AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Men klarer ikke slutte gafle i meg masse deilig mat… hva skal jeg gjøre 😭 Anonymkode: f0f1b...334 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Nei jeg vil være tynn og deilig!! Anonymkode: f0f1b...334
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men klarer ikke slutte gafle i meg masse deilig mat… hva skal jeg gjøre 😭 Anonymkode: f0f1b...334 Ok. jeg er sulten. Anonymkode: bf27b...043
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Meld deg på Grete Roede kurs, gjerne Aktivkurset. Da blir du fulgt opp både på mat og trening. Lykke til! Anonymkode: 109fa...201
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men klarer ikke slutte gafle i meg masse deilig mat… hva skal jeg gjøre 😭 Anonymkode: f0f1b...334 1. Finne ut kvifor du stapper i deg så masse mat 2. Finne verktøy for å starte å elske seg sjølv ❤️ Anonymkode: 90d53...560 4 2
Kipling Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Finn en hobby/aktivitet som brenner mye kcl per time, som samtidig er høy nok til at du kan gjøre det mye uten å måtte tvinge deg. Spis mer kjøtt som gir mye metthet i forhold til kcl inntak.
MicroMais Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Kunsten er disiplin. Å være sulten er ikke noe negativt som må kureres, kroppen vil alltid ha mer kalorier.
frøkna Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 MicroMais skrev (Akkurat nå): Kunsten er disiplin. Å være sulten er ikke noe negativt som må kureres, kroppen vil alltid ha mer kalorier. Det er vel ikke sånn at alle slanke mennesker går rundt og er konstant sultne? Kroppen vil ikke alltid ha mer kalorier, kommer an på kroppen det. Noen kropper kanskje.. Å belage seg på disiplin og gå sulten vil bare føre til enten en spiseforstyrrelse eller at man "sprekker" noe som forsåvidt også kan bli til en usunn sirkel med dårlig samvittighet og påfølgende "disiplinert" periode. Det beste for å gå ned i vekt er vel å spise når kroppen sier den er sulten, men så slutte med en gang man kjenner det er nok. Når man får impulser om å spise mer kjenne etter hvorfor man får dette behovet og om det dreier seg om noe annet? Har man lyst på sjokolade så kan man kanskje spise en bit? Trenger ikke spise en hel plate for det. Nytelsen er kun i den første biten uansett. 2 4
MicroMais Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 frøkna skrev (2 minutter siden): Det beste for å gå ned i vekt er vel å spise når kroppen sier den er sulten, men så slutte med en gang man kjenner det er nok. Når man får impulser om å spise mer kjenne etter hvorfor man får dette behovet og om det dreier seg om noe annet? Har man lyst på sjokolade så kan man kanskje spise en bit? Trenger ikke spise en hel plate for det. Nytelsen er kun i den første biten uansett. Så disiplin? 5
frøkna Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 MicroMais skrev (5 minutter siden): Så disiplin? Du skrev at du mente at å gå sulten ikke nødvendigvis var noe som må kureres, det mener jeg det er. 1 3
MicroMais Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 frøkna skrev (3 minutter siden): Du skrev at du mente at å gå sulten ikke nødvendigvis var noe som må kureres, det mener jeg det er. Altså, for å gå ned i vekt må en forbrenne mer kalorier enn en tar inn. En kan oppnå dette enten ved å spise mindre eller å trene. Kropper vil ikke ned i vekt fordi dette stiller deg i en svakere overlevelsesituasjon, og den gjør deg sulten. Den "naturlige" løsningen på dette er å spise, for å stoppe den ubehagelige sult følelsen. Med nåværende vaner spiser TS allerede mer enn en behøver, som resultater i vektproblemet. Løsningen er altså å ta inn mindre kalorier, enten gjennom porsjonskontroll eller å bytte til retter som gir en større følelse av metthet. For de fleste fører dette til at de blir fortere sulten igjen, og en står ved det samme valget. Nøkkelen er disiplin i en form eller en annen. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 frøkna skrev (1 time siden): Det er vel ikke sånn at alle slanke mennesker går rundt og er konstant sultne? Kroppen vil ikke alltid ha mer kalorier, kommer an på kroppen det. Noen kropper kanskje.. Å belage seg på disiplin og gå sulten vil bare føre til enten en spiseforstyrrelse eller at man "sprekker" noe som forsåvidt også kan bli til en usunn sirkel med dårlig samvittighet og påfølgende "disiplinert" periode. Det beste for å gå ned i vekt er vel å spise når kroppen sier den er sulten, men så slutte med en gang man kjenner det er nok. Når man får impulser om å spise mer kjenne etter hvorfor man får dette behovet og om det dreier seg om noe annet? Har man lyst på sjokolade så kan man kanskje spise en bit? Trenger ikke spise en hel plate for det. Nytelsen er kun i den første biten uansett. Slanke voksne kvinner må stort sett være nøye og avstå fra mye vi har lyst på. Ikke konstant sulten selvfølgelig, man spiser jo. Men kjenne på sult flere ganger daglig, velge matvarer man vet er bra for kroppen og ikke det man egentlig hadde lyst på, avstå fra det man craver på osv. Og det er ikke lett å bare ta EN bit sjokolade, så da er det oftest lettere å avstå helt. Jeg er 38år og holder meg på bmi 21, det krever absolutt mye disiplin og fokus på mat og vekt. Anonymkode: 34b55...c8e 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 Når det gjelder sjokolade, er nytelsen faktisk i hele plata 😄. Jeg har hatt bmi 30, nå 19. Du må rett og slett gjøre jobben, hvis du virkelig er sikker på at det å være slank er viktigere for deg enn å spise alt du vil. Ellers går det ikke! Anonymkode: 15b8b...72a 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men klarer ikke slutte gafle i meg masse deilig mat… hva skal jeg gjøre 😭 Anonymkode: f0f1b...334 Sannheten er at selv om spiser nesten ingen ting kan man fortsatt legge på seg 😔. Jeg spiser kun 1-2 måltider hver dag og er likevel overvektig. Anonymkode: 36843...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sannheten er at selv om spiser nesten ingen ting kan man fortsatt legge på seg 😔. Jeg spiser kun 1-2 måltider hver dag og er likevel overvektig. Anonymkode: 36843...2d5 Hva og hvor mye spiser du til dagens 1-2 måltider? Anonymkode: fb519...956 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Sannheten er at selv om spiser nesten ingen ting kan man fortsatt legge på seg 😔. Jeg spiser kun 1-2 måltider hver dag og er likevel overvektig. Anonymkode: 36843...2d5 Antall måltider har jo lite å si hvis du spiser den samme mengden 😂😂😂😂 Anonymkode: 3020c...2d0 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Sannheten er at selv om spiser nesten ingen ting kan man fortsatt legge på seg 😔. Jeg spiser kun 1-2 måltider hver dag og er likevel overvektig. Anonymkode: 36843...2d5 Hvor lenge har du kun spist 1 til 2 måltider om dagen, og hva spiser du? Hvor ofte er det kun ett måltid? Jeg må holde meg på maks 1500kcal daglig for å holde meg normalvektig. Er 170cm og 38år. Kvinner trenger overraskende lite mat egentlig. Anonymkode: 34b55...c8e 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #19 Skrevet 8. august 2023 Du er ikke alene, jeg lider av samme sykdom. Anonymkode: 82dba...49d
Gjest Hoia Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 Jeg har blitt smellfeit! Jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt, det er liksom noe som strider imot, en sånn barnslig tankegang om at jeg aldri skal jafse i meg en hel sjokoplate eller et kjempestort kakestykke mer, bli skikkelig mett av en hel pizza med masse godt på, nesten en sånn sorg, mat er min eneste last. Men jeg kan ikke fortsette med det! Så nå må jeg tilbake til voksen-tankegangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå