Gå til innhold

Burde kvinner date "oppover"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere og flere kvinner går målrettet inn for å finne seg menn som tjener mer enn henne, menn som kan bidra med mer enn mange andre menn. Er dette noe som disse kvinnene vil brenne seg på, eller er det det å date menn som er opptatt av likestilling, som er opptatt av at hun vippser sin del av prisen på kaffen til han, som har brent slike kvinner som dette og gjort at de derfor satser på menn som vil noe mer?

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-12415731/Jana-Hocking-dating-Australia-rich-men-hypergamous.html

Anonymkode: 15d08...f9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vel Daily mail en skikkelig tulleavis, Dagbladet i andre potens, liksom? Tenker det neppe er tilfeldig hva de publiserer.

Anonymkode: bf749...ba9

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er det fysisk umulig for alle å date oppover hvis man med dating mener et eksklusivt forhold med sikte på familie så det er sånn sett uinteressant hva man burde. Om man vil bare ligge så er det jo smart å gjøre det oppover, det vil jeg tro de fleste som bare er ute etter sex prøver allerede. 

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå er vel Daily mail en skikkelig tulleavis, Dagbladet i andre potens, liksom? Tenker det neppe er tilfeldig hva de publiserer.

Anonymkode: bf749...ba9

Daily Mail er en ultrakonservativ avis som elsker å fremme ideen om at det går moralsk i dass med verden og at egentlig burde vi alle leve under det britiske imperiet i 1912. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Bør date oppover når det virker "lettvint", men fare for å bli utnyttet for sex. 

• Nyttig 1
Skrevet

Nå er det ikke slik det fungerer, en må bli valgt også av disse mennene.

Anonymkode: 762c0...120

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Attraktive menn er generelt kresne og selektive på hvilke kvinner de ønsker et forhold/ giftemål med. 

Anonymkode: d1263...60d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Attraktive menn er generelt kresne og selektive på hvilke kvinner de ønsker et forhold/ giftemål med. 

Men de er kun selektive på utseendet og hvor flink man er til å holde kjeft. Ikke på hvor mye dama tjener og hvilken utdanning hun har. Så på denne måten er det lett å date "oppover". Hvis dama er mindre pen og ønsker å date en superkjekk fyr derimot, blir det mye mer vanskelig.

Anonymkode: 22d92...d6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men de er kun selektive på utseendet og hvor flink man er til å holde kjeft. Ikke på hvor mye dama tjener og hvilken utdanning hun har. Så på denne måten er det lett å date "oppover". Hvis dama er mindre pen og ønsker å date en superkjekk fyr derimot, blir det mye mer vanskelig.

Anonymkode: 22d92...d6d

Du mener at kjemi ikke betyr noen ting? Man skal tross alt leve sammen i mange år. 

• Nyttig 4
Skrevet

Å poste utenlandske kvasiartikler i Norge gir ikke noe grunnlag for debatt om dette.
Vi faller for den vi faller for, og i Norge er vi ikke avhengig av andres penger. Vi forventer mer av en partner enn som så. 
Jeg driter i penger og appearance, og vektlegger evnen til å være en god venn, elsker og samarbeidspartner. Menn flest blir skremt av det; at de ikke kan betale seg ut av kvinners egentlig krav: Å være et genuint godt og ærlig menneske.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Flere og flere? Det er vel omvendt. Flere og flere høyt utdannede og høyt plasserte kvinner, må se andre veien for å realisere familiedrømmen.

Anonymkode: 3a511...91e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Andro skrev (2 minutter siden):

Å poste utenlandske kvasiartikler i Norge gir ikke noe grunnlag for debatt om dette.
Vi faller for den vi faller for, og i Norge er vi ikke avhengig av andres penger. Vi forventer mer av en partner enn som så. 
Jeg driter i penger og appearance, og vektlegger evnen til å være en god venn, elsker og samarbeidspartner. Menn flest blir skremt av det; at de ikke kan betale seg ut av kvinners egentlig krav: Å være et genuint godt og ærlig menneske.

Word! 🙌

• Liker 6
Skrevet

De burde date dem de får følelser for og som samtidig utrykker å ha følelser for dem. Om mannen det gjelder tjener mer, mindre eller like mye, tror jeg ikke kroppen bryr seg noe om. Om det er snakk om genuine følelser.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Flere og flere kvinner går målrettet inn for å finne seg menn som tjener mer enn henne

Det er ikke mitt inntrykk i Norge, mulig det er mer vanlig i enkelte miljøer i andre land.

Det som er trenden i Norge er vel at det er utseende damene går etter i stadig større grad. Spesielt høyde og kroppsstørrelse.

Anonymkode: 47e32...bd3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Flere og flere? Det er vel omvendt. Flere og flere høyt utdannede og høyt plasserte kvinner, må se andre veien for å realisere familiedrømmen.

De fleste forblir single eller resirkulerer venninnes nyskilte høystatus mann, evt reiser til storken i Danmark fremfor å slumme. Dvs gå for mann med lavere status enn dem selv.

Toppmenn resirkuleres. 30% av norske menn forblir barnløse og IVF blant single øker.

Anonymkode: 790bf...b5e

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste forblir single 

Anonymkode: 790bf...b5e

Nå er du inne på noe. Økningen i single, er nok større enn påstanden i HI. 

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det med ivf hos single det ser jeg på kretsen rundt meg. De foretrekker på barn alene for å slippe eventuelt styr med 50/50 når det blir slutt med en fyr. 

På ett nivå kan jeg forstå det, det er en så personlig ting å få barn og skjønner tankene rundt. Men veldig mye har endret seg her. 

Jeg vokste opp med drømmen om mann og barn. Fikk man og fikk barn. Sånn i ettertid etter det ble skutt mistet man jo 50% av barnas liv. Så de som velger få barn alene med et veldig sterkt ønske om barn kan jeg forså tenker slik. 

På den annen side er det den veien vi vil gå i samfunnet? Kan si mye dritt om min x men god pappa er han, og sønnen min har jo da to voksne å lene seg på om noe skulle skje i livet. Bare økonomi feks da jeg og x har fortsatt felleskonto som vi bruker når sønnen vår trenger ting. 

Så har jeg selv vokst opp med alene mor med dårlig råd. Når det kun var en voksen i huset og jeg var eldst falt mye voksen plikter og ansvar på meg som eldste barnet. Hadde det vært en annen voksen der hadde jeg fått vært mere barn i min barndom. 

Anonymkode: f9b48...5a1

• Nyttig 1
Skrevet

Kvinner bør date snille, omtenksomme, ansvarsfulle menn. Menn med samvittighet og empati. Menn med sans for humor og som ikke tar seg selv og livet for høytidelig. Samme standard burde også menn se etter, når de skal ut se etter kvinner. 

Det er også helt OK å være singel for de som trives med det. 

Vi lever bare en gang. Omgi deg med personer som respekterer deg og som er glad i deg. 

Anonymkode: 571ad...ea8

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt enig 👍

Anonymkode: f9b48...5a1

Skrevet

Kvinner, som menn, bør vel date som de selv vil. Hva har det å si hva andre driver med?

Anonymkode: 23d4d...afc

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...