Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å være ærlige?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Bacteria skrev (2 minutter siden):

Helt enig. 
Men tror kanskje vi kvinner opp gjennom historien har vært enda mer henvist til å bruke psykologien vår til å navigere i samfunnet, mye pga fysisk underlegenhet, at vi har hatt hovedansvar for små barn ol. 
Manipulasjon kan være i det godes tjeneste. Foreldre manipulerer små barn daglig for å fex få de til å pusse tennene uten at det blir fysisk tvang. 
Da jeg jobbet med demente, manipulerte jeg hele tiden. Det å være blid og hyggelig, slik at en uvillig pasient blir med på å skifte bleie og å ta medisinene sine, er en form for manipulasjon 😊

Mannlige pasienter var desidert lettest å manipulere. 

Manipulasjon er ikke altids en ond ferdighet.
Hvis du skal være spion eller agent, kommer du ikke til å overleve uten den ferdigheten.
Samme hvis du skal være CEO av et stort selskap eller innen en høyst competitive industri.
Du er nødt til å manipulere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inverto skrev (1 time siden):

Så klart alle er i stand til å lyge, og som kildene hevder så lyger menn mer.
Men så er det hvordan en lyger. I hvilket form. 
Der er nok kvinner og menn forskjellig, som de er på mange måter.
Og det er fokuset i denne tråden.....vel, det var det

Jeg forstår logikken deres bak det, jeg deler den bare ikke.
Jeg er ærlig selv i ubehagelige situasjoner.
Kall det bisarr og arrogant, men jeg føler en slags selvstimuli av å utøve min ærlighet.
Så det er en vinn-vinn slik jeg ser det: de får sannheten, og jeg blir glad

En løgn er en løgn. En løgn blir ikke til sannhet av at det er en "god løgn". Men selvfølgelig, enkelte menn vil alltid mene at alt menn gjør, om det er løgn, utroskap, vold, er GODE handlinger, som selvfølgelig forvandles til onde når kvinner gjør dem. 

For øvrig kan ikke du selv, som voksen mann, sette deg inn i hvordan det er å være kvinne. Beklager. Menn fleste har ikke fare for å bli utsatt for voldtekter hvis de er uhøflige mot en annen mann. De kan bli utsatt for vold, men de er imidlertid mer rustet til å kunne forsvare seg. En spinkel dame på 55 kilo har intet å stille opp med mot en mann på 100 kilo.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

En løgn er en løgn. En løgn blir ikke til sannhet av at det er en "god løgn". Men selvfølgelig, enkelte menn vil alltid mene at alt menn gjør, om det er løgn, utroskap, vold, er GODE handlinger, som selvfølgelig forvandles til onde når kvinner gjør dem. 

For øvrig kan ikke du selv, som voksen mann, sette deg inn i hvordan det er å være kvinne. Beklager. Menn fleste har ikke fare for å bli utsatt for voldtekter hvis de er uhøflige mot en annen mann. De kan bli utsatt for vold, men de er imidlertid mer rustet til å kunne forsvare seg. En spinkel dame på 55 kilo har intet å stille opp med mot en mann på 100 kilo.

Støtter denne! Er helt andre konsekvenser kvinner opplever ved ærlighet enn menn.

Anonymkode: 462c2...85c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Jeg leser det dere skriver og jeg ser der er sterke følelser her

Men uheldigvis for noen av dere, så har jeg min tankegang og perspektiv. Dere kan ikke konvertere meg til å dele deres syn. Det er en kamp dere aldri vil vinne. Så da slipper vi å kaste vekk mer tid på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (2 minutter siden):

Men uheldigvis for noen av dere, så har jeg min tankegang og perspektiv. Dere kan ikke konvertere meg til å dele deres syn. Det er en kamp dere aldri vil vinne. Så da slipper vi å kaste vekk mer tid på det

Forstår du ikke er enig med alle, men når du sier det på denne måten er det som om ikke du også var den som startet samtalen selv 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at kvinner blir drept hver eneste dag av menn de er ærlige mot???

Som de sier nei til date med, nei til sex og gå ut av forhold. 

Anonymkode: f76e9...2a4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som noen som jeg har lengst glemt hvem var som sa det, sa:

For å nå langt, kommer bokseren til å bokse, og advokaten kommer til å argumentere. Menn kan gjerne grynte og slå seg selv på brystet, og i samme tråd kommer kvinner til å være mer "kvinnete". Det innebærer å være mer politisk korrekt, mer samhold (fordi det er styrke i flertall), og mindre direkte fordi det betyr også å utsette seg selv for en fare som sier av seg selv, er risikabelt.  Det er en reel sosial overlevelses strategi som ligger dypt kodet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (8 minutter siden):

Som noen som jeg har lengst glemt hvem var som sa det, sa:

For å nå langt, kommer bokseren til å bokse, og advokaten kommer til å argumentere. Menn kan gjerne grynte og slå seg selv på brystet, og i samme tråd kommer kvinner til å være mer "kvinnete". Det innebærer å være mer politisk korrekt, mer samhold (fordi det er styrke i flertall), og mindre direkte fordi det betyr også å utsette seg selv for en fare som sier av seg selv, er risikabelt.  Det er en reel sosial overlevelses strategi som ligger dypt kodet.

Er vel ikke noe ststistikk som tilsier at menn er ærligere enn kvinner. Bare noe menn tror. Menn tøffer seg også for hverandre, smører på og tvister på sannheter til sine fordeler. Er ikke typisk kvinne å verken være vag eller lyve.

Anonymkode: f0e39...72b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (32 minutter siden):

Det er ingen kamp. Men det hyklersk av en mann å kreve at dama alltid skal være ærlig, samtidig som menn statistisk sett juger mye mer enn kvinner. Å ha en annen standard for partneren enn for seg selv, er hykleri.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er vel ikke noe ststistikk som tilsier at menn er ærligere enn kvinner. Bare noe menn tror. Menn tøffer seg også for hverandre, smører på og tvister på sannheter til sine fordeler. Er ikke typisk kvinne å verken være vag eller lyve.

Anonymkode: f0e39...72b

Aldri sagt at menn ikke gjør det - tvert i mot har jeg sagt flere ganger i løpet av min tid her på KG at menn sier og gjør hva som helst for å vise at han er verdig kvinnen. Det inkluderer alt fra nice-guy oppførsel til å lyge om sin status og bragder osv for å fremstå attraktiv til faktisk fysiske konfrontasjoner.

Kvinner er selvsagt ikke uten sine skrupler også, men fordi fysikken er gjennomsnittlig lavere og mindre er det langt mer risikabelt for kvinner til å være direkte.  Man kan alltids kverrulere på hvem som lyger mer eller mindre av kjønnene, men faktum er at begge gjør det, og fordi vi er ulike, er måten vi gjør det på også ulike.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (47 minutter siden):

Det er ingen kamp. Det er sterke følelser i sving fordi mange av oss opplever trakassering gjennom å være ærlig.

Tror alle her synes det er bare fint at du som mann har anledning til å være både kald og ærlig. Vi skulle gjerne hatt det samme privilegiet.

Det er ingen som prøver å konvertere deg, men vi forklarer deg akkurat det du lurte på. Det er jo tross alt du som startet tråden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er like egoistiske som tøm og røm onenightstands-players.

Så da er det ikke så jævla lett å tyde og tolke de jævla blandede signalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange menn blir veldig sure og usikre når kvinner er ærlige og rett frem med dem. De tåler det jævlig dårlig. 

Kvinner som er ærlige og rett frem blir ofte beskyldt for å være sure og bitcy og masete. For å slippe gnålet, velger noen da å pakke ting inn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto

Daaamn son! Jeg ser tråden med nye øyner. Sovepillen kicker inn xxD

We can settle this like gentlemen ovffr  drInk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøkte å være ærlig å gjøre det slutt men en jeg datet. Endte med at politiet anmeldte han for frihetsberøvelse. Men i følge Ts er jo denne ærligheten befriende🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...