Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

The social network

Ante ikke historien til facebook, så det var litt gøy å vite. Men kan ikke si jeg fikk så bra inntrykk av Mark Zuckerberg og Sean P (han som spilles av Justin Timberlake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Precious - bra men ikke kjempeimponerende syntes jeg, litt for svart-hvitte karakter, og litt for mye "yes we can!" type attitude. Men jeg tror at den er noe mange kan like, så anbefaler gjerne.

Irreversible - denne filmen har grundig endret måten jeg forstår film. Men den er nok absolutt ikke for alle - veldig naturlistisk, og det er en del sjokkernede scener der ingenting holdes tilbake (vold, voldtekt, drap). Men ikke tv-vold, den er mer rå, ekte - du forstår hvordan man dreper noen og hvordan det er å bli voldtatt. Utrolig bra skuespill og bra filmet også, faktisk en av de aller beste filmene jeg noen ganger har sett. Jeg liker den ikke, men den ga en opplevelse som jeg ikke kan måle med noen andre filmer.

Milk - søt og koselig historie, bra spilt, men heller ikke noe varende inntrykk. Penn er jo fabelaktig og filmen er stilig, men hadde også en del historier og elementer som kunne ha blitt utviklet mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Death Silence - en skrekkfilm som handler om buktaler-dukker.

Synes det var en veldig bra film, den fikk meg til å grøsse langt nedover ryggen hvertfall. Men den har en dårlig slutt, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte grønne tomater. Ble egentlig litt skuffa ettersom alle jeg kjenner som har sett den, har skrytt den opp i skyene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varg Veum - Svarte får

Ikke all verden til skuespillerprestasjon av Lene Nystrøm, men i alt en bra film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der Froschkoenigg (Øst-Tysk barnefilm fra 1987)

Eldgammel uten dataanimasjon, men alikevel bedre enn mye av det som finnes av barnefilmer ellers i dag.

Og ja, jeg vet jeg er voksen, hehe :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxy - utrolig bra spilt og laget. fin, omfintlif og berørende film av det å være tvekjønnet. Men ikke sånn sukkersøt se hvor fint alt kan bli - heller vise følelser og usikkerhet og ambivalens av de valgene vi tar. Anbefales sterkt! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sommertid

Black Swan- Var veldig skeptisk til å begynne med da det så ut som en kjedelig dansefilm, men den var jo kjempe bra! Veldig spesiell. Fikk litt Donnie Darko vibber av den.

Alpha and Omega- Søt animasjonsfilm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...