Melkebarten Skrevet 14. august 2023 #21 Del Skrevet 14. august 2023 On 8/13/2023 at 12:56 AM, Tutte said: Mens Hans herjet som verst på Østlandet, så valgte Støre å dra til finværet i Hammerfest og konsentrere seg om elektrifiseringen av Melkøya, istedenfor å være til stede og støtte de rammede her. Har egentlig ikke ord, men ingenting sjokkerer meg lenger. Han har vist ved mange anledninger at han ikke bryr seg om befolkningen, og nok en gang et godt bevis. Hva mender du han skulle gjort da? Bortsett fra og gå av da. Skulle han stått der og lempa sandsekker? Holdt folk i hånda? Man kan gjerne kritisere, men da må det også være grunnlag for det, og det du kritiserer han for er veldig veldig tynt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 14. august 2023 #22 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (På 13.8.2023 den 0.56): Mens Hans herjet som verst på Østlandet, så valgte Støre å dra til finværet i Hammerfest og konsentrere seg om elektrifiseringen av Melkøya, istedenfor å være til stede og støtte de rammede her. Har egentlig ikke ord, men ingenting sjokkerer meg lenger. Han har vist ved mange anledninger at han ikke bryr seg om befolkningen, og nok en gang et godt bevis. Ja, oppsiktsvekkende at konge og kronprins besøker de rammede områdene, mens Støre tenker kun valg og politikk og prioriterer dette. Men det er hverken rart, eller overraskende fra en statsminister som er tross alt mer opptatt av eget parti og politisk karrière enn folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #23 Del Skrevet 14. august 2023 Kjenner en som som jobber sentralt i røde kors midt i flommen. De ønsker helst at politikere og kongefamilien helst holder seg helt unna, i det minste begrenset tiden de er der. Gevinsten av ekstra fokus på saken er ikke verdt det, satt opp mot ressursene som blir trukket vekk fra arbeidet som må gjøres. Husk at det ikke bare er en politiker, det er statsråder, rådgivere, sikkerhetsansatte, ambulanse og et eget helikopter som også skal få plass midt i et apparat som er opptatt med noe annet. Akkurat det vet nok de aktuelle personene og besøk er nøye koordinert for at man ikke skal være i veien. At Støre skulle vært der hele tiden hadde bare gjort arbeidet vanskelig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 14. august 2023 #24 Del Skrevet 14. august 2023 On 8/13/2023 at 12:56 AM, Tutte said: Mens Hans herjet som verst på Østlandet, så valgte Støre å dra til finværet i Hammerfest og konsentrere seg om elektrifiseringen av Melkøya, istedenfor å være til stede og støtte de rammede her. Har egentlig ikke ord, men ingenting sjokkerer meg lenger. Han har vist ved mange anledninger at han ikke bryr seg om befolkningen, og nok en gang et godt bevis. Ja for han hadde vært til mye hjelp eller? Stå å snakke i et kamera mens lokalbefolkningen flyter rundt i gatene?🤣 Veldig støttende må jeg si, erre faen meg mulig😅🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #25 Del Skrevet 14. august 2023 Gjest McGjest skrev (4 timer siden): Kjenner en som som jobber sentralt i røde kors midt i flommen. De ønsker helst at politikere og kongefamilien helst holder seg helt unna, i det minste begrenset tiden de er der. Gevinsten av ekstra fokus på saken er ikke verdt det, satt opp mot ressursene som blir trukket vekk fra arbeidet som må gjøres. Husk at det ikke bare er en politiker, det er statsråder, rådgivere, sikkerhetsansatte, ambulanse og et eget helikopter som også skal få plass midt i et apparat som er opptatt med noe annet. Akkurat det vet nok de aktuelle personene og besøk er nøye koordinert for at man ikke skal være i veien. At Støre skulle vært der hele tiden hadde bare gjort arbeidet vanskelig. Enterprises skrev (4 timer siden): Ja for han hadde vært til mye hjelp eller? Stå å snakke i et kamera mens lokalbefolkningen flyter rundt i gatene?🤣 Veldig støttende må jeg si, erre faen meg mulig😅🤣 Nå mener jeg selvfølgelig ikke at Støre burde ha hjulpet til og vært der hele tiden. Men det sier mye om hva slags signaler han sender ut ved å prioritere politikk og valg på Melkøya mens det pågår en krisesituasjon. Det er min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 14. august 2023 #26 Del Skrevet 14. august 2023 Hedda-78 skrev (23 timer siden): Tilgjengelig for å gjøre hva? Ro rundt på en flåte og berge folk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #27 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Tutte skrev (14 minutter siden): Nå mener jeg selvfølgelig ikke at Støre burde ha hjulpet til og vært der hele tiden. "istedenfor å være til stede og støtte de rammede her". Det virker som det er akkurat det du mente, men "ok". Tutte skrev (14 minutter siden): Men det sier mye om hva slags signaler han sender ut ved å prioritere politikk og valg på Melkøya mens det pågår en krisesituasjon. Det er min mening. Hva sender riktige signaler da? At nest øverste ledd i statsforvaltningen ikke jobber? Han må jo gjøre noe 😆 Det er også flom hvert år. Det er vårflaum, høstflaum og søndagsflaum. Eneste forskjellen er at denne kom på et nytt sted fra en ny retning. Det er ikke en samfunnsendrende hendelse som feks 22.7 eller tilsvarende. Livet må gå videre rimelig fort for resten av samfunnet, ellers gjør vi ikke annet enn å hoppe fra naturhendelse til naturhendelse så politisk korrekt vi bare klarer. Sorry, den kritikken du kommer med nå kommer bare AP til gode 😊 Endret 14. august 2023 av Gjest McGjest 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #28 Del Skrevet 14. august 2023 Drizzt skrev (5 timer siden): Ja, oppsiktsvekkende at konge og kronprins besøker de rammede områdene, mens Støre tenker kun valg og politikk og prioriterer dette. Men det er hverken rart, eller overraskende fra en statsminister som er tross alt mer opptatt av eget parti og politisk karrière enn folk. Nå vet jeg ikke om du er sarkastisk eller ikke. Men Støre var jo på flere av de samme stedene som kongefamilien. Her står han vel på den samme parkeringsplassen som kronprinsen sto på da han ble intervjuet av NRK. https://www.vg.no/nyheter/i/5Bll9K/statsministeren-besoeker-flomutsatte-folk-blir-slitne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 14. august 2023 #29 Del Skrevet 14. august 2023 Drizzt skrev (5 timer siden): Ja, oppsiktsvekkende at konge og kronprins besøker de rammede områdene, mens Støre tenker kun valg og politikk og prioriterer dette. Men det er hverken rart, eller overraskende fra en statsminister som er tross alt mer opptatt av eget parti og politisk karrière enn folk. Nå var vel ikke konge og kronprins ute i felten på mandag og tirsdag de heller. De ventet flere dager enn Støre med å besøke flomrammede. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #30 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Gjest McGjest skrev (55 minutter siden): istedenfor å være til stede og støtte de rammede her". Det virker som det er akkurat det du mente, men "ok Med å være tilstede så mener jeg og ikke prioritere andre ting akkurat mens krisa står på som verst og som man ikke vet utfallet av enda. Melkøya kunne helt fint vært utsatt disse få dagene. Gjest McGjest skrev (55 minutter siden): Hva sender riktige signaler da? At nest øverste ledd i statsforvaltningen ikke jobber? Han må jo gjøre noe 😆 Det er også flom hvert år. Det er vårflaum, høstflaum og søndagsflaum. Eneste forskjellen er at denne kom på et nytt sted fra en ny retning. Det er ikke en samfunnsendrende hendelse som feks 22.7 eller tilsvarende. Livet må gå videre rimelig fort for resten av samfunnet, ellers gjør vi ikke annet enn å hoppe fra naturhendelse til naturhendelse så politisk korrekt vi bare klarer. Sorry, den kritikken du kommer med nå kommer bare AP til gode 😊 At du sammenligner dette med høstflom og vårflom hvert år og at eneste forskjellen er at det kom på et nytt sted og retning, sier jo mye om deg. Livet går videre ja, men det er jo sånn man snakker etter at katastrofen er over, ikke mens det står på. Nå derimot må man begynne og tenke videre, og planlegge forebyggende sikkerhet i framtiden. Endret 14. august 2023 av Tutte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 14. august 2023 #31 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Tutte skrev (12 minutter siden): Med å være tilstede så mener jeg og ikke prioritere andre ting akkurat mens krisa står på som verst og som man ikke vet utfallet av enda. Melkøya kunne helt fint vært utsatt disse få dagene. Men Melkøya som var på agendaen tirsdag gjorde det ingenting å gjennomføre som planlagt da kommuner og nødetater var travelt opptatt med å faktisk håndtere katastrofene sine. Forventningene dine til statsministeren blir som å forvente at brannmenn legger vekk slangene for å la seg intervjue før brannen er under kontroll. Som andre har påpekt tidligere, frivillige og nødetater er glad til for at politikere m.fl holder seg unna til de som gjør jobben har rukket å få hodet over vann og situasjonen under kontroll. Du kan jo forestille deg hvilket apparat Støre eller Kongen reiser rundt med i tillegg til ekstra pressekorps, man vil ikke ha 20-40 ekstra personer labbende rundt når man forsøker å gjøre en kritisk innsats. Så at de involverte har et ryddigere forhold til det praktiske fremfor hvordan du opplever at det fremstår utad må du nok bare leve med. Endret 14. august 2023 av LukeDanes pølsefingre publiserte innlegget før jeg rakk skrive noe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klott Skrevet 14. august 2023 #32 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (30 minutter siden): Med å være tilstede så mener jeg og ikke prioritere andre ting akkurat mens krisa står på som verst og som man ikke vet utfallet av enda. Melkøya kunne helt fint vært utsatt disse få dagene. At du sammenligner dette med høstflom og vårflom hvert år og at eneste forskjellen er at det kom på et nytt sted og retning, sier jo mye om deg. Livet går videre ja, men det er jo sånn man snakker etter at katastrofen er over, ikke mens det står på. Nå derimot må man begynne og tenke videre, og planlegge forebyggende sikkerhet i framtiden. Hva skulle han gjort istedenfor å være på Melkøya? Jeg lurer helt oppriktig, for den dagen ville det ikke vært noen som hadde tid til å prate med han. Han lot de ansvarlige gjøre jobben sin, det var det beste han kunne gjort. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tycho Urke Skrevet 14. august 2023 #33 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg tror at om Støre hadde dratt til de flomrammede områdene med en gang, ville TS kritisert han for å være i veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #34 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Klott skrev (41 minutter siden): Hva skulle han gjort istedenfor å være på Melkøya? Jeg lurer helt oppriktig, for den dagen ville det ikke vært noen som hadde tid til å prate med han. Han lot de ansvarlige gjøre jobben sin, det var det beste han kunne gjort. Trodde jeg hadde fått fram ganske tydelig nå at min mening er at det sender dårlig signal å konsentrere seg om valgkamp og politikk på Melkøya mens krisen herjer som verst på østlandet og man ikke vet utfallet både når det gjelder menneskeliv og materielle ødeleggelser. Om han ikke direkte får gjort noe, så viser han ihvertfall tilstedeværelse med og ikke være opptatt av andre ting akkurat disse dagene. Synes dette gjenspeiler hans lederstil hele veien. Han er mer opptatt av politikken og sine mål enn befolkningen. Endret 14. august 2023 av Tutte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukeDanes Skrevet 14. august 2023 #35 Del Skrevet 14. august 2023 Tutte skrev (6 minutter siden): og ikke være opptatt av andre ting akkurat disse dagene. Med militær beredskap og innsats tror du virkelig statsministeren ikke er involvert og oppdatert på hva som skjer i langt større grad enn hva som vises i media? Du etterlyser tilstedeværelse, men som Tycho sier, hadde Støre vært i Hallingdal mandag eller tirsdag så hadde folk syntes det var feil fordi han da hadde vært i veien. Når det gjelder menneskeliv og materielle skader er det ikke noe Støre hadde fått gjort fra eller til uansett hvor han befant seg. Redde menneskeliv og forhindre skade er det redningsetatene, hovedredningssentral, Sivilforsvaret og det militære som tar seg av, og de har en etablert ledelse uavhengig av det politiske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #36 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Tutte skrev (1 time siden): Med å være tilstede så mener jeg og ikke prioritere andre ting akkurat mens krisa står på som verst og som man ikke vet utfallet av enda. Melkøya kunne helt fint vært utsatt disse få dagene. Ja, han skal kun prioritere ting relevant til flommen? Men ikke være der. Skal han sitte på kontoret sitt og tenke ekstra hardt på flommen da eller? Tutte skrev (1 time siden): At du sammenligner dette med høstflom og vårflom hvert år og at eneste forskjellen er at det kom på et nytt sted og retning, sier jo mye om deg. Det jeg sier - som du ikke forsto - var at selv om dette er en alvorlig hendelse som preger mange, er det ikke noe nytt som krever at samfunnet stopper opp. Tutte skrev (1 time siden): Livet går videre ja, men det er jo sånn man snakker etter at katastrofen er over, ikke mens det står på. Nå derimot må man begynne og tenke videre, og planlegge forebyggende sikkerhet i framtiden. Jo, men kan faktisk ha en, to, tre og til og med fire tanker i hodet samtidig. Spesielt som statsminister så må man det. Det skjer faktisk mer i Norge enn denne flommen. Og planlegge for fremtiden er vel akkurat det statsministeren gjorde da han fortsatte med ukeprogrammet sitt? Endret 14. august 2023 av Gjest McGjest 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #37 Del Skrevet 14. august 2023 Tycho Urke skrev (1 time siden): Jeg tror at om Støre hadde dratt til de flomrammede områdene med en gang, ville TS kritisert han for å være i veien. Dette her blir jo bare så usaklig som det går an å få blitt. Ikke debatter som et barn. Gjest McGjest skrev (23 minutter siden): Ja, han skal kun prioritere ting relevant til flommen? Men ikke være der. Skal han sitte på kontoret sitt og tenke ekstra hardt på flommen da eller? Akkurat disse få dagene så burde han lagt andre ting til side ja, og kun konsentrert seg om flommen, rasene og katastrofene det medførte med mange evakuerte og hjemløse mennesker. Hvorfor var det så vanskelig å utsette politikken og valgkamp noen få dager? Kall det gjerne en symbolsk handling. Gjest McGjest skrev (29 minutter siden): Det jeg sier - som du ikke forsto - var at selv om dette er en alvorlig hendelse som preger mange, er det ikke noe nytt som krever at samfunnet stopper opp Har ikke sagt at samfunnet skulle stoppe opp. Jeg kritiserer statsministerens væremåte akkurat de få dagene det sto på som verst. Gjest McGjest skrev (33 minutter siden): Jo, men kan faktisk ha en, to, tre og til og med fire tanker i hodet samtidig. Spesielt som statsminister så må man det. Det skjer faktisk mer i Norge enn denne flommen. Og planlegge for fremtiden er vel akkurat det statsministeren gjorde da han fortsatte med ukeprogrammet sitt Forstår at du støtter Støre. Du virker faktisk like empatiløs du også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #38 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Tutte skrev (5 minutter siden): Dette her blir jo bare så usaklig som det går an å få blitt. Ikke debatter som et barn. Akkurat disse få dagene så burde han lagt andre ting til side ja, og kun konsentrert seg om flommen, rasene og katastrofene det medførte med mange evakuerte og hjemløse mennesker. Hvorfor var det så vanskelig å utsette politikken og valgkamp noen få dager? Kall det gjerne en symbolsk handling. Sånt har man fagfolk og rådgivere til å håndtere. Og et ledd mellom seg og i form av en justis- og beredskapsminister. Han er ikke keiser fra tidlig 1800 - tallet som skal være hands on på alt, vi har utviklet oss forbi det. Tutte skrev (5 minutter siden): Har ikke sagt at samfunnet skulle stoppe opp. Jeg kritiserer statsministerens væremåte akkurat de få dagene det sto på som verst. Når du ber landets nest øverste leder "legge andre ting til side", så er det akkurat det du sier jo. Væremåten hans de verste dagene var på høyde med kongehuset - tilstede og viste støtte. Men dro før han gikk i føttene på noen. Tutte skrev (5 minutter siden): Forstår at du støtter Støre. Du virker faktisk like empatiløs du også. Nei, jeg støtter ikke Støre. Men argumentene dine gjør det umulig å ikke forsvare ham. Men at du nå går på person fremfor sak, sier jo litt om hvor tynne argument du har. Endret 14. august 2023 av Gjest McGjest 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 14. august 2023 Forfatter #39 Del Skrevet 14. august 2023 Brunello skrev (3 timer siden): Nå var vel ikke konge og kronprins ute i felten på mandag og tirsdag de heller. De ventet flere dager enn Støre med å besøke flomrammede. Ja Støre måtte være raskt ute for å rekke valgkampen. Da fikk han unna dette for syns skyld før han dro videre til det som betyr mest for han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest McGjest Skrevet 14. august 2023 #40 Del Skrevet 14. august 2023 Tycho Urke skrev (1 time siden): Jeg tror at om Støre hadde dratt til de flomrammede områdene med en gang, ville TS kritisert han for å være i veien. Du var ikke langt unna 😆: Tutte skrev (1 minutt siden): Ja Støre måtte være raskt ute for å rekke valgkampen. Da fikk han unna dette for syns skyld før han dro videre til det som betyr mest for han. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå