Gå til innhold

Hvorfor har så mange i Norge tesla?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wannebe Richard.

Nordmenn er dynget ned i gjeld. De skal imponere venner, naboer og kollegaer. Se på meg jeg er så rik som kjører Tesla. 🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 3f16e...aa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så enkelt at Tesla var den første El-bilen på markedet som falt inn i hovedsegmentet for det norske bilmarkedet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Fordi nordmenn er de verste sauene i verden!  Dilter etter og har ingen egne tanker eller meninger!  Gjør 'som alle andre'   Naboen har Tesla da kjøper jeg meg Tesla.  Er ingen annen grunn. 

Anonymkode: 96179...10f

 Må gjelde resten av Europa også det da, siden Tesla Model Y er den mestselgende bilen i Europa hittil i år.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/18/2023 at 5:40 PM, AnonymBruker said:

Wannebe Richard.

Nordmenn er dynget ned i gjeld. De skal imponere venner, naboer og kollegaer. Se på meg jeg er så rik som kjører Tesla. 🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 3f16e...aa5

Er ingen som imponerer med Tesla lenger, kanskje noen gjorde før 2019

On 8/18/2023 at 5:40 PM, AnonymBruker said:

Wannebe rich.....skulle det stå.

Anonymkode: 3f16e...aa5

Virker som dere som ikke kjører Tesla tror de er mye dyrere enn de er, ganske artig

Anonymkode: ddf16...147

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tesla 3+Y er de beste elbilene. Og relativt rimelige.

Men de er ikke de beste bilene. Men siden vi tvinges til å kjøpe elbil så er valget enkelt. Tesla har sine ulemper med masse tull med konkurrentene.

Anonymkode: 6df42...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe imot elbiler, men jeg skjønner ikke hvorfor folk velger Tesla når det er så mange andre stilige elbiler. Tesla modellene er jo rett og slett stygge og kjedelige. Skulle jeg hatt elbil skulle den i det minste hatt litt klasse. 

Anonymkode: c84bc...221

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke noe imot elbiler, men jeg skjønner ikke hvorfor folk velger Tesla når det er så mange andre stilige elbiler. Tesla modellene er jo rett og slett stygge og kjedelige. Skulle jeg hatt elbil skulle den i det minste hatt litt klasse. 

Anonymkode: c84bc...221

Jeg kjører y og er enig i at det finnes penere biler på veien. Men de bilene er flere hundre tusen kroner dyrere. Det er helt enkelt jævlig mye bil for pengene. Og Tesla har mange gode små løsninger som fungerer veldig godt i hverdagen og en fantastisk app som alltid fungerer og har mange gode, enkle funksjoner.

Anonymkode: 4538d...4ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 1.11):

Fordi nordmenn er de verste sauene i verden!  Dilter etter og har ingen egne tanker eller meninger!  Gjør 'som alle andre'   Naboen har Tesla da kjøper jeg meg Tesla.  Er ingen annen grunn. 

Anonymkode: 96179...10f

Norge har flest sauer som sier de andre er sauer.

Er du selv en sau?

Anonymkode: 62ed5...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saueflokkmentalitet og mindreverdighetskompleks, sånn er det bare😉

Anonymkode: 04db1...b4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 18.8.2023 den 17.25):

Hehe. Måtte le av denne. For det verste er at du har rett. Nordmenn kjøper etter hva som er trendy, der pris, komfort og bruksområde utgår for å tilfredsstille trenden. 

For er det ikke typisk. Hvis èn på en arbeidsplass kommer hjem med en ny Volvo så skal gjerne flere også kjøpe Volvo, og plutselig kjører 10 stk på samme arbeidsplass med Volvo.

Norge er flokkmentalitetens land. Eventuelt sau, om du vil ;) 

Interresant studie, har du link så vi kan sammenligne og se på forskjeller mellom landene? Blir også spennende å se på faktorene som skiller oss fra våre naboland. Hvilke land er i motsatt ende av skalaen og er i toppen på egenrådighet?

Anonymkode: 62ed5...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 17.40):

Wannebe Richard.

Nordmenn er dynget ned i gjeld. De skal imponere venner, naboer og kollegaer. Se på meg jeg er så rik som kjører Tesla. 🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 3f16e...aa5

Tesla er rimelig priset sammenliknet med andre EL biler i samme klasse. Tesla oser altså av det motsatte. Enyaq kunne jeg tenke meg, men siden Tesla Y er billigere må denne opp til vurdering.

Anonymkode: 62ed5...b84

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye oppgulp 😂 

 

Jeg kan fortelle hvorfor vi endte opp med Y, det har ingenting med naboen å gjøre: 

- Vi ønska oss overgang til elbil 

- Vi kjører endel langtur og trengte en bil med godt rekkevidde 

- Vi har flere barn, reiser endel på telttur o.l med mye utstyr + har hunder = vi trengte en bil med god plass, noe Yen definitivt har 

- Siden vi kjører endel langkjøring ønsket vi oss en bil som har litt trøkk/er underholdende å kjøre 

- Jo mer jeg leste i grupper på Facebook jo mer overbevist ble jeg om at ladenettverket til Tesla er ganske i særklasse, både i teslagrupper og grupper for andre biler gjentok det seg: Teslaeierne skulle aldri tilbake til noe annet pga lademuligheter, mens eiere av andre bilmerker savnet ladenettverket til tesla. Vi kjører som sagt endel med dyr og barn, så et ukomplisert forhold til lading stod høyt på lista vår 

- Siden vi reiser endel med hund var det som tippa det over til «ingen tvil, det blir tesla» at de har «dog mode». Om vi vil ta en badestopp med ungene eller må stoppe og spise et sted så sitter hundene trygt i bilen. 
 

Har ikke angra et øyeblikk vi, men noen må gjerne fortelle meg hvilke biler som gir oss akkurat det samme til omtrent samme prisen. 

Anonymkode: 21c82...b41

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her var det mye oppgulp 😂 

 

Jeg kan fortelle hvorfor vi endte opp med Y, det har ingenting med naboen å gjøre: 

- Vi ønska oss overgang til elbil 

- Vi kjører endel langtur og trengte en bil med godt rekkevidde 

- Vi har flere barn, reiser endel på telttur o.l med mye utstyr + har hunder = vi trengte en bil med god plass, noe Yen definitivt har 

- Siden vi kjører endel langkjøring ønsket vi oss en bil som har litt trøkk/er underholdende å kjøre 

- Jo mer jeg leste i grupper på Facebook jo mer overbevist ble jeg om at ladenettverket til Tesla er ganske i særklasse, både i teslagrupper og grupper for andre biler gjentok det seg: Teslaeierne skulle aldri tilbake til noe annet pga lademuligheter, mens eiere av andre bilmerker savnet ladenettverket til tesla. Vi kjører som sagt endel med dyr og barn, så et ukomplisert forhold til lading stod høyt på lista vår 

- Siden vi reiser endel med hund var det som tippa det over til «ingen tvil, det blir tesla» at de har «dog mode». Om vi vil ta en badestopp med ungene eller må stoppe og spise et sted så sitter hundene trygt i bilen. 
 

Har ikke angra et øyeblikk vi, men noen må gjerne fortelle meg hvilke biler som gir oss akkurat det samme til omtrent samme prisen. 

Anonymkode: 21c82...b41

Kjenner meg veldig igjen i dette. Vi endte med en Y nå, selv om vi veldig gjerne ville finne noe annet og mer spennende. Så gjennom  revwievs og prøvde en hel haug med elbiler. Men Tesla stiller sterkt på pris, rekkevidde og teknologi, i tillegg til ok bagasjerom og dogmode. De andre bilene henger så sykt langt bak på teknologien. 

Så for en del kjøpere er det nok så enkelt at det rett og slett er det beste kjøpet, selv om det er kjedelig. 

Anonymkode: 1439f...47e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tilhøre en gruppe er trygt og godt. Først var det narsissisten som skulle ha tesla, noe som eliten hadde. Nå må de se seg rundt etter en annen bil for nå er det folkelig med tesla, og folkelig-gruppen er ikke noe for en narsissist.

Anonymkode: a3bb1...6dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Automagisk
AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 1.08):

Er i Danmark nå og det er langt mellom hver tesla her. 

Anonymkode: fb851...859

Selvsagt fordi Tesla er den beste bilen du får for pengene...Og de rykker stadig fra de gamle i bilindustrien..

5 år fram i tid er teknologiskiftet vi er midt oppe i over og de fleste bilmerkene folk flest kan navnet på vil vært borte ...

Verst og raskest vil det gå utover Japsene..som er totalt kjørt av lasset i skiftet til elbiler...her handler det bare om hvem som kommer først til skifteretten....Mazda, Subaru, Nissan, Mitsubishi, Honda og Toyota..veldig liten sjanse for at noen av disse overlever 2027..og veldig stor sjanse for at den første ryker i år..

Tyskerne ligger ikke mye bedre an, hvis noen overlever tror jeg det blir BMW eller deler av et delt BMW...VW er toast...Daimler det samme...

Ford og GM i Usa ? Glem de..Ford taper 30 000 usd pr elbil de selger og GM satser ennå på å utvikle forbrenningsmotorer..🙈...gir de 5 år jeg så er det over..

Ikke rart folk kjøper Tesla...føles tryggere å eie er bilmerke som er her om 5 år og..og som er teknologisk overlegen alt på hjul unntatt noen av de kinesiske .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Å tilhøre en gruppe er trygt og godt. Først var det narsissisten som skulle ha tesla, noe som eliten hadde. Nå må de se seg rundt etter en annen bil for nå er det folkelig med tesla, og folkelig-gruppen er ikke noe for en narsissist.

Anonymkode: a3bb1...6dc

Ja, for det kan jo UMULIG være sånn at det rett og slett er et godt valg når man leter etter familiebil. 
 

Samme med feks passaten. Det er ikke det at den er en rimelig familiebil med mye plass som dekker endel behov. Det er mer det at mange andre har den og ingen evner å tenke sjæl. 

Anonymkode: 21c82...b41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tesla 3+Y er de beste elbilene. Og relativt rimelige.

Men de er ikke de beste bilene. Men siden vi tvinges til å kjøpe elbil så er valget enkelt. Tesla har sine ulemper med masse tull med konkurrentene.

Anonymkode: 6df42...169

Men S og X er bedre på vinterføre. Har kjørt alle, og dette var det som gjorde at jeg ga opp drømmen om Y og gikk tilbake til S.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke noe imot elbiler, men jeg skjønner ikke hvorfor folk velger Tesla når det er så mange andre stilige elbiler. Tesla modellene er jo rett og slett stygge og kjedelige. Skulle jeg hatt elbil skulle den i det minste hatt litt klasse. 

Anonymkode: c84bc...221

Ladenettverk, ladenettverk og ladenettverk. Det et enormt og jeg lader gratis.

Komforten og Dog mode er også enorne pluss selvfølgelig

Anonymkode: 6b8df...1e5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Saueflokkmentalitet og mindreverdighetskompleks, sånn er det bare😉

Anonymkode: 04db1...b4b

Mindreverdighetskompleks?

Anonymkode: ddf16...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...