Gå til innhold

Sist sette film?

Fremhevede innlegg

Skrevet
23 minutter siden, sofie777 skrev:

Ikke at du indikerer det, men jeg sa ikke at Løvenes konge er en dårlig film, heller motsatt, det er en av de beste filmene jeg vet. Det jeg skrev (for å gjøre det tydelig) er at enkelte scener minner meg om LK. Nå er jo LK fra Disney og RtED er Dreamworks, men likevel har sistnevnte (som kom ut 6 år etter LK) lånt en del av filmspråket og ikke minst Elton John fra LK.

Nei, trodde ikke det heller. Har sluttet med å følge med på de nye Disney- filmene, men det er ikke så uvanlig at filmer kopierer hverandre, nei. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

We Need to Talk About Kevin

Annerledes, nesten litt morsom til tider, samtidig som den er dønn seriøs og grusom.

Krever litt velvilje i starten, ettersom den starter i nåtid og henter inn historien i tilbakeblikk som kommer litt her og der og i varierende rekkefølge. Anbefales.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Rouge One - God film, bør sees! Mange små godbiter for fans.

Endret av sofie777
  • Liker 1
Skrevet

Søvnløs i Seattle - den første i rekken av julefilmer i år.

• Liker 2
Skrevet

Spectral. Helt ålreit, tydelig laget av folk med respekt for både sci-fi og krigsfilmer, men selve plotet var kanskje ikke det mest nyskapende. Anbefales til sjangerløver.

På 12/14/2016 den 12.38, sofie777 skrev:

Rouge One - God film, bør sees! Mange små godbiter for fans.

Rouge One? Den med Mascara Squadron? ;)

Skrevet
10 timer siden, Okapi skrev:

Spectral. Helt ålreit, tydelig laget av folk med respekt for både sci-fi og krigsfilmer, men selve plotet var kanskje ikke det mest nyskapende. Anbefales til sjangerløver.

Rouge One? Den med Mascara Squadron? ;)

Likte Spectral, og den mindte meg litt om Final Fantasy Spirits Within. Grei story og en del kule scener. Men de måtte selvsagt dytte inn en utrolig teit replikk på slutten som er veldig typisk Amerikansk.

Så nylig Rogue One og det er nok årets film for min del. En helt utrolig kino opplevelse!

Gjest Eugene Wrayburn
Skrevet

The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe ( 2005 )

Gjest En dråpe i havet
Skrevet

Lars and the Real Girl 

Artig film ^^

Skrevet

Rogue one - A Star Wars Story 

Så den i kveld med bestie, syns den var veldig bra. :) 

Skrevet

Er vel mest en dokumentar; Siste festen før eg dør. Den var annerledes og fin - anbefales! 

Skrevet

Passengers - Det var en spennende film med litt romantikk og litt "kommer de til å overleve dette her?" Det skader heller ikke at regissøren er norsk.

Skrevet
29 minutter siden, sofie777 skrev:

Passengers - Det var en spennende film med litt romantikk og litt "kommer de til å overleve dette her?" Det skader heller ikke at regissøren er norsk.

Så nettopp denne filmen og ble positivt overrasket etter de lunkne kritikkene. Det etiske dilemmaet i filmen var det jeg likte best. Actionscenene er av typen man har sett mange ganger før. Men tanken om "hva ville du gjort hvis" er det som gjør filmen interessant. 

Anonymkode: 6c54f...5ee

• Liker 1
Skrevet

One day, med Anne Hathaway, snublet over denne på NRK i går kveld. Hvorfor har jeg ikke hørt om denne før? Veldig gripende film. 

Anonymkode: 6c54f...5ee

Skrevet

Blair Witch (2016). Helt ufattelig dårlig. 

Skrevet (endret)

Blue jay - Veldig fin og litt vemodig :sukk: 

Endret av Rumle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...