Gå til innhold

Blir egentlig korte menn så mye diskriminert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nekinn@ skrev (18 minutter siden):

Ok, du har gjort deg opp en tanke basert på snever googling å slik. Lite matnyttig i den store sammenheng men helt greit det.

Om det er det du velger å tro så ok

Anonymkode: 2b248...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om det er det du velger å tro så ok

Anonymkode: 2b248...7ec

Jeg lot deg komme tvile til gode å tok høyde for at min tolkning ikke var adekvat - men dette blir for dumt. Elendig debatt teknikk gir ikke rom for gode diskusjoner men det var med stor sannsynligvis ikke det du var ute etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 0.21):

Har vi egentlig "heightism" her i Norge? Altså høyde diskriminering mot menn?

Selv er jeg 168cm og jeg kan ikke huske en eneste gang noen har latterliggjort meg eller nevnt høyden
min på en diskriminerende måte, indirekte eller direkte. Heller ikke på vidergående.
Har heller aldri blitt mobbet for det.

Så enten er dette bare en internett-greie, kulturell greie, eller så er det
veldig avhengi av måten en bærer seg på og "auraen" en utstråler som avgjør hva folk føler om deg

Hva tenker dere? Om du selv er en kort mann så kan du gjerne dele dine egne erfaringer her
 

Anonymkode: 2b248...7ec

Nei. De klarer seg like godt på byen som høye. Kvinner er ikke SÅ overflatiske. Selvtillit avgjør på godt og vondt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (21 minutter siden):

Nei. De klarer seg like godt på byen som høye. Kvinner er ikke SÅ overflatiske. Selvtillit avgjør på godt og vondt 😄

Absolutt! Den auraen en gir ut kan gjør en stor forskjell mener jeg :D      Men uheldigvis ser jeg mange menn på Reddit r/short som er ganske pessimistiske xD du burde sjekke det ut, litt tragikomisk det de skriver der xD

Anonymkode: 2b248...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noen som misliker korte menn, og aktivt vil være kjipe mot dere, men det er nok en faktor i de typene vage ubevisste inntrykk man får av noen. Er denne personen en leder, har de selvtillit, er de stoiske, bør jeg respektere dem etc etc.

Er gjort litt forskning på det og høyde øker inntekt og sannsynlighet for forfremmelse, sånn statistisk sett. Er du veldig kompetent og en god leder så vil nok folk se det uansett, men der hvor der er mindre tydelig så kommer nok tvilen oftere høye menn til gode.

Er selv 194 og breiskuldra, og opplever at det er lett å få folk til å høre og gjøre som jeg sier hvis jeg bare møter opp og prater i en rolig, dyp og bestemt stemme. Har blitt kommentert på av andre flere ganger, spesielt kvinner. At jeg bare hadde en naturlig autoritet i rommet uten at jeg egentlig gjorde noe for å få det.

Var i en slags forhandlingssituasjon en gang hvor det var en jente som var alene før jeg dukket opp, og når jeg kom syns jeg motparten var veldig hyggelig og velvillig. Det hun fortalte meg etterpå var at tonen hadde vært en helt annen føe jeg kom og at alt som var "ikke noe problem, selvfølgelig" når jeg var der hadde vært "ikke sjangs" når det bare var henne. 

Tror det virker betryggende på folk eller noe på et underbevisst plan. Hvor mye av det er høyden og hvor mye av det er stemme etc? Aner ikke, men jeg føler på meg at det i alle fall ikke er 0% høyden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
Middelmådig skrev (4 timer siden):

I så fall, stakkars italienere… de er jo stort sett ganske stutte…

Haha! Og Italienere eksisterer jo fortsatt og formerer seg 😅

TS: Jeg er på samme høyde; 168.
Lik deg har jeg ikke erfart forskjellsbehandling.
Tvert imot. Da jeg var videospilldesigner hadde jeg lederrollen i prosjektet.
Men man kan jo debattere om kreative og visjonære ferdigheter kreves mer
enn den "auraen" du nevner, som leder i dette feltet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke kalt det diskriminering. Vi velger partnere ut fra hva som tenner oss. Kvinner velger stort sett menn som er høyere enn dem selv. Det er kjedelig for lave menn å ha et mindre utvalg, men ingenting vil endre på dette uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 0.21):

Har vi egentlig "heightism" her i Norge? Altså høyde diskriminering mot menn?

Selv er jeg 168cm og jeg kan ikke huske en eneste gang noen har latterliggjort meg eller nevnt høyden
min på en diskriminerende måte, indirekte eller direkte. Heller ikke på vidergående.
Har heller aldri blitt mobbet for det.

Så enten er dette bare en internett-greie, kulturell greie, eller så er det
veldig avhengi av måten en bærer seg på og "auraen" en utstråler som avgjør hva folk føler om deg

Hva tenker dere? Om du selv er en kort mann så kan du gjerne dele dine egne erfaringer her
 

Anonymkode: 2b248...7ec

Må vi virkelig innføre nye begreper? Nei, dette eksisterer ikke.

Anonymkode: cb913...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom mannen er kjekk, morsom og intelligent, betyr høyden nesten ingenting.

Anonymkode: bee3f...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Må vi virkelig innføre nye begreper? Nei, dette eksisterer ikke.

Anonymkode: cb913...366

Heightism begrepet har eksistert i flere år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 0.21):

Har vi egentlig "heightism" her i Norge? Altså høyde diskriminering mot menn?

Selv er jeg 168cm og jeg kan ikke huske en eneste gang noen har latterliggjort meg eller nevnt høyden
min på en diskriminerende måte, indirekte eller direkte. Heller ikke på vidergående.
Har heller aldri blitt mobbet for det.

Så enten er dette bare en internett-greie, kulturell greie, eller så er det
veldig avhengi av måten en bærer seg på og "auraen" en utstråler som avgjør hva folk føler om deg

Hva tenker dere? Om du selv er en kort mann så kan du gjerne dele dine egne erfaringer her
 

Anonymkode: 2b248...7ec

Jeg er nesten to meter, og dette har vært er tydelig tema på sjekkeren. Spesielt med damer som selv er litt høy.

Det har dog vært mest framme ved digital sjekking. At kvinner har blitt litt mer frampå når jeg har besvart spørsmål om høyde.

Nå er jeg hverken spesielt vakker eller besitter noen uimotståelig sjarm, så jeg vil ikke påstå at sjekke-karrieren min var noen stor suksess

Anonymkode: c0ed3...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på svarene. Men husk at her spør jeg om genuin diskriminering, ikke banale ting som preferanser. Vi snakker her om mobbing, trakassering osv : ) har vi virkelig slik heightism her i Norge? Fordi jeg har aldri erfart det

TS

Anonymkode: 2b248...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2023 den 20.41):

Absolutt! Den auraen en gir ut kan gjør en stor forskjell mener jeg :D      Men uheldigvis ser jeg mange menn på Reddit r/short som er ganske pessimistiske xD du burde sjekke det ut, litt tragikomisk det de skriver der xD

Anonymkode: 2b248...7ec

Pågangsmot og/eller aura er 🔑 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

AnonymBruker skrev (På 27.8.2023 den 21.23):

Jeg setter pris på svarene. Men husk at her spør jeg om genuin diskriminering, ikke banale ting som preferanser. Vi snakker her om mobbing, trakassering osv : ) har vi virkelig slik heightism her i Norge? Fordi jeg har aldri erfart det

TS

Anonymkode: 2b248...7ec

Jeg tipper høye folk har litt større sjanse til å ende i lederjobber, men at egen innsats teller mye mer. Det er ikke noe man merker uten å se på statistikken.

(Forresten moro hvodan alle tar for gitt at tråden handler om sjekkemarkedet når du ikke nevner det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...