Brunello Skrevet 14. august 2023 #41 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (3 minutter siden): Ja Støre måtte være raskt ute for å rekke valgkampen. Da fikk han unna dette for syns skyld før han dro videre til det som betyr mest for han. Det å stille opp med flomofre er utelukkende goodwill-handling og valgkamp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tycho Urke Skrevet 14. august 2023 #42 Del Skrevet 14. august 2023 Gjest McGjest skrev (7 minutter siden): Du var ikke langt unna 😆: Jepp Så man kan tolke det som at alt Støre gjør er galt ifølge TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #43 Del Skrevet 14. august 2023 Gjest McGjest skrev (3 minutter siden): Sånt har man fagfolk og rådgivere til å håndtere. Og et ledd mellom seg og i form av en justis- og beredskapsminister. Han er ikke keiser fra tidlig 1800 - tallet som skal være hands on på alt, vi har utviklet oss forbi det. Bare fortsett og bagatelliser en statsministers oppgaver i krisesituasjoner. Gjest McGjest skrev (4 minutter siden): Når du ber landets nest øverste leder "legge andre ting til side", så er det akkurat det du sier jo. Væremåten hans de verste dagene var på høyde med kongehuset - tilstede og viste støtte. Men dro før han gikk i føttene på noen Nei, det er stor forskjell på at samfunnet stopper opp, og at en statsminister utsetter andre gjøremål noen få dager. Gjest McGjest skrev (6 minutter siden): Nei, jeg støtter ikke Støre. Men argumentene dine gjør det umulig å ikke forsvare ham. Men at du nå går på person fremfor sak, sier jo litt om hvor tynne argument du har Har nå argumentert i flere innlegg med noe som er min mening, og fortsatt kommer de samme innleggene med spørsmål ang hva Støre kunne gjort. Vi har full rett til å ha forskjellige meninger, men ikke slå ned på mine meninger med latterfjes og morsomheter. Og ja, jeg synes også det er unødvendig å bagatellisere denne hendelsen på den måten du gjør, og det virker empatiløst. Står også på det at vi har en statsminister som ikke bryr seg om oss som befolkning, og det har han vist fra dag én. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 14. august 2023 #44 Del Skrevet 14. august 2023 Det var da veldig hvor mange Støre-apologeter det var her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #45 Del Skrevet 14. august 2023 Gjest McGjest skrev (12 minutter siden): Du var ikke langt unna 😆: Du klarte å vri det dit ja. Du virker fin du, og de herlige latterfjesene dine🤗🤗🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #46 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Tutte skrev (12 minutter siden): Bare fortsett og bagatelliser en statsministers oppgaver i krisesituasjoner. Det er ikke en krise som krever at landets øverste folkevalgte leder slutter å jobbe. Tutte skrev (12 minutter siden): Nei, det er stor forskjell på at samfunnet stopper opp, og at en statsminister utsetter andre gjøremål noen få dager. Melka blir fortsatt levert i butikken og skolene er åpne. Men tror ikke du helt forstår hvor viktig jobben til en statsminister er. Han kan ikke tømme kalenderen i flere dager for å tenke på en flom. Spesielt ikke når det er fagfolk som har dette som jobb - og melder status til Støre sikkert 5 ganger om dagen. Tutte skrev (12 minutter siden): Har nå argumentert i flere innlegg med noe som er min mening, og fortsatt kommer de samme innleggene med spørsmål ang hva Støre kunne gjort. Vi har full rett til å ha forskjellige meninger, men ikke slå ned på mine meninger med latterfjes og morsomheter. Og ja, jeg synes også det er unødvendig å bagatellisere denne hendelsen på den måten du gjør, og det virker empatiløst. Ja, når du kommer med kritikk er det vanlig debattkotyme å være mer presis enn å si "noe annet". Hva konkret skulle han gjort Endret 14. august 2023 av Gjest McGjest 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #47 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (3 minutter siden): Du klarte å vri det dit ja. Du virker fin du, og de herlige latterfjesene dine🤗🤗🤗 "🤗🤗🤗" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #48 Del Skrevet 14. august 2023 Gjest McGjest skrev (1 minutt siden): Det er ikke en krise som krever at landets øverste folkevalgte leder slutter å jobbe. Melka blir fortsatt levert i butikken og skolene er åpne. Men tror ikke du helt forstår hvor viktig jobben til en statsminister er. Ja, når du kommer med kritikk er det vanlig debattkotyme å være mer presis enn å si "noe annet". Hva konkret skulle han gjort Slutte og jobbe. Det var snakk om å utsette noen få dager til situasjonen var mer avklart både når det gjaldt menneskeliv og omfanget av materielle ødeleggelser. og nå har jeg argumentert nå flere ganger🥱 At du synes de argumentene er tynne har du full rett til og synes. Er vi ferdig snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 14. august 2023 #49 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (4 minutter siden): Bare fortsett og bagatelliser en statsministers oppgaver i krisesituasjoner. Ingen som bagatelliserer statsministerens oppgaver, vi bare påpeker at det er utallige flere ledd på lokalt og regionalt nivå som tar hånd om krisene når de oppstår. Det SMK får gjort er å stille opp med sjekkheftet og betrygge ordførere og statsforvaltere med at AS Norge skal stille opp så det ikke går verre utover lokal økonomi. Hvilke andre konkrete oppgaver annet enn å vise seg her eller der foran et tv-kamera mener du at han har? Tutte skrev (9 minutter siden): 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 14. august 2023 #50 Del Skrevet 14. august 2023 Kan noen se på hvor mye ekstremvær de har i nordnorge? Og på Svalbard? Og på hvor ofte statsministeren stiller opp og "bor der" under periodene? Tenk så tøffe nordlendinger vi har, hvor mye de opplever uten at resten av Norge "bryr seg så veldig" -og tenk på hvor mye folk fra sør føler på behov for oppmerksomhet i forhold. Han har besøkt, de har satt i gang tiltak, de har bevilget midler og stilt opp med hjelpeapparatet, men han personlig flyttet ikke inn i uværet. Synes ikke det er så rart? Det er ikke for å undergrave det som har skjedd, det er ufattelig trist, og det blir tungt for de som er påvirket. Men jeg forstår heller ikke hva godt det skulle gjort at han ble værende i områdene, det er jo ikke han som skal "ut i felten" for å hjelpe alle. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #51 Del Skrevet 14. august 2023 Ser vi har fått alle Støre og AP velgere samlet på et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #52 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Tutte skrev (2 minutter siden): Slutte og jobbe. Det var snakk om å utsette noen få dager til situasjonen var mer avklart både når det gjaldt menneskeliv og omfanget av materielle ødeleggelser. Hva mener du med "utsette noen få dager", helt konkret? Hva skal han gjøre istedenfor oppgavene han utsetter? Tutte skrev (2 minutter siden): og nå har jeg argumentert nå flere ganger🥱 At du synes de argumentene er tynne har du full rett til og synes. Er vi ferdig snart? Du og de herlige smileyene dine. Endret 14. august 2023 av Gjest McGjest 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klott Skrevet 14. august 2023 #53 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (1 time siden): Trodde jeg hadde fått fram ganske tydelig nå at min mening er at det sender dårlig signal å konsentrere seg om valgkamp og politikk på Melkøya mens krisen herjer som verst på østlandet og man ikke vet utfallet både når det gjelder menneskeliv og materielle ødeleggelser. Om han ikke direkte får gjort noe, så viser han ihvertfall tilstedeværelse med og ikke være opptatt av andre ting akkurat disse dagene. Synes dette gjenspeiler hans lederstil hele veien. Han er mer opptatt av politikken og sine mål enn befolkningen. Okei, han ville ikke direkte fått gjort noe, men han skulle ihvertfall ikke gjort noe annet. Hvis han ikke skulle få gjort noe, ville han ha kastet bort mange arbeidsdager. Det er jo rett og slett dumt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #54 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (1 minutt siden): Ser vi har fått alle Støre og AP velgere samlet på et sted. Trenger ikke stemme AP for å senke argumentene dine.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 14. august 2023 #55 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (På 13.8.2023 den 13.49): Ja det visste jeg du. Men det handler om hva slags signaler man sender ut som statsminister i en krisesituasjon. Tenker du at statsministeren KUN skal holde på med flommen i en hel uke? Han har nok mange flere oppgaver enn det. Det er ikke 22. juli vi snakker om her. Alt stopper ikke opp bare fordi det er flom i EN del av landet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 14. august 2023 #56 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (Akkurat nå): Slutte og jobbe. Det var snakk om å utsette noen få dager til situasjonen var mer avklart både når det gjaldt menneskeliv og omfanget av materielle ødeleggelser. og nå har jeg argumentert nå flere ganger🥱 At du synes de argumentene er tynne har du full rett til og synes. Er vi ferdig snart? Hva skulle Støre gjort i mellomtiden? Sittet på kriserommet i Oslo og ventet på oppdateringer fra involverte som har andre viktigere oppgaver? Menneskeliv og infrastruktur ble ivaretatt etter beste evne så godt det lot seg gjøre. Det gikk jo ikke liv tapt, og det er fordi handling og avgjørelser ble tatt på stedet av de involverte og kompetente fagfolk. Oversvømmelser som på Nesbyen var uunngåelig pga nedbørsmengdene, geografien og manglende flomsikring fordi Hallingdal aldri har opplevd lignende, noe som tok selv de lokale styresmaktene på senga. Men du kan banne på at de stedene det nå har vist seg nødvendig så kommer til å gjenoppbygges og flomsikres, og det er her nasjonal politisk ledelse kommer inn i bildet og har en faktisk jobb å gjøre fremfor å bare stille opp som støttekontakt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klott Skrevet 14. august 2023 #57 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (3 minutter siden): Ser vi har fått alle Støre og AP velgere samlet på et sted. Man kan fint forsvare handlingen til statsministeren selv om man stemmer frp altså. Men du er ikke AP velger, det skjønner jeg når arguntasjonen blir så ufattelig tynn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 14. august 2023 #58 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (6 minutter siden): Ser vi har fått alle Støre og AP velgere samlet på et sted. Har aldri vært stor fan av Støre, skulle ønske AP hadde tatt en mer venstrevridd retning etter Jens enn å søke mot sentrum, og har ikke stemt AP bortsett fra ett kommunevalg for vel 20 år siden, og jeg hadde forsvart enhver statsminister mot samme "kritikk" om det så også hadde vært Siv Jensen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 14. august 2023 #59 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg tror Støre kunne svømt motstrøms opp Drammensvassdraget og ta hadde fortsatt ikke vert fornøyd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tycho Urke Skrevet 14. august 2023 #60 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (1 time siden): Ser vi har fått alle Støre og AP velgere samlet på et sted. Jeg er SV velger Og jeg er ikke fornøyd med Støre som statsminister. Er mye man kan kritisere Støre for, men dette er ikke en av dem, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå