Gå til innhold

En tråd for oss som går på Wegovy - uten klikk 😉

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Min samboer går på wegovy. Han er kvalm, har diaré og kaster opp. Noen som har erfaringer? Er dette noe som vil vare så lenge han går på det?

Anonymkode: 57f93...743

Jeg får det på samme måte om jeg spiser for mye. Spesielt sjokolade/sukker. Han burde spise lite av gangen, men næringsrikt. Ikke sukker. 

Anonymkode: 4cc93...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bidra i diskusjonen med at jeg er 173 cm og veide 100 kg da jeg fikk resept. Det var ikke jeg som ba om den, legen foreslo. 

Anonymkode: 2d2de...8b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du tenker på blå resept kanskje? Der er det vel BMI over 50, men også da vanskelig på blå.

Anonymkode: 27ec9...dfd

Nix. Hvit.

Anonymkode: 1581e...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig å få blåmerker der du stikker? Jeg har lipødem og får i utgangspunktet fort blåmerker, men slo meg plutselig at det kanskje er helt vanlig? Setter i magen.

Anonymkode: 2b716...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vanlig å få blåmerker der du stikker? Jeg har lipødem og får i utgangspunktet fort blåmerker, men slo meg plutselig at det kanskje er helt vanlig? Setter i magen.

Anonymkode: 2b716...994

Ja.

Anonymkode: 1581e...f72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,1 kg ned siden forrige onsdag og 4,8 kg ned totalt. Satte tredje sprøyte i går. Spent på hvordan eventuelle bivirkninger viser seg denne uka.

Anonymkode: 036ad...f16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg satt min 24. dose med Wegovy. Tiden går så fort. Den første var 13.september i fjor.  Neste uke skal jeg øke til nest høyeste dose som anbefalt av legen.   Nedgangen har så langt vært 30 kg. Fra 100 til 70 kg, og jeg er 1.61 høy.  Jeg ønsker å ta av 8-10 kg til, men ikke mer.

Jeg blir alltid fulgt opp hos legen, med blodprøver, blodtrykk og alt.  Nå fikk jeg beskjed om å redusere både D-vitaminstyrke og blodtrykksmedisin pga vektnedgang.  
Lykke til for dere andre også. Klemmer fra meg 💙

Anonymkode: 4d408...7c0

• Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

I dag har jeg satt min 24. dose med Wegovy. Tiden går så fort. Den første var 13.september i fjor.  Neste uke skal jeg øke til nest høyeste dose som anbefalt av legen.   Nedgangen har så langt vært 30 kg. Fra 100 til 70 kg, og jeg er 1.61 høy.  Jeg ønsker å ta av 8-10 kg til, men ikke mer.

Jeg blir alltid fulgt opp hos legen, med blodprøver, blodtrykk og alt.  Nå fikk jeg beskjed om å redusere både D-vitaminstyrke og blodtrykksmedisin pga vektnedgang.  
Lykke til for dere andre også. Klemmer fra meg 💙

Fortsetter litt…. 
Jeg er en eldre dame med en veldig lang vekthistorie helt fra barndommen.  I 2008 ga jeg meg selv en gastric bypassoperasjon på Aleris i Oslo i 50-årsgave.  Da var det der de aller beste kirurgene fantes, men det var dyrt.  Vel anvendte penger og 70 kg forsvant i løpet av to-tre år. Plutselig ble det enklere å være meg.  Men hvorfor la jeg på meg igjen?  Jeg gikk opp 40 av de 70 kg da jeg måtte slutte å jobbe pga sykdom, og gikk helt i kjelleren etter at mannen døde i 2018.

Det beste verktøyet fra GBP har jeg fortsatt i behold, nemlig at magen fortsatt er liten og aldri sprengt av store måltider.  
Nå er det mest psyken og angsten for folk som kan ødelegge for meg, men jeg gir ikke opp ennå.

• Liker 1
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster alle opp som starter på wegory? Er så pysete på oppkast.

Anonymkode: ca8c0...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei. Langt i fra.

Det er ganske vanlig med litt kvalme innimellom. For mange kommer kvalmen av bestemte mattyper og de lærer seg hvilken mat som medfører kvalme, og unngår dermed denne maten og kvalmen. Noen opplever å måtte kaste opp, men de fleste slipper det.

Folk reagerer veldig forskjellig på Wegovy. Hvordan du vil oppleve Wegovy, det er det bare en måte å finne ut av. Du må prøve selv. Sannsynligvis går det bra, men skulle det bli for mye bivirkninger, kan du bare slutte igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (1 minutt siden):

Nei. Langt i fra.

Det er ganske vanlig med litt kvalme innimellom. For mange kommer kvalmen av bestemte mattyper og de lærer seg hvilken mat som medfører kvalme, og unngår dermed denne maten og kvalmen. Noen opplever å måtte kaste opp, men de fleste slipper det.

Folk reagerer veldig forskjellig på Wegovy. Hvordan du vil oppleve Wegovy, det er det bare en måte å finne ut av. Du må prøve selv. Sannsynligvis går det bra, men skulle det bli for mye bivirkninger, kan du bare slutte igjen.

Det var en trøst å høre. Takk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uke over, har gått helt fint. Litt rart å ikke være sulten, men sørger for at det lille  jeg spiser er bra mat. Salat, egg, kylling osv. På slutten av første uken kom sulten mer tilbake og det var godt å få satt dose 2 mandag morgen. 

Ikke vært kvalm eller annet, så er så langt fornøyd. Ned omtrent 1.5 kilo - glemte å notere nøyaktig vekt - :(  Begynner å se fram til sommeren og lettere klær! :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.2.2024 den 9.00):

Jeg har aldri kastet opp. Jeg har kanskje følt litt difus kvalme i noen timer, men det ordnet seg med litt knekkebrød. Jeg har egentlig for det meste ikke følte noenting, utenom mindre sultfølelse. Hadde jeg blitt ordentlig dårlig og kastet opp, så hadde jeg ikke gått på det. 

Anonymkode: c6bf1...6b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for medisindosering, brukerdebatt, spekulasjoner, latterliggjøring, avsporinger og samtlige svar til dette. 

Matas, mod. 

Endret av Matas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke kastet opp noe som helst. Men har bare brukt det i tre uker, tar fjerde dose i dag. Har vært litt kvalm innimellom, men helt overkommelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg var kvalm første 2-3 dagene med første dosen, men ikke værre enn at jeg overlevde på jobb. Ellers er bare magen treig, ingen andre bivirkninger uansett hva eller hvor mye jeg spiser.

Anonymkode: 3f48c...c41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei, nå har det gått så fint med meg kjempelenge, men denne helgen kokte jeg ei stor gryte med tynn betasuppe på svineknoke, småkuttet grønt og poteter.  Kopp etter kopp etter kopp har jeg drukket/spist. Kjøttkraft er så utrolig godt.  Tør ikke gå på vekta, men i morgen er det onsdag og tid for ny dose, samtidig med øking av styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betasuppe kan neppe være det verste du får i deg ☺️

1,1 kg ned siden sist onsdag. Føler meg litt i ubalanse etter nattevakter i helgen. Satte sprøyte igår, våknet kvalm i dag. Jeg har heldigvis sluppet unna de verste bivirkningene, så er spent på neste uke når jeg skal øke.

Hva spiser dere typisk iløpet av en dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1,1 kg ned siden sist onsdag. Føler meg litt i ubalanse etter nattevakter i helgen. Satte sprøyte igår, våknet kvalm i dag. Jeg har heldigvis sluppet unna de verste bivirkningene, så er spent på neste uke når jeg skal øke.

En vanlig hverdag består av dette:

-Frokost: knekkebrød med magerost og en frukt
- Lunsj: to brødskiver med magerost, egg, leverpostei, ost ol. Egentlig vanlig mat, også majones og nugatti, er ikke så nøye på det
- Middag: en porsjon av det vi har til middag. Men merker jeg spiser mye mindre porsjoner enn tidligere. I går hadde vi kylling, ris, saus og salat. spiste en porsjon, men prøver å komme mellom 500-600 kcal på middag.
- Yoghurt, drikkeskyr, ett knekkebrød med pålegg, frukt eller cottage cheese til kvelds om jeg er sulten.

I helga sklir det ut med pizza, smågodt, kaker ol. Men alltid mye mindre enn før. Er vi i bursdagsselskap så spiser jeg ett kakestykke, før kunne jeg spise 3-4. Før spiste jeg gjerne 5-6 pizzastykker (tynn bunn), nå spiser jeg 3.

Anonymkode: 6ee96...e16

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt ærlig, jeg spiser nok alt for lite… I går spiste jeg en omelett til frokost og en bagett til middag. Tipper jeg er oppe i maks 1000-1200 kalorier til dagen på de «verste dagene». Men jeg skal forsøke å bli flinkere, med små sunne måltider. 

Anonymkode: 4cc93...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...