AnonymBruker Skrevet 14. mai #961 Del Skrevet 14. mai MaggaBente skrev (2 timer siden): ☺️ Jeg har nok hatt mye væske i kroppen før, for nå er skoene blitt romsligere og treningsklokka må inn ett hakk. Det er forresten ett godt tips om en har mye væske i kroppen; tren i forhold til puls, det får fart på sakene Kjenner meg igjen der. Jeg måtte ned en størrelse på sko! Forlovelseringen kan jeg igjen bruke...Så det er jo kjekt. Jeg har stått stille de siste månedene. Lite bevegelse i vekten, men jeg kjenner på en måte at det er litt greit også. Jeg VET at jeg vil ta av meg på sikt, fordi jeg spiser mindre. Om det tar ett år eller 4 måneder, det spiller kanskje mindre rolle, selv om det selvsagt hadde vært kjekt å være slank til sommeren. Anonymkode: c6bf1...6b8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caissa Skrevet 14. mai #962 Del Skrevet 14. mai 4 hours ago, MaggaBente said: Ingen bivirkninger, er på tredje dose (og angrer på at jeg trappet opp fra de lavere så raskt fordi jeg hadde jo effekt fra første dose) og har brukt wegovy i 28 uker. Har gått ned 15 kg og KMI'en har endret seg fra 40,8 til 35,1 så langt, og er halvveis på ferden🙏. Kjenner det av og til frister å øke dosen for å se om vektnedgangen blir større, men har foreløpig i snitt 0,5 kg i uka og det er jo helt ok. Før jeg startet med wegovy hadde jeg startet opp med trening (intervall x 3/uke) + at jeg går turer daglig. Dette har jeg fortsatt med og har fått innarbeidet gode rutiner på trening, noe jeg tror vil hjelpe den dagen jeg trapper ned og evt ut av wegovy. Når jeg startet med wegovy ble jeg også veldig bevisst på å drikke rikelig med vann (drikker 1 liter i løpet av en arbeidsdag og 0,5-1 liter hjemme, går fort med trening også), noe som sikkert har hjulpet på mage/tarm☺️ Jeg har nok hatt mye væske i kroppen før, for nå er skoene blitt romsligere og treningsklokka må inn ett hakk. Det er forresten ett godt tips om en har mye væske i kroppen; tren i forhold til puls, det får fart på sakene💦 Hei Kan du si litt mer om hva det innebærer, mer konkret, å "trene i forhold til puls"? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 14. mai #963 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (På 11.5.2024 den 15.12): Ser at mange har bivirkninger 😕 Er det noen som ikke har det? Jeg føler jeg har bagatellmessige bivirkninger sett opp mot gevinsten. Litt hodepine noen ganger, litt kvalme, forstoppelse (ordnet seg da jeg begynte med duphalac), litt kløe i huden noen ganger. Men pluss siden er 17,5 kg ned, fra BMI 34,5 til 28,5. Lettere i kroppen, ikke noe halsbrann, bedre søvn. Ennå en del kg igjen, men jeg har hele tiden sett på dette som et langsiktig prosjekt. ts Anonymkode: 5f51a...4e2 Det har vært svingende, men så lenge jeg får i meg nok væske og spiser sunt, så holde bivirkningene i form av kvalme og oppkast seg unna. Hender magen blir litt treg, men det løser seg det også uten store problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 14. mai #964 Del Skrevet 14. mai Caissa skrev (1 time siden): Hei Kan du si litt mer om hva det innebærer, mer konkret, å "trene i forhold til puls"? Ja, finn ut makspuls og tren f.eks 4x4 (4 minutter i høy intensitet, deretter 2-3 minutter roligere gange). Jeg går i motbakke og løper ikke fordi jeg får det utbyttet jeg trenger av å gå raskt oppover. F.eks har jeg makspuls på 187 og passer da på å holde meg mellom 159-187 i puls i 4 minutter. Har forskjellige intervaller jeg trener for å ha variasjon. Jeg har en treningsklokke og en app som heter Mia som går akkurat på det å trene hjertet🙏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 14. mai #965 Del Skrevet 14. mai MaggaBente skrev (1 time siden): Ja, finn ut makspuls og tren f.eks 4x4 (4 minutter i høy intensitet, deretter 2-3 minutter roligere gange). Jeg går i motbakke og løper ikke fordi jeg får det utbyttet jeg trenger av å gå raskt oppover. F.eks har jeg makspuls på 187 og passer da på å holde meg mellom 159-187 i puls i 4 minutter. Har forskjellige intervaller jeg trener for å ha variasjon. Jeg har en treningsklokke og en app som heter Mia som går akkurat på det å trene hjertet🙏 …og supert program å begynne med finner en om en søker på NTNU Cerg, de har ett 7 ukers program som er kjempefin å starte med🙏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kompis2 Skrevet 15. mai #966 Del Skrevet 15. mai Dagens veiing viser at jeg faktisk er over halvveis til målet mitt! 🎉 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai #967 Del Skrevet 15. mai Nå er jeg nede på normalvekt BMI. Takk, Wegovy ❤️ -ann Anonymkode: 4d408...7c0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 15. mai #968 Del Skrevet 15. mai 3 Wegovy sprøyte ble satt i dag. Har hatt god effekt på laveste dose. Ned 3,2 kg på 2 uker, spent på fortsettelsen (kanskje litt optimistisk at det skal være så høy nedgang fremover). Forøvrig så kom kg lett på i fobindelse med svangerskap, snusslutt og svangerskapsdiabetes også da. Satt igjen med 25 kg ekstra etter svangerskap nr 3. Det føles så befriende å ikke kjenne sultsuget hele tiden lenger. Føler meg mer fri?! Har ikke spist spesielt usunt, men har nok jevnt over spist for store porsjoner til måltid, spesielt middag, som har hindret meg å kunne gå ned. Jeg gikk 4 mnd på periodisk faste fra nov-feb, gikk ned 1 kg… demotiverende da gitt! Gøy når ting løsner nå, forhåpentligvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #969 Del Skrevet 16. mai Gått på W siden slutten av januar og både i går natt og nå har jeg våkna på natten fordi jeg må på do. I går var det kraftig diare og nå kasta jeg opp. Har ikke økt dosen siden februar og skjønner ikke hvorfor dette kommer nå. Hatt eggeraper også de siste to dagene. Er det vanlig at det plutselig dukker opp bivirkninger så sent? Anonymkode: 2b716...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #970 Del Skrevet 16. mai Har du spist noe annet enn normalt de siste dagene da? Hos meg kommer slike bivirkninger ved endringer i kosten Anonymkode: 0c333...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 16. mai #971 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gått på W siden slutten av januar og både i går natt og nå har jeg våkna på natten fordi jeg må på do. I går var det kraftig diare og nå kasta jeg opp. Har ikke økt dosen siden februar og skjønner ikke hvorfor dette kommer nå. Hatt eggeraper også de siste to dagene. Er det vanlig at det plutselig dukker opp bivirkninger så sent? Anonymkode: 2b716...994 Jeg fikk det bare plutselig jeg også, men etter å ha spist litt usunne greier. Det er fordi det bremser hele tarmsystemet. Drikk nok vann, lactulose og gaviscon om du skulle trenge det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Etk Skrevet 16. mai #972 Del Skrevet 16. mai Har nå satt min 2 sprøyte og merker egentlig ikke så mye. Bittelitt kvalm av og til kun. Håper det løsner etter tredje stikk i helga😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai #973 Del Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gått på W siden slutten av januar og både i går natt og nå har jeg våkna på natten fordi jeg må på do. I går var det kraftig diare og nå kasta jeg opp. Har ikke økt dosen siden februar og skjønner ikke hvorfor dette kommer nå. Hatt eggeraper også de siste to dagene. Er det vanlig at det plutselig dukker opp bivirkninger så sent? Anonymkode: 2b716...994 Har du vært forstoppet? ..bortsett fra diareen? Jeg har det nøyaktig sånn om systemet stopper opp. Først eggrap og så oppkast og diaré. Anonymkode: 20a74...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai #974 Del Skrevet 20. mai Hvor mye går dere ned sånn ca per uke? Føler jeg har god effekt, blir raskt mett og nesten ikke lyst på søtsaker og snacks. Men går likevel nesten ikke ned. Anonymkode: 592f0...717 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21. mai #975 Del Skrevet 21. mai Tråden er ryddet for avsporing, nedsettende innhold, diskusjon rundt dosering av medisiner og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aurorab90 Skrevet 22. mai #976 Del Skrevet 22. mai Etter å ha snakket med legen bestemte jeg meg for å prøve en ny runde på laveste dose, men etter bare en dag så fikk jeg umiddelbart løs mage igjen, og det har nå vedvart de siste 3 dagene så blir nok ikke å fortsette på Wegovy tenker jeg, kan ikke ha konstant løs mage i flere uker.. Noen som har gått av Wegovy og prøvd andre tilsvarende legemidler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 22. mai #977 Del Skrevet 22. mai aurorab90 skrev (1 time siden): ...det har nå vedvart de siste 3 dagene så blir nok ikke å fortsette på Wegovy tenker jeg, kan ikke ha konstant løs mage i flere uker.. 3 dager var da veldig kort tid å ta en slik vurdering at det kan vare i flere uker? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aurorab90 Skrevet 22. mai #978 Del Skrevet 22. mai 5 hours ago, MaggaBente said: 3 dager var da veldig kort tid å ta en slik vurdering at det kan vare i flere uker? Jeg har tidligere gått på Wegovy i en måned før jeg hadde ca et ukes opphold, fikk kraftig diare etter uke 2 og det vedvarte stortsett med gjevne mellomrom helt frem til jeg gikk av for en uke, da ble jeg relativt raskt bra i magen igjen. Så satte jeg første stikk på lørdag, og ble umiddelbart dårlig på søndag igjen, noe som har vedvart siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaggaBente Skrevet 22. mai #979 Del Skrevet 22. mai aurorab90 skrev (7 minutter siden):Så satte jeg første stikk på lørdag, og ble umiddelbart dårlig på søndag igjen, noe som har vedvart siden. Ok, og det er ikke matrelatert? For har skjønt en kan bli dårlig i magen om en fortsetter å spise fettrik/sukkerholdig mat🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aurorab90 Skrevet 22. mai #980 Del Skrevet 22. mai 7 hours ago, MaggaBente said: Ok, og det er ikke matrelatert? For har skjønt en kan bli dårlig i magen om en fortsetter å spise fettrik/sukkerholdig mat🤔 Har ikke spist veldig annerledes fra de to første ukene hvor alt gikk fint så.. Men kanskje, tviler sog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå