Gå til innhold

Tror samboer er psykopat

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er uenig,

for det første åpner TS, selv i tittelen, med at hun tror samboer er psykopat. Ingenting av det jeg leser her tilsier at han er psykopat. Ja, han er en ordentlig egoistisk dritt mot henne som ikke tar nok ansvar for familien, men jeg får ikke noe inntrykk av at han er dritt mot henne FOR Å VÆRE DRITT. Jeg ser en person som er ett hundre prosent stresset pga. og opphengt i jobb. En som sikkert har høye ambisjoner, men ikke får det helt til. Når en slik person får stresset med "småbarnslivet" i tillegg, så sier det seg selv at ting kommer til å bryte sammen.

Det går an å vise forståelse samtidig som man viser erkjennelse for at det er personen man har forståelse for som oppfører seg dritt.

Mulig dette er noe dere kvinner ikke forstår, men det er en grunn til at tre ganger flere menn, dvs 300% flere menn enn kvinner tar livet sitt. Veldig mye ligger i det TS her beskriver. En mann som føler han må yte 110% hele tiden på jobb for å lykkes, både yrkesmessig og for å ta vare på familien økonomisk. Ikke at det unnskylder mannen i dette tilfellet noe, jeg er helt enig i at dette er et forhold TS skal revurdere. Men jeg tror også denne mannen sikkert kunne vist forståelse og tatt ansvar hjemme på en helt annen måte, hadde det ikke vært for yrkespresset han blir, eller utsetter seg selv for.

Anonymkode: 40a8b...ed2

Han velger det selv. Hans mor måtte reise hjem fra ferie for å stille opp for han da jeg skulle bort og han skulle ta seg av barnet. Hun ble fly for*annet, men kom likevel. Helt på trynet synes jeg. Men tenker hun er delvis skyldig i dette, han ringer og skjeller, også kommer hun. Hun har lært han opp til dette tror jeg. En litt sjåvinistisk type, han skal JOBBE, så skal damene ta ungene. Han velger dette helt selv. Jeg tjener ganske godt og eier leilighet, han trenger ikke forsørge meg. Og er stort sett jeg som betaler for ting til barnet, siden jeg er med barnet sikkert 90% av tiden. Men at han er sykelig opptatt av jobb, ja det tror jeg. Vil lykkes, skal langt, men jeg har ikke satt de grillene i hodet på han! Jeg sier jeg er fornøyd. Og merkelig nok begynte han jobbe mer enn noen gang fra barnet var nyfødt. Min mor var sjokkert, for hun så kontrasten til før vi fikk barn. Spurte flere ganger hvorfor han akkurat nå i spedbarnstiden jobbet mer enn noen gang. Og ble kjempesur og aggressiv som følger. Maks dårlig kombo med våkennetter, skrik og babyskrål. 

Men kanskje du har rett, at det er sykelig for han nesten. Men hvorfor kom det etter vi fikk barn? Han ville jo ha barn. Nå lurer jeg på hvorfor. Smyger seg unna så fort han kan. 

Anonymkode: 53709...c0d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er du en snowflake og er avhengig av at folk skal fortelle deg at du er syk, så er nok mange av de du har problemer med å stå opp eller uenig i psykopater i din virkelighet

Anonymkode: 47607...167

Mange blir snowflake av sykdom og høy feber. Det kan også gjelde deg når du blir syk samtidig som du har ansvar og press som om du skulle vært frisk og mere til.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...