Gå til innhold

Hvorfor har så mange i Norge tesla?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i Danmark nå og det er langt mellom hver tesla her. 

Anonymkode: fb851...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi nordmenn er de verste sauene i verden!  Dilter etter og har ingen egne tanker eller meninger!  Gjør 'som alle andre'   Naboen har Tesla da kjøper jeg meg Tesla.  Er ingen annen grunn. 

Anonymkode: 96179...10f

  • Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Norge til tider har hatt usedvanlig gode insentiver for å kjøpe elbil og fordi Tesla har vært svært dominerende i markedet. Dette vil nok forandre seg etter hvert, men fram til nesten nå har det vært sånn.

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ingen annen grunn. 

Anonymkode: 96179...10f

Litt vel korttenkt å slå fast at blant alle mennesker i Norge som kjøper seg Tesla, så gjør absolutt alle det på grunn av naboen. Men i starten var det ingen naboer som hadde Tesla, så hvem var det disse sauene fulgte etter da?

Det er ikke noe bedre med de som hater Tesla så mye at de ikke klarer å debattere merket uten å komme med nedlatende kommentarer om Tesla-eiere. Tvert i mot, så tar jeg 10 Tesla-fanatikere fremfor 1 Tesla-hater any day. 

Har for øvrig aldri eid en Tesla, og tviler på at jeg noen gang kommer til å gjøre det heller.

Anonymkode: 9c9c1...3fb

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den går fort som faen 😄

Naboen har ikke tesla.

Anonymkode: a3849...505

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er i Danmark nå og det er langt mellom hver tesla her. 

Anonymkode: fb851...859

Kjører jo bare småbiler i Danmark, helt andre regler der. Er knapt ei stasjonsvogn der.

Anonymkode: a3849...505

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi den går fort som faen 😄

Naboen har ikke tesla.

Anonymkode: a3849...505

Mange biler som går fort som faen.  Det er så ufattelig patetisk å se på folk kjøre Tesla.  Må le litt hver gang en Tesla kjører forbi. (Ler ofte)  Forbinder Tesla med folk som liker å vise seg frem. Materialistiske etterdiltere  

Anonymkode: 96179...10f

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange biler som går fort som faen.  Det er så ufattelig patetisk å se på folk kjøre Tesla.  Må le litt hver gang en Tesla kjører forbi. (Ler ofte)  Forbinder Tesla med folk som liker å vise seg frem. Materialistiske etterdiltere  

Anonymkode: 96179...10f

Nei. Ikke så uanstrengt som tesla 😊

Anonymkode: a3849...505

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på endel bilferie i Danmark. Første gangen var da jeg kjørte en model X i 2017. Aldri opplevd lignende tilstander, folk snudde seg da jeg kjørte forbi. Folk kom bort. Så at noen tok bilde av bilen da den sto parkert. 

Kort fortalt var bilen svindyr i Danmark siden de hadde kuttet i subsidiene. Mens den var overkommelig nok til å selge endel i Norge. 

Men Tesla har solgt bra siden de lager spennende biler som ikke er så dyre. Og ladenettverket såklart. 

Anonymkode: 070b2...8bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi nordmenn er de verste sauene i verden!  Dilter etter og har ingen egne tanker eller meninger!  Gjør 'som alle andre'   Naboen har Tesla da kjøper jeg meg Tesla.  Er ingen annen grunn. 

Anonymkode: 96179...10f

Mhm. Vær original å kjøp en passat, Audi stasjonsvogn eller en Mazda 😆

Anonymkode: 070b2...8bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vært på endel bilferie i Danmark. Første gangen var da jeg kjørte en model X i 2017. Aldri opplevd lignende tilstander, folk snudde seg da jeg kjørte forbi. Folk kom bort. Så at noen tok bilde av bilen da den sto parkert. 

Kort fortalt var bilen svindyr i Danmark siden de hadde kuttet i subsidiene. Mens den var overkommelig nok til å selge endel i Norge. 

Men Tesla har solgt bra siden de lager spennende biler som ikke er så dyre. Og ladenettverket såklart. 

Anonymkode: 070b2...8bf

Vi kjørte Model X med campingvogn bakpå nedover sommeren 2017......det var ellevilt 🤣

 

Men tilbake til TS....Det er mange Teslar i Norge kontra andre land fordi Norge har hatt en el-vennlig avgiftspolitikk inntil nylig. Det var spesielt fordelaktig ved kjøp av de dyrere elbilene. Så det kombinert med Tesla sin kjørekomfort og ladenettverk gjør at så mange har skaffet seg denne bilen.

Anonymkode: 6b8df...1e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedårsaken er at Tesla har billige biler. Har jo ikke vært MVA på el-biler, og når man har den eneste med god rekkevidde sier det seg selv at de selger mye. Nå er det flere modeller som har ok rekkevidde, så da er det flere som selger en del. Du ser ikke mange andre el-biler i Danmark heller. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er kun i Norge vi har hatt så gode ordninger at "alle" har hatt råd til el-bil, og da har Tesla vært mest populær, sikkert blant annet pga ladenettverket. Har reist en del i Europa, og det er jo ikke å se verken el-biler eller ladestasjoner, det er et særnorsk fenomen enn så lenge...

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/l3WKX3/elektrisk-bilferie-gjennom-spania-med-familien-aldri-igjen?fbclid=IwAR1eqyftlqoPQIph_pPydl8GsOeBkiYkSpNHGc34hz-l6koTmN4U6Vc_ajI

Endret av Kasier
skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kasier skrev (9 minutter siden):

Fordi det er kun i Norge vi har hatt så gode ordninger at "alle" har hatt råd til el-bil, og da har Tesla vært mest populær, sikkert blant annet pga ladenettverket. Har reist en del i Europa, og det er jo ikke så verken el-biler eller ladestasjoner, det er et særnorsk fenomen enn så lenge...

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/l3WKX3/elektrisk-bilferie-gjennom-spania-med-familien-aldri-igjen?fbclid=IwAR1eqyftlqoPQIph_pPydl8GsOeBkiYkSpNHGc34hz-l6koTmN4U6Vc_ajI

Har kjørt Tesla på kryss og tvers i Europa mange ganger og det er langt unna slik det beskrives her. Dette er klassisk angst fra de som ikke kjenner bilen de kjører. Enten var airconditionen deffekt eller så overdriver de for å få en god historie, for den suger ikke strøm på den måten som beskrevet, faktisk er det minimal forskjell med og uten. 

En ting som iallfall var overdrevet var forbruket ved ladestopper. Ja en kan virkelig svi av masse hvis en ønsker, men absolutt ikke nødvendig. Når vi lader slapper vi av, går tur, spiser (men ikke noe mer enn hva vi ville gjort med fossil bil) eller oppdager kule severdigheter vi aldri hadde sett uten ladestopp. De eneste gangene vi har shoppet er når vi har spart ærender til sentre som vi kjenner nær ladere fordi ting er enklere og billigere der. Faktisk har vi aldri reist billigere enn med Tesla.

Anonymkode: 6b8df...1e5

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- norske elbilincentiver gjør Tesla veldig rimelig 

- Tesla var stas en gang før det ble allmenn kjent at de er dårlig skrudd sammen

- raske, enkle biler som er gøy å kjøre

- selvsagt en del flokkmentalitet også

Anonymkode: 6c567...afd

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Er i Danmark nå og det er langt mellom hver tesla her. 

Anonymkode: fb851...859

Fordi Tesla et billig i Norge

Anonymkode: ddf16...147

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi nordmenn er de verste sauene i verden!  Dilter etter og har ingen egne tanker eller meninger!  Gjør 'som alle andre'   Naboen har Tesla da kjøper jeg meg Tesla.  Er ingen annen grunn. 

Anonymkode: 96179...10f

Er nok mest at i Danmark og mange andre land er Tesla priset veldig høyt, og i Norge er de mye billigere (grunnet ingen/lave avgifter)

Anonymkode: ddf16...147

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av dem som velger elbil, ikke evner å se utenfor boksen og heller vil følge saueflokken og gjøre som andre gjør... 😄 Så om naboen eller kollegaen kjøper Tesla, så gjør elbil-kjøperen også det. I tillegg er de vel facinert av alle duppedingsene i en Tesla.... 😄

Det mener i hvert fall jeg 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Tesla er vesentlig billigere i Norge, og at det er biler som ser ok ut med bra rekkevidde, kvaliteten vet jeg ikke noe særlig om da jeg ikke har hatt en. Men har hatt noen elbiler og samtlige går 2/3 på vinteren

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Fordi nordmenn er de verste sauene i verden!  Dilter etter og har ingen egne tanker eller meninger!  Gjør 'som alle andre'   Naboen har Tesla da kjøper jeg meg Tesla.  Er ingen annen grunn. 

Anonymkode: 96179...10f

Hehe. Måtte le av denne. For det verste er at du har rett. Nordmenn kjøper etter hva som er trendy, der pris, komfort og bruksområde utgår for å tilfredsstille trenden. 

For er det ikke typisk. Hvis èn på en arbeidsplass kommer hjem med en ny Volvo så skal gjerne flere også kjøpe Volvo, og plutselig kjører 10 stk på samme arbeidsplass med Volvo.

Norge er flokkmentalitetens land. Eventuelt sau, om du vil ;) 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...