Gå til innhold

Samletråd for tolking av graviditetstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Forvirret22 skrev:

Når det e såpass svak strek, hva skiller det fra å vær en skyggestrek som jeg ser mange skriver og svakt positiv? :-)

IMG_0567.JPG

IMG_0568.JPG

Først og fremst at streken kom innen tidsfristen :) Det står vel at streken skal komme innen 3 minutter, og leses av innen 5 minutter på denne testen? Streker som kommer etter 5 minutter kan være skyggestreker og falskt positive. Når det er sagt, kan man få en slik svak strek etter tidsfristen når det er veldig tidlig også, jeg har opplevd det. Da bør streken begynne å komme innen 3 minutter i løpet av de nærmeste dagene.

Anonymkode: cb02d...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Først og fremst at streken kom innen tidsfristen :) Det står vel at streken skal komme innen 3 minutter, og leses av innen 5 minutter på denne testen? Streker som kommer etter 5 minutter kan være skyggestreker og falskt positive. Når det er sagt, kan man få en slik svak strek etter tidsfristen når det er veldig tidlig også, jeg har opplevd det. Da bør streken begynne å komme innen 3 minutter i løpet av de nærmeste dagene.

Jeg må forresten si at jeg syns du hadde så koselig bakgrunn til testen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?? Hva er dette her? En hvit strek? Jeg har aldri sett noen har fått hvit, bare lyserosa?? Testet for noen dager siden og da fikk jeg ikke strek, bare kontrollstrek. 

Kan noen svare fort?? 

image.jpg

Anonymkode: cf249...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ det er fem dager til mensen forresten. Sluttet på p-piller rett etter sist mens var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?? Hva er dette her? En hvit strek? Jeg har aldri sett noen har fått hvit, bare lyserosa?? Testet for noen dager siden og da fikk jeg ikke strek, bare kontrollstrek. 

Kan noen svare fort?? 

image.jpg

Hvilken hvit strek?

Anonymkode: 22abf...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hvit strek?

Denne. 

IMG_2498.PNG

IMG_2498.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den helt til venstre, mot oppsugingsdelen. Så er det nåk kun fordi den har tørket der? Vil ikke tro det har noe å si da det ikke er i området hvor teststreken skal vær?

Anonymkode: 2ce9b...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne. 

IMG_2498.PNG

IMG_2498.PNG

Mener du skillet ved oppsugingsdelen??? Den blir sånn siden fargestoffet kommer sivende. Har ingenting å si for utfallet av testen. Den er negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du skillet ved oppsugingsdelen??? Den blir sånn siden fargestoffet kommer sivende. Har ingenting å si for utfallet av testen. Den er negativ.

Ok! Takk. Har veldig god erfaring med denne testen og det har aldri skjedd før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok! Takk. Har veldig god erfaring med denne testen og det har aldri skjedd før. 

Det spiller ingen rolle for utfallet, så den stripen der spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Forvirret22 skrev:

Når det e såpass svak strek, hva skiller det fra å vær en skyggestrek som jeg ser mange skriver og svakt positiv? :-)

IMG_0567.JPG

IMG_0568.JPG

Skyggestreker skal ikke være rosa, det er forskjellen ☺

Anonymkode: 1b268...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skyggestreker skal ikke være rosa, det er forskjellen ☺

Okei! Litt dårlig bilde, men syns det er vanskelig å tolke denne her! Noen meninger? Når jeg ser på den så ser den rosa ut, men stoler ikke på min egen virdering da viljen kan spille inn. Hehe :-) Tar en ny imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Forvirret22 skrev:

Okei! Litt dårlig bilde, men syns det er vanskelig å tolke denne her! Noen meninger? Når jeg ser på den så ser den rosa ut, men stoler ikke på min egen virdering da viljen kan spille inn. Hehe :-) Tar en ny imorgen!

Jeg synes det første bilde har en antydning til rosa, jeg har hatt en helt lik å den måtte jeg virkelig legge godviljen til, men d var rosa.

Var positiv, tok bare noen dager før den ble tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tok en test på morgenurin som ble negativ. Bruker one step pregnancytest stav som har en følsomhet på 10. Tok en ny nå etter å holdt meg i 4 timer. På testen er det en syltynn strek, men jeg vet ikke om den er på rett plass eller om det er fargestoff som henger igjen. Hva tror dere? 

20170828_143516.jpg

2017-08-28_14_36_18.jpg

Anonymkode: f3f07...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Tok en test på morgenurin som ble negativ. Bruker one step pregnancytest stav som har en følsomhet på 10. Tok en ny nå etter å holdt meg i 4 timer. På testen er det en syltynn strek, men jeg vet ikke om den er på rett plass eller om det er fargestoff som henger igjen. Hva tror dere? 

20170828_143516.jpg

2017-08-28_14_36_18.jpg

Den ser positiv ut for meg ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si for resultatet om det er en tynn strek? Jeg har aldri brukt denne typen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...