Gå til innhold

Hvorfor har så mange i Norge tesla?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 4/28/2024 at 5:05 PM, AnonymBruker said:

Du følger ikke mye med nei😆for de som mener den kjører av seg selv, følger ikke med på veien. Er flere eksempler på det!

Anonymkode: 80f93...af8

Ja, autopilot på Tesla er noe dritt. Før Tesla kom til Norge hadde vi ikke en eneste ulykke på norske veier. Man trengte ikke engang forsikring på bilene, siden ingen kjørte av veien eller kræsjet med andre biler. 

Tesla sin skyld alt sammen

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk har mer penger enn fornuft

Anonymkode: 5bf9c...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er konforme. Det er også stort sett verre jo mer penger man har, merkelig nok.

Anonymkode: 1aa45...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange andre bruktbiler med over 400 hester, gratis drivstoff (ved superlading, og hvis ikke, veldig billig drivstoff), god kjørekomfort, masse utstyr, god plass og et fortsatt sporty design uten større feil, får man for så "lite" som 150 000? 

Man kan si at da har ikke bilen lenger batterigaranti på de eldste, og man kan lide et stort tap, men man har ikke motorgaranti på andre bruktbiler heller, og verdien raser på enhver bil om registerreima ryker og motoren havarerer etc. Dessuten er verdien på en Tesla med dødt batteri mye høyere enn de fleste andre biler som ikke er kjørbare da dette fortsatt er en såpass dyr bil i utlandet at folk tjener penger på å kjøpe billige teslaer med ødelagt batteri, importere dem til sitt land med lavere avgifter pga lavere innkjøpspris, få den fikset og selge den dyrt. Kjøper man en Tesla til 150 000 for så at batteriet dør, så er sannsynligheten stor for å få nærmere 100 000 for den som "vrakbil". Andre feil er stort sett overraskende billige å utbedre sammenliknet med andre bilmerker.

Når det gjelder nye modeller, så er fortsatt Tesla konkurransedyktige og ofte mest bil for pengene sammenliknet med konkurrentene. Byggekvaliteten har også blitt mye bedre, så fra mitt ståsted er Tesla i veldig mange tilfeller et godt kjøp.

Anonymkode: 78633...8a6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haters always gonna hate, sånn er det jo bare. har hatt S, har nå Y. prøvde finne ett alternativ til tesla når S skulle selges, men det var ikke mulig med kriterier som; hengerfeste, mulighet for takboks, god batterikapasitet, stort bagasjerom, god sitte- og god beinplass i baksetet, smarte enkle funksjoner osv. til en suveren pris.

Nå er vår Y på verksted, etter at ett kjøretøy brøt vikeplikta og kjørte på oss, leiebilen en helt ny KIA ev6  imponerer ikke i forhold, eneste er at den har større beinplass i baksetet, men mange andre ting som trekker ned på vår liste...

Anonymkode: b6f49...bcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (2 timer siden):

Ja, autopilot på Tesla er noe dritt. Før Tesla kom til Norge hadde vi ikke en eneste ulykke på norske veier. Man trengte ikke engang forsikring på bilene, siden ingen kjørte av veien eller kræsjet med andre biler. 

Tesla sin skyld alt sammen

Hvofor slike sure oppgulp? Hadde du ikke noe bedre å bidra med kunne du bare skygga unna.

Anonymkode: 80f93...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvofor slike sure oppgulp? Hadde du ikke noe bedre å bidra med kunne du bare skygga unna.

Anonymkode: 80f93...af8

Hei, det var du som tok opp at en person døde i USA som følge av feil bruk av autopiloten. Et normalår i Norge tilsier rundt 100 døde i trafikken, og jeg tror ikke autopiloten til Tesla er årsaken til de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Hei, det var du som tok opp at en person døde i USA som følge av feil bruk av autopiloten. Et normalår i Norge tilsier rundt 100 døde i trafikken, og jeg tror ikke autopiloten til Tesla er årsaken til de.

Nettopp.

Og hvor sier jeg, det er årsaken til rundt 100 døde i trafikken i Norge?

Anonymkode: 80f93...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp.

Og hvor sier jeg, det er årsaken til rundt 100 døde i trafikken i Norge?

Anonymkode: 80f93...af8

Hvorfor henge seg opp i den ENE døde som følge av feil bruk av en autopilot? Jeg poengterte bare at majoriteten av ulykker skjer i biler uten autopilot. Antagelig fordi sjåføren ikke konsentrerer seg om å følge med i trafikken, men helst gjør andre ting. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For veldig mange så er el-bil ensbetydende med Tesla. Dette kommer nok i stor grad av at Tesla var først ute med den type el-biler her til lands. 
Nå har det kommet så mange andre spennende el-bilmodeller som både er kvalitativt bedre, har tilsvarende rekkevidde og ikke  minst har enda mer innovative løsninger, så at folk fortsatt velger Tesla er for meg ubegripelig. 
Jeg har kjørt el-bil siden 2017 og ikke en av dem har vært Tesla, men det var mange som ikke skjønte at jeg hadde el-bil siden det var et annet merke.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Angelheart2 said:

For veldig mange så er el-bil ensbetydende med Tesla. Dette kommer nok i stor grad av at Tesla var først ute med den type el-biler her til lands. 
Nå har det kommet så mange andre spennende el-bilmodeller som både er kvalitativt bedre, har tilsvarende rekkevidde og ikke  minst har enda mer innovative løsninger, så at folk fortsatt velger Tesla er for meg ubegripelig. 
Jeg har kjørt el-bil siden 2017 og ikke en av dem har vært Tesla, men det var mange som ikke skjønte at jeg hadde el-bil siden det var et annet merke.... 

Kostnadsnivået har litt å si da. Man kan bestille en TeslaY til 499k med firehjulstrekk, eller man kan bestille en Audi Q6 til 770k pluss tilvalg. Det er et ganske stort hopp i pris. Man får rett og slett ganske stor plass og en bil som stort sett tar deg dit du skal til en akseptabel pris om man velger Tesla. 

En ny 3 får man for 387k inkl. vektavgift. Det er ikke mange biler med tilsvarende størrelse som matcher den prisen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha ny bil og har landet på Tesla Y. Prisen, Utstyret, plassen, rekkevidden og lademulighetene er grunnene her.

Det er en ekstremt billig bil med tanke på hva du får. 

Anonymkode: 62759...4c5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (52 minutter siden):

Hvorfor henge seg opp i den ENE døde som følge av feil bruk av en autopilot? Jeg poengterte bare at majoriteten av ulykker skjer i biler uten autopilot. Antagelig fordi sjåføren ikke konsentrerer seg om å følge med i trafikken, men helst gjør andre ting. 

Fordi den ene er ikke enestående, det er mange ulykker med Tesla som er ganske så tvilsomme. Og klarer du virkelig ikke å få med deg de i media, ja så er det ditt problem!

Anonymkode: 80f93...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi den ene er ikke enestående, det er mange ulykker med Tesla som er ganske så tvilsomme. Og klarer du virkelig ikke å få med deg de i media, ja så er det ditt problem!

Anonymkode: 80f93...af8

Men er det verre på noen måte at man krasjer og dør i en elbil med aktive styringssystemer enn i en fossilbil uten? 
Er det tapet av fornuftige miljøvennlige personer som er trist, eller er det andre momenter som bekymrer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (3 minutter siden):

Men er det verre på noen måte at man krasjer og dør i en elbil med aktive styringssystemer enn i en fossilbil uten? 
Er det tapet av fornuftige miljøvennlige personer som er trist, eller er det andre momenter som bekymrer? 

Det måten en ubrukelig teknikk blir brukt på! Så enkelt er det faktisk! Kan du vise noen med konvensjonelle biler, som gjør slike fadeser som mange Teslaeiere gjør?

Anonymkode: 80f93...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det måten en ubrukelig teknikk blir brukt på! Så enkelt er det faktisk! Kan du vise noen med konvensjonelle biler, som gjør slike fadeser som mange Teslaeiere gjør?

Anonymkode: 80f93...af8

Det er jo bare å følge med på lokalsending på Nrk radio en hvilken som helst dag i en storby og hør etter alle trafikkuhellene som daglig oppstår. Folk er uoppmerksomme bak rattet, og gjør helt andre ting enn å faktisk kjøre bil. 
Ser ikke helt det store problemet. Man skal jo uansett følge med i trafikken selv om selvkjøringsfunksjonen er aktivert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

newman01 skrev (1 time siden):

Det er jo bare å følge med på lokalsending på Nrk radio en hvilken som helst dag i en storby og hør etter alle trafikkuhellene som daglig oppstår. Folk er uoppmerksomme bak rattet, og gjør helt andre ting enn å faktisk kjøre bil. 
Ser ikke helt det store problemet. Man skal jo uansett følge med i trafikken selv om selvkjøringsfunksjonen er aktivert

Hvor observante var de som kjører Tesla, med den såkalte autopiloten på, og kræsja?

Anonymkode: 80f93...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvor observante var de som kjører Tesla, med den såkalte autopiloten på, og kræsja?

Anonymkode: 80f93...af8

Hva har den Teslaen med saken å gjøre, når tilogmed dieseltroll klarer å krasje? Alle krasjer, uavhengig av bilmerke

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (56 minutter siden):

Hva har den Teslaen med saken å gjøre, når tilogmed dieseltroll klarer å krasje? Alle krasjer, uavhengig av bilmerke

Det er Tesla det handler om her!

Anonymkode: 80f93...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (På 22.11.2023 den 22.16):

Piss. Latsabb av en oppskrytt overhypa bil

😂😂😂 min går 0-100 3.5sek med 534hk. Du snakker om ting du ikke kan en skit om! Tulling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...