Brunello Skrevet 9. august 2023 #81 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vi er helsøsken og jeg tenker det derfor er enda mer grunn til å se på det som et eksempel på hvordan ting burde være også for halvsøsken. Anonymkode: 58fd8...d2d Det burde være slik at fedre ikke lar seg påvirke av ny kone til å nedprioritere barna de har med en annen kvinne. Utallige tråder her inne viser at det dessverre er et stort problem. Derfor blir det ekstra kjipt for de som opplever at forskjellene fortsetter når det nye barnet blir voksent. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #82 Skrevet 9. august 2023 Brunello skrev (Akkurat nå): Det burde være slik at fedre ikke lar seg påvirke av ny kone til å nedprioritere barna de har med en annen kvinne. Utallige tråder her inne viser at det dessverre er et stort problem. Derfor blir det ekstra kjipt for de som opplever at forskjellene fortsetter når det nye barnet blir voksent. Det er jeg enig i. Men å forvente å få ferie spandert på seg for hele familien fordi søster får er IKKE innafor likevel. Men jeg oppfatter ikke at det er dette som er ts sitt problem. Men mest at de reiser i julen Anonymkode: 58fd8...d2d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #83 Skrevet 10. august 2023 Brunello skrev (10 timer siden): Ja. Inviterer en voksne barn på tur, inviteres alle barn med sine familier. Det blir for dumt. Jeg var med på familieferier frem til jeg var etablert med mann og barn, og heller feiret jul og ferierte med dem. Tilsvarende var mine søsken, frem til de etablerte sin nye kjernefamilie. Så dette blir jo helt likt. Anonymkode: 91adc...c61
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #84 Skrevet 10. august 2023 Er detxsøsteren din som står bak dette? Anonymkode: f29ca...149
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #85 Skrevet 10. august 2023 Nyt en jul med kjernefamilien. Det er bedre enn du kanskje tror. Din søster er deres fellesbarn, yngre og uten egen familie så ikke unaturlig at de har henne med. Å alltid måtte gjøre likt med voksne særkulls vs felles burde være unødvendig. At man som voksen fortsatt er opptatt av at alt skal være likt synes jeg er rart. Livet er ikke sånn at alt alltid må være helt likt. Det ville jo kostet relativt mye å invitere dere med også. De kunne evt sagt st dere kan være med mot å betale selv. Men kanskje de ønsker en helt rolig jul. Det må man i så fall akseptere. Anonymkode: d7874...dbd 1
Pippi Lotta Skrevet 10. august 2023 #86 Skrevet 10. august 2023 Daria skrev (22 timer siden): Men mener du helt alvorlig at voksne mennesker som har mulighet til det ikke skal få lov til å reise på lang ferie når de ønsker det, fordi du, som er voksen med din egen familie, ikke klarer å se for deg å ferie julaften uten dem...? Det er lov å være skuffet, men det er også lov - og forventet - å tenke seg om en gang til og innse at man er en smule urimelig og irrasjonell... Jeg tenker det er noe med det at de inviterer sin felles datter med, men lar fars datter fra tidligere forhold bli igjen hjemme. Jeg hadde blitt veldig skuffet om min hel søster ble invitert med på juleaften men ikke jeg, hadde det vert forskjellige mødre med i bildet ville det sikkert vært enda sårere! Synes det er rart folk ikke forstår det er sårt å bli utestengt på juleaften når søster er invitert. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #87 Skrevet 10. august 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det er noe med det at de inviterer sin felles datter med, men lar fars datter fra tidligere forhold bli igjen hjemme. Jeg hadde blitt veldig skuffet om min hel søster ble invitert med på juleaften men ikke jeg, hadde det vert forskjellige mødre med i bildet ville det sikkert vært enda sårere! Synes det er rart folk ikke forstår det er sårt å bli utestengt på juleaften når søster er invitert. Men de skal jo sikkert ikke feire julaften på skikkelig. Folk som rømmer til syden gjør jo stort sett dette for å slippe unna kjas og mas med presanger og juletre og pinnekjøtt. Kanskje bare en rolig middag på kvelden. Vil ts at ungene skal ha en sånn jul? Største dagen i året og så skal en spise på restaurant under en palme? Ingen julenisse eller pakker? Dette er nok en voksentur og derfor er ikke ts invitert med. Anonymkode: 58fd8...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #88 Skrevet 10. august 2023 Du ts har jo familie å feire med, hva skulle søsteren gjort, sittet hjemme alene? Anonymkode: 151ef...b83 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #89 Skrevet 10. august 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det er noe med det at de inviterer sin felles datter med, men lar fars datter fra tidligere forhold bli igjen hjemme. Jeg hadde blitt veldig skuffet om min hel søster ble invitert med på juleaften men ikke jeg, hadde det vert forskjellige mødre med i bildet ville det sikkert vært enda sårere! Synes det er rart folk ikke forstår det er sårt å bli utestengt på juleaften når søster er invitert. Hadde hun reist fra mann og barn i jula? Vi har vel enda ikke alder på søster? Hva om søster er 18- 19, og TS er 25 med mann og barn? Jeg synes det er teit av TS å ikke unne sine foreldre en tur! Samtidig kommer det jo fram at hun ikke er så veldig glad i denne søsteren, og det er vel derfor de må ta henne med seg. Utrolige mange barnslige, smålige sjalu voksne som burde vokse opp. Du har barn selv TS, du er ikke et barn Anonymkode: 97550...899 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #90 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde hun reist fra mann og barn i jula? Vi har vel enda ikke alder på søster? Hva om søster er 18- 19, og TS er 25 med mann og barn? Jeg synes det er teit av TS å ikke unne sine foreldre en tur! Samtidig kommer det jo fram at hun ikke er så veldig glad i denne søsteren, og det er vel derfor de må ta henne med seg. Utrolige mange barnslige, smålige sjalu voksne som burde vokse opp. Du har barn selv TS, du er ikke et barn Anonymkode: 97550...899 Ja. Hvis foreldrene ikke hadde tatt henne med hadde jo den stakkars søsteren måtte feire jul med søsteren som på ingen måte ser ut til å like henne Anonymkode: 58fd8...d2d 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #91 Skrevet 10. august 2023 Hvis det er en maktamp mellom søsken er det dritkleint gjort. Anonymkode: f29ca...149
Pippi Lotta Skrevet 10. august 2023 #92 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men de skal jo sikkert ikke feire julaften på skikkelig. Folk som rømmer til syden gjør jo stort sett dette for å slippe unna kjas og mas med presanger og juletre og pinnekjøtt. Kanskje bare en rolig middag på kvelden. Vil ts at ungene skal ha en sånn jul? Største dagen i året og så skal en spise på restaurant under en palme? Ingen julenisse eller pakker? Dette er nok en voksentur og derfor er ikke ts invitert med. Anonymkode: 58fd8...d2d Poenget er vel at hun ikke er invitert, ikke hva hun ikke er invitert til. Det er julaften uansett hvor de er. Jeg tenker man bør invitere alle barna sinne på juleaften, eventuelt ingen barn. Det å kun invitere barn fra et kul og ikke det andre er å ødelegge forholdet mellom barna! Jeg hadde reagert selv om jeg har en helsøsken også, det er bare slikt man ikke gjø!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #93 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er en maktkamp mellom søsken er det dritkleint gjort. Anonymkode: f29ca...149 Rette skrivefeil før rettskrivingspolitiet kommer. Anonymkode: f29ca...149
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #94 Skrevet 10. august 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Poenget er vel at hun ikke er invitert, ikke hva hun ikke er invitert til. Det er julaften uansett hvor de er. Jeg tenker man bør invitere alle barna sinne på juleaften, eventuelt ingen barn. Det å kun invitere barn fra et kul og ikke det andre er å ødelegge forholdet mellom barna! Jeg hadde reagert selv om jeg har en helsøsken også, det er bare slikt man ikke gjø! Nei det er HELT normalt å IKKE feire jul med alle ungene når ungene er voksne! Det normale er faktisk at besteforeldre går på omgang mellom barnefamiliene. Det er slutt på å feire med søsken når man blir voksen. Dette er helt vanlig. Si at en har tre barn da med familie. De har også svigerfamilie som skal ha annethvert år. Da går besteforeldre på rund gang slik at aldri noen sitter alene. Men en feirer jo da aldri med søsken. Dette er den normale måten å gjøre det på. Så hvis vi kan se på det sånn, i år er det søsteren til ts sin tur. Neste år er det ts sin tur. og så blir det selvsagt annerledes når søsteren er singel. Men hvorfor skal hun bare være vedheng på ts sine juler hvert år? Kanskje hun hadde lyst å gjøre noe annet på «sin» jul. Anonymkode: 58fd8...d2d 1
Pippi Lotta Skrevet 10. august 2023 #95 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde hun reist fra mann og barn i jula? Vi har vel enda ikke alder på søster? Hva om søster er 18- 19, og TS er 25 med mann og barn? Jeg synes det er teit av TS å ikke unne sine foreldre en tur! Samtidig kommer det jo fram at hun ikke er så veldig glad i denne søsteren, og det er vel derfor de må ta henne med seg. Utrolige mange barnslige, smålige sjalu voksne som burde vokse opp. Du har barn selv TS, du er ikke et barn Anonymkode: 97550...899 Hun kunne vel tatt med seg barna og mannen til syden også, om hun var invitert og ville dra. Eventuelt kunne hun sagt nei tak men oppleve at hun ble inkludert i familien. Noen i familien min er veldig glade i spillekvelder andre synes det er kjedelig og blir sjeldent med, men jeg inviterer jo alle i tilfelle. Jeg utelater ikke et søsken når alle andre er invitert. Selvfølgelig er hun ikke kjempe positiv til et søsken som blir invitert på jul når hun blir utestengt. Det hadde våre kjempe rart om foreldrenes dårlige måte å håndtere problematikken rundt flere kul barn ikke hadde påvirket barna.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #96 Skrevet 10. august 2023 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Poenget er vel at hun ikke er invitert, ikke hva hun ikke er invitert til. Det er julaften uansett hvor de er. Jeg tenker man bør invitere alle barna sinne på juleaften, eventuelt ingen barn. Det å kun invitere barn fra et kul og ikke det andre er å ødelegge forholdet mellom barna! Jeg hadde reagert selv om jeg har en helsøsken også, det er bare slikt man ikke gjø! Og hvorfor har ikke ts invitert foreldrene da? Hvis det var så viktig burde det jo avklares lenge på forhånd. « i år kan vi ikke feire med svigers, vil dere feire med oss i år» Anonymkode: 58fd8...d2d
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #97 Skrevet 10. august 2023 Pippi Lotta skrev (1 minutt siden): Hun kunne vel tatt med seg barna og mannen til syden også, om hun var invitert og ville dra. Eventuelt kunne hun sagt nei tak men oppleve at hun ble inkludert i familien. Noen i familien min er veldig glade i spillekvelder andre synes det er kjedelig og blir sjeldent med, men jeg inviterer jo alle i tilfelle. Jeg utelater ikke et søsken når alle andre er invitert. Selvfølgelig er hun ikke kjempe positiv til et søsken som blir invitert på jul når hun blir utestengt. Det hadde våre kjempe rart om foreldrenes dårlige måte å håndtere problematikken rundt flere kul barn ikke hadde påvirket barna. Alle andre er ikke invitert. Faktisk er bare 3 av det som vi forstår er 7 stk som er invitert. Anonymkode: 58fd8...d2d
Pippi Lotta Skrevet 10. august 2023 #98 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alle andre er ikke invitert. Faktisk er bare 3 av det som vi forstår er 7 stk som er invitert. Anonymkode: 58fd8...d2d Haha dette er ikke relevant i forhold til det jeg skrev i det helle tatt. poenget er at de inviterte en datter og stengte en ute. Det er rar oppførsel!
Bovina sancta Skrevet 10. august 2023 #99 Skrevet 10. august 2023 (endret) Mitt tips: lag deres egne tradisjoner hjemme. Da har dere full kontroll, og kan holde disse tradisjonene i hevd uavhengig av hva andre finner på. Invitér svigers og dine foreldre annenhvert år hjem til dere for å feire jul. Da jeg og min søster kom i 20- årene med egne hjem (også før det kom barnebarn), bestemte min mor at nå hadde de arrangert de siste noen og tyve årene, så nå var det vår tur. Jeg synes det er veldig hyggelig å lage jul for dem 😊 Så er det jo ikke alltid de kan, men da koser vi oss uansett i våre egne tradisjoner. Endret 10. august 2023 av Bovina sancta
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #100 Skrevet 10. august 2023 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Haha dette er ikke relevant i forhold til det jeg skrev i det helle tatt. poenget er at de inviterte en datter og stengte en ute. Det er rar oppførsel! Nei det er ikke det. Det er ganske så normalt. De ville til syden de ville ikke at single datteren skulle måtte være alene i julen.ts har familie og svigerfamilie. De vil ikke ha en barnevennlig sydentur. Det er lov. De er alle voksne. Vi vet ikke alder på denne søsteren. Enten er hun ung og student feks og da er det absolutt helt naturlig å ta henne med. Eller så er hun eldre og kanskje lei seg for at hun ikke ee etablert slik som ts, også da naturlig å ta henne med seg. Ts har gjerne alt denne søsteren ønsker seg. Eller så er hun såpas ung at ta sine unger er lite interessante. Anonymkode: 58fd8...d2d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå