Gå til innhold

Dere damer - hva tror dere er grunnen til at så mange kvinnehatende menn velger å være på KG?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har vi hatt en god del tråder og innlegg som er gjennomtrukket av kvinnehat. Det er en knippe menn på KG som kommer med de samme sjåvinistiske meningene dag ut og dag inn. De har altså meldt seg på et kvinneforum og slenger dritt om kvinner. Hva tror dere er grunnen til at de gjør det? Er de lite attraktive og bitre over å ikke få seg dame? Har de blitt alvorlig såret av en eller flere damer i fortiden, og utviklet hat mot kvinner som kjønn? Kjeder de seg? 

Anonymkode: 509c0...611

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo si at det er generelt mange "mannehatene"-tråder her og da? Altså det er jo alltid mannen sin feil uansett i de fleste trådene som omhandler samliv eller familieliv. "Ingen" klarer å se lenger enn sin egen nese, og jeg kan forstå at flere menn føler for å ta igjen.

Anonymkode: 42912...0d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I det siste har vi hatt en god del tråder og innlegg som er gjennomtrukket av kvinnehat. Det er en knippe menn på KG som kommer med de samme sjåvinistiske meningene dag ut og dag inn. De har altså meldt seg på et kvinneforum og slenger dritt om kvinner. Hva tror dere er grunnen til at de gjør det? Er de lite attraktive og bitre over å ikke få seg dame? Har de blitt alvorlig såret av en eller flere damer i fortiden, og utviklet hat mot kvinner som kjønn? Kjeder de seg? 

Anonymkode: 509c0...611

Internett og moderne politikk har noen mekanismer som lett gjør oss til motstandere heller enn en stor landsby.

Jeg tenker at det er ganske likt fordelt mellom menn og kvinner hvor mye usaklighet og urimelig antagonisme man lemper over på det annet kjønn på nett. Jeg har truffet få sånne i det virkelige liv.

Et triks er kanskje å ikke stemple meningsmotstandere fra en annen gruppe med negativ gruppetilhørighet («åja, incel?» eller «åja, litt pms på gang»)

Mann her.

Anonymkode: c512b...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jo si at det er generelt mange "mannehatene"-tråder her og da? Altså det er jo alltid mannen sin feil uansett i de fleste trådene som omhandler samliv eller familieliv. "Ingen" klarer å se lenger enn sin egen nese, og jeg kan forstå at flere menn føler for å ta igjen.

Anonymkode: 42912...0d7

Men dette er at KVINNEforum. Menn har sine egne fora, der de heller ikke snakker så pent om kvinner. Men jeg har enda til gode å se horder av kvinner melde seg inn på fora som Mannegruppa Ottar eller lignende, og spre mannehat der hver dag. 

Anonymkode: 509c0...611

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Internett og moderne politikk har noen mekanismer som lett gjør oss til motstandere heller enn en stor landsby.

Jeg tenker at det er ganske likt fordelt mellom menn og kvinner hvor mye usaklighet og urimelig antagonisme man lemper over på det annet kjønn på nett. Jeg har truffet få sånne i det virkelige liv.

Et triks er kanskje å ikke stemple meningsmotstandere fra en annen gruppe med negativ gruppetilhørighet («åja, incel?» eller «åja, litt pms på gang»)

Mann her.

Anonymkode: c512b...402

Jeg har aldri stemplet noen som incel eller lignende, men fått spydige og motbydelige svar fra et par av disse mannlige gjengangere, på helt vanlige og uproblematiske spørsmål. Svarene var altså ment direkte å såre og håne, uten at jeg har gjort disse mennene noe. Så da undrer jeg meg over hvorfor de gidder å holde på slik.

Anonymkode: 509c0...611

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri stemplet noen som incel eller lignende, men fått spydige og motbydelige svar fra et par av disse mannlige gjengangere, på helt vanlige og uproblematiske spørsmål. Svarene var altså ment direkte å såre og håne, uten at jeg har gjort disse mennene noe. Så da undrer jeg meg over hvorfor de gidder å holde på slik.

Anonymkode: 509c0...611

Fordi de ser på oss som lette ofre. 

Anonymkode: c67d0...e46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man hater noen, så er det jo noen som ønsker å skade den de hater. Som oppsøker dem for å banke dem, hetse dem, fortelle dem hvor skapet skal stå etc.

Noen har jo også hørt for mye på diverse mannsjåvinist-misjonærer og skal prøve å fortelle oss hvordan det henger sammen, som om det skal hjelpe for noe. Åja, sier en kvinnehatende pikk at jeg må senke kravene og ligge med de jeg ikke vil ha som ung hvis ikke dør jeg alene? Åh ja du har rett, jeg ser lyset nå - krav senket! La oss gå på en date så du kan fortelle meg mer om hvor mye du hater kvinner fordi de ikke vil ligge med deg, det er så attraktivt.

Anonymkode: c3b41...c32

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Det er en grunn til at de sitter her og skriver bitre innlegg- det er lite som skjer i livene deres. Hadde de hatt mange gode venner, et rikt liv, en interessant jobb osv så hadde de ikke sittet her og klagd over kvinner. Noen av de føler seg over sett og ignorert i virkeligheten ,da kan det føles deilig å få oppmerksomheten og føle at man får være drittsekk mot andre på nett. Endelig er man den som bøller, ikke den som blir bøllet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har aldri stemplet noen som incel eller lignende, men fått spydige og motbydelige svar fra et par av disse mannlige gjengangere, på helt vanlige og uproblematiske spørsmål. Svarene var altså ment direkte å såre og håne, uten at jeg har gjort disse mennene noe. Så da undrer jeg meg over hvorfor de gidder å holde på slik.

Anonymkode: 509c0...611

Jeg har også fått spydige og motbydelige svar fra kvinner uten at jeg mener å ha gjort meg fortjent til det.

Det er vel så enkelt som at noen av oss har lavere terskel enn andre for å gå i «angrepsmodus». Også eller har man lagt seg til en spiss sjargong hvor man ikke en gang tenker over at det kan oppfattes offensivt?

Jeg vil gjerne gjenta at ansiktsløs diskusjon på internett later til å få fram disse sidene av mennesket langt mer enn en diskusjon over en øl på pubben eller en kaffekopp på jobb. Kanskje noen av disse mennene (og kvinnene) hadde fremstått mer sympatiske om du møtte dem på fjelltur?

Anonymkode: c512b...402

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har også fått spydige og motbydelige svar fra kvinner uten at jeg mener å ha gjort meg fortjent til det.

Det er vel så enkelt som at noen av oss har lavere terskel enn andre for å gå i «angrepsmodus». Også eller har man lagt seg til en spiss sjargong hvor man ikke en gang tenker over at det kan oppfattes offensivt?

Jeg vil gjerne gjenta at ansiktsløs diskusjon på internett later til å få fram disse sidene av mennesket langt mer enn en diskusjon over en øl på pubben eller en kaffekopp på jobb. Kanskje noen av disse mennene (og kvinnene) hadde fremstått mer sympatiske om du møtte dem på fjelltur?

Anonymkode: c512b...402

Min erfaring er at kvinnehatende menn er kvinnehatende uansett forum. Men de demper seg selvfølgelig litt i virkeligheten, for å ikke få seg en på trynet. Jeg hadde foretrukket å vite hvordan de egentlig er, ikke den dempede versjonen. 

Anonymkode: 509c0...611

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jo si at det er generelt mange "mannehatene"-tråder her og da? Altså det er jo alltid mannen sin feil uansett i de fleste trådene som omhandler samliv eller familieliv. "Ingen" klarer å se lenger enn sin egen nese, og jeg kan forstå at flere menn føler for å ta igjen.

Anonymkode: 42912...0d7

Mannehatet har økt i takt med at misogynistene og incel'ene gjorde sitt inntog på KG. Kvinnene var her først. Slik jeg husker det, var det fint lite mannehat her for 20 år siden.

Anonymkode: 44056...a51

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri stemplet noen som incel eller lignende, men fått spydige og motbydelige svar fra et par av disse mannlige gjengangere, på helt vanlige og uproblematiske spørsmål. Svarene var altså ment direkte å såre og håne, uten at jeg har gjort disse mennene noe. Så da undrer jeg meg over hvorfor de gidder å holde på slik.

Anonymkode: 509c0...611

Jeg har opplevd dette fra kvinner, mange ganger, og blitt stemplet som incel og voldtektsforbryter, og sett haugevis med tråder og innlegg fylt til randen av mannehat.

Dette er et samfunnsproblem, og slikt hat spres mot alle menneskegrupper, dessverre. Det finnes mange idioter der ute, i alle menneske- og samfunnsgrupper. Internett er et fristed hvor man tror man må si alt man tenker til alle, til enhver tid. Det handler ikke om kvinnehat eller mannehat, det handler om idiotiske mennesker.

Anonymkode: 06e03...121

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Refreng skrev (1 time siden):

Det er en grunn til at de sitter her og skriver bitre innlegg- det er lite som skjer i livene deres. Hadde de hatt mange gode venner, et rikt liv, en interessant jobb osv så hadde de ikke sittet her og klagd over kvinner. Noen av de føler seg over sett og ignorert i virkeligheten ,da kan det føles deilig å få oppmerksomheten og føle at man får være drittsekk mot andre på nett. Endelig er man den som bøller, ikke den som blir bøllet

Tror dere disse mennene er i et forhold? Noen av de hevder dette, men hadde de da prioritert å sitte på KG dag ut og dag inn, lurer jeg på. Om de fikk dekket behovet sitt for god sex og et kjæresteforhold. 

Anonymkode: a4406...781

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tror dere disse mennene er i et forhold? Noen av de hevder dette, men hadde de da prioritert å sitte på KG dag ut og dag inn, lurer jeg på. Om de fikk dekket behovet sitt for god sex og et kjæresteforhold. 

Anonymkode: a4406...781

Det ville faktisk ikke forundret meg, for jeg kjenner menn som er fullstendig ufyselige, sitter foran pc-en store deler av dagen  og knapt har evnen til å vaske seg selv i rumpa eller smøre seg en brødskive som allikevel har klart å få seg kone og barn.

Og hvorfor menn som hater vinner henger her inne? De får oppmerksomhet. De ELSKER oppmerksomheten de får når tråden blir flere sider lang.

Anonymkode: c66df...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Slik jeg ser det så har kvinner lov å ha meninger på dette forumet men ikke menn.

Menn og kvinner er forskjellige skapninger, vi er ganske ulike og når en mann sier han liker dette med kvinner og misliker dette med kvinner så er han plutselig en kvinnehater som burde SKAMME seg, mens kvinner kan kritisere menn så mye de vil og får stående applaus, YOU GO GIRL! Dette er egentlig realiteten i samfunnet generelt, ikke bare KG.

Et eksempel er når antall sexpartnere blir nevnt og menn sier de ikke liker kvinner med høyt antall sexpartnere, dette er vitenskapelig bevist, selv om du drar til Amazonas-jungelen sier menn det samme, men menn blir kalt mannssjåvinister om de sier det høyt, mens kvinner får ikke dritt slengt deres vei om de sier de ikke vil ha en mann som er jomfru (også vitenskapelig bevist) eller når kvinner sier at menn og kvinner kan ha like mange sexpartnere og det ikke skal ha noe å si hvor mange partnere man har i fortiden (som går stikk imot hva alle undersøkelser på hvordan menn og kvinner dømmer hverandre i hele verden sier).

Skulle jeg ha gamblet så går 80-90% av hatet på forumet mot menn, ikke kvinner.

Og for de som lurer på hvorfor menn henger på forumet så er ikke det mer komplisert enn at 95+ prosent av kategoriene er kjønnsnøytrale, og alle andre norske forum er helt døde i forhold til KG.. Folk flokker seg til forum som er aktive. Gå å se innpå kategoriene på Diskusjon for eksempel, skal vi ta en tur innom "Seksualitet"? Åja, forrige post er fra februar og har 0 svar... for her gidder jeg å poste..

Anonymkode: 33f6f...325

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men dette er at KVINNEforum. Menn har sine egne fora, der de heller ikke snakker så pent om kvinner. Men jeg har enda til gode å se horder av kvinner melde seg inn på fora som Mannegruppa Ottar eller lignende, og spre mannehat der hver dag. 

Anonymkode: 509c0...611

Det er et forum som heter Kvinneguiden, ikke et kvinneforum. Det står ikke noe sted i forumets regler at menn er utestengt fra å delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinner skriver like mye bitre innlegg, men det er selvsagt greit.

Dobbel moral, lenge leve.

Anonymkode: f5a41...c53

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (16 minutter siden):

Hvor ser du dette kvinnehatet egentlig? Det at noen ikke mener det samme som deg er ikle hat.

Om menn skriver om dårlig erfaring med kvinner, eller kritiserer kvinner. Så er dette kvinnehat.

Slik er det i 90% av tilfellene.

Anonymkode: f5a41...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...