Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så Blood Diamond på dvd i kveld.

En utrolig sterk og rørende film...

Enig....den filmen er bare fantastisk :-D Har egentlig ikke så mye sansen for Leonardo DiCaprio, men det er ikke til å komme fra at han er en fabelaktig skuespiller med et enormt repetoar(noen av filmene han har vært med i er faktisk blant favorittene mine) :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. delen av Grindhouse! (Planet Terror)

Eg storkoste meg. Men svært mange i salen gjekk faktisk ut i løpet av filmen og kom ikkje tilbake! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Music and Lyrics. Hadde kjempestore forventninger, er glad i denne typen filmer (og i Hugh Grant), men ble litt skuffa. FIlme var bare sånn passe, synes jeg, men musikkvideoen/sangen Pop goes my heart var knall da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss Potter - 8/10

Handler om livet til forfatteren Beatrix Potter. Renée Zellweger, Ewan McGregor og Emily Watson er bare noen av de mange dyktige skuespillerne som bidrar i denne lille perlen av en film.

Filmen tar for seg Miss Potters storslagne fantasi og hvordan hun fikk sin plass i alle barns hjerter med sine nydelige tegninger og flotte historier. Dette er også en kjærlighetshistorie mellom Miss Potter og hennes utgiver, spilt av Ewan McGregor. Miss Potter får også for første gang i sitt liv en viktig støttespiller og venninne i utgiverens søster, spilt av Emily Watson. For alle de som likte å høre McGregor synge i Moulin Rouge eller Down With Love, vil også denne gangen få høre hans fine stemme.

Dette er en veldig søt film tvers igjennom. Men uten å bli oversentimental eller oppblåst. Den er faktisk også veldig trist og hadde en ganske overraskende slutt. En nydelig film om en sann historie om to ensomme sjeler som finner hverandre. McGregor passer veldig godt i rollen som den litt sjenerte, omsorgsfulle og sjarmerende utgiveren som vinner Miss Potters hjerte. Og de som likte å høre Zellweger med engelsk aksent, vil igjen få denne gleden i denne filmen. Zellweger spiller forøvrig en veldig sannferdig karakter, som jeg faktisk kjente meg mye igjen i. Og Watson gjør en fabelaktig rolle som den eksentriske søsteren.

Eneste minuset, var kanskje at jeg synes filmen var litt for kort, jeg skulle gjerne ha sett at den var litt lenger (dog ikke veldig mye).

En film som fikk meg til å smile, le og gråte.

Mvh Yvonne :smilyblomst:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg så "disturbia" på kino igår. den var ikke helt som forventet. trodde det var en action-film, men første halvdel var kjedelig drama, og andre del var thriller/grøss. bedre enn action, iallefall, men den var ikke spesielt bra, nei...

Endret av milla-mor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Love Actually i går. Likte den veldig godt - lun og varm film med mange dyktige skuespillere. Har så mye mer sansen for britiske skuespillere og britisk humor enn det amerikanske. Noe i filmen ble litt for amerikanisert for meg, men ellers var den veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp "Broken Flowers". Den var litt rar, skjønte ikke slutten helt. Den var jo plutselig ferdig! :klø:
Akkurat den følelsen jeg satt igjen med også etter å ha sett den.

Min sist sette film er Barbara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...