Gå til innhold

Hvem er det egentlig som røyker i 2023?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 9.17):

På tide at de innfører loven om at folk etter et visst årstall ikke lenger får kjøpe tobakk, da kan man fase ut bruken. 

Anonymkode: 7115c...21a

Ja flott! La det samme gjelde godteri og brus, og tvangssteng alle fastfood sjapper! Overvekt er tross alt et større problem enn både røyk og alkohol.

Anonymkode: d7bdb...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 17.14):

Fra Helsedirektoratet:

Rundt 7 prosent av befolkningen mellom 16 og 74 år røykte daglig i 2022, om lag 8 prosent blant kvinner og 7 prosent blant menn.

Jeg vet nesten ikke om noen som røyker, og ser sjelden folk som røyker noe sted. Likevel er det altså 7% av Norges befolkning som røyker daglig! Hvem er disse folkene som røyker, og hvor bor de? Hvilke "lag" av befolkningen tilhører de?

Ikke for å hetse altså, jeg lurer oppriktig på hvem alle disse røykerne er.

Anonymkode: 04504...b2c

Både faren og broren min røyker. Faren min har røyket siden han var 14-15 år og er nå 70, så å slutte er neppe aktuelt. Broren min er i slutten av 30-årene og har røyket fra ca samne alder som faren min.

De som røyker i dag, er jo de som begynte med det som ungdommer fra 90-tallet og bakover, da det fortsatt var "kult" å røyke, og som ikke har klart å slutte.

Anonymkode: d14c9...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med lav utdannelse, og gjerne folk med lite lenger. 

Anonymkode: 1cb43...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange ungdommer i øvre middelklasse røyker nå. Status og skikkelig in. 

Anonymkode: c0a87...820

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HealthyGamer skrev (På 19.8.2023 den 4.08):

Det hadde vært heeelt uaktuelt å date ei som røyker. Kan sammenlignes med de som har tatoveringer langs halsen og ansiktet. Galskap! 

Heller tatoveringer på halsen enn røyking. 
 

En bekjent kom på middag. Hadde glemt at han røyket, men huska det idet han gav en klem. Det oste.
 

Vi satt i samme sofa. Tidvis kom en eim av røyk. Så gikk han på verandaen og tok en røyk. Det stinka sånn av han etterpå at jeg holdt nesten på å brekke meg. Det som var, var at han hadde tobakkspung. Med halvrøkte sneiper i. Dette drev han og samla på, i tobakkspungen, som ham hadde i bukselomma. Vedkommende anser nok seg selv som intelligent og smartere enn de fleste. 
 

Så til dere som fortsatt røyker: ikke gjør det der. Det stinker på flere meters avstand og mye mer enn du tror. Og er vel ikke kult å lukte surt og gammelmann? 🦨

Anonymkode: e3af2...972

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år, og røyker! Dama mi snusa, og røyka av og til da vi ble sammen. Nå røyker ho også fast. 🙂

Kjenner mange andre som røyker også!

Anonymkode: e0635...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker, misbruk av AnonymBruker-funksjon, nedsettende ytringer og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...