mia83 Skrevet 6. april 2008 #1281 Del Skrevet 6. april 2008 Sitter og ser på Gabriel nå... Med et halvt øye.. Hvor bra jeg synes filmen er, sier seg vel selv, ettersom jeg sitter her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kima Skrevet 7. april 2008 #1282 Del Skrevet 7. april 2008 Siden sist: The Bucket list In the valley of Elah Vantage Point No Country for Old Men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2008 #1283 Del Skrevet 7. april 2008 Sweeney Todd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rsa Skrevet 7. april 2008 #1284 Del Skrevet 7. april 2008 Can't buy me love Plutselig følte jeg meg 14 år igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 8. april 2008 #1285 Del Skrevet 8. april 2008 La Vie En Rose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iden Skrevet 9. april 2008 #1286 Del Skrevet 9. april 2008 The Lake House! Me like:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 9. april 2008 #1287 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Sweeney Todd Hvor mye enn jeg liker historien, og hvor mye enn jeg egentlig liker Johnny Depp, håper jeg aldri mer jeg ser denne filmen, håper jeg aldri mer jeg ser Depp synge. I går så jeg In the Valley of Elah. Fantastisk film. Tommy Lee Jones er nominert til Oscar for hovedrollen, og jeg er overbevist om at han vinner den. Dette er overbevisende skuespill. Filmens handling kan virke platt i første omgang, sønn i filmen returnerer fra Irak, havner i problemer, far må ordne opp i problemene. Men det som gjør denne filmen er veldreide spark i siden på allmektige USA, gode personskildringer, fine karakterutviklinger og en uvant vinkling på en hollywoodfilm. Charlize Theron som liksom skulle være filmens eyecandy spilte dessverre forholdsvis platt sammenlignet med andre karakterer i filmen, men det får meg ikke til å anbefale filmen et hakk mindre. Kveldens fangst ble Sukiyaki Western Django. Takashi Miike – mannen bak filmer som Ichi the Killer, One Missed Call, The City of Lost Souls og Dead or Alive – har kommet opp med noe så uortodoks som en japansk spaghettiwestern, engrish-språklig som sådan. Og når man først skal gjøre noe som er særere enn å pisse i motvind, hvorfor ikke få med Quentin Tarantino som en av skuespillerne? Det høres kanskje latterlig ut. Og det er det faktisk. Ja, jeg vil gå så langt som å kalle dette en ren tullefilm, men da på en positiv måte. Miike har som sagt laget en to timers lang film, engelskspråklig med japanske skuespillere som ikke har mye engelskopplæring. Å se den uten teksting bød på et par 'spolinger' tilbake, men det var morsomt likevel. Handlingene er også temmelig komiske av seg, selv om de også er blodige som enhver annen film av Miike. I den lille landsbygden herjer drap, vold og elendighet ettersom to rivaliserende gjenger er ute etter en sagnomsust skatt. Hovedpersonen – kjapp som Lucky Luke, barsk som Clint Eastwood og akrobatisk som Bruce Lee – kommer som en outsider og skal ordne opp i alt trøbbelet. Etter mang en dødsscene lykkes han, og de få som fortsatt lever i landsbygda kan puste lettet ut. Hvis man liker litt halvsprø filmer, og kan se litt blod og gørr (omtrent på samme nivå som Tarantinos verker) er dette definitivt en film verdt å sjekke ut. Om ikke annet kan du, som meg, sitte og småknise av det fantastiske språklaget i filmen. Endret 9. april 2008 av kevlar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 9. april 2008 #1288 Del Skrevet 9. april 2008 27 dresses. Ikke spesielt god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 19. april 2008 #1289 Del Skrevet 19. april 2008 Hard Candy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. april 2008 Forfatter #1290 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) The House of Mirth - 7/10 Godt skuespill av Gillian Andersen. Tragisk historie som absolutt fenger. The Jane Austen Book Club - 8/10 Søt og ikke minst morsom historie om en gruppe mennesker som samles for å diskutere bøkene til Jane Austen. An Unfinished Life - 7/10 God historie og rørende filmatisert. Wallis & Edward - 6/10 For all del gripende, men ikke den beste filmen jeg har sett. The Golden Bowl - 7/10 Kramer vs. Kramer - 9/10 Mvh Yvonne Endret 19. april 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #1291 Del Skrevet 19. april 2008 Hana-bi. Voldelig, men også veldig fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tnita Skrevet 19. april 2008 #1292 Del Skrevet 19. april 2008 Paris, Je`taime. Vakker film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atene Skrevet 21. april 2008 #1293 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Lange flate ballær...Kjempeartig film Endret 21. april 2008 av atene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 21. april 2008 #1294 Del Skrevet 21. april 2008 El laberinto del Fauno = Pan Labyrint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive Skrevet 21. april 2008 #1295 Del Skrevet 21. april 2008 Pulp Fiction - for ørtende gang! Fortsatt like kul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 21. april 2008 #1296 Del Skrevet 21. april 2008 Cloverfield... 2/10, ikke veldig imponert kan man si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 21. april 2008 #1297 Del Skrevet 21. april 2008 Run Fatboy Run En forholdsvis god britisk komedie, regissert av David Schwimmer, med Simon Pegg fra Hot Fuzz i hovedrollen som den smådvaske Dennis som løp fra kjæresten ved alteret, kun for å angre noen år senere og må ta opp kampen med tidenes kjekkas Whit. Han ender opp med å måtte løpe marathon gjennom London for å vinne henne tilbake. Klassisk romantisk komedie, men med mange morsomme karaktertrekk og dialoger. Helt grei underholdning som man kan se hvis man har litt tid å slå i hjel, men ikke sånn at jeg løper ut for å skaffe meg et eksemplar snarest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 10. mai 2008 #1298 Del Skrevet 10. mai 2008 PS i love you Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betsy Skrevet 10. mai 2008 #1299 Del Skrevet 10. mai 2008 Can't buy me love Plutselig følte jeg meg 14 år igjen. Ååå! Den vil jeg også se igjen! Min siste sette film, var "2 days in Paris". Lusete og småfestlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. mai 2008 #1300 Del Skrevet 11. mai 2008 I går kveld så vi igjen Drunken Master. Herlig film! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå