Gå til innhold

Ok med 1000 kr i gave fra par ved «pålagt» overnattingskostnad?


Høna79

Ok med 1000 kr pengegave fra par når «pålagt» overnattingskostnad?   

107 stemmer

  1. 1. Synes du 1000 kr er «nok» fra par eller gnient? (Reiseavstand som gjør at man MÅ betale hotell også).

    • Ja det er greit
      97
    • Nei, ville gitt annet beløp (kommenter gjerne)
      10


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det greit å gi mindre enn tusen kroner! Og hvorfor skal dere egentlig dit når det verken er nære venner eller nær familie? Dropp det om dere ikke har lyst!

Anonymkode: 13564...8f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1000,- høres helt normalt ut, og kanskje i grenseland raust siden brudeparet ikke er nær venn/familie, og siden dere må reise og overnatte. 

Så det kan du gi med gooood samvittighet! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss nylig og det mest vanlige beløpet vi fikk var 1000kr. Kun nær familie som ga noe særlig mer enn det. Skal sies at vi (og mange av gjestene) er i midten av tyveårene.

syns 1000kr er en kjempefin sum fra et par😊

Anonymkode: 83771...921

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Selvfølgelig er det greit å gi mindre enn tusen kroner! Og hvorfor skal dere egentlig dit når det verken er nære venner eller nær familie? Dropp det om dere ikke har lyst!

Anonymkode: 13564...8f3

Fordi det er hyggelig å stille i et bryllupet til noen som vil ha en der på den store dagen deres, selv om det ikke betyr SÅ mye for en selv ;) og føler litt vi «må» av ulike årsaker jeg ikke gidder å utbrodere. 

Forøvrig, takk for synspunkter og tanker, alle 👍

Blir nok en 1000lapp da. Brudeparet gifter seg en plass ingen av dem bor, men den ene har røtter fra. 3-4 timers kjøring fra der de selv, vi og de fleste gjester bor.
Interessant å høre hva andre tenkte rundt beløpet jeg tenkte i gave - veldig fint å høre at det ikke oppfattes som «gjerrig» 😃

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare gitt 1000 + kroner til nær familie, og om jeg var forlover. 

Syns 1000 kroner høres vanvittig ut om man har reise og overnattingsutgifter i tillegg.

Hvor mye penger har folk i disse nedgangstider? 

 

Endret av MissHannigan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her har nevnt - 1000 kroner er mer enn nok!

1000-lappen har holdt seg som "standard" sats for bryllupsgave, med oppsiktsvekkende lite inflasjonsjustering, de knappe 10 årene jeg har vært i i del bryllup og hatt ansvar for gaver. Dette har vært ganske ulike bryllup med hensyn til stil, genrelt inntektsnivå og reiseavstand. 

Langt de fleste par gav også 1000 kroner til vårt bryllup for ikke veldig lenge siden(noen få gav mer og mindre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var ganske klar tale, lurer på om de 11-12% som ville gitt et annet beløp enten er de som ville gitt mindre, eller de som skal gifte seg innen kort tid med mange tilreisende. 😅

Anonymkode: 5a066...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min verden er det nok i massevis, spesielt om dere bare er venner. og med tanke på at det koster noe for dere å delta 

Anonymkode: 643ae...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...