Gå til innhold

Jeg blir oppgitt av "pappagutt" studenter og livsstil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk flest er ikke skakkjørt økonomisk. De aller aller fleste har mer enn nok penger. Rundt 95% av befolkningen lever i overflod.

Så er det noen ytterst få som sliter. Men de hadde slitt uansett renter og inflasjon.

Anonymkode: 38a7f...b54

Hvis du spør meglere så begynner boligmarkedet å gå litt trått på grunn av økonomien til folk .

Jeg går mye på visninger for tiden, og det ligger leiligheter ute som de må ha både to og tre visninger på i Bergen sentrum for å få solgt.

Sånn var det ikke under covid.

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Oppgitt, flau og kvalm på deres vegne

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Pass dine egne saker du. Det oser misunnelse av deg.

Anonymkode: 6402c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvis du spør meglere så begynner boligmarkedet å gå litt trått på grunn av økonomien til folk .

Jeg går mye på visninger for tiden, og det ligger leiligheter ute som de må ha både to og tre visninger på i Bergen sentrum for å få solgt.

Sånn var det ikke under covid.

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Det er fordi det kun er ungdommer som ønsker å bo i et fortettet sentrum.

Anonymkode: 6402c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pass dine egne saker du. Det oser misunnelse av deg.

Anonymkode: 6402c...20d

Hvorfor skal jeg være misunnelig?

Jeg har overhodet ikke lyst på en Porsche, heller ikke piqueskjorter og vaffeljakke.😃

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel an å bli både litt oppgitt, og ikke minst for min del undrende hvordan enkelte kan få det til uten å være misunnelig? Jeg bor i et område litt utenfor en større by i en studentby. Er mye inni sentrum og bussen min går forbi campus. Det er mye veldig fin ungdom der. Veldig «vanlige» eller hva en skal si. Mange nye som nok er spente på tiden fremover. Jeg hører samtaler på bussen og jeg håper alle finner sin plass i et godt miljø. Det er likevel noen som stikker seg ut, og det ikke bare blant studenter, men også fra videregående. Litt mer spekter blant de som stikker seg ut på videregående. Der er det også de som gjerne ikke kommer til å studere, og kanskje ikke fullføre heller om ikke ting endrer seg. Jeg ser likevel noen med tilsynelatende mye bedre råd enn jeg selv hadde som student, og helt andre budsjetter. Da både som student og på vgs. Det trenger jo ikke stemme da. Ikke alt som glinser er laget av gull. 
 

Når det gjelder de TS snakker om så har jeg et håp for fremtidens økonomer at de har prøvd seg med lite penger. Har måttet jobbe på Kiwi eller sykehjem for å klare seg. Har måtte budsjettere. Jeg vil tippe de aller fleste også på NHH har måttet det. Jeg har en nær venninne som har studert der, og både hun og de hun var med måtte jobbe ved siden av, og var helt «vanlige» studenter med alt det innebar. Sånn er det nok for de aller fleste, men jeg skjønner jo hvem TS sikter til. De har jeg selv hørt om fra blant annet NHH. Tipper vi alle har møtt noen av dem, både derfra og andre steder. Både for egen del og for de de vil møte på deres vei i yrkeslivet, samme hvor de får jobb, håper jeg de får prøvd litt av livet, og får mer forståelse. Er ikke bare blant økonomer det er enkelte som ikke har så mye livserfaring og de aller fleste yrker er det godt med folk som kan relatere noe til livets realiteter, om så «bare» fra studietiden. 

Anonymkode: af752...99e

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hvorfor skal jeg være misunnelig?

Jeg har overhodet ikke lyst på en Porsche, heller ikke piqueskjorter og vaffeljakke.😃

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Nei, men du vil ha pengene og huset.

Anonymkode: 6402c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men du vil ha pengene og huset.

Anonymkode: 6402c...20d

Det har jeg ikke tenkt på faktisk.

Foreløpig har ikke disse guttevalpene hverken penger eller hus, siden de lever på pappa og Lånekassen. 

Synes det er merkelig at de ikke tar seg råd til å leie egen leilighet mens de studerer, men husleien sponser nok sikkert ikke pappa da.

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere slutte med dette sjalusikortet. Dette er et problem senere i livet. Pappagutter vet ikke hvordan man skal oppføre seg, fordi de har penger som løser alt.

Bortskjemte folk er usympatiske og uempatiske mot andre. De skjønner ikke at penger ikke løser alt. Når de får seg en smell så tror de andre skal fikse opp for dem. Pappagutter bør jenkes ned. 

Enig med t.s. Usmakelig er det.

Anonymkode: 5409b...5f0

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Må dere slutte med dette sjalusikortet. Dette er et problem senere i livet. Pappagutter vet ikke hvordan man skal oppføre seg, fordi de har penger som løser alt.

Bortskjemte folk er usympatiske og uempatiske mot andre. De skjønner ikke at penger ikke løser alt. Når de får seg en smell så tror de andre skal fikse opp for dem. Pappagutter bør jenkes ned. 

Enig med t.s. Usmakelig er det.

Anonymkode: 5409b...5f0

Selv om en er rik, er en ikke usympatisk.

Anonymkode: 6402c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Selv om en er rik, er en ikke usympatisk.

Anonymkode: 6402c...20d

Noen er desverre det.

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver de stadig vekk og mister kortene sine i blomsterbedet ditt?

Minst 4 ulike pappagutter?

Det var da et helsikes sammentreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de holde påDet er fremtidige selgere 

Trenger de også, for folk elsker å bli lurt. 

Hilsen en med 30års erfaring i faget men måtte ansette en glatt fyr for å overbevise folk 

Anonymkode: cbb7d...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (11 timer siden):

Driver de stadig vekk og mister kortene sine i blomsterbedet ditt?

Minst 4 ulike pappagutter?

Det var da et helsikes sammentreff.

4 gutter i løpet av to måneder mistet kortene sine i bygården blomsterbed, og det er jo ikke så mange.

De har inngangsdøren ved siden av bedene og der er det også bord og benker.

Kanskje de har hatt  nachspiel der?

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...