Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

På kvelden var vi hos et vennepar, og siden vi har felles venner så trodde vi at de visste at vi ventet barn, men det gjorde de ikke. De ble kjempeglade på våre vegne.

Siden vi alltid har snakket om det å få barn med dem før, så var det ganske narturlig for oss å spørre dem også om ikke dem kunne skynde seg så barnet vårt får seg en lekekamerat. Utifra svaret vi fikk så skjønte vi at de har begynt å prøve, ellers skal begynne snart.

Så gikk gutta inn på et annet rom for å se noe på dataen, og vi to blir sittende og snakke om det å få barn. Så sier hun at de har vært prøvere i over to år!!!! Og der sitter jeg og forteller hvor lett det var for oss, og at det egentlig var et lite "glipp". Gud så rotten jeg følte meg da :( Fikke tårer i øyne og visste ikke helt hva jeg skulle si. De er det andre venneparet vårt som sliter i flere år da :(

Men hun sa at til er blitt utredet, og hun har ennå ikke prøvd Pergo, som mest sannsynlig er neste skritt og legen ville sette dem på venteliste til prøverør.

Men de virker ganske positive og det er jo bra, og de ble virkelig glade på våre vegne, selv om det helt sikkert var litt sårt også.

Så nå krysser både jeg og mannen alt av fingre for at de gode vennene våre skal lykkes i nærmeste fremtid :) Det unner vi dem virkelig!

Ellers så har vi null planer for dagen, etter mannens ønske. Han vi slappe av og ta det som det kommer, og jeg er helt med på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: Så deilig med fullt og lekkert kjøleskap!! Ingenting er bedre en det!!

Leit å høre at de har slitt så lenge da! Men man kan aldri være sikre på sånne ting... Fint at ho fortalte det da, så tar du bare videre hensyn til det senere!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

Auda..ikke godt å vite sånne ting nei..Men fint at de vil dele sånt med dere da.Da føler man seg ikke helt på trynet etterhvert! Er sånn med oss og svogers..de sliter litt de også så vi får bare krysse alt vi har for våre venner!!

Åh,er så supert når det bugner av fersk fin mat i kjøleskapet! Bare å mixe og kokkelere!

Håper du får en fiiin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det et par dager sisden sist jeg var innom. Dagene flyr av gårde selv om jeg er sykemeldt. Et eller annet jeg skal få gjort eller rekke hver dag. Også prøver jeg å slappe av mest mulig i mellomtiden :)

I går ble mannen og jeg påkjørt av en annen bil bakfra. Bilen vår sto og ventet på at en annen bil skulle komme seg ut (vikeplikt) og denne bilen bak oss så ikke at vi sto stille og da sa det "pang". Heldigvis så holdt han lav fart, så det var ikke sååå alvorlig, men alvorlig nok for meg. Vi fikk oss en god sleng, og jeg kjente at det snørte seg i magen og jeg fikk vondt :( Håper virkelig ikke at den lille ble skadet, smertene gikk over etterhvert, og jeg har ikke blødd så det går nok bra.

I dag skal jeg ta tog inn til Oslo for å shoppe litt, og etterpå møter jeg mannen der når han er ferdig på jobb, så reiser vi til middag til svigerinna mi. Det blir koselig :)

Jeg må prøve å finne meg en mammabukse som jeg er fornøyd med. Jeg har fått noen av min søster, men siden hun veide mer enn meg, så er dem litt for store i lårene. Syns ikke det er særlig pent. Jeg har lyst på en ordentlig fin jenas. Jeg har sett noen fine på 9 månder på Sandvika storsenter, men de var så sinnsykt dyre, de kostet ca 1600-1900 kr! Selv om jeg kanskje kunne unne meg et par, så er det ikke sikkert at de passer om noen mnd, og det blir sikkert ikke nok med kun et par.

Ikke lett dette her. Men jeg skal ikke klage, jeg er overlykkelig over det lille mirakelet i magen min, og alt annet er mindre vesentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj da... Ikke no' allright å bli påkjørt - selv om det går aldri så bra...

Håper du får en fin dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen MissS, Cr@sh og Iss :klem:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe: for 13 uker!!!!!!

Det er jo såååååå kjedelig å våkne så tidlig når jeg har fri, og det skjer dag etter dag :grine:

Glemte jo selvfølgelig å ta magebilde igjen!! Og nå har jeg allerede drukket kaffe og nesten en halvliter med vann, så det blir heeelt feil å ta den nå :sjenert:

I dag må jeg prøve å få vasket litt klær og rydde litt i skapene, det har blitt nedprioritert så lenge, men nå som jeg er hjemme, så har jeg ikke flere unnskyldninger.

Ellers så snakket mannen og jeg om ferien vår til sommer. Vi hadde jo lagt deee planene for den siste ferien vår sammen før vi setter i gang med å lage barn (planen var å bli prøvere på denne turen). Men nå som jeg kommer til å være ganske så høygravid, så har vi egentlig blitt enige om å bli hjemme. Men samtidig så har jeg såååå lyst å reise på ferie. Jeg er sååå vant til å være borte i mange uker hver sommer, jeg kan bare ikke forestille meg at vi ikke kommer oss av gårde.

Mannen er litt bestemt på at vi ikke bør utsette både meg og barnet for fare, men jeg klarer ikke å være så fornuftig...

De siste 9 årene så har jeg alltid visst på denne tiden av året hva jeg skulle gjøre hele sommeren, turen var som regel planlagt og jeg kunne begynne å glede meg og telle ned ukene. Jeg vet at jeg er helt gal når jeg tenker sånn, at jeg har den lille spiren å glede meg til til høsten. Men jeg tror at det som gjør det verre er at vi HADDE planlagt denne ferien. Vi hadde satt av 6 uker til sommeren hvor vi skulle være sammen, reise i hele Europa med den nye bilen vår og bare nyte livet. Hadde vi ikke lagt disse planene, så tror jeg at det hadde vært lettere å slå seg ned med tanken på at det ikke blir noe ferie på oss i år...

Nå skal jeg slutte å klage over sånne bagateller, og ja, jeg vet at jeg er veldig bortsemt som har sånne "problemer".

Nå snør det igjen :grine::grine: , jeg vil til sol og varme :grine::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Påkjørt?? Herremin...det var ikke bra. :frustrert: på han som kjørte på dere!!! Men godt det gikk bra altså!

Har du sjekket Lindex? Fant meg en stilig dongerimammabukse der jeg.Som de hadde fått inn ved en feil her da men..der nede må vel noen Lindex butikker føre mammaklær?! Nesten to tusen for ei mammabukse er jo helt syyyykt!!!

I allefall for min økonomi.....

Du er vel ikke bortskjemt for at du er lei deg pga ferien din! Skjønner deg godt jeg! Men dere kan jo ta noen kortere turer?! Må ikke se problemene-men mulighetene :)

Fryktelig fornuftig idag jeg...har nok ikke godt av å være så tidlig oppe :ler:

Håper du får en kjempefin dag! :klem:

WEEEEEEEEE!!! Grattis med 13 uker forresten!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 13 uker!

Du MÅ ta magebilde snart, ja.. det er så moro å se! Jeg turte nesten ikke legge ut mitt... men det er jo bare magen da.. og ikke resten av meg... ;)

Skjønner godt at du vil på ferie... Jeg vil også! Men det blir nok med noen turer innenlands for oss... Vi får gjøre som Skytte sier: Se mulighetene og ikke problemene!

Ha en find dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er det mannen også sier, at vi må se mulighetene vi har, og vi har jo mulighet til å ta flere kortere turer til feks sørnorge, sverige eller danmark (men vi skal jo til danmark i påsken og vi var der i november, så jeg begynner å bli lei danmark :grine: )

Her hadde Lindex mammaklær før (for 2-3 år siden da min søster ventet førstemann), men de har sluttet med det. Ellers så har jeg H&M, men det er såååå utplukket, kun str xs og xl igjen :( Men nå mens det ennå er kaldt så klarer jeg meg med den ene kordbuksen jeg har, men det hadde vært greit å ha litt å bytte på.

Ellers så veide jeg meg i dag, og jeg merker at to uker med sykemld har gjort sitt :( Gjør jo ikke så mye annet enn å spise, og spise og spise, og jg har jo ikke vært dårlig heller så alt ferster seg til låra.

Så nå sitter jeg klar med treningsklær på, og skal komme meg til treningssenter (har ikke vært der siden nov, men beløpet blir trekt trofast hver mnd fra kontoen). Så nå som jeg har "fri", har jeg ikke flere unnskyldninger å komme med. Siden jeg ikke har lov å gjøre veldig mange øvelser, og jeg skal ikke hoppe og sprette (pga fare for blødninger pga morkaken), så jeg får holde meg på tredemøllen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble trening på meg i går. Etter en time på tredemøllen, så kjente kjeg ryggen og rompa og hoftene veeeldig. Nå er jeg helt overbevist om at det er bekkenløsning. Så lenge jeg ikke er overaktiv, går og står lenge om gangen går det greit men dersom jeg går mer enn en halvtime, begynner det å verke. Og det er vondt når jeg har beina i kryss.

Men jeg har ikke tenkt å gi meg, skal dit igjen i dag, men jeg har tenkt å prøve meg på en maskin hvor du sitter og kjører (vet ikke hva den heter). Ryggen har god støtte, men det er allikevel veldig effektiv. Og på onsdag har jeg bestilt time med en som skal sette opp program for meg.

Planen for dagen er å komme seg til trening snart, så henter mamma og søs meg, så går vi på kafe og shopping. Det er veldig fint vær i dag også, så det passer fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: For 13+1 idag!!

Leit at ikke sommeren blir som du ser for deg... Selvfølgelig må du få lov til å være trist for det!!

Selv er jeg et hjemmemenneske, som elsker å være hjemme og kose meg.. Å lage god mat, strikke, se film , gå på kino. Men jeg liker å dra på turer også! Dere er heldige så dere kan være impulsive! Er du iform er det bare å ta bilen og kjøre av gårde! Tar for eksempel 24 timer å kjøre til praha! Men dere trenger jo ikke kjøre så langt da, men husk verden er ikke så langt unna når man har bil!

En langweekend her og langweekend der, siden dere ikke tar den planlagte turen har dere kanskje råd til å ta en litt mer eksklusive turer/overnatninger.

Jeg ser masse muligheter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddeliduuuu!!!

Det var jenta si som har kastet seg på treningen igjen!! Men vær forsiktig med bekkenet ditt nå....Skal love deg du får kjenne det hvis du overdriver og presser deg....Så pass på deg selv!!

Ellers får jeg håpe du får ei kjempefin helg!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: til Iss, Skytte og MissS :)

I går hadde mannen og jeg en fin ettermiddag/kveld for oss selv. Det er så utrolig sjeldent at vi har det, men når vi først får det til er det så heeerlig :)

Da jeg var i byen med mamma og søs, så kjøpte mamma masse jordbær, bringebær, kiwi og ananas til meg, snille mammaen min :klem: .

Vi skjærte opp frukten og koste oss med idol. I pausene fikk vi snakket litt, og litt til etter idol. Jeg syns mannen har vært litt innestengt den siste tiden, og har trekt seg litt tilbake. Vanligvis så koser vi alltid, når vi ser på tv, så enten sitter eller ligger vi ved siden av hverandre. Men i det siste så syns jeg av vi hadde sklidd litt fra hverandre.

Så jeg tok opp dette med ham, og lurte på hvorfor han var sånn. Han var jo egentlig ikke helt klar for å få barn, så jeg begynte å tro at det hadde noe med det å gjøre. Han koser jo med magen og "snakker" til den, men når jeg begynner å snakke om å begynne å se på vogn, og handle inn litt klær så vil han ikke det.

Men så viste det seg at for det første så var han kjempe sliten i ukedagene, da han står opp 5.30 for å komme seg på jobb, og er som regel ikke tilbake før tidligst 17, men som oftest 19. og siden han aldri er hjemme, og er sliten når han kommer hjem, så har han begynt å få mer og mer dårlig samvittighet for at han ikke har overeskudd til å skjemme meg bort :( Han syns at jeg fortjener det, men han klarer ikke å rekke det. Han sier at han skulle ønske at det var han som lagde mat til meg noen ganger, at det var han som var ute på jakt etter jordbær (han vet hvor vill jeg er etter jordbær), at han skulle ønske han hadde overskudd til å komme seg mer ut på kveldene, på kafe, kino, til venner...

Når han sa lat dette, så forsto jeg ham, jeg skjønner at det ikke er lett for han når han har lyst, men får det ikke til. Men så sa jeg til ham at alt det spilte mindre rolle, så lenge han elsket meg like mye fremdeles og det lille frøet vårt. Da fikk jeg til svar at han om mulig elsket meg enda mer, jeg skal jo føde barnet hans :hjerter_rundt: Skjønne mannen min :)

Så var det det andre ang innkjøp til babye+++. Så vitste det seg at han var livredd. Jeg skjønte ikke helt med det samme hva han mente, men så viste det seg at han var livredd for meg, for at noe kommer til å skje med i svangerskapet eller under fødsel. (kusina hans holdt på å omkomme under fødsel nylig pga sykehustabbe, så det er nok det som sitter igjen). Han er også redd for at jeg skal begynne å blø pga plasseringen av morkaka mi, og at siden han har lang reisevei til jobben, ikke kom til å rekke frem før jeg blødde ihjel eller noe.

Uff, han må ha hatt det helt forferdelig med disse tankene :( Jeg forklarte ham at det ikke er helt sånn det skjer, og dersom noe skulle skje, så har jeg familien både hans og min som bor noen min unna. Jeg tror at han ble litt beroliget av å snakke ut, så for jeg se om han kommer til å åpne seg mer.

Ja, glemte å si, han gleder seg veeeeldig til å bli pappa, det er jo kjærlighetsbarnet vårt sier han, hvordan kan jeg la være å glede meg :)

Det var så deilig å få snakket ut med han, for jeg tror at det er mye disse fedrene gjennomgår også, men vi er desverre ikke flinke til å tenke på dem tror jeg.

I dag skal vi bare slappe av, spise mest sannsynlig ute, og kanskje kino i kveld. Vi skal for engangs skyld hverken få besøk eller besøke noen! Vil bare være sammen med mannen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er rare!! Min snakker heller ikke så mye, men når han sier noe så er det ofte veldig gjennomtenkt.. Tror de bekymrer seg mer en de gir uttrykk for altså!!

Deilig å ha fått prate ut med han, da blir alt så mye lettere. Når man vet hva den andre tenker! Det sier jeg til sambo hver gang jeg må draaaaa ting ut av han, at jeg vet jo ikke hva han tenker! og når jeg vet det så kan jeg ta hensyn til det !

Ha en flott helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: :grine2: :grine2:

Nå renner bare tårene her altså!! Stakkars lille mannen din...Og du som var så bekymret!! Så utrolig deilig at dere fikk tatt en sånn skikkelig god samtale! Jeg ble skikkelig stolt av mannen din jeg! Som virkelig klarte å sette ord på alt og gi deg en forklaring! Herregud for en lettelse!!

Ååååå nå ble jeg så glad her altså!!! Kos dere masse og vær bare kjærester nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Enig med Skytte her :)

Stakkars lille mannen din... Men det er godt å få snakket ut ellers kan det fort bli misforståelser. Men han mannen din var jo søt og da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...