Gå til innhold

Tråden for oss som er lei av misogynistene på KG

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har lest her inne at «vi kvinner liker ikke guttemenn som ikke kan snakke om følelser». Altså en enkeltperson som snakket på vegne av sitt kjønn helt uten referanser. Får jeg tippe at du ikke var inne og kritiserte det?

Jeg (og andre) har googlet et tema og funnet datasett som sier noe om menns (eller kvinners) preferanse. Dette kritiserer du.

Er det sånn at du aksepterer generaliserende føleri men vil ha det frabedt at noen baserer seg på objektive data?

Anonymkode: c4502...36d

Man kan ikke trekke inn tall når det kommer til dating her inne. Å påpeke generelle trender i tenningsmønstre og partnervalg er som å banne i kirka, og får ofte svar hvor med to elementer: ett forsøk på hersketeknikk og én anekdote som beviser det motsatte. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Emosjonelt engasjement er det man har når man svarer noen uansett. Så velger man hvordan man svarer. Dette er ganske utspykende mennesker som kommer med hundre påstander og spekulasjoner på en gang, kaller det saklighet og krever at ANDRE skal motbevise dem. Late folk. Da må man syne dette og velge en velfungerende strategi. Saklighet biter dessverre ikke på dem, har jeg erfaring med. Hos dem er uansett opp ned og ned opp. For meg er det nærmest blitt en lek å svare dem i ny og ne. 

Anonymkode: 88e0d...f43

Saklighet er det beste strategien mot sånt i mine øyne, men hver sin smak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (5 minutter siden):

Man kan ikke trekke inn tall når det kommer til dating her inne. Å påpeke generelle trender i tenningsmønstre og partnervalg er som å banne i kirka, og får ofte svar hvor med to elementer: ett forsøk på hersketeknikk og én anekdote som beviser det motsatte. 

Å henvise til at dine fakta sårer kan være en hersketeknikk.

»her er hva jeg føler basert på mine to relasjoner. Hvis du henviser til 100.000 brukere av en dating-app som motsier meg så er det sårende. Hvis du fortsetter å motsi min sannhet så er det hat, misogyni og et angrep på mitt kjønn».

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

»her er hva jeg føler basert på mine to relasjoner. Hvis du henviser til 100.000 brukere av en dating-app som motsier meg så er det sårende. Hvis du fortsetter å motsi min sannhet så er det hat, misogyni og et angrep på mitt kjønn».

Alle har sin egen oppfatning av hvordan datingmarkedet fungerer. Samtidig så er det noen ting som åpenbart sårer mer enn andre. Min opplevelse herfra er for eksempel er upopulært å påpeke at kvinner som gruppe ser ut til å være mer opptatt av penger og høyde enn menn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei. Hvis jeg sier noe som du ikke klarer å argumentere (godt) mot så er det evt du som har et problem. Hvis du synes at det er leit å bli minnet på at du tar feil ukentlig så er det evt du som har et problem.

Alternativer:

1. Argumenter bedre enn de innleggene du misliker

2. Unngå å oppsøke diskusjoner som omhandler tema som er såre for deg

Man kan ikke argumentere mot uhelbredelig monomani og misjon. Disse diskusjonene har foregått på kg i flere tiår, og folk tror seg troverdige fordi de skriker logikk og objektivt og biologi høyt, og at ord på denne måten er magiske, mens de cherry picker til den store gullmedalje - kritiserer metoden på artikler hvor resultatet er noe de ikke liker, og svelger metoden på artikler der de liker resultatet. Jeg gidder ikke mer. Det er intet nytt under solen, og jeg antar selvsagt den retorikken jeg selv ønsker mot monomane og ugjennomtrengelige folk. De har aldri brydd seg om argumenter - de anfører dem til og med sjeldent selv. I stedet kommer de med spekulasjoner og påstander, og de forstår ikke forskjellen på tall og teori.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Herregud. Ja, gutta, dere får jazze i vei! Og en metadiskusjon om hat også, nok en gang. Gud, så kjedelig det er blitt her.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Det står overalt. Flere skriver det rett ut, ellers er det virkelig helt maktpåliggende for noen menn å vise til grafer fra obskure nettsider hvor det står at alle menn er mest tiltrukket av tyveåringer. Hvorfor er dette så viktig for dem, tror du? Hvis jeg har et stort behov for å si til menn at de har et så og så langt fruktbarhetsvindu, at de synker i verdi hvis de gjør slik og slik eller blir så og så gamle. Hvis jeg er veldig opptatt av dette, og går inn i alle tråder for å minne menn på når de er attraktive, når de ikke er det, så er det selvfølgelig grunn til å stille spørsmål ved hvorfor jeg ikke klarer å la være og skrive eller si dette til menn ofte. Som oftest handler ikke slike ting om at man er opptatt av fakta, men at man har et veldig behov for å si til det motsatte kjønn hvordan både en selv og andre ser på det motsatte kjønn, og minne dem på at klokka tikker og at ulik atferd er uønsket. Jeg leser disse utsagnene som misandriske eller misogyne, rett og slett ut fra hyppigheten en del menn bruker på å si sånne ting. Når de samtidig konstruere et bilde av seg selv som er fordelaktig, eller setter opp dobbeltstandarder, så er farsen komplett.

Ok, men hva er konteksten av at dette sies? For det er ganske stor forskjell på om noen lager en tråd for å si "PS. Husk at dere er gamle og heslige" og at noen svarer på påstander som er usanne.

Godt mulig at du refererer til meg her, for jeg har flere ganger blitt beskyldt for dette, men i alle tilfellene jeg kan huske så har konteksten vært at kvinner har prøvd å gaslighte hverandre og menn med påstander om at alder ikke har noe å si for om hun er sexy eller ikke. Eller at bare "umodne og kvinnehatende" menn syns 23 åringer er heitere enn 45 åringer.

Jeg vet ikke med deg, men jeg syns det er et poeng at kvinner bør ha et realistisk bilde av situasjonen når de tar valg, slik @Rosakatt poengterer. Det er rimelig viktig for en kvinne å vite om hun har 5 år igjen før det blir vanskeligere, eller om hun har 25 år igjen. Og da syns jeg ikke at påstander fra middelaldrende kvinner om at hun har massevis av tid og bør fokusere på karriere fordi det blir bare lettere fremover, for de er mer sexy i menns øyne enn noengang i en alder av 50 bør stå uimotsagt.

Flott å føle seg sexy, og det er ikke noe galt med det uansett alder, men når det går fra å handle om egen selvfølelse til å bli dårlige råd til yngre kvinner som kan få store konsekvenser dersom de tror på dem, så syns jeg det bør korrigeres før disse yngre kvinnene oppdager det selv "the hard way". Og om en eldre kvinne føler seg tråkket på av at feilinformasjonen hennes korrigeres, så er det synd, men det er bedre enn alternativet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (1 minutt siden):

Ok, men hva er konteksten av at dette sies? For det er ganske stor forskjell på om noen lager en tråd for å si "PS. Husk at dere er gamle og heslige" og at noen svarer på påstander som er usanne.

Godt mulig at du refererer til meg her, for jeg har flere ganger blitt beskyldt for dette, men i alle tilfellene jeg kan huske så har konteksten vært at kvinner har prøvd å gaslighte hverandre og menn med påstander om at alder ikke har noe å si for om hun er sexy eller ikke. Eller at bare "umodne og kvinnehatende" menn syns 23 åringer er heitere enn 45 åringer.

Jeg vet ikke med deg, men jeg syns det er et poeng at kvinner bør ha et realistisk bilde av situasjonen når de tar valg, slik @Rosakatt poengterer. Det er rimelig viktig for en kvinne å vite om hun har 5 år igjen før det blir vanskeligere, eller om hun har 25 år igjen. Og da syns jeg ikke at påstander fra middelaldrende kvinner om at hun har massevis av tid og bør fokusere på karriere fordi det blir bare lettere fremover, for de er mer sexy i menns øyne enn noengang i en alder av 50 bør stå uimotsagt.

Flott å føle seg sexy, og det er ikke noe galt med det uansett alder, men når det går fra å handle om egen selvfølelse til å bli dårlige råd til yngre kvinner som kan få store konsekvenser dersom de tror på dem, så syns jeg det bør korrigeres før disse yngre kvinnene oppdager det selv "the hard way". Og om en eldre kvinne føler seg tråkket på av at feilinformasjonen hennes korrigeres, så er det synd, men det er bedre enn alternativet.

Kipling, du er en av de brukerne som skriver ludder mest. Du er også en av disse misjonsfyrene. Du har rett i at jeg leser blant annet deg inn her. Kontekst driter jeg i i dette tilfellet. Resten lar jeg stå uimotsagt. Dette har vi diskutert til det ugjenkjennelige i andre tråder, og jeg er faktisk ferdig.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kipling, du er en av de brukerne som skriver ludder mest. Du er også en av disse misjonsfyrene. Du har rett i at jeg leser blant annet deg inn her. Kontekst driter jeg i i dette tilfellet. Resten lar jeg stå uimotsagt. Dette har vi diskutert til det ugjenkjennelige i andre tråder, og jeg er faktisk ferdig.

Ja vel, jeg driter ikke i kontekst da jeg syns det er rimelig viktig.

Umulig for meg å vite hva vi har eller ikke har diskutert når du poster som anonym.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Du bekrefter det jeg skriver. Nei, det er ikke hat, men som sagt - alt jeg har skrevet i det du svarer på foregriper hele innlegget ditt. Hvis du ikke klarer og la være å fly rundt og repetere dette og forsøke å banke dette inn, så har du et personlig problem. Og hvis det er særlig kvinner du fokuserer på skal forstå dette «viktige» budskapet, så er du misogyn. Er det menn, så ofte misandrisk. Hvis du ikke ser at det foregår en betent kamp her inne, mellom kvinner og menn, der menn forsøker å banke inn at menn liker tyveåringer og at kvinners fruktbarhetsvindu er lite, og der kvinner forsøker å banke inn at menns sæd blir mer harsk etter førti og at de liker deilige yngre menn, så er du blind. Dette er ikke sannhetssøkere, det er kjønnskrigere som prøver å få det motsatte kjønn til å se litt dårligere ut, og sitt eget litt bedre. Litt selvinnsikt hadde vært på plass, eller i det minste en innrømmelse av hva de driver med. Dette er IKKE saklige diskusjoner. Derfor gidder man heller ikke å ta dem seriøst. Personangrepene hagler selvfølgelig, fordi det allerede er et spill.

Nei. Da er det den som ikke tåler dette som har et personlig problem.

Anonymkode: 319ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kipling skrev (3 minutter siden):

Ja vel, jeg driter ikke i kontekst da jeg syns det er rimelig viktig.

Umulig for meg å vite hva vi har eller ikke har diskutert når du poster som anonym.

Kontekst er ikke viktig hva gjelder dine stadige gjentakelser om at kvinner mister verdi når de oppfører seg som det du kaller ludder. Ellers har du vel hukommelse nok til å huske hva du selv har diskutert før og ikke.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kontekst er ikke viktig hva gjelder dine stadige gjentakelser om at kvinner mister verdi når de oppfører seg som det du kaller ludder. Ellers har du vel hukommelse nok til å huske hva du selv har diskutert før og ikke.

Kontekst er alltid viktig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Da er det den som ikke tåler dette som har et personlig problem.

Nei, de som gjør dette som er manisk opptatt av å få frem noe spesifikt og identitetsmessig ved kvinner og menn. De er alltid opptatt av egen identitet og, derfor skriker de ordene logikk og fakta så ofte de kan, fordi de tror å herme vitenskapelige ord er å være vitenskapelig. Er vel derfor dere aldri blir ferdige, kanskje. Fordi de handler om identitet for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kontekst er alltid viktig.

For en intetsigende kommentar.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de som gjør dette som er manisk opptatt av å få frem noe spesifikt og identitetsmessig ved kvinner og menn. De er alltid opptatt av egen identitet og, derfor skriker de ordene logikk og fakta så ofte de kan, fordi de tror å herme vitenskapelige ord er å være vitenskapelig. Er vel derfor dere aldri blir ferdige, kanskje. Fordi de handler om identitet for dere.

Nope. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. 

Jope.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en intetsigende kommentar.

Om man har et kunnskapsnivå der man ikke tror kontekst er viktig kan det sikkert fremstå slik. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har et kunnskapsnivå der man ikke tror kontekst er viktig kan det sikkert fremstå slik. 

Vær litt mer effektiv i hersketeknikkene dine. Denne er for døll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt mer effektiv i hersketeknikkene dine. Denne er for døll.

Anonymkode: 88e0d...f4

Fravær av kunnskap om det du uttaler deg om er ikke en hersketeknikk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At du ikke vil forholde deg til vitenskapen endrer ikke vitenskapen. Det blir som å skulle fornekte at global oppvarming skjer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...