne så utrolig høyt. Når jeg ble gravid slet jeg helt enormt med kvalme og kastet opp flere ganger til dagen. I 6 måneder. På jobb måtte jeg gå på bakrommet å spy mens kunder hørte på. Det var grusomt og tanken om abort streifet flere ganger.

likevel, her er jeg med ei nydelig datter. Og jeg kan virkelig ikke se for meg livet uten henne. Det er en så utrolig utakknemlig  jobb å ha henne, men de få vakre øyeblikkene vi har kan ikke veies. 

det har gått opp for meg hvor mye jeg hater abort. Media bildet bombarderer med abort historier nå som valg dagene er her og jeg klarer ikke annet enn å gråte og gråte og gråte over alle babyene som blir abortert. Det kunne vært min egen datter. Hun jeg elsker så høyt. Og jeg blir helt gråtkvalt av tanken på disse aborterte fostrene som kunne blitt født, ønsket og elsket. Istedenfor blir de og dems fremtid skylt ned i en faktisk dass. Hatet og uønsket. 

Tenk om det var deg, eller meg. En mor som hater deg overalt på jord og vil gjøre hva som helst for å skylle deg ned i do. Tenk om vi oppførte oss slik mot dem som vil begå selvmord. Hvorfor prøver vi å redde de som vil drepe seg sjøl, men de som ikke har fått retten til å fortelle om de ønsker å leve eller ikke, de skyller vi ned i do?

hilsen gråtkvalt ung førstegangs mor

edit: ser jeg kommuniserte litt dårlig i innlegget mitt, noen som har lest innlegget som at jeg hater andre mødre. Det gjør jeg IKKE. Fjernet setningen for å minske forvirring. 

Du lager dette innlegget og får å tåle kritikk, håper jeg.  

Jeg var kun 19år da jeg ble gravid, var i et voldelig forhold og valgte abort. Jeg fikk god støtte fra amathea i den tid, hun var helt likegyldig i valgene vi valgte å ta, støttende uansett. 

Jeg fikk utskrapning og det for meg veldig vondt men nødvendig. Ble avskydd av flere og fikk et kaldt blikk av noen som jobbet der. Jeg slet med panikkanfall i ettertid grunnet dette, skyldfølelse og angst. Sånn skal det ikke være. (I den sårbare situasjonen jeg var i skulle de støttet meg) Jeg kunne ikke ha dette barnet. Det å kritisere folk som velger abort er vondt, det er vårt valg. Om du tenker det er hårreisende, så er det uansett et valg vi andre har tatt. 

Du må innse at folk velger forskjellig og at det nok er en årsak rundt dette. I ettertid har jeg fått 2 fantastiske barn som jeg elsker! K som idag er 35

Endret av 29_j
  • Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rfa skrev (1 time siden):

La oss si at 1/3 del av dei dei da vil havne i en situasjon som absolutt ikke passer, dårlig helse, dårlig økonomi, rus, alder, voldtekt, sterk psykisk sykdom, funksjonshemming osv. Da er vi i 4000 som en skal finne ett hjem til eller på annet vis må følge opp i løpet av livet sitt.

Så vidt jeg har fått med meg har vi alt i dag mangel på fosterhjem og i dag trenger vi bare ca 1000 i året og du vil tvinge fram ett enda større behov. Eller tenker du at alle som blir tvunget til å.bli foreldre havner i liv der alt er rosenrødt og en trenger ikke gjøre noen andre tiltak enn å nekte folk å ta abort?

Det kunne jeg godt ha gjort hvis jeg hadde plass til flere barn. Men ja, mange tiltak kan gjøres for å begrense abort og for å hjelpe uplanlagte gravide. Mange tiltak som ikke ender i fosterhjem.  Først og fremst holdningene til dere som roper om celleklumper og hvor elendige liv alle aborterte barn hadde fått. Vet du hvor mange som angrer? Mange blir presset til abort og får ikke noe støtte til å stå i valget om å beholde barnet. Men fortsett og rop ut til oss som ønsker å hjelpe barna og mødrene om hvor forferdelig vi er. Det nytter ikke å diskutere dette temaet. Alt jeg vet er at jeg synes det er trist med alle barna som kunne fått bra liv, om mødrene tok et annet valg. Og argumentene om celleklumper, parasitter, og at at de stakkars barna har det bedre ved å ikke få lov til å bli født fordi dere.mener at de hadde fått så elendige liv er ikke bra argumenter. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heip skrev (1 minutt siden):

Det kunne jeg godt ha gjort hvis jeg hadde plass til flere barn. Men ja, mange tiltak kan gjøres for å begrense abort og for å hjelpe uplanlagte gravide. Mange tiltak som ikke ender i fosterhjem.  Først og fremst holdningene til dere som roper om celleklumper og hvor elendige liv alle aborterte barn hadde fått. Vet du hvor mange som angrer? Mange blir presset til abort og får ikke noe støtte til å stå i valget om å beholde barnet. Men fortsett og rop ut til oss som ønsker å hjelpe barna og mødrene om hvor forferdelig vi er. Det nytter ikke å diskutere dette temaet. Alt jeg vet er at jeg synes det er trist med alle barna som kunne fått bra liv, om mødrene tok et annet valg. Og argumentene om celleklumper, parasitter, og at at de stakkars barna har det bedre ved å ikke få lov til å bli født fordi dere.mener at de hadde fått så elendige liv er ikke bra argumenter. 

Enig! Trist å se at folk argumenterer for at vi som hadde en vond barndom hadde hatt det bedre om vi ikke fikk lov å bli født...

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (12 minutter siden):

Enig! Trist å se at folk argumenterer for at vi som hadde en vond barndom hadde hatt det bedre om vi ikke fikk lov å bli født...

Ja, det er en ekstrem påstand at det er godhjertet å la mennesker slippe å bli født. Huff forstår det ikke jeg

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv tatt abort, fordi det siste jeg ville ønsket for mitt barn var å vokste opp med en fattig alenemor med psykiske plager som sliter med å få endene til å møtes. Faren til barnet ville absolutt ikke ha barnet, og vi var ikke i et forhold. Jeg gikk også på prevensjon, men uheldig som jeg var, var jeg iblant den 1% som prevensjonen svikter akuratt da. Jeg hatet absolutt ikke «barnet», men jeg visste at det livet som ble til inni meg kom til å få det vondt, jeg kom til å bli en uegnet mor med min økonomi og situasjon.Rett og slett trist for alle parter..

• Liker 5
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heip skrev (23 timer siden):

Aborttallene er høye nå, og jeg tror ikke mange jenter og damer forstår hva de gjør! Synet på abort har blitt iskaldt. 

Samtidig ligger Norge i bunn i Europa på kondombruk. Menn vil ha sex, men vil ikke bruke kondom. De tror at dama bare kan ta abort hvis uhell skjer. Hvorfor forstår ikke mennene hva de gjør?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heip skrev (11 timer siden):

Ja, det er en ekstrem påstand at det er godhjertet å la mennesker slippe å bli født. Huff forstår det ikke jeg

Si det til dem som tar selvmord på grunn av store traumer i oppveksten, du.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
rfa skrev (13 timer siden):

Disse aborthaterne på KG vil selvfølgelig verken adoptere eller være fosterfamilier, ingen av dem. Alle disse har "omstendigheter" som gjør at de ikke kan ta til seg fosterbarn eller adoptivbarn. Men å fortelle andre kvinner at de skal beholde uønskede barn, det gjør de. Merkelig, ikke sant? 

https://www.dagsavisen.no/debatt/2023/02/16/norge-mangler-flere-hundre-fosterhjem-barn-star-i-ko/

Hvorfor tror disse at det er en knakende god ide å produsere enda flere barn som blir kasteballer i barnevernssystemet? Hvor skal disse barna?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (16 timer siden):

Fordi dere tar feil, derfor kommer dere ingen vei

Kan det tenkes at det ikke er slik at den ene har rett og den andre feil. Finnes gode argumenter for begge syn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er i mot abort, så har jeg med årene fått et mer nyansert bilde av abort. I noen situasjoner som graviditet ved incest, voldtekt er abort selvskreven.

Og hadde min datter blitt gravid nå, hadde jeg faktisk ønsket at hun tok abort. Da hun ikke er moden nok ennå.

Men det som sjokkerer også er å høre at det slurves mye med prevensjon hos unge jenter og gutter. Prevensjon som kan forebygge at de blir uønsket gravide.

Og hva om det oppdages at fosteret er alvorlig sykt og ikke vil overleve fødsel ? Eller vil leve et liv med svært store handicap ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge det jeg fikk presentert da jeg var gravid og leste om utviklingen til fosteret uke for uke, så får fosteret en slags selvbevissthet ganske sent - lenge etter abortgrensen. Inntil da eksisterer det bare, og bevegelsene er spastiske og ubevisste. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...