Gå til innhold

Burde kvinner date "oppover"?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rosakatt skrev (6 minutter siden):

De burde date dem de får følelser for og som samtidig utrykker å ha følelser for dem. Om mannen det gjelder tjener mer, mindre eller like mye, tror jeg ikke kroppen bryr seg noe om. Om det er snakk om genuine følelser.

Stauts og dominans (en manns evne til å dominere andre menn) er nettopp det som får kvinnekroppen til å reagere positivt. Hvor mange damer veit logisk sett at mannen de dater er en bra mann. Men det rister ikke i eggstokkene. 

Anonymkode: 790bf...b5e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Stauts og dominans (en manns evne til å dominere andre menn) er nettopp det som får kvinnekroppen til å reagere positivt. Hvor mange damer veit logisk sett at mannen de dater er en bra mann. Men det rister ikke i eggstokkene. 

Enig! Ting blir så mye enklere å forstå når man generaliserer og ikke henger seg opp i nyanser. 

Anonymkode: 23d4d...afc

• Liker 1
Skrevet

Når jeg ser rundt meg, ser jeg stort sett helt normale kvinner som er sammen med helt normale menn. Det er sjelden veldig stor forskjell i lønn mellom de fleste, inkl mitt eget forhold. 

Anonymkode: 5928c...3d3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Uinteressert i daily Mail , og uinteressert i studier fra så langt vekk. Er interessert i norske studier.

Anonymkode: 20746...271

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da er det noe feil med hormon cocktailen min for bryr meg veldig lite om dominanse. 

• Liker 2
Skrevet

Enig! Ting blir så mye enklere å forstå når man generaliserer og ikke henger seg opp i nyanser. 

Anonymkode: 23d4d...afc

😅 verste er at de i tillegg generaliser sø fucka. Hvor mange kvinner egentlig sammen med menn som oser status og dominans? De fleste menn ser og virker helt vanlige.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Uinteressert i daily Mail , og uinteressert i studier fra så langt vekk. Er interessert i norske studier.

Det er ikke en studie. Hvor får folk det fra at dette er en studie? Dette er en artikkel skrevet av noen med datingerfaring.

Sitat

But for a fair chunk of my 20s I noticed I kept repeating the pattern. I would fall for projects - men who I thought needed a bit of guidance and then they would come good.

Spoiler alert: they never did.

So when I started making my own decent money and progressing in my career in my 30s I vowed to never go out with someone with no ambition - or decent bank account - again.

Anonymkode: 15d08...f9d

Skrevet
Andro skrev (2 timer siden):

Å poste utenlandske kvasiartikler i Norge gir ikke noe grunnlag for debatt om dette.
Vi faller for den vi faller for

Ingen har sagt noe annet. Hvorfor lager du en stråmann? Artikkelen handler om anbefaleringer fra noen med erfaring. Hun forteller om det å date håpløse menn, menn som ikke har ambisjoner vs det å date menn med ambisjoner. Du vil anbefale kvinner å date menn de ikke har følelser for i tilfelle de faller for dem? Hvorfor? Hva med å date menn en har følelser for? Hvorfor ikke?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen har sagt noe annet. Hvorfor lager du en stråmann? Artikkelen handler om anbefaleringer fra noen med erfaring. Hun forteller om det å date håpløse menn, menn som ikke har ambisjoner vs det å date menn med ambisjoner. Du vil anbefale kvinner å date menn de ikke har følelser for i tilfelle de faller for dem? Hvorfor? Hva med å date menn en har følelser for? Hvorfor ikke?

Du lyver om det jeg skrev. Hva er agendaen din?

• Liker 2
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Du lyver om det jeg skrev. Hva er agendaen din?

Hvor har jeg løyet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke en studie. Hvor får folk det fra at dette er en studie? Dette er en artikkel skrevet av noen med datingerfaring.

Har ikke mange av oss også dating erfaring? Hvorfor skal akkurat denne kvinnens ord veie så mye tyngre i bevis på hva kvinner vil, enn oss andre kvinner? 

• Liker 3
Skrevet

Så rart at jeg får lyst på mannen hele tiden, selv om han verken dominerer meg eller andre menn, og har ikke noe særlig med status.

Anonymkode: 22d92...d6d

• Liker 3
Skrevet
Rosakatt skrev (Akkurat nå):

Har ikke mange av oss også dating erfaring? Hvorfor skal akkurat denne kvinnens ord veie så mye tyngre i bevis på hva kvinner vil, enn oss andre kvinner? 

Nettopp. Folk i 30-40-årene har som regel en del erfaring med forhold. At en enkeltpersons SUBJEKTIVE erfaringer skal veie mer enn andres, er bare dumt.

Anonymkode: 22d92...d6d

• Liker 3
Skrevet

Mange damer etter hvert som de blir eldre finner seg bedre menn i kontrast til hvem de datet i ungdomsårene. Merker selv at jeg har fått høyere krav, men jeg er ikke urealistisk. Også har jeg ikke spesielt overfladiske verdier heller. "Guttunger" som var OK i midten av tjueårene er nå helt utenkelig å investere tid og følelser i. Jeg tror en del menn blir bitre fordi de ser seg forbigått av kvinner (spesielt mot slutten av tjueårene) og tror det handler om penger, utseende og status. Men... når frontallappen er ferdig formet gidder vi ikke ta på oss råtne leiligheter som trenger flere år med oppussing 😅Og det handler ikke om feit sparekonto og bulende muskler. 

• Nyttig 3
Skrevet
Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Det veier tyngre fordi hun faktisk sier noe. Hvor i tråden bidrar du med erfaringer som er til hjelp? Derfor.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skrev at :
Å poste utenlandske kvasiartikler i Norge gir ikke noe grunnlag for debatt om dette.

Vi faller for den vi faller for, og i Norge er vi ikke avhengig av andres penger. Vi forventer mer av en partner enn som så. 
Jeg driter i penger og appearance, og vektlegger evnen til å være en god venn, elsker og samarbeidspartner. Menn flest blir skremt av det; at de ikke kan betale seg ut av kvinners egentlig krav: Å være et genuint godt og ærlig menneske.

Ingen steder i det jeg skriver antydes noe i nærheten av det du påstår at jeg har skrevet. Altså lyver du.
Vi faller for partnere som kan være gode og jevnbyrdige venner, elskere og samarbeidspartnere; gode og ærlige mennesker.
Menn kan ikke kjøpe seg ut av det kravet for å være attråverdige for kvinner i Norge. Oppover dreier seg ikke om økonomi. Standard dreier seg om integritet, respekt og pålitelighet. Hva han tjener er ubetydelig, det er ikke et afrodisiakum. Å være et spennende, interessant og godt menneske derimot; det er tiltrekkende.

Følelser sitter ikke i lommeboka.

Endret av Andro
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Når norske kvinner dater oppover så handler det om menn med like høy eller høyere utdanning og stillinger enn dem selv. Vi har nå etter hvert svært mange godt utdannet kvinner som ikke trenger en mann som tjener mye, men de har høye forventninger ellers. Å sammenligne Norge med land utenfor norden blir helt feil i denne sammenhengen, få land har så selvstendige kvinner som Norge.

Anonymkode: 4686b...b3a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det veier tyngre fordi hun faktisk sier noe. Hvor i tråden bidrar du med erfaringer som er til hjelp? Derfor.

Prøver du å hjelpe oss i å date oppover? Hva er målet med bidraget annet enn å si sannheten som jeg sa, at når det kommer til genuin kjærlighet bryr ikke kroppen seg om lommeboken i graden at vi må date oppover. Tror folk flest liker å være trygge økonomisk, men vi bor i et land hvor kvinner i stor grad står for den sikkerheten på egen hånd, selv om ja det er greit å være to om regningene. 

Jeg har ikke en økonomi å skryte av, men klarer meg uten å måtte være i et forhold, å bryr meg ikke om å møte en mann med mye penger. Om jeg en dag har mye penger, er det fordi jeg helst fant en vei dit selv. 

Har erfart å være i forhold hvor jeg ikke hadde de riktige følelsene, var impulsiv som en golden retriever inn i armene på noen uten så mye som en tanke offret for om vi passet sammen. Behandlet ikke mine første kjærester greit, skubbet dem unna og  trakk dem tilbake for likte dem jo som venner. Vet ikke hvorfor, så mitt råd til andre som er like korttenkt som meg kjærlighetsmessig er å ikke forhastet seg, vær tålmodig å la følelsene brygge før du blir med på noe. God kjemi er kjempeviktig for et fint hverdagsliv, det burde vært en selvfølge men jeg tenkte ikke dit. 

Og det er mulig å føle man elsker noen fordi du er glad i dem, selv om det ikke betyr å være romantisk og seksuelt tiltrukket. Brukte å forvirre meg. 

• Liker 2
Skrevet
Andro skrev (17 minutter siden):

Altså lyver du.

Hva, nøyaktig, har jeg skrevet som er løgn? Du erkjenner jo selv at du hevdet at dette var noe forskningsgreier. Det er en avisartikkel. Altså løy du. Du laget en stråmann for å et eller annet. Uansett hva grunnen var for å lage en slik stråmann så var det dumt. Nå driver du med derailing fordi et eller annet.

Du skrev, nøyaktig:

Andro skrev (3 timer siden):

Vi faller for den vi faller for

Men det sier ikke noe om hvem en skal date. Jeg har spurt om dating. Det er det forumet er til for. Dating. Ikke hvem vi faller for. Hvem skal vi date? Det eneste jeg kan oppfatte din påstand, "vi faller for den vi faller for" (som er så vag at det ikke sier noe som helst, akkurat som å si at "jorden er jorden", eller, "vi går på det vi går på"), er at du mener at en skal date alt mulig av menn som tilbyr seg en date. Det er derfor jeg spør deg hvorfor, hvorfor ikke date de en har følelser for i stedet?

Hva med å holde deg til det tråden og forumet handler om?

Skrevet
Rosakatt skrev (14 minutter siden):

Prøver du å hjelpe oss i å date oppover?

Nei.

Rosakatt skrev (15 minutter siden):

når det kommer til genuin kjærlighet bryr ikke kroppen seg om lommeboken

Ok. Dater du bare de du allerede føler genuin kjærlighet for?

Rosakatt skrev (16 minutter siden):

Har erfart å være i forhold

Ja, men vi prater om dating. Dette er dating-forumet. Ikke forholds-forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...