Kima Skrevet 29. februar 2008 #1261 Del Skrevet 29. februar 2008 Dan in real life- morsom, sukkersøt romantisk komedie Mannen som elsket Yngve- god norsk film Cloverfield- forvirrende filming i begynnelsen, men ble bedre etterhvert. Antatt skyldig- grei nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 3. mars 2008 #1262 Del Skrevet 3. mars 2008 Silent Hill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eximus Skrevet 6. mars 2008 #1263 Del Skrevet 6. mars 2008 Ulvenatten. Fantastisk spennende!!!! Faktisk en av få filmer jeg har sett som er minst like bra som boka. Og så er jo han mannlige hovedpersonen bare nydelig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilja :-) Skrevet 6. mars 2008 #1264 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg så Into The Wild idag. Lastet ned fra nettet. Leste masse gode anmeldelser av filmen idag, og ble ikke skuffet. Dog var det en ganske lavmælt film. Trodde det skulle bli masse ekstreme scener med ville dyr og selvmorderiske elvkryssingsprosjekter m.m. Men dramaet var primært på det indre planet. Jævlig trist slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjolahopp Skrevet 7. mars 2008 #1265 Del Skrevet 7. mars 2008 Så Fear and Loathing in Las Vegas på nytt igjen i går! Den er bare så kul det må være tidenes mest oppskrytte film.. (ikke meningen å fornærme noen altså) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjolahopp Skrevet 7. mars 2008 #1266 Del Skrevet 7. mars 2008 Siste sett: Be Kind Rewind - hysterisk morsom film av Michel Gondry, med blant andre Jack Black og Danny Glover. Tror ikke den har hatt ordinær premiere ennå, men anbefales! National Treasure II - underholdende men van(n)vittig usannsynlig;) Strange Wilderness - skrik morsom liksomdokumentar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken13 Skrevet 7. mars 2008 #1267 Del Skrevet 7. mars 2008 På kino: Eventyr i New York, herlig søt og akkurat passe overdose romantisk eventyr uten å måtte bruke for mange hjerneceller På dvd: Little miss sunshine (for n'te gang. fine filmen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kahlan Skrevet 7. mars 2008 #1268 Del Skrevet 7. mars 2008 School of rock - ikke så veldig spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Skrevet 7. mars 2008 #1269 Del Skrevet 7. mars 2008 Catch Me if You Can Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 7. mars 2008 #1270 Del Skrevet 7. mars 2008 - No Country For Old Men. Må se den en gang til. Ble helt forvirra av slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 7. mars 2008 #1271 Del Skrevet 7. mars 2008 Tatt av kvinnen er min sist sette film. Den var bra synes jeg. Vant jo gledesspreder prisen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjolahopp Skrevet 9. mars 2008 #1272 Del Skrevet 9. mars 2008 I'm not there -- veldig bra!! RIP Heath Ledger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 9. mars 2008 #1273 Del Skrevet 9. mars 2008 30 days of night Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 9. mars 2008 #1274 Del Skrevet 9. mars 2008 Ulvenatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midus Skrevet 9. mars 2008 #1275 Del Skrevet 9. mars 2008 Dead man. Johnny Depp i hovedrollen og Jim Jarmusch (sikkert feilstavet) med regien. Veldig sær film i svarthvitt, og ikke så morsom som jeg hadde håpet. Depp kommer til byen Machine for å ta jobben han har fått som bokholder, men får høre at stillingen allerede er besatt. Han kan ikke reise hjem igjen for han brukte alt han hadde på å komme til Machine. Han ender i stedet opp i skogen sammen med en utstøtt indianer som tror Depp er den avdøde dikteren William Blake (som karakteren til Depp heter i filmen). Kanskje den eneste filmen med Johnny Depp jeg ikke har likt spesielt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 9. mars 2008 #1276 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Jumper Planen var jo å gå se noe helt annet, men middagen tok litt lengre tid så det var mer eller mindre det eneste som var på. Hadde ikke hatt noe planer å se den, men tenkte at greit nok - kanskje det blir 90 minutter med grei nok underholdning. Herregud hvor dårlig film det var. Må våre en av de veldig veldig få filmene der jeg har lyst å faktisk gå fra kinoen. Den eneste andre var 'The Fast and the Furious' (veninne var forelsket i Vin Diesel da og måtte vi jo se den.. huff). Ja, jeg er ikke noe action-fan generelt, men selv hollywood-popcorn-filmer kan være gode og underholdene. Transformers for eksempel var veldig underholdene, syntes jeg. Men den Jumperen da.. De hadde brukt så mye penger for spesialefekter og likevel fått til noe så kjedelig? Så mange fine steder og likevel ingenting å se på? Greit nok, du finner ingen 'dyp dialog' i sånne filmen og handlingene er jo som oftest ganske forutsigbare, men da skulle det i det minst være noe spenning, noen vitser (sånne teite som ingen tilstår å le av, men som alle ler av). Men nei, ikke det heller. Skuespillere var helt forferdelige også. Jeg forstår at de er unge, men det er jo ingen unnskylding. Filmen rett og slett hadde aaaaalt for lite tempo for en action-film. Kjeeeeeeeedelig.... Sikkert en av de verste filmene jeg faktisk har sette gjennom en del år nå. Men ok, av og til må en se dårlige film for å sette pris på de gode. Endret 9. mars 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 9. mars 2008 #1277 Del Skrevet 9. mars 2008 The adventures of Priscilla, queen of the desert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 9. mars 2008 #1278 Del Skrevet 9. mars 2008 Her har det vært innehelg, fredag startet opp med 'There will be blood', en horribel historie om amerikanske nybyggere og hvordan deres griskhet ødelegger menneskeliv i stor skala. I går ble det No Country for Old Men, som tidligere omtalt her. Spennende film med et fantastisk stjernespekket artistgalleri. Kveldens er definitivt helgens höydare: The Fountain. Har sett denne flere ganger, men det er virkelig en perle å dra fram med jevne mellomrom bare for å føle seg beriket. Filmen har de perfekte skuespillerne til rollene, krysskuttingen mellom de tre historiene sitter som et skudd, og hele filmen er så bra håndverk (alt fra special effects og musikk til filming og regissering) at man blir direkte glad for å se en så vellaget produksjon. Kjærlighet, døden og gjenfødelse er sentrale tema i filmen, som grener seg inn fra tre parallelle historier og ender opp som et eneste stort spirituelt fyrverkeri. NB: The Fountain krever full oppmerksomhet av deg, et våkent hode, skarpt blikk og lyttende ører må til for å nyte den til det fulle. Et ordentlig anlegg og en god TV skader heller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 4. april 2008 #1279 Del Skrevet 4. april 2008 Kinoaktuell El Orfanato, Guillermo del Toros (Pan's Labyrinth) nyeste verk. Filmen er en grøsser-aktig historie om Laura som sammen med sin mann og adoptivsønn vender tilbake til huset hun tidligere bodde i som barnehjemsbarn. Ånder fra fortiden vender tilbake og gjør innflytningen mer problematisk enn det burde vært. Filmen er fryktinngytende på sitt beste, og selv om plottet høres kjent ut er det virkelig en unik måte historien legges opp. At den er spanskspråklig og bærer preg av den kulturen er bare et frisk pust, man tenker strengt talt ikke mye over det når man først blir grepet av filmens indre historie. Dramatisk og tragisk, følger vi kampen om livet og døden, gjennom stemninger som mildt sagt gir deg gåsehud og blanding av skrekk og sympati for karakterene. Dessverre ender den litt for klisjéfylt, men hadde den sluttet tyve sekunder tidligere hadde det vært lite å utsette. Filmen byr på par svært uventede twist-er underveis i historien, som samtlige jeg så filmen med bemerket etter forestillingen, nevneverdig er den ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kevlar Skrevet 4. april 2008 #1280 Del Skrevet 4. april 2008 Kveldens film ∏ (Pi), er en av Darren Aronofskys (Requiem for a Dream, The Fountain) første filmer. Med et budsjett på 60.000 USD er det helt utrolig hva Aronofsky har fått til. Filmen har et kornete sort-hvitt-preg som kan peke på dette, men for min del gjør det veldig mye av uttrykket i filmen, som passer helt ypperlig inn. I tillegg er vinkler i filming, ekstremt progressiv klipping og et meget passende soundtrack (bl.a. Aphex Twin og Massive Attack) med på å løfte filmen til å være et fantastisk mesterverk. For de som har sett The number 23 med Jim Carrey er dette den definitivt klokere storebroren. Pi handler om tallgeniet Max Cohen som på mystisk vis kommer opp med en nummerrekke som kan forklare vår og alt i vår verdens eksistens. Ved hjelp av Pi, Fibonaccis gyldne spiral og Leonardos anatomi-studier overbevises han mer og mer om at tallene har en verdi for å forstå seg på verden rundt. At hans matematikervenn sterkt fraråder ham til å jobbe med tallene, at en gjeng desperate jøder forsøker å få tak i tallene for å få tilgang til edens hage og at en kommersiell aktør prøver å få tak i tallene for bruk i sin produktutvikling gjør ikke saken bedre. Pi er nok ikke en film for hver og en av oss, men hvis du har lyst på en annerledes filmopplevelse kan den definitivt anbefales. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå