Gregarious Skrevet 6. september 2023 #81 Skrevet 6. september 2023 Rosakatt skrev (1 time siden): Bryr meg om andre, nå vet ikke jeg med deg?? 😂🤔🤔🕵♀️ Er fullt klar over at saken forran meg er en maskin uansett hvor godt de får lagd den. Ekte liv er fantastisk, skjørt og uforklarlig, en maskin er også bra det, men vil aldri bli det samme. Syns du ikke liv er magisk, siden du tenker det er så lett erstattelig? Det blir vel mest fordi en har aldri opplevd en maskin som responderer som et menneske. Jeg er med på at liv er "magisk", men det opplevelsen vi får som er magisk, ikke mennesket i seg selv. Tankene og følelsene våre er ikke abstrakt magi, men prosesser som i en maskin. Har du nok informasjon kan du forutse alt et menneske vil gjøre og ekte altruisme finnes ikke. En kan argumentere for du vil bety mer for en maskin en du ville kunne for noen andre mennesker, da eksistensgrunnlaget for gitt AI er deg. Bare se på hvem som elsker et menneske høyest i dag, svært sannsynlig er det en hund eller annet kjæledyr og ikke et menneske.
Rosakatt Skrevet 6. september 2023 #82 Skrevet 6. september 2023 Gregarious skrev (8 minutter siden): Det blir vel mest fordi en har aldri opplevd en maskin som responderer som et menneske. Jeg er med på at liv er "magisk", men det opplevelsen vi får som er magisk, ikke mennesket i seg selv. Tankene og følelsene våre er ikke abstrakt magi, men prosesser som i en maskin. Har du nok informasjon kan du forutse alt et menneske vil gjøre og ekte altruisme finnes ikke. En kan argumentere for du vil bety mer for en maskin en du ville kunne for noen andre mennesker, da eksistensgrunnlaget for gitt AI er deg. Bare se på hvem som elsker et menneske høyest i dag, svært sannsynlig er det en hund eller annet kjæledyr og ikke et menneske. Jeg syns liv i segselv er magisk. Det at verden funker som den gjør. Forstår ikke at det går an at gress vokser igjen og igjen, og alt fra snegler til fugler. Bare blod og pumpende hjerter, liv og død, syke saker. Du ser på signaler, jeg ser på jeg vet ikke helt, det at alt dette er organisk, at det bare vokste fram av segselv. At vi tenker, handler, vil overleve, grotesk og fint. Men maskiner er bare ting, de må ikke overleve, de kan bli skrudd av og på. Har ikke intellektet til å fortelle deg hva jeg egentlig syns er så bra med liv føler jeg, men er ikke med på at maskiner er det samme. De vil aldri elske deg, de simulerer, føler ikke. Det er falskt. Kan bli skrudd av og på. Sammen med en maskin er du fortsatt alene i rommet. Ingen bevissthet med egne behov og samarbeide og samhandle med. Blir bekymret for deg når du sier at mennesker ikke er glad i mennesker. En hund eller katt forstår ikke det vi forstår, og kan ikke elske oss i den graden vi kan hverandre. Det var stygt sakt av meg. Elsker katten min og jeg ser jo hun trives, kanskje er hun glad i meg, mener ikke at hun er uviktig, hun er selvsagt en del av familien. Bare ser mamma elsker meg mer enn det, foreksempel.
Gjest Inverto Skrevet 6. september 2023 #83 Skrevet 6. september 2023 Jøss....hva er det dere har begynt å prate om nå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå