Pepita Skrevet 22. februar 2006 #101 Del Skrevet 22. februar 2006 Høres ut som en knall helg! Og så herlig å være like forelska! Hvor lenge har dere vært sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. februar 2006 #102 Del Skrevet 22. februar 2006 For ei herlig helg!! Så deilig å bare være kjærester og kose seg! Høres ut som dere har et kjempeflott forhold! Godt det! Og shopping er jo bare morsomt da! Hvorsomhelst og nårsomhelst liksom! Men er lurt å ta pauser ja...for vondter vil man ikke ha... Og så koselig å få møtt så mange venninner! Syns også det blir for sjelden jeg får møtt alle..men sånn er det vel bare.. Håper det går bra på jobb ikveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 24. februar 2006 #103 Del Skrevet 24. februar 2006 Håper du har det bra og får ei fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #104 Del Skrevet 24. februar 2006 Takk for besøket alle sammen Hos meg flyr dagene av gårde, og jeg får ikke gjort alt det jeg bør. I går klarte jeg å forsove meg til jobben, men kom bare 15 min for sent. Det er så forferdelig å forsove seg til jobben. Etter jobben var vi en kjapp tur hjemmom for å spise, før vi skulle møte bilforhandleren vår. Vi har bestilt oss ny bil, en stasjonsvogn som vi får i midten av april, og bilforhanler har solgt bilen vår nå, mot av vi får låne bilen deres gratis i 2 mnd, så vi måtte ordne i papirtullet i går. Denne bilen har vi besilt oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #105 Del Skrevet 24. februar 2006 Etter å ha ordnet opp i det, måtte vi kjøpe 2-års gave til nevøen min. Da vi endelig kom hjem ved 20-tiden var vi begge to så slitne at vi la oss før 22. I dag skal jeg på senvakt og det var utrolig deilig å kunne sove ut I morgen skal jeg til UL Eneste dagen som passet både meg og mannen. Så etter jobben i morgen bærer det avgårde til oslo, så vi får sett det lille mirakelet vårt. Vi gleder oss veldig, men de siste dagene har jeg begynt å bekymre meg for, tenk om jeg ikke er gravid? Magen min har vært nesten like flat som før jeg ble gravid de siste dagene, at jeg har begynt å lure :klø: De to siste dagene har jeg hatt synsykt vondt i korsryggen med stråling nedover rumpeballene og beina. Det går litt opp og ned, men jeg kjenner at det er veldig vondt når jeg går mye, som på jobben. Jeg har virkelig ikke lyst å sykemelde meg så tidlig Håper det gir seg snart, og at det ikke er bekkenløsning. Jeg og vennina mi har tenkt å besøke vår andre vennine i London om to uker. Det blir den siste jenteturen vår før jeg blir mamma. Vi tenkte å ha den turen som plaster på såret, fordi de skulle være med meg og mannen min (med sine samboere), på 5-ukers ferie til sommeren, men nå har vi avlyst den ferien pga jeg kommer til å være altfor langt på vei. Men, problemet mitt nå er, hva hvis jeg fortsetter å ha så vondt. Planen er jo å shoppe masse i london, noe som innebærer masse gåing. Men, jeg har sååååå lyst å være sammen med jentene mine, siden det blir en stund til neste gang... Uff, dette ble rotete, men måtte bare får det ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #106 Del Skrevet 24. februar 2006 Ja, glemte å svare MissS Ja det er utrolig herlig å være så forelsket, livet er så mye lettere da På tirsdag skal vi ha vår 3- års dag, så vi har ikke vært så kjempelenge sammen, men vi har opplevd så uuutroolig mye sammen på de få åra. Vi har reist utrolig mye sammen, forlovet oss, kjøpt leilighet, giftet oss, gjort oss ferig med utdannelsen, og nå venter vi vårt første barn sammen. Det er egentlig bare toppen av lykken for oss Samtidig har vi møtt en del motgang på veien, men denne motgangen har gjort at vi bare kom enda nærmere hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 24. februar 2006 #107 Del Skrevet 24. februar 2006 Kjempeflott bil! Gled deg til UL, det er kjempefantastisk! Rekker ikke skrive mer nå, desverre! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 26. februar 2006 Forfatter #108 Del Skrevet 26. februar 2006 Nå har vi fått sett vårt lille mirakel H*n hoppet og sprellet og vinket til oss. Legen var kjempe grei, forklarte alt både til meg og min uvitende mann. Mannen ble overrasket over hvor "levende" fosteret var. Han trodde at de bare lå rolig, hehe Ifølge målet på fosteret så er jeg 4 dager lenger på vei, så i dag er jeg 11+3 og ikke 10+6!!! Jippi! Men så var det ikke fult så bra nyheter. Alt sto bra til med fosteret, nakkefolden var som den skal være, nok fostervann, hjertelyden var 148, pulsen var bra, men så skjønte jeg på legen at det var et men... Det viser seg at morkaka mi ligger helt foran livmorsåpningen og sperrer for fødsel! Dersom den ikke flytter på seg innen fødsel, så blir det planlagt keisersnitt på meg. Han sier at i de aller aller fleste tilfeller så flytter den på seg, men siden min lå HELT over åpningen ikke bare delvis, var sjansen bittelitte granne mindre. Han mente at jeg ikke skulle bekymre meg så veldig nå ennå, men at jeg måtte være obs på at jeg kan blø mye lettere, må ta det mye mer med ro, ikke løfte (noe jeg gjør på jobben),og dersom jeg skulle begynne å blø, så måtte jeg komme meg rett til sykehus Han sa at de kommer til å se om den har flyttet på seg ved rutinekontroll om noen uker, dersom den fremdeles ligger der, så blir det oftere kontroller på meg og flere UL. Jeg er sjeleglad for at alt annet er i orden, men jeg må innrømme at jeg bekymrer meg for dette Har lest litt på nettet, og de aller aller fleste som har det som meg, blør en god del fra uke 15 og oppover, og det er vanlig med sykehusinnleggelse. Men, men må vel ikke ta sørgene på forskudd, får bare vente og se ved neste UL. Skal til legen min på kontroll i morgen, og siden jeg har sinnsykt vondt i ryggen, hoftene og beina så regner jeg med at jeg blir sykemeldt pga det, selv om legen i går anbefalte sykemld pga det med morkaka også, siden jeg har en fysisk tung jobb. Fikk ikke sove lengre i dag, tenkte litt for mye på dette, så nå kan jeg ligge gjerne sette i gang med å lage pizza til ettermiddag. Min lille nevø fyller 2 år i dag, og tanta lager yndlingsmaten hans, så da må jeg bare ta med pizza på feiringen i ettermiddag Skjønne gutten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 26. februar 2006 #109 Del Skrevet 26. februar 2006 Så herlig å få se den lille og framskyndet termin da! Håper det ikke blir noe problemer med morkaka og at den flytter seg dit den skal... Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. februar 2006 #110 Del Skrevet 27. februar 2006 Deilig å få satt terminen litt lenger frem da, liksom litt nærmere den magiske grensen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 27. februar 2006 Forfatter #111 Del Skrevet 27. februar 2006 Ja det er utrolig deilig å få satt frem terminen Liv Selv om det er snakk om bare noen få dager, så betyr dem utrolig mye nå. Ellers så er ikke formen helt på topp i dag. har veeeldig vondt i ryggen, ble helt ferdig av bare å støvsuge nå Vil ikke ha det sånn, jeg orker ikke å bli sykemeldt Men det er nok bare å innse at jeg ikke klarer å utføre jobben min i denne tilstanden. Ellers så snakket jeg med bestevennina mi som bor i London, og jeg skjønte bare enda bedre hvor mye jeg savner å ha henne her i nærheten . Planen var at jeg og ei vennine til skulle besøke henne neste helg, men med den formen jeg er i nå, så er det umulig Men jeg får trøste meg med at hun kommer hjem om i underkant av tre uker, og blir hjemme i 5 uker!!! Planen for dagen er : legekontroll kl 14, blir hentet av mamma og pappa etter timen, skal hjem til dem og spise middag der, før jeg blir hentet av ei vennine etter at hun er ferdig på jobb kl 17 og da tar vi oss en kafetur Det blir hyggelig. Selv om vi bor i samme gate (vennina mi og jeg), så blir det ikke til at vi møtes så ofte, i allefall ikke nok, det blir maks par ganger i løpet av mnd. Mannen skal en tur til sine foreldre for å fikse dataen deres, så jeg ser ham ikke før i kveld Dersom jeg blir sykemeldt i dag, noe jeg tror jeg blir, så har jeg tenkt på hva jeg skal fylle dagene med. Jeg har bestemt meg for at jeg kan starte dagene med å komme meg på trening, rydde litt hjemme, slappe av for å hente meg inn, lese noe faglitteratur for å holde meg litt oppdatert, være flink til å være litt med min søster. Hun har fødselspermisjon frem til august, og vi har desverre vært altfor lite sammen i det siste. Siden vi er veldig knyttet til hverandre, så pleide vi å se hverandre hver dag, men det siste året har vi hatt altfor mye å gjøre på hver vår kant at vi har sklidd litt fra hverandre. Da jeg snakket med henne i sted, så ha hun at hun nesten håper på at jeg blir sykemeldt, så vi kan være litt mer sammen igjen. Skjønne søsteren min Nå bør jeg hoppe i dusjen og begynne å tenke på å komme meg til legen så jeg ikke kommer for sent, noe jeg er svææært flink til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. februar 2006 #112 Del Skrevet 27. februar 2006 Ei venninne av meg bor også i London, litt utenfor da.. Jeg skal besøke henne om 17 dager. Gleder meg veldig. Tenkte å benytte sjansen til å kjøpe meg mammaklær og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 27. februar 2006 #113 Del Skrevet 27. februar 2006 Heia du! Så bra at alt var vel med den lille! Ikke så koselig med morkaka,men du må bare være flink å høre på legen...Spesielt når du har vondt og er sliten i kroppen....Jeg vet ALT om hvor gørr det kan være å være sykemeldt,men duverden det er deilig å vite at jeg i allefall ruger i fred og ro og forhåpentligvis blir myyye bedre etterpå! Bra at det er mye oppfølging i alle fall! Håper du ikke bekymrer deg for mye,men koser deg med tanken på at deres lille kjærlighetsbarn har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. februar 2006 #114 Del Skrevet 27. februar 2006 Hei & Hopp! Så flott bil dere har bestilt dere! Godt å se den lille på UL da... og veldig moro å blir framskynnet! Du må være flink til å ta hensyn til deg slev, slik som Skytte sier... da holder formen seg mye lenger... Bra du får så mye oppfølging mht morkaka... det går helt sikkert veldig fint... bare lytt til kroppen din! til deg! Håper du får en fin uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #115 Del Skrevet 28. februar 2006 Jeg tror at jeg har den minst forståelsesfulle legen i verden. Der satt jeg og fortalte henne om hvor vondt jeg i ryggen, og hun sier, det kan være bekkenløsning men behøver ikke, gjør litt øvelser så ser vi om det hjelper. Så tilbyr hun meg en ukes sykemld for at jeg skal "hente meg inn", så sier jeg at jeg ikke er trøtt og sliten lenger, jeg har rett og slett vondt! Det endte med at jeg IKKE fikk sykemld! Så sier jeg til henne at jeg var på UL og at jeg har forliggende morkake og at gynekologen mener at jeg bør fulges opp av en gynekolog + ikke gjøre den jobben jeg gjør. Til det svarer hun "det er derfor vi ikke anbefaler å ta UL så tidlig, for at en ikke skal finne ut om unødvendige ting og bekymre seg!" Jeg ble så sjokert at jeg ikke visste hva jeg skulle si. Gynekologen ga klart utrykk for at det kan være farlig, mens hun bare blåste det bort! Så var det det neste og det største sjokket. Hun skulle gå igjennom blodprøvesvar, og sier at jeg av en eller annen grunn ikke er vaksinert mot røde hunder, og at hun fraråder meg all utenlandsreise i svangerskapet (jeg som akkurat hadde vært i Berlin). Det er greit nok, tenkte jeg, der røk den ferien, men det er verdt det. Men så spør hun meg om jeg er vaksinert mok Hepatitt B? Og jeg snarer nei, det tror jeg ikke hvis ikke det er vanlig å bli det. nei det er det ikke sier hun, og sier at dersom jeg IKKE er vaksinert, så har jeg Hepatitt B! Jeg satt der som lammet og skjønte absolutt ingenting. Så sier hun at de skal ta blodprøve en gang til for sikkerhets skyld. Hun forklarer absolutt ingenting om dette, om det kan være farlig, og om hvordan i svarte jeg kunne ha fått noe sånt! Takker for i dag, og sender meg ut! Jeg får damen på laboratoriet til å slå opp om Hepatitt B, og det sto så mye rart der at jeg holdt på å svime av. Går ut av kontoret og i bilen ventet pappa. Jeg begynte å fossgråte, ikke i stand til å forklare noe som helst. Og han satt og skjønte ingenting. Da jeg til slutt fikk roet meg litt ned, og forklart pappa hva det gjelder, så sier han :Jeg tror at vi ble vaksinert mot Hepatitt da vi skulle på ferie til fjernere strøk for 14 år siden. Men han var ikke helt sikker og måtte høre med mamma. Idet vi ankommer huset, og mamma ser at jeg har grått, så mistenker hun det verste (at jeg har mistet eller et eller annet sånt), og begynner å gråte selv. Så forklarer pappa mamma hva det gjelder, og hun sier, joda du er vaksinert mot det. Gjett om ikke jeg ble lettet. Da gråt jeg fordi jeg var så lettet. Jeg rakk akkurat å roe meg ned litt, før min søster ringte og fortalte at faren til eksen min (som jeg var med i 4 år og jeg hadde kjempe kontakt med foreldrene hans), døde noen timer tidligere av hjertestans. Da tenkte jeg, NÅ er det nok, nå orker jeg virkelig ikke flere sånne nyheter, hadde bare lyst til å forsvinne for en stund. Jeg dusjet hos m&p og spiste to biter med middag (var altfor dårlig, lei meg alt til å orke mer), og bestemte meg for å møre vennina mi for å koble litt ut. Og det hjalp, det var deilig. Hun kjente også han som døde, så det var deilig å få snakket ut. Kan liksom ikke snakke om faren til eksen med mannen. Så nå sitter jeg klar for å komme meg på jobben, selv om jeg absolutt skulle vært hjemme i dag, men heldigvis så har jeg forståelsesfulle kollegaer så det går nok bra. I dag har mannen og jeg vært sammen i 3 år, så vi skal ut og feire kjærligheten og kjærlighetsbarnet vårt. Prøve å legge alt dette som har skjedd de siste dagene bak oss og bare nyte hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 28. februar 2006 #116 Del Skrevet 28. februar 2006 lege!!!! Nå ble jeg skikkelig irritert på den møkkalegen din! At det går ann! Håper du allikevel får en god dag på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #117 Del Skrevet 28. februar 2006 Ja, MissS jeg var/er ganske så irritert selv på henne! Men nå ser det litt lettere ut. Jeg ringte klinikken hvor jeg skal gå til jordmor, for å bestille time til gynekolog (vil gjerne betale store summer for å bli fulgt opp ordentlig), og etter å ha forklart saken min, at jeg har forliggende morkake og hvorfor jeg vil til gynekolog, så spørr hun damen hvor lenge jeg er blitt sykemelt, så sier jeg at legen min ikke ville sykemelde meg. Hun ber meg vente litt, og kommer tilbake etter å ha snakket med legen. "Du skal være 100% sykemeldt fra i dag av og mest sannsynlig ut svangerskapet" Hun bestilte en legetime til meg og sa at jeg kommer til å få helt topp oppfølgning. Hun sa også at dette som jeg har kan bli veldig alvorlig, dersom jeg ikke tar forhåndsregner som å ta det heeelt med ro. Så nå er jeg bare kjempelettet over at jeg kommer til å få kjempe oppfølgning, kanskje jeg kan senke litt skuldrene og slutte å bekymre meg så mye. Dagen på jobben har vært grei, men jeg begynte å få veeeldig vondt i magen fra 12-tiden (håper ikke det er noe galt), så jeg fikk lov å gå tidligere hjem. Nå skal jeg dusje og vente på den skjønne mannen min, så går vi ut for å spise litt senere (det frister egentlig ikke helt siden det er snøstorm ute). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 28. februar 2006 #118 Del Skrevet 28. februar 2006 Så bra at det er noen som ordner opp for deg! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 28. februar 2006 #119 Del Skrevet 28. februar 2006 For en IDIOTISK lege!!! Har hu fått lisensen sin i posten eller?? MAKTSYKE FOLK ALTSÅ!! Men det er da bra at noen ordner opp for deg, og at du fikk sykemelding til slutt Ta vare på deg selv, og lytt til kroppen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 1. mars 2006 #120 Del Skrevet 1. mars 2006 Å herregud.........Nå begynte jeg bare å gråte her altså....... Er det mulig at en stakkars gravid kvinne skal bli behandlet på en sånn måte??? NEI!!!!!!!!!! Og samtidig få så dårlige nyheter utenom.... Jeg blir helt lam jeg........... Hvis du har litt krefter og energi til overs så ville jeg brukt dem på å få tatt hun legen...Hun er jo heeeelt psyko jo!! Kan umulig fatte bæra av hva hun snakker om!!!! Jeg blir så forbanna her at jeg kjenner jeg kunne slått henne flat med en steikespade altså! Fy fader så mange dårlige leger det finnes....Jeg blir helt skremt... Stakkars stakkars deg... Håper det går bedre og at dere fikk en koselig feiring! Gratulerer med tre år! Dette skal du klare og alt skal gå bra! Godt at det fantes noen som tok tak i saken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå