Gå til innhold

Hvorfor har så mange i Norge tesla?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 21.58):

Dansker har alltid hatt bedre smak en nordmenn, det viser seg også i bilkjøp

Anonymkode: 1aede...9e6

Ehhhh nei. Absolutt ikke. Men de har bilavgifter som er så omfattende at de setter Norske avgifter i skammekroken, og elbiler er ikke så skjermet.

Det var en stund slik at det var billigere å kjøpe noen nybiler i Danmark enn i Norge pga at produsenten subsidierte…. Siden du får tilbake avgifter, ble bilen billigere fordi grunnkosten av bilen var billigere…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (7 timer siden):

Ehhhh nei. Absolutt ikke. Men de har bilavgifter som er så omfattende at de setter Norske avgifter i skammekroken, og elbiler er ikke så skjermet.

Det var en stund slik at det var billigere å kjøpe noen nybiler i Danmark enn i Norge pga at produsenten subsidierte…. Siden du får tilbake avgifter, ble bilen billigere fordi grunnkosten av bilen var billigere…

Jepp, og den mest solgte bilen i Danmark i en lengre periode var Kia Picanto. En billigbil som var så liten at den aldri ble vurdert som salgbar i Norge engang. Dette fordi danske bilavgifter la på 180% av bilens importpris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 1.37):

Mange biler som går fort som faen.  Det er så ufattelig patetisk å se på folk kjøre Tesla.  Må le litt hver gang en Tesla kjører forbi. (Ler ofte)  Forbinder Tesla med folk som liker å vise seg frem. Materialistiske etterdiltere  

Anonymkode: 96179...10f

Høres jo ut som Tesla har pult kona di. Det er ikke så dypt kompis...

Anonymkode: a85c0...1d2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi vi vil ha en bil som erstatte en bensinbil (med hengerfeste og takstativ), ikke en lekebil som må lades 2 ganger pr dag og går 100 km. Orker ikke det styret.

Anonymkode: 6df42...169

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 1.08):

Er i Danmark nå og det er langt mellom hver tesla her. 

Anonymkode: fb851...859

Fordi vi i norge tror vi er miljøvennelig når vi kjøper oss ny elbil. Sannheta? Tvert om.. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 1.31):

Fordi den går fort som faen 😄

Naboen har ikke tesla.

Anonymkode: a3849...505

Piss. Latsabb av en oppskrytt overhypa bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 1.11):

Fordi nordmenn er de verste sauene i verden!  Dilter etter og har ingen egne tanker eller meninger!  Gjør 'som alle andre'   Naboen har Tesla da kjøper jeg meg Tesla.  Er ingen annen grunn. 

Anonymkode: 96179...10f

Feil! Vi kjøper Tesla for plassen i bilen er best iforhold til prisen. Bilen er god og kjøre. Teknologien i bilen er best. Kommentarer som det avslører smålige folk som du er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 17.40):

Wannebe Richard.

Nordmenn er dynget ned i gjeld. De skal imponere venner, naboer og kollegaer. Se på meg jeg er så rik som kjører Tesla. 🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 3f16e...aa5

😂😂 du tar så feil at det er vondt! Imponere med Norges mest solgte bil 😂😂😂 alle har mdel Y!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larvik85 skrev (36 minutter siden):

Feil! Vi kjøper Tesla for plassen i bilen er best iforhold til prisen. Bilen er god og kjøre. Teknologien i bilen er best. Kommentarer som det avslører smålige folk som du er. 

Teknologien er best?? Hvorfor blir Tesla da saksøkt av de etterlatte av en som døde i en kræsj i USA? Jo nettopp fordi idioten mente bilen klarte seg på egenhånd, til det smalt noe jævlig. Fordi, Tesla kaller sitt assistentsystem for autopilot, og det biter mange idioter på og bruker det, nettopp som om det Var det! Og det er ikke bare over there at slike ulykker har skjedd.

Anonymkode: 80f93...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Teknologien er best?? Hvorfor blir Tesla da saksøkt av de etterlatte av en som døde i en kræsj i USA? Jo nettopp fordi idioten mente bilen klarte seg på egenhånd, til det smalt noe jævlig. Fordi, Tesla kaller sitt assistentsystem for autopilot, og det biter mange idioter på og bruker det, nettopp som om det Var det! Og det er ikke bare over there at slike ulykker har skjedd.

Anonymkode: 80f93...af8

Gud for noe vås 🤣
Du må sette deg mye bedre inn i dette.. Det står tydelig at bilen ikke vil kjøre selv lenge og at du selv må holde kontroll. Bilen maser jo etterhvert om du slipper rattet (slik det og er hos alle andre).
De som faktisk BETATESTER full self driving, må gå igjennom flere ting for å få lov til å bruke det og det er ikke alle som får det. 

Nå trenger du ikke ha noe sak for å saksøke noen, så det er et veldig dårlig eksempel. 

Anonymkode: a85c0...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 17.40):

Wannebe Richard.

Nordmenn er dynget ned i gjeld. De skal imponere venner, naboer og kollegaer. Se på meg jeg er så rik som kjører Tesla. 🤮🤮🤮🤮

Anonymkode: 3f16e...aa5

1. imponere hvem? Tesla som så mange har. 
2. bil som model Y er billigere og kjøpe vis du skal ha bil i samme str og 4x4

3. om du ikke har mer råd til en Nav crusier , så er det grunn til og pisse på andre folk. 
 

janteloven er godt bevart ser jeg.ren misunnelse. Burde kansje få hjelp til kompleksene dine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gud for noe vås 🤣
Du må sette deg mye bedre inn i dette.. Det står tydelig at bilen ikke vil kjøre selv lenge og at du selv må holde kontroll. Bilen maser jo etterhvert om du slipper rattet (slik det og er hos alle andre).
De som faktisk BETATESTER full self driving, må gå igjennom flere ting for å få lov til å bruke det og det er ikke alle som får det. 

Nå trenger du ikke ha noe sak for å saksøke noen, så det er et veldig dårlig eksempel. 

Anonymkode: a85c0...1d2

Du følger ikke mye med nei😆for de som mener den kjører av seg selv, følger ikke med på veien. Er flere eksempler på det!

Anonymkode: 80f93...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden hadde mange i Norge hest. Og veldig veldig mange i Norge har hund eller katt. Må innrømme jeg ikke helt skjønner ts.

Hadde jeg villet ha en tesla(og hadde hatt råd) så hadde jeg kjøpt. Det samme om det hadde vært bmw, mercedes eller audi jeg hadde hatt lyst på. Ts skjlnner ikke at folk er forskjellige og har forskjellige forutsettninger. Noe som er et stort problem med de fleste her inne på kg dessverre.

Anonymkode: 36cd1...2af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 8.58):

Vært på endel bilferie i Danmark. Første gangen var da jeg kjørte en model X i 2017. Aldri opplevd lignende tilstander, folk snudde seg da jeg kjørte forbi. Folk kom bort. Så at noen tok bilde av bilen da den sto parkert. 

Kort fortalt var bilen svindyr i Danmark siden de hadde kuttet i subsidiene. Mens den var overkommelig nok til å selge endel i Norge. 

Men Tesla har solgt bra siden de lager spennende biler som ikke er så dyre. Og ladenettverket såklart. 

Anonymkode: 070b2...8bf

Vi kjørte også i Danmark med vår model S i 2017, men opplevde ikke de samme tilstandene. Det var derimot knapt en elbil i sikte foruten de få med norske nummer. Grunnen er nok høyere priser på biler i Danmark, samt et svært dårlig utbygd ladenett. Dersom man ikke har fått det med seg, så er nok Norge blant de ledende landene på nye biler. Det er svært få nordmenn som kjører gamle rustne biler. 

At mange har kjøpt seg Tesla er det nok flere grunner til. Det har vært gunstig med elbil og gode betingelser på billån i de siste årene, nordmenn flest har bil og liker at de er relativt nye, Tesla har mange ladere i Norge, naboen har Tesla, men sist, men ikke minst: Tesla er et utrolig godt bilmerke! ;)

Vi alene har overbevist sikkert ti av våre venner til å kjøpe Tesla, og flere av disse har vært "Tesla-skeptikere". De har rett og slett blitt omvendt etter å ha testet en Tesla. 👍

Anonymkode: 19975...762

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi kjørte også i Danmark med vår model S i 2017, men opplevde ikke de samme tilstandene. Det var derimot knapt en elbil i sikte foruten de få med norske nummer. Grunnen er nok høyere priser på biler i Danmark, samt et svært dårlig utbygd ladenett. Dersom man ikke har fått det med seg, så er nok Norge blant de ledende landene på nye biler. Det er svært få nordmenn som kjører gamle rustne biler. 

Anonymkode: 19975...762

Den gangen var nok ikke ladenettverket det beste, men i dag har Tesla bygd ut ganske så bra i Danmark. 

Når vi kjørte Tesla Model S til Nordkapp i 2014 var det fint lite andre elbiler å se. Nordligste hurtiglader i Norge var på Dombås, så det ble mye saktelading på natta. Så vel én annen Tesla nord for Mo i Rana, og det var stadig folk som ville se på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er ingen andre som kan gi meg så mye bil for pengene. Hadde Tesla 3 og kjøpte nå Y når den var på «salg» i vinter. Vis meg en annen bil med samme rekkevidde, plass, hengerfeste, dekk med felg til 480k totalt? Ikke det nei? 
Derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Y i fjor. Hadde utsatt overgangen endel år fordi jeg ikke fant noe som passet (kombo av bagasjeplass, henger, rekkevidde, 4WD, pris mm). Da gamlebilen sa at nå var det nok så var det egentlig ingen andre alternativer som nådde opp. Programvaren i bilen er bra, men er mange funksjoner jeg aldri har brukt og som ikke betyr noe for min del (feks ulike nivåer av selvstyring).

En Y er en folkevogn i moderne utgave. Ikke noe fancy ved den. Mange andre modeller (fra Tesla og andre) som har en høyere statusfaktor for dem som synes slikt er viktig.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...