Gå til innhold

Mannen gjør ingenting, huset forfaller

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jada med en baby som ligger å skriker, en 1,5 åring som klatrer der den vil, og en 4 åring som vil ta lekene fra 1,5 åringen og krangler? 🥲 hvem skal passe barna mine? 

Anonymkode: 2607d...8e6

Mannen. Regner med de er hans og?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg føler det er flaut sp det klarer jeg ikke. Jeg holder ut pga da slipper jeg leiemarkedet og barna kan ha et hus å vokse opp i. Stikker så fort jeg kan, når de er store. Skal ikke i parterapi, hadde ikke funket 

Det du skriver her viser at DU er en like stor del av deres felles problemer som det han er.

Istedenfor å ta ansvar for eget liv og egne verdier så mener du altså at det er bedre å lære ungene dine at en familie, det er en enhet hvor kvinnen skal la seg utnytte av mannen, kvinnen skal gjøre alt, og kvinnen bør være mest mulig konfliktsky - slik at du kan lære ev. døtre at det er slik de skal oppføre seg i et forhold, at de ikke skal kunne ha noen forventninger om å bli behandlet med respekt og omtanke, at de har det med å la seg utnytte, at de ikke har rett til å være en likeverdig partner i et forhold. Og ev. sønner lærer at de skal ta sin kvinne for gitt, at de kan leve sitt eget liv selv etter de har fått familie og barn, at de ikke skal ta noen plikter med hus, hjem og barn, men at de alltid skal utnytte sin samboer.

Og både sønner og døtre lærer at man for all del ikke må ta tak i problemer, for all del ikke må ta ansvar for eget liv, at livet skal være en misære fra ende til annen, og derfor skal de lide seg gjennom det. Bortsett fra gutta dine, selvfølgelig - for de skaffer seg jo bare en kopi av sin mor, så kan de slippe å ta ansvar for eget liv og heller leve på hotell med gratis hushjelp, tjener og elskerinne, alt i ett i dama de velger...

Og mens du sitter og er konfliktsky så blir det som også er dine verdier mindre og mindre og mindre verdt, og utgiftene for å reparere skadene fra de siste årene øker og øker og øker. Og slik vil du ha det i nærmere 20 år til. Det er sikkert smart...

Anonymkode: 2b62e...d93

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Kan ikke ha hus om man ikke kan ta vare på hus. Enkelt og greit. Ville solgt hus og gitt bort mann på gratistorget.

Anonymkode: 8b3a9...0a5

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Å gud, dere som sier at hun bare skal gjøre det selv er så sløkket. Greit nok om mannen har ti tommeltotter. Hvis min mann hadde det, hadde jeg spart opp til å leie snekker, for mitt resultat med snekring osv hadde blitt krise. 

Jeg vasker og rydder desidert mest, jeg gjør det alt som har med ungene å gjøre, jeg lager maten og jeg er den eneste som lufter hunden. Men hadde mannen da ikke giddet å gjøre enkelt vedlikehold, SELV OM han er handy, hadde det vært på hode og ræv ut! 

Begge må bidra! 

Anonymkode: 76759...d51

For min del handler det om å vise at dersom han ikke er i stand til det, så har han hvertfall ei kjærring som kan. Så dår han ta huset da, mens kona tar «mannetingene». Regner med han kjenner pikken krympe bare av tanken. 

Min mann ble dobbelt så aktiv når jeg satte i gang med egne prosjekt. Ikke faen om jeg skullle være flinkere en han.

Anonymkode: 6ea2f...2c0

• Liker 2
Skrevet

Det har vært sånn i 4 år og enda har du fått flere barn med han? Hvorfor?????

Anonymkode: 5ad37...929

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke orket å leve slik. Ville fikset det selv og så seriøst vurdert å gå. Hva gjør han for familien sin i hverdagen egentlig? 

Anonymkode: 03816...2b2

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det ser ut som det, isolasjonen blir dratt ut. Regn kommer inn. Sikkert stor skade inni veggen nå.

Du har et ansvar selv. Det som kunne vørt fikset på 2 timer har dere latt stå i 4 år og kan nå være en 100.000kr++ jobb. Begynn med å lage en midlertidig reparasjon, tett asfaltplate med lime på en platebit eller duk (om du kommer til, og klaske noen plankebiter utenpå hullet i kledningen.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Biter tennene sammen til barna er større. 

Ikke gjør det, de merker det og det går utover de. Gjør det nå mens du har mulighet til å hente deg inn, finne en evt ny. Plutselig er energien brukt opp, man er for gammel og det er for sent. 

• Liker 2
Skrevet

Var sammen med en sånn mann. Jeg gikk.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp inn alt dere trenger og riktig verktøy da er halve jobben gjort. Si så at du skal ta med ungene ut e.l. slik at han får jobbe i fred. 

Har små barn under 5 selv og det er helt urealistisk å få samarbeidet 2 stk om dette. 

Anonymkode: 2d071...521

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jada med en baby som ligger å skriker, en 1,5 åring som klatrer der den vil, og en 4 åring som vil ta lekene fra 1,5 åringen og krangler? 🥲 hvem skal passe barna mine? 

Og du fikk intet mindre enn 3!!! barn med dette mennesket fordi….?

Anonymkode: 059a1...45e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har dere ikke forsikring på huset? 

Anonymkode: 4f673...3c8

Skrevet

Hvis ingen av dere kan fikse huset, og dere ikke kan betale noen for å fikse huset, så har dere ikke råd til å bo i huset.

Anonymkode: a9076...3ae

• Liker 1
Skrevet

Enten så får du gjøre det selv eller leie inn fagfolk :)

Også kan det være greit å si til mannen at dere burde flytte til leilighet, for dere klarer ikke å vedlikeholde huset, og da kan man likesågreit finne en annen type bolig som krever mindre vedlikehold.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 17.57):

Stikk på Byggmakker, forklar og be om råd. Mest sannsynlig trenger du et par bord til å kle over. Lån sag, drill osv av noen du kjenner eller kjøp rimelig på Biltema. Så setter du ut feller på loftet til eventuelle dyr som har kommet seg inn. 
Dette er en midlertidig løsning slik at problemet ikke blir verre så kan dere sette på perfekt kledning til sommeren eller når lommeboka tillater. 

«Broken window theory is the concept that each problem that goes unattended in a given environment affects people's attitude toward that environment and leads to more problems

Er mannen din lat eller kan han være deprimert på grunn av situasjonen? Vanskelig å komme igang om alt føles mørkt, prøv å hjelp hverandre. 

Anonymkode: a8d99...0c2

Gode råd, spør hvorfor han mangler energi, hjelp han i gang.

Anonymkode: 95684...d3c

Skrevet

Innhent tilbud fra fagfolk og legg det frem for mannen som et valg, enten leier vi inn tjenesten eller så fikser du det, NÅ.. 

Anonymkode: 0ecf1...8e1

Skrevet

Kanskje dere må flytte til et annet hus som krever mindre vedlikehold av dere? Ofte pusher jo kvinnene på bosted og ser for seg at de vil ha ditt og datt, også blir de irriterte når mannen ikke orker bruke fritiden på å vedlikeholde huset.. 

Anonymkode: f82de...2bb

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 3.9.2023 den 17.46):

Hvordan?!

Anonymkode: c698a...919

Sett opp liste over hva som må gjøres:

Få ordnet det viktigste først

lag en handlingsplan

kostnadsplan

fremdriftsplan

Deretter tar du en alvorsprat m/han. Du setter opp en liste over dine faktiske gjøremål i huset mm. Ta kontakt m/venner og familie som kan bidra m/noe i husrepareringen. Alle kan gjøre noe! Be mannen din gjøre det samme… Vil tro han ser alvoret/nødvendigheten av å få ting på huset gjort. Samt at motivation og lysten til å få ting gjort blir bedre når han får hjelp til det.

Kan hende han er overveldet av alt som må gjøres og i tillegg er deprimert. Det vites ikke. Uansett kan det være at overnevnte tips/forslag vil være til hjelp for dere. Dersom INGEN TING skjer blir dere jo nødt til å flytte. Masse lykke til🤗

Endret av Rødstrupa
Skrevet

Har du sjekket forsikringen? Høres jo ut som en ganske stor jobb nå som vannet kommer inn..  

Anonymkode: 0675b...2aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har du sjekket forsikringen? Høres jo ut som en ganske stor jobb nå som vannet kommer inn..  

Anonymkode: 0675b...2aa

Forsikringen dekker ikke manglende vedlikehold og skader oppstått over tid som følge av dette. Heldigvis. Ellers hadde forsikring av hus vært DYRT.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...