Gå til innhold

Jeg blir oppgitt av "pappagutt" studenter og livsstil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en bygård i Bergen, og her bor det mange studenter i kollektiv og de fleste går på NHH (eller BI)

Veldig mange av de snakker østlandsk og man ser at de kommer fra finere familier, for det er mye piqueskjorter, vaffeljakker, solbrun hud og blekede tenner.

Overhørte en samtale mellom to gutter på rundt 20 år som møttes i bakgården ved søppelspannet, og de hilste på hverandre og jeg forstod det sånn at de hadde blitt kjent på fest i går kveld.

Den ene spurte da den andre om han hadde med seg "Påschn" til byen, og den andre svarte at den stod parkert i gaten bak bygården.

 

Jeg sjekket og det står en "Pårsche" der.

Hvem i huleste har Porsche når de er studenter og rundt 20 år?

 Jeg har flere ganger i helgene funnet kort liggende slengt i blomsterbedene i bakgården, som da noen av disse guttene har mistet på vei hjem i fylla.

Jeg har prøvd å finne ut hvor de bor hen for å levere tilbake, og siden de er folkeregistrert på sitt hjemsted har jeg endt opp hos faren som har bekreftet at det er hans sønn og at han bor på min adresse. Disse bankkortene er ikke vanlige visakort, men eksklusive kredittkort som velstående personer har.

Navnene til noen av disse guttene er Karl William, Fabian, Harald og Laurent ifølge kortene de har mistet i blomsterbedene.

 

Anonymkode: 6223b...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir du oppgitt eller opphisset av disse guttene? Det er en vesentlig forskjell. Jeg får ikke helt tak på innlegget

Anonymkode: 7fd3a...53c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor i en bygård i Bergen, og her bor det mange studenter i kollektiv og de fleste går på NHH (eller BI)

Veldig mange av de snakker østlandsk og man ser at de kommer fra finere familier, for det er mye piqueskjorter, vaffeljakker, solbrun hud og blekede tenner.

Overhørte en samtale mellom to gutter på rundt 20 år som møttes i bakgården ved søppelspannet, og de hilste på hverandre og jeg forstod det sånn at de hadde blitt kjent på fest i går kveld.

Den ene spurte da den andre om han hadde med seg "Påschn" til byen, og den andre svarte at den stod parkert i gaten bak bygården.

 

Jeg sjekket og det står en "Pårsche" der.

Hvem i huleste har Porsche når de er studenter og rundt 20 år?

 Jeg har flere ganger i helgene funnet kort liggende slengt i blomsterbedene i bakgården, som da noen av disse guttene har mistet på vei hjem i fylla.

Jeg har prøvd å finne ut hvor de bor hen for å levere tilbake, og siden de er folkeregistrert på sitt hjemsted har jeg endt opp hos faren som har bekreftet at det er hans sønn og at han bor på min adresse. Disse bankkortene er ikke vanlige visakort, men eksklusive kredittkort som velstående personer har.

Navnene til noen av disse guttene er Karl William, Fabian, Harald og Laurent ifølge kortene de har mistet i blomsterbedene.

 

Anonymkode: 6223b...2db

Det er jo alt ettersom hva du prioriterer. Men muligheten er nok stor for at det kan være pappa sin porsche au

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappagutter er det verste. Framtidas kapitalister og materialister. Ødelegger verden, egosentriske og narsissistiske guttefjotter.

Anonymkode: 14d47...c1b

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at jeg blir litt kvalm av unge gutter som profilerer en sånn overklasselivsstil, og og ikke minst med en sånn bil.

Det spiller ingen rolle om det er pappa sin bil eller Hans-Wilhelm sin, jeg bare synes det er helt på trynet når mange studenter i dag knapt har råd til å betale et rom i et nedslitt kollektiv.

Æsj.

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Blir du oppgitt eller opphisset av disse guttene? Det er en vesentlig forskjell. Jeg får ikke helt tak på innlegget

Anonymkode: 7fd3a...53c

Oppgitt, flau og kvalm på deres vegne

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg bor i en bygård i Bergen, og her bor det mange studenter i kollektiv og de fleste går på NHH (eller BI)

Veldig mange av de snakker østlandsk og man ser at de kommer fra finere familier, for det er mye piqueskjorter, vaffeljakker, solbrun hud og blekede tenner.

Overhørte en samtale mellom to gutter på rundt 20 år som møttes i bakgården ved søppelspannet, og de hilste på hverandre og jeg forstod det sånn at de hadde blitt kjent på fest i går kveld.

Den ene spurte da den andre om han hadde med seg "Påschn" til byen, og den andre svarte at den stod parkert i gaten bak bygården.

 

Jeg sjekket og det står en "Pårsche" der.

Hvem i huleste har Porsche når de er studenter og rundt 20 år?

 Jeg har flere ganger i helgene funnet kort liggende slengt i blomsterbedene i bakgården, som da noen av disse guttene har mistet på vei hjem i fylla.

Jeg har prøvd å finne ut hvor de bor hen for å levere tilbake, og siden de er folkeregistrert på sitt hjemsted har jeg endt opp hos faren som har bekreftet at det er hans sønn og at han bor på min adresse. Disse bankkortene er ikke vanlige visakort, men eksklusive kredittkort som velstående personer har.

Navnene til noen av disse guttene er Karl William, Fabian, Harald og Laurent ifølge kortene de har mistet i blomsterbedene.

 

Anonymkode: 6223b...2db

Jeg er lei av andre som bevisst går inn for å overhører andres samtaler og stiker nesa si i ting de ikke har noe med. 

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oppgitt, flau og kvalm på deres vegne

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Jeg blir det samme på dine vegne. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får være som de er, men jeg synes det er skummelt at mennesker som ikke forstår seg på hvordan andre har det økonomisk skal bli ledende økonomer i Norge. 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (1 minutt siden):

Jeg er lei av andre som bevisst går inn for å overhører andres samtaler og stiker nesa si i ting de ikke har noe med. 

Jeg satt ute på en benk 2 meter fra søppelspannet, og de snakket så høyt så det var helt umulig å ikke få det med seg!

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Jeg er lei av andre som bevisst går inn for å overhører andres samtaler og stiker nesa si i ting de ikke har noe med. 

Lukter sjalusi lang vei. Skulle likt og hørt tonen på pipa om det var snakk om like gammle damer med vesker til 50k, sminke til 10k, skor til 7k og et helt rom fult av klær til mye over 100k.

Jeg er vel en pappagutt jeg da som kjører benz s klasse amg😘😘

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan havner alle disse kortene stadig vekk i blomsterbedet?? Lurer veldig🤓

Anonymkode: a7603...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (Akkurat nå):

Lukter sjalusi lang vei. Skulle likt og hørt tonen på pipa om det var snakk om like gammle damer med vesker til 50k, sminke til 10k, skor til 7k og et helt rom fult av klær til mye over 100k.

Jeg er vel en pappagutt jeg da som kjører benz s klasse amg😘😘

Nei jeg er overhodet ikke sjalu på hverken Pårsche eller Mercedes-benz, for jeg hadde vært flau over å sitte i en sånn bil.

Hadde jeg fått en sånn bil så hadde jeg solgt den og kjøpt meg en mer normal elbil.

Jeg synes bare det er litt kvalmt å flashe en overklassestil når man har sugerør ned i pappas konto, og  samfunnet er så skakkkjørt økonomisk for folk flest.

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan havner alle disse kortene stadig vekk i blomsterbedet?? Lurer veldig🤓

Anonymkode: a7603...318

Har funnet 3/4 kort i vår og sommer, og det er vel fordi at de er ganske drita når de kommer hjem, og så snubler og faller de kanskje eller sitter på benkene ved siden av blomsterbeddet.

Ikke vet jeg.

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som du ser etter stereotyper her. Og klart man finner noen av dem på NHH, de litt enkle som ikke vet bedre enn å følge i sine fedres fotspor. Ikke noe å bry seg om.

Anonymkode: a5d75...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg er overhodet ikke sjalu på hverken Pårsche eller Mercedes-benz, for jeg hadde vært flau over å sitte i en sånn bil.

Hadde jeg fått en sånn bil så hadde jeg solgt den og kjøpt meg en mer normal elbil.

Jeg synes bare det er litt kvalmt å flashe en overklassestil når man har sugerør ned i pappas konto, og  samfunnet er så skakkkjørt økonomisk for folk flest.

Ts

Anonymkode: 6223b...2db

Ja riktig. Der kom det jeg forutså. Elbil. Elbil er faktisk langt mere statusbil en benz amg og porsche lille frøken. Lillemann ell hva det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes bare det er litt kvalmt å flashe en overklassestil når man har sugerør ned i pappas konto, og  samfunnet er så skakkkjørt økonomisk for folk flest.

Folk flest er ikke skakkjørt økonomisk. De aller aller fleste har mer enn nok penger. Rundt 95% av befolkningen lever i overflod.

Så er det noen ytterst få som sliter. Men de hadde slitt uansett renter og inflasjon.

Anonymkode: 38a7f...b54

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk flest er ikke skakkjørt økonomisk. De aller aller fleste har mer enn nok penger. Rundt 95% av befolkningen lever i overflod.

Så er det noen ytterst få som sliter. Men de hadde slitt uansett renter og inflasjon.

Anonymkode: 38a7f...b54

Det også er det anna faktor inni bildet her.. Foreldrene til han Ts sikter til kan stå som medlånetakere på bilen også. Det blir noen tusen mindre pr mnd i lån/forsikring kan du si. Er nok fort snakk om 4-5k pr mnd mindre dersom foreldrene står som lånetakere og medeiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...