Gå til innhold

Mannen gjør ingenting, huset forfaller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg pleier å nevne at jeg har spurt min far om å komme å hjelpe meg, det setter mannen i gir! 😂 

Anonymkode: ea646...930

• Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gud, dere som sier at hun bare skal gjøre det selv er så sløkket. Greit nok om mannen har ti tommeltotter. Hvis min mann hadde det, hadde jeg spart opp til å leie snekker, for mitt resultat med snekring osv hadde blitt krise. 

Jeg vasker og rydder desidert mest, jeg gjør det alt som har med ungene å gjøre, jeg lager maten og jeg er den eneste som lufter hunden. Men hadde mannen da ikke giddet å gjøre enkelt vedlikehold, SELV OM han er handy, hadde det vært på hode og ræv ut! 

Begge må bidra! 

Anonymkode: 76759...d51

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du kan ikke bare skylde på at "han er handy og det er ikke jeg" og i samme omgang si at "huset forfaller". Det er også ditt ansvar å ta vare på felles hus og heim. At bare mannfolka skal ut og bytte kledning, er veldig gammel tradisjonell tankegang. Kom deg ut selv å bytte kledningen?? Han kan vel ta vare på barna og lage middag da i stedet.

Anonymkode: 15e52...a1b

Javell men jeg gjøe jo alt annet. Han gidder ikke, hvordan skal jeg ha mer kapasitet??? 

Anonymkode: 2607d...8e6

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har min fulle sympati, det er forferdelig slitsomt å dele ansvar for familien AS med en slik person. Man kan ikke bare ta på seg enda litt mer og enda litt mer i lengden når alt allerede er enormt skjevdelt. Tror folk flest har vanskelig for å forestille seg hvordan det er å bo sammen som er så tiltaksløs at man må jobbe for 2, men med den psykiske belastningen av å ha det slik i tillegg.

Anonymkode: 8df0b...e31

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Han må du holde på. Gratulerer. 

Anonymkode: 55def...ffb

Biter tennene sammen til barna er større. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg hadde spurt venner og familie om hvilke materialer du må kjøpe, og spurt om hans foreldre, dine foreldre, deres søsken eller venner kan hjelpe deg med å få opp disse plankene nå, før vinteren setter inn.

Så får han bare selv takle at folk stusser på at han ikke bidrar.

Og du - få ham med i parterapi om du vil fortsette dette forholdet, for du kan ikke leve livet ditt med en som ikke gidder bidra til familien og ser på deg som en hushjelp.

Anonymkode: 2b62e...d93

Jeg føler det er flaut sp det klarer jeg ikke. Jeg holder ut pga da slipper jeg leiemarkedet og barna kan ha et hus å vokse opp i. Stikker så fort jeg kan, når de er store. Skal ikke i parterapi, hadde ikke funket 

• Hjerte 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Biter tennene sammen til barna er større. 

Det er forståelig at du ikke vil at en tafatt person/elendig rollemodell skal ha ansvaret for dem halvparten av tida.  

• Liker 1
Skrevet
BobbySocks skrev (52 minutter siden):

Kan du ikke gjøre det selv? La middagslagingen stå og gå ut å snekre. 

Jada med en baby som ligger å skriker, en 1,5 åring som klatrer der den vil, og en 4 åring som vil ta lekene fra 1,5 åringen og krangler? 🥲 hvem skal passe barna mine? 

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Javell men jeg gjøe jo alt annet. Han gidder ikke, hvordan skal jeg ha mer kapasitet??? 

Å smelle et par planker halvstygt på for å tette hullet og problemet fra å eskalere tar deg maks 2 timer. 

Så må du og mannen PRATE sammen, hva er grunnen til at dere er der dere er nå? Kan problemet løses, hvis ja flott! Hvis nei flytt. 

Lett å si at mannen er teit/lat men dersom dere faktisk har reelle økonomiske problemer holder jeg en knapp på deprimert, og han kan kanskje ønske å fikse men ikke klare. 

Prøv å lag en plan sammen? Torsdag til uken handler vi, fredag fikser vi det. Unga kles på parkdress og vi spiser brødskiver ute i Hagen mens mamma og pappa reparer. 

Anonymkode: a8d99...0c2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada med en baby som ligger å skriker, en 1,5 åring som klatrer der den vil, og en 4 åring som vil ta lekene fra 1,5 åringen og krangler? 🥲 hvem skal passe barna mine? 

Så du skal holde ut med denne slasken og et falleferdig hus i 15-18 år til? Da tror jeg barna har en bedre oppvekst på leiemarkedet altså…

Anonymkode: 180f9...e04

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg føler det er flaut sp det klarer jeg ikke. Jeg holder ut pga da slipper jeg leiemarkedet og barna kan ha et hus å vokse opp i. Stikker så fort jeg kan, når de er store. Skal ikke i parterapi, hadde ikke funket 

Du bærer på skam for mannen din. Kanskje du kan ha nytte av terapi alene for å jobbe med dette så du slipper ❤ Det er mannen din som burde være flau og skamme seg over å være udugelig.  Hans dårlige valg har ikke noe med deg å gjøre.  Og du trenger ikke beskytte ham ut over å at barna blir påført skam fordi far er håpløs.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Tiuren skrev (24 minutter siden):

Her har du to muligheter:

1: ordner du det selv, på din måte. Om det innebærer å gjøre det helt skikkelig eller å klaske opp noen bord på utsiden av kledningen for å stoppe forfallet bestemmer du. Det kan vekke han...

2: Be om hjelp til å gjøre det. Det er den mer passiv-aggressive tilnærmingen, og kan ha et mer destruktivt ressultat. Men det skjer noe. 

BTW: isolasjonen ligger da vanligvis ikke rett under kledningen? Er det hull på asfaltplatene og? 

Ja det ser ut som det, isolasjonen blir dratt ut. Regn kommer inn. Sikkert stor skade inni veggen nå.

• Liker 1
Skrevet

Flytt inn i rekkehus i borettslag da? Problemet løst.

Anonymkode: 0c267...b78

Skrevet

Legg noe rottebæsj på tøyet hans.

Anonymkode: 55def...ffb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du skal holde ut med denne slasken og et falleferdig hus i 15-18 år til? Da tror jeg barna har en bedre oppvekst på leiemarkedet altså…

Anonymkode: 180f9...e04

Nei, tenker minske skal være 10-12 så reiser jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke råd. Derfor jeg holder ut med han

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det er ikke enkåten snekker eller «den som er handy» sitt ansvar å holde et hus ved like. Det er alle voksne i et hushold sitt ansvar,

Så legg en plan for utførelse. Lær deg utførelse. Og utfør. 

Mannen? Foreslår du kvitter deg med han. Kan du ikke da beholde huset? Da må dere selge. Du bør absolutt ordne det utvendige først, ellers må dere selge med tap. Kan du beholde huset og kvitte deg med mannen? Da er du tilbake til poenget mitt: du må lære deg normalt vedlikehold. Alle voksne må det. Man frikjøpes ikke fordi man er «lite handy» eller «dame».

Anonymkode: 48fb2...983

Herlighet, selvsagt blir det den som er handy som gjør jobben med å ordne det. Noe annet blir for dumt. Man benytter hverandres sterke sider der det trengs. Hun er flink med barna og rengjøring og interiør, han med praktiske ting, høres det ut som. Noe må vel denne mannen gjøre å.. 

Anonymkode: 45441...143

• Nyttig 5
Skrevet

Fiks selv. Selg huset, skill deg fra mannen. Sånn. Ferdig snakka! 

Anonymkode: 4286f...662

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Problemet med hull i veggen har vært der i 4 år, hvorfor gikk du hen og lagde 2 unger til med denne mannen dersom han er så tafatt og udugelig? Samtidig som du bare skal «holde ut» droppe terapi og flytte på dagen du kan? Hva lærer du barna dine da?

Anonymkode: a8d99...0c2

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke råd. Derfor jeg holder ut med han

Jeg mente at dere flytter hele familien, inkludert han. Selg huset og flytt inn i rekkehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...