Gå til innhold

Prosjekt kropp

Ephemera

Anbefalte innlegg

Har sittet og lest igjennom 14 sider her..... Kan jeg også få henge meg på? Har holdt på med endret livsstil siden begynnelsen av måneden.  :)

Da er du kommet til rett sted. :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:troest:

Skjønner at du blir frustrert... Men prøv å spise riktig selv om du ikke har tid til å trene. Bortsett fra en halvtime sykling igår, har ikke jeg trent heller.

Og alt dette kan være litt vanskelig i starten. Det går nok bedre etter hvert, skal du se! Hold ut!!

Hm.. Sitter i barnehagen og planlegger. Alene. Tror du ikke jeg gikk bort i fryseren og tok en ispinne. Føler liksom jeg må ha noe godt siden det er så synd på meg her jeg sitter. Hehhe..

Jeg gleder meg til pasta og skinke når jeg kommer hjem. Men er ikke hjemme før.. hm.. klokka 21..

Ganske fortvilende å ønske å trene, men ikke ha tid. Heldigvis bruker jeg iallfall kroppen en del i det daglige arbeidet.

Skal prøve å holde motivasjonen oppe. Men det er jammen ikke lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

Kan jeg hive meg med i denne "klubben" jeg også??

Har endret livsstil de siste to ukene og gått ned 1,5 kilo. Så målene mine er nå:

Vekt 58

Høyde 162

Vil gjerne ned 5-6 kilo til før mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

Kan jeg hive meg med i denne "klubben" jeg også??

Har endret livsstil de siste to ukene og gått ned 1,5 kilo. Så målene mine er nå:

Vekt 58

Høyde 162

Vil gjerne ned 5-6 kilo til før mai.

:velkommen:

Håper du vil trives her hos oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et innlegg om middagstips mens jeg satt på jobb, men så ble det slettet før jeg rakk å sende det...

Vel, jeg prøver igjen:

Jeg kommer til å spise mye kyllingfileet. Også må jeg bytte ut jasminrisen med villris, selv om all ris inneholder mye kalorier. Jeg er glad i masse ris, men også her må det kuttes ned... Også må jeg ha litt saus. Jeg er veldig glad i Bretagnesaus (i pose, fra Toro). Det går helt fint å ta i litt mindre smør enn det som står på posen, og da er det ikke så avskrekkende med 1 dl.

Ellers er det lite kalorier i fisk. Det fant jeg ut en dag vi spiste kokt torsk, poteter og grønnsaksblanding. Også her brukte jeg litt saus (en annen kyllingsaus, i samme serie).

Det går også an å spise de små pizzaene. Som Mia pizza. De har også kommet med en med bare 5 % fett som jeg skal lete etter.

Magre pølser går også an.

Men jeg ønsker også tips fra dere! Middag med lite kalorier er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert Ephemera!

Var flink da jeg var på butikken i dag, kjøpte en stor pakke kyllingfilet og en pakke karbonadedeig. Brukte merkbart lang tid på å handle, må jo lese på alle pakninger mht kcal, sammenlikner alt!

Vanskelig med ris og pasta synes jeg, det hører liksom med til middagen (ofte), og det er så mye kalorier i det. Poteter er nesten bedre sånn sett: 3 kokte poteter= 89 kcal, i motsetning til 1 dl ukokt Basmatiris= 292 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du inn på "min dagbok". Så trykker du på  "søk frokost", så for eksempel på "brød, mel og kornblanding", under der finner du for eksempel "grovbrød", velger hvor mye du har spist, og legger det inn i dagboka.

Hvis du mente egen oppskrift, som jeg ikke har prøvd ennå, så tror jeg det bare er å trykke "mine egne frokoster" så kan du legge det inn der, omtrent på samme måte tror jeg. Da blir den lagret så du kan bruke den flere ganger.

Jeg stresset med å legge inn egen mat. Da jeg hadde trykket alt inn og skulle lagre det, så forsvant hele dritten og jeg finner det ikke igjen!! :frustrert:

Så det er ikke bare deg Grace som ikke får det til. Jeg synes det er litt vanskelig å finne fram på vektklubben. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag er vanskelig ja, speielt når man ikke er middasjente. Men jeg prøvde en fra vg på lørdag og den var god. Farmors kyllingrett eller noe slik, la inn oppskriften i et tidligere innlegg :)

Jeg har bare lyst til å gi alle i tråden en :dagens-rose: For vi er flinke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg selv i nakken og gikk på vekten i dag, selv om jeg har sagt at jeg ikke skal sjekke den med det første.

Jeg har gått ned 4 kilo i januar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WHOA!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::danse:

Og dette er fett og ikke vann! Dette er virkelig verdt alle de slitsomme timene på elipsemaksinene, styrketreningene og aerobiktimene mine. Åhh, dette er sååå kjekt!!

Er det flere som har veid seg i dag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg selv i nakken og gikk på vekten i dag, selv om jeg har sagt at jeg ikke skal sjekke den med det første.

Jeg har gått ned 4 kilo i januar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WHOA!!  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :danse:

Og dette er fett og ikke vann! Dette er virkelig verdt alle de slitsomme timene på elipsemaksinene, styrketreningene og aerobiktimene mine. Åhh, dette er sååå kjekt!!

WOW!!! Så flink du har vært. Skjønner at trening gjør susen, så det er vel bare å komme i gang....er bare så vanvittig tiltak merker jeg.

Men det er bare å :klappe: for deg hvertfall. Og alle de andre her inne da. Er flinke alle mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stresset med å legge inn egen mat. Da jeg hadde trykket alt inn og skulle lagre det, så forsvant hele dritten og jeg finner det ikke igjen!!  :frustrert:

Så det er ikke bare deg Grace som ikke får det til. Jeg synes det er litt vanskelig å finne fram på vektklubben.  :sur:

Bra, trodde det var jeg som gjorde noe feil...

Nå har jeg trent. I følge programmet mitt skulle jeg danse i en halvtime, men det ble 40 min.. :superstolt:

Har sånn Eye toy Kinetic spill til Playstation 2. Det var jammen meg gøy...

Anbefales..

Hvordan det går med dagsinntaket av kalorier vet jeg ikke, har ikke lagt inn alt enda. Men håper det er sånn ca 1300..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er.

Henger meg på jeg å. Har så smått starta det nye året med litt sunnere kost og prøvd å redusere på mengden matinntak, men har nok ikke gått ned noe ennå.

Hadde faktisk planer om å gå en tur imorgen, en runde som tar ca 1 time, så hvis jeg klarer å gjennomføre det 3 - 4 ganger i uken + å ta ibruk ergometersykkelen igjen burde det etterhvert gi resultat.

Melder meg også inn i vektklubben nå.

Mine mål:

Høyde: 167 cm

Vekt: 80 kg :sur:

Mål: 65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt ang trening er å trene på treningssenter 10 ganger per måned. Da trener jeg enten løping+styrke eller spinning. Denne måneden kommer jeg nok ikke til å klare målet helt, blir 8 ganger jeg har vært der, men så har jeg kompensert litt med pilates hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
WOW!!! Så flink du har vært. Skjønner at trening gjør susen, så det er vel bare å komme i gang....er bare så vanvittig tiltak merker jeg.

Men det er bare å  :klappe: for deg hvertfall. Og alle de andre her inne da. Er flinke alle mann!

Takk! :klem:

Ja, trening gjør susen selv om det er tungt å komme seg opp av sofaen og bort til treningssenteret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, trodde det var jeg som gjorde noe feil...

Nå har jeg trent. I følge programmet mitt skulle jeg danse i en halvtime, men det ble 40 min.. :superstolt:

Har sånn Eye toy Kinetic spill til Playstation 2. Det var jammen meg gøy...

Anbefales..

Hvordan det går med dagsinntaket av kalorier vet jeg ikke, har ikke lagt inn alt enda. Men håper det er sånn ca 1300..

Jeg har hørt at slik dansespill til playstation og lignende er veldig bra trening og ikke minst gøy! Lurer på om jeg også skal kjøpe meg slik... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 4 kilo i januar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WHOA!!  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :danse:

Wow, kjempebra :klappe:

Trener alle dere som er med på "Prosjekt kropp"? Og i såfall hva trener dere?

Jeg trener mest aerobic og dans. Det gjør jeg hjemme i stua til dvd`er. Kjempegøy trening :)

Så går jeg på jazzballett en dag i uka (skal i dag faktisk).

Holder også på å laste ned winsor pilates, så får prøve meg på det etterhvert.

I dag har jeg tenkt å ta mål av meg selv.

Hvor måler dere?

Egentlig har jeg ganske likt kosthold nå, har bare byttet ut matvarene til en magrere variant, samt bruker upolert ris og fullkornspasta. Jeg spiser også mindre av de "gode tingene" og spiser mye kylling wok og kyllingretter generellt.

Har funnet ut at den "go og mager" serien har bedre pølser ol. en de vanlige pølser ol.

Jeg er så glad i noen burgere de selger på en esso her i byen, men de har byttet de ut med noen som smaker pyton :kvalm: så der var jeg vel egentlig heldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er.

Henger meg på jeg å. Har så smått starta det nye året med litt sunnere kost og prøvd å redusere på mengden matinntak, men har nok ikke gått ned noe ennå.

Hadde faktisk planer om å gå en tur imorgen, en runde som tar ca 1 time, så hvis jeg klarer å gjennomføre det 3 - 4 ganger i uken + å ta ibruk ergometersykkelen igjen burde det etterhvert gi resultat.

Melder meg også inn i vektklubben nå.

Mine mål:

Høyde: 167 cm

Vekt: 80 kg :sur:

Mål: 65 kg

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...