Gå til innhold

Finnes det folk som truer med selvmord for å få oppmerksomhet`?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forsi de sliter psykisk. Det er jo ingen oppegående folk som truer med slikt.

Anonymkode: 40427...306

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Nettopp for å få oppmerksomhet. Din sympati. For at du skal slutte med det du gjør. Altså. Du sier du vil gjøre det slutt. Nei ikke gjør det. Da tar jeg livet av meg. Slitsomt. 

Anonymkode: 849b4...ce5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør det for å få viljen sin så klart… 

Anonymkode: e846d...80f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få viljen sin og oppmerksomhet. Være offeret ingen kan stille krav til, slippe å ta ansvar for egen oppførsel.

Anonymkode: 6180c...62a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Var sammen med en i syv år. Han holdt på å drive meg til vanvidd med å stadig skulle ta livet av seg. Alt for oppmerksomheten og for å få oss rundt ham livredde

Anonymkode: a28fe...f34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig, men det hadde jeg ikke tatt sjansen på. «People dont fake depression. People fake being okay.» 

Anonymkode: 8a072...90b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente det omtales som " et rop om hjelp". 

Anonymkode: a3c70...3e2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som sier noe om selvmord gjør det for å få hjelp. Det er fåtall som truer med noe som helst, men det er jo selvfølgelig noen. Dyp kjærlighetssorg som ønsker å manipulere, psykisk syke med lidelser som narsissisme/psykopat som ikke evner å ha empati for andre. Slike type ting 

Anonymkode: 499be...7c5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exen gjorde det for å få viljen sin, ikke for oppmerksomheten. Så ja, de finnes. 

Anonymkode: 12663...e7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste som sier noe om selvmord gjør det for å få hjelp. Det er fåtall som truer med noe som helst, men det er jo selvfølgelig noen. Dyp kjærlighetssorg som ønsker å manipulere, psykisk syke med lidelser som narsissisme/psykopat som ikke evner å ha empati for andre. Slike type ting 

 

Det er vel mange av de som ikke akkurat ønsker hjelp, men kun manipulere. Jeg husker ordføreren i Vågå hadde det som modus operandi. Kommer du ut for en slik person skal du løpe avgårde og blokkere vedkommende. 

Anonymkode: 448da...c54

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks i tenårene sa han skulle ta livet sitt flere ganger (jeg hadde lyst til å slå opp). Den dagen jeg virkelig gjorde det slutt skjedde akkurat det samme, men han lever i beste velgående. ;)  Han gjorde det fordi han ikke ville at jeg skulle slå opp, som 16 åring var det ikke lett å ha det på skuldrene. 

Anonymkode: 5856c...375

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vanlig, men mange som truer med selvmord for å få psykiatrisk hjelp siden selvmordsfare utløser hjelpeplikt.

Anonymkode: 4a0db...ad0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De ønsker seg stort sett en sårt tiltrengt omsorg. Når de truer en partner ril å bli så er dette desperasjon i frykten for å miste.

Anonymkode: f7796...f42

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var sammen med en. Han er det verste mennesket jeg har møtt.

Anonymkode: 51a37...d50

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høyeste grad, opplevd det selv. Gjorde meg bare sikrere på at hun var sprø, så det var letter å avslutte relasjonen.

Har opplevd at folk har truet med selvmord, og faktisk gjort det også (mann), synes det var en bedriten handling som gjorde at jeg mistet sympati for selvmordet.

Anonymkode: 6b9ef...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg bodde på Sørlandet , var det en ensom eldre mann som ringte inn ofte og sa han skulle ta livet av seg. De måtte rykke ut hver gang. Ble sak av det i lokalpressen. Er jo trist og frustrerende .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som virkelig vil ta livet sitt bare gjør det oftest uten å si noe eller vise tegn. 

Så en trussel om selvmord er et rop om hjelp eller en psykopat som gjør det for å få viljen sin.

Anonymkode: 12e8b...a0f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er så forskjellig. 
 

Noen kan finne på å true med det for å kontrollere andre personer/familiemedlemmer/sette andre i dårlig lys etc

Noen kan gjøre det da de virkelig føler for å dø om det blir slutt med livspartner  Eller har det grusomt. Da ser de til slutt ingen annen utvei og føler alt som meningsløst. 
 

Noen tror verden har det bedre uten de. Noen har opparbeidet seg en umulig gjeld og ser ingen løsning. Føler seg som en byrde etc. Kan hende noen av disse drøfter/betror seg til venner. 

Anonymkode: b4d1e...b2d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor i så fall?

Anonymkode: c63a8...fd0

For oppmerksomhet. 

Anonymkode: 1254a...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...