Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)


IdaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med 7 uker ja!!!!

Like langt som jeg var da jeg hadde min første kontroll! Blir spennende å høre hvordan du syns det var!

Kommer ikke på så mye å skrive for jeg leste om nybakte boller inne hos LaTraviata og tenker nå kun på det :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen, nå kommer jeg endelig med en oppdatering. Influensa/virusinfeksjonen min har kommet tilbake for fult, så jeg var hel slått ut hele går ettermiddag og måtte gå fra jobben i dag :( Har sovet i 4 timer nå!!! Nå begynner jeg å bli rimelig lei :(

Så var det legekontroll :)

Jeg ble tatt blodprøver av og veid før jeg gikk inn til legen. Min søster og jeg har samme lege, og jeg har vært på en del kontroller mens hun var gravid og når barna hennes har vært syke. Ellers så har jeg nesten ikke vært hos hele på 5 år. Så hun begynte samtalen med at nå var det endelig min tur å bli mor, og ikke bare være tante, noe hun syns var hyggelig :) Det syns jeg var litt hyggelig sagt av henne.

Etter å ha snakket litte bitte granne, tok hun GU av meg, og alt var helt normalt, livmoren var normalt forstørret, noe som tydet på at det mest sannsynlig ikke var flere enn en der. Mye av timen gikk til å snakke om jobbsituasjonen (jeg har fysisk tung jobb til tider), hvor forsvarlig det er av oss å reise på ferie i mai (helt greit når en tar visse forholsregler).

Hun rådet meg om å bytte på å gå til henne og jormor, noe jeg kommer til å gjøre. Hin fylte ut papirer til sykehuset, og hun søkte om UL med en gang, så setter sykehuset opp time når det er på tide med UL.

Hun regnet ut termin, som samsvarte med den jeg fikk regnet ut på Babyverden, og det er 20.september :hoppe::hjerter_rundt:

Alt i alt så gikk det jo veldig bra, men det er veldig rart å være hos lege fordi vi skal ha barn!!! Har ikke vent meg til tanken ennå.

I dag ringte jeg til en jordmor, som jeg ble anbefalt av noen på jobben, og fikk time der 14.mars. Hun tar ikke inn gravide før uke 12. Hun har visst UL også, og pleier å ta det ofte, det blir kjekt, så slipper vi å ta privat UL.

Nå har jeg lagd gryterett, og skal spiste litt før jeg kryper under teppet og vente på mannen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myztica

Det hørtes ut som en hyggelig lege ja :) Så bra at det gikk fint på kontrollen. Og så heldig du er som kanskje får ofte UL da ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt med dårlig form...*husjer den vekk*

Men bra med fin kontroll! Hørtes ut som en skikkelig bra lege! Og det er jo ingen ting bedre enn å få ha samme person å forholde seg til!

Mmm..gryterett...Akk og ve jeg og denne matlysten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om legekontrollen gikk veldig bra! :)

Flott med jordmor som tar ul da.

Kan se den hver gang du er der...

Håper formen er bedre!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket Skytte, Cr@sh og LinKri :)

Formen er myyye bedre i dag, og jeg håper virkelig at den holder seg sånn. Det er så utrolig kjedelig å ha null energi :(

I dag skal jeg prøve å slappe av, rydde litt, :husarbeid: , vaske litt klær og lage middag (nå var jeg veeeeldig optimistisk ). Tenkte vi kunne ha kyllingsalat til middga, vi er så glad i det begge to, men jeg glemmer ofte på at vi kan ha det til middag.

Matlysten min er kommet litt tilbake, så nå har jeg begynt å tenke på alt jeg kan stappe i meg, kommer nok til å trille på slutten av svangerskapet :)

Endret av IdaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat,mat,mat!!! Jeg eeeelsker mat!!!!!

Og kyllingsalat snakket jeg faktisk om igår :overrasket: Men det ble bare med praten...Vi har visstnok hatt ei veldig alternativ middagsuke her....Men lite pottit for å si det sånn,men neste uke er det på`n igjen med husmannskosten :ler: -Sikkert..!!

Håper du har en riktig fin dag og kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Er det matprat her også??!! Godt at jeg akkurat har spist da.. For ellers hadde jeg blitt sulten igjen. Jeg ELSKER mat.. Så du er nok ikke alene om å trille i slutten av svangerskapet :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med en kjapp oppdatering før jeg kryper til køys. Jobber senvakt i dag, og det var den leeengste vakten jeg noen ganger har hatt. Formen er ikke helt på topp ennå, og jeg har vært småkvalm i hele dag :(

Fikk brev fra sykehuset i dag, ble helt paff jeg, var hos lege på mandag og allerede i dag torsdag får jeg brev fra sykehuset med time til jordmor 27.mars. Skal si legen min er kjapp med å sende ut papirer :)

Ellers så fortalte jeg ei vennine om vårt lille hemmelighet i sted, og hun var så glad på våre vegne :), selv om hun har ei søster (som også er min vennine), som har prøvd å bli gravid i over to år. Pga det så hadde jeg gruet meg til å fortelle, men det gikk jo strålende.

Nå venter mannen utålmodig på meg i sengen, vil at vi skal legge oss sammen. Skal på tidligvakt i morgen blæh :grine:

Natta alle sammen :klem: , besøker dagbøkene i morgen når jeg har bedre tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare innom og fortelle om det nydelige meldingen jeg fikk av vennina mi som jeg fortalte det til i går, rett før jeg skulle legge meg.

Jeg uttrykte min bekymring for at jeg ikke er overbevist om at dette kommer til å gå så bra, hvorfor skulle vi være så heldige og få det til å klaffe med en gang, mens andre sliter i årevis, og hvorfor skal vi være så heldige og få et velskapt barn, når ting har gått så lett.

I mld fra henne sto det:

Kjære vennen min! Nå MÅ du slutte å tenke sånne dumme negative tanker, de tapper deg for unødvendig engergi. Dere (jeg og mannen), fortjener dette mer en mange andre, da jeg er overbevist om at dere blir de beste foreldre i denne verden. Jeg unner dere den lykken av hele mitt hjerte. Nå må du begynne å nyte svangerskapet og hverandre for fult, for dette er tiden som du ikke får tilbake :)

Jeg syns at det var så koselig at jeg kjente at tårene trillet i går kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.... Nesten så jeg begynner å :grine: bare av å lese det her i boka di.... det var en kjempekoselig melding å få da... :Nikke: Og det er sant som hun skriver... Ikke bekymre deg unødvendig.... det er verken bra for deg eller den lille....

Ønsker deg en avslappende og deilig helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei hrlig mld å få!! Ikke rart tårene kom,gjør de nesten her også!

Men jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tørket rørttårer igår på kg så jeg prøver å stålsette meg idag :ler:

Håper du får ei kjmpefin helg! Kos deg med magen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått kommet meg hjem. Vært på jobb i dag, og etter jobben dro jeg til foreldrene mine. det var så koselig, min søster var også der med ungene. Lenge siden vi har vært bare familien min uten mannen min og svoger. Vi snakket litt om alt som har skjedd i livet vårt de siste årene, og om det som kommer til å skje til høsten :) Jeg har bare verdens snilleste og herligste foreldre, og søster og, selv om det helder vi krangler så det holder, men det går fort over heldigvis :)

Nå har jeg kommet meg hjem, er foreløpig alene, da mannen er ute med jobben :( Har sett ham så lite de siste dagene, kjenner at jeg savner ham nå :grine:

I dag er enten magen min såååå oppblåst, ellers så har den begynt å vokse. Til og med mamma la merke til at den var større enn for noen dager siden. Tror jeg må ta noen nye magebilder.

Nå skal jeg lage meg tomatsuppe som jeg digger og har allerede begynt å se på Idol.

Planen for i morgen er å komme seg til byen, på jakt etter nye bukser til både meg og mannen, og på kvelden blir det kanskje kino, vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...