Gå til innhold

Burde kvinner date "oppover"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hva det betyr å date en gang jeg, håper det kommer noe min vei før jeg blir for gammel. :P

Anonymkode: fbeee...12c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva, nøyaktig, har jeg skrevet som er løgn? Du erkjenner jo selv at du hevdet at dette var noe forskningsgreier. Det er en avisartikkel. Altså løy du. Du laget en stråmann for å et eller annet. Uansett hva grunnen var for å lage en slik stråmann så var det dumt. Nå driver du med derailing fordi et eller annet.

Du skrev, nøyaktig:

Men det sier ikke noe om hvem en skal date. Jeg har spurt om dating. Det er det forumet er til for. Dating. Ikke hvem vi faller for. Hvem skal vi date? Det eneste jeg kan oppfatte din påstand, "vi faller for den vi faller for" (som er så vag at det ikke sier noe som helst, akkurat som å si at "jorden er jorden", eller, "vi går på det vi går på"), er at du mener at en skal date alt mulig av menn som tilbyr seg en date. Det er derfor jeg spør deg hvorfor, hvorfor ikke date de en har følelser for i stedet?

Hva med å holde deg til det tråden og forumet handler om?

Anonymkode: 15d08...f9d

Aha! En gaslighter 😄 En som er her for å hate kvinner og fortelle oss hva vi har skrevet.
Nei, jeg har ikke skrevet at det er forskning.
Hvem man skal treffe for å finne romantikken er naturligvis den man tror at man kan falle for:
Folk som kan være gode og jevnbyrdige venner, elskere og samarbeidspartnere; gode og ærlige mennesker.
Standard for utvelging er integritet, respekt og pålitelighet. Et spennende, interessant og godt menneske.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei.

Ok. Dater du bare de du allerede føler genuin kjærlighet for?

Ja, men vi prater om dating. Dette er dating-forumet. Ikke forholds-forumet.

Forhold er mye mer erfaring enn dating, når målet med dating uansett er forhold som regel.

Hadde ikke genuin kjærlighet for de jeg datet og skulle trukket meg unna istede for å hoppe i det. Det trenger ikke være kjærlighet på første date nei, ikke alltid folk har muligheten til å date noen de kjenner i det hele tatt. Men det burde bli følelser av å bruke tid med daten, for at det skal bli til et forhold. Penger er ikke nok. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Andro skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg har ikke skrevet at det er forskning.

Nei, det har du jammen rett i! Jeg misforsto deg.

Du skrev:

Andro skrev (3 timer siden):

Å poste utenlandske kvasiartikler i Norge gir ikke noe grunnlag for debatt om dette.

Men du skrev ikke hvorfor. Hva er det hun har sagt som ikke gir noe grunnlag for debatt?

Skrevet
Rosakatt skrev (6 minutter siden):

Forhold er mye mer erfaring enn dating

Det er det. Men nå handler både forumet og tråden om dating.

Rosakatt skrev (6 minutter siden):

Hadde ikke genuin kjærlighet for de jeg datet og skulle trukket meg unna istede for å hoppe i det.

Du anbefaler kvinner å føle genuin kjærlighet før noen som helst date? Det er jo å gi mannen overtaket. Da ender en bare opp med å bli brukt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det har du jammen rett i! Jeg misforsto deg.

Du skrev:

Men du skrev ikke hvorfor. Hva er det hun har sagt som ikke gir noe grunnlag for debatt?

Andro skriver jo hvorfor i setningen, hun er fra et annet land. Annen økonomi å forholde seg til, annen kultur. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er det. Men nå handler både forumet og tråden om dating.

Du anbefaler kvinner å føle genuin kjærlighet før noen som helst date? Det er jo å gi mannen overtaket. Da ender en bare opp med å bli brukt.

Jeg har ikke skrevet det. Ikke alle menn er ille mennesker som ser etter et overtak. De er jo mange av dem bare folk som også ser etter noen å dele livet med. 

• Nyttig 1
Skrevet
Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Andro skriver jo hvorfor i setningen, hun er fra et annet land. Annen økonomi å forholde seg til, annen kultur. 

Det er et grunnlag for debatt. Hun påsto at det ikke var noe grunnlag for noen debatt uten å forklare hvorfor. Det går fint an å mene at selv om en kommer fra litt forskjellige kulturer, og nå skiller ikke den britiske og den norske kulturen seg så veldig at det gjør noe, så er det likevel mye som er til felles. Jeg forstår heller ikke hvorfor økonomi skulle avfeie hennes erfaringsgrunnlag som noe som ikke gir grunnlag for debatt.

Skrevet
Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet det. Ikke alle menn er ille mennesker som ser etter et overtak. De er jo mange av dem bare folk som også ser etter noen å dele livet med. 

Men mange menn er bare ute etter en ting. Når de vet at en er forelsket i han så er det lett for han å bruke en. Er det så mange menn som ser etter noen å dele livet med altså? Har du vært på tinder eller andre datingarenaer i det siste?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er et grunnlag for debatt. Hun påsto at det ikke var noe grunnlag for noen debatt uten å forklare hvorfor. Det går fint an å mene at selv om en kommer fra litt forskjellige kulturer, og nå skiller ikke den britiske og den norske kulturen seg så veldig at det gjør noe, så er det likevel mye som er til felles. Jeg forstår heller ikke hvorfor økonomi skulle avfeie hennes erfaringsgrunnlag som noe som ikke gir grunnlag for debatt.

Vi debatterer mot deg, jeg sier penger er ikke så viktig som du tror. Noen tenker det er det, andre ikke, et nærmere svar får du ikke for realiteten er som den er om du vil eller ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva, nøyaktig, har jeg skrevet som er løgn? Du erkjenner jo selv at du hevdet at dette var noe forskningsgreier. Det er en avisartikkel. Altså løy du. Du laget en stråmann for å et eller annet. Uansett hva grunnen var for å lage en slik stråmann så var det dumt. Nå driver du med derailing fordi et eller annet.

Du skrev, nøyaktig:

Men det sier ikke noe om hvem en skal date. Jeg har spurt om dating. Det er det forumet er til for. Dating. Ikke hvem vi faller for. Hvem skal vi date? Det eneste jeg kan oppfatte din påstand, "vi faller for den vi faller for" (som er så vag at det ikke sier noe som helst, akkurat som å si at "jorden er jorden", eller, "vi går på det vi går på"), er at du mener at en skal date alt mulig av menn som tilbyr seg en date. Det er derfor jeg spør deg hvorfor, hvorfor ikke date de en har følelser for i stedet?

Hva med å holde deg til det tråden og forumet handler om?

Mange av oss har aldri datet eller forstått konseptet "dating". 

Anonymkode: 22d92...d6d

• Nyttig 1
Skrevet

Men mange menn er bare ute etter en ting. Når de vet at en er forelsket i han så er det lett for han å bruke en. Er det så mange menn som ser etter noen å dele livet med altså? Har du vært på tinder eller andre datingarenaer i det siste?

Ja, mulig, men sånn er livet. Alternativet er jo å aldri forelske seg, syns det høres dystert ut det også. Få følelser, men vær litt på vakt er vel svaret da. 

Vet ikke hvor mange menn der ute som gjør det jeg, men kjenner da mange fler som er i forhold enn de som ikke er, så mulig å finne noen må det jo være. 

Nei, jeg bryr meg ikke om tinder, tar det som det kommer ansikt til ansikt. 

Skrevet
Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Vi debatterer mot deg, jeg sier penger er ikke så viktig som du tror. Noen tenker det er det, andre ikke, et nærmere svar får du ikke for realiteten er som den er om du vil eller ikke. 

Jeg tror du misforstår. Ingen har sagt at pengene er viktige. Det du tenker er at jeg mener at det er viktig at mannen går rundt og er så spesiell. Det sier jeg ikke. Jeg mener det er viktig at mannen får en til å føle seg spesiell. Det er viktig. Menn som ikke har ambisjoner har sjelden noe annet å bidra med enn å suge livskraften ut av folk. De får ikke kvinner til å føle seg spesielle. Du henger deg opp i penger. Hvorfor? At han tjener gjør ikke pengene viktige men det at han har ambisjoner gjør at han tjener mer. Det er det viktige.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du veldig ung? Jeg er genuint nysgjerrig på det ut i fra det du skriver her, for det virker som du har veldig lite erfaring selv? Det er også veldig svart/hvitt hos deg, som om at man enten har ambisjoner om å redde verden eller så har man ikke ambisjoner i det hele tatt. De aller fleste har en helt normal jobb og en helt normal lønn, og deres ambisjon kan være den jobben selv om de ikke tjener fett. Det føles litt rart å måtte forklare dette til noen, og det er derfor jeg spør hvor gammel du er, fordi hvis du er 18 så gir det litt mer mening enn hvis du er 35. 

Jeg tror nok at mennesker flest fra de er i slutten av 20-årene ihvertfall ønsker en partner å dele livet sitt med. Det betyr ikke at folk ikke nyter singellivet og ha sex bare for sexens skyld, men jeg tror nok at de færreste ønsker å forbli single hvis de møter en person som er rett for dem og som de får følelser for. 

Anonymkode: 5928c...3d3

Skrevet

Er du veldig ung? Jeg er genuint nysgjerrig på det ut i fra det du skriver her, for det virker som du har veldig lite erfaring selv?

Jeg har nok erfaring. Kvinnen i artikkelen i hovedinnlegget er i slutten av 30-årene. Hun har godt om erfaring. Hun har noen gode råd. Det var liksom det som var poenget med tråden å få diskutert.

Skrevet

Er du veldig ung? Jeg er genuint nysgjerrig på det ut i fra det du skriver her, for det virker som du har veldig lite erfaring selv? Det er også veldig svart/hvitt hos deg, som om at man enten har ambisjoner om å redde verden eller så har man ikke ambisjoner i det hele tatt. De aller fleste har en helt normal jobb og en helt normal lønn, og deres ambisjon kan være den jobben selv om de ikke tjener fett. Det føles litt rart å måtte forklare dette til noen, og det er derfor jeg spør hvor gammel du er, fordi hvis du er 18 så gir det litt mer mening enn hvis du er 35. 

Jeg tror nok at mennesker flest fra de er i slutten av 20-årene ihvertfall ønsker en partner å dele livet sitt med. Det betyr ikke at folk ikke nyter singellivet og ha sex bare for sexens skyld, men jeg tror nok at de færreste ønsker å forbli single hvis de møter en person som er rett for dem og som de får følelser for. 

Dette er helt feil. Folk som søker en livspartner finner hverandre i det virkelige livet. Datingappene er rovdyrenes arena, for folk i alle aldre. Majoriteten er bare ute etter et nyp, uansett hvordan de presenterer seg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror du misforstår. Ingen har sagt at pengene er viktige. Det du tenker er at jeg mener at det er viktig at mannen går rundt og er så spesiell. Det sier jeg ikke. Jeg mener det er viktig at mannen får en til å føle seg spesiell. Det er viktig. Menn som ikke har ambisjoner har sjelden noe annet å bidra med enn å suge livskraften ut av folk. De får ikke kvinner til å føle seg spesielle. Du henger deg opp i penger. Hvorfor? At han tjener gjør ikke pengene viktige men det at han har ambisjoner gjør at han tjener mer. Det er det viktige.

Hvordan skal verden gå rundt om alle skal ha høye ambisjoner? Noen må ta de mindre jobbene, de er super viktige. Det er flere av de små jobbene, som sørger for at du har mat i magen og ly over hodet enn de inspirerende "kule" jobbene. Syns det er ufint å snakke ned noen fordi de ikke har samme drøm som andre, om de ikke har. Takk å lov at det er noen som trives med en simplere hverdag, ikke at den trenger å være det da. Se det større bildet.

Alt i verden er ikke å være spesiell, og spesiell kan man være jo i øynene på den man er glad i uavhengig av hvilken jobb vedkommende har. Det handler om mennesket, latteren og smilene, berøringen, å kunne åpne seg, bli enige, trives i både stillhet og travle tider. Selskapet av personen, ikke statusen av jobben, eller driven i dem.

Jeg skal være ærlig å si at jeg bryr meg om min egen driv og prosjekter, hva som driver partneren min er opp til dem, ingen behov for at han må ha så sinnsykt mye å brenne for så lenge vi trives sammen og har det gøy. Jeg er glad om han vil gå tur og om han liker å tulle, og er positiv til å danse med meg. At han er snill og god. Yrke har ingenting med det å gjøre. 

Er det ambisjoner i hverdags aktiviteter du snakker om? Engasjement? Hvorfor snakker du om å date oppover om det bare handler om engasjement og ikke om status yrker og penger? 

Skrevet
Rosakatt skrev (3 minutter siden):

Hvordan skal verden gå rundt om alle skal ha høye ambisjoner?

Hæ? Har du noen gang datet en fyr som ikke har ambisjoner, som bare sitter foran pcen hele dagen og spiller? Du har ikke så høy standard når det gjelder menn. Fint for deg altså! Glad for at du har funnet noen. Men jeg tror du er ganske annerledes. Når det gjelder dating ønsker mange av oss noen som får oss til å føle oss spesielle.

Skrevet

Hæ? Har du noen gang datet en fyr som ikke har ambisjoner, som bare sitter foran pcen hele dagen og spiller? Du har ikke så høy standard når det gjelder menn. Fint for deg altså! Glad for at du har funnet noen. Men jeg tror du er ganske annerledes. Når det gjelder dating ønsker mange av oss noen som får oss til å føle oss spesielle.

Liker at du ignorerer alt jeg sier

Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Liker at du ignorerer alt jeg sier

Tviler ikke. Jeg er ikke så veldig enig med deg ser du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...