Gå til innhold

Ekstremværet "Hans"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vannet har ikke trukket seg tilbake alle steder, her øker det fortsatt. Hønefoss er ikke så langt unna, og der ble nye mennesker evakuert senest i dag. Nå står også Romerike for tur. Dette føles voldsomt mye verre enn Vesleofsen som jeg husker godt, da bodde jeg ved Glomma.

Først skal vannet nå flomtoppen, så vil det ligge med full fres i noen dager, og deretter skal det trekke seg tilbake. Først da vet man resultatene av hvor mye grunn som har blitt borte og hvor ille erosjonen har vært. Kan ikke huske å ha sett det så ille i Hønefoss noen gang.

Anonymkode: d931b...a0a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du har jo ikke så peiling du heller. Flommen som er streket opp i 1789 var faktisk pga ekstremt regnvær.

Det er tragisk det som skjer nå. Men liker ikke at menneskeskapte klimaforandringer skal fremheves rundt denne hendelsen.

Anonymkode: cd9cd...af0

og jeg liker ikke selvutnevnte "eksperter" som hever seg over udiskutable fakta.

Denne flommen er forårsaket av ekstremt mye regn som igjen er forårsaket av fordamping av ekstremt mye vann fra overopphetede hav både i nord og sør. Og det er forårsaket av menneskeskapte klimaendringer.

Ikke vær en uvitende idiot, når det er så lett å være litt opplyst.

https://www.aftenposten.no/norge/i/3Egd4d/det-er-vaart-eget-vann-vi-har-faatt-i-hodet

 

Anonymkode: 7f021...fd4

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vannet har ikke trukket seg tilbake alle steder, her øker det fortsatt. Hønefoss er ikke så langt unna, og der ble nye mennesker evakuert senest i dag. Nå står også Romerike for tur. Dette føles voldsomt mye verre enn Vesleofsen som jeg husker godt, da bodde jeg ved Glomma.

Først skal vannet nå flomtoppen, så vil det ligge med full fres i noen dager, og deretter skal det trekke seg tilbake. Først da vet man resultatene av hvor mye grunn som har blitt borte og hvor ille erosjonen har vært. Kan ikke huske å ha sett det så ille i Hønefoss noen gang.

Anonymkode: d931b...a0a

Det er skummelt nå i Hønefoss med tanke på ras. Det har jo gått flere ras, men heldigvis ikke tatt med seg hus, bygninger eller mennesker. Krysser fingrene for at det ikke skjer heller. 

Faren er stor i flere dager fremover 😔

 

 

Anonymkode: cb071...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

og jeg liker ikke selvutnevnte "eksperter" som hever seg over udiskutable fakta.

Denne flommen er forårsaket av ekstremt mye regn som igjen er forårsaket av fordamping av ekstremt mye vann fra overopphetede hav både i nord og sør. Og det er forårsaket av menneskeskapte klimaendringer.

Ikke vær en uvitende idiot, når det er så lett å være litt opplyst.

https://www.aftenposten.no/norge/i/3Egd4d/det-er-vaart-eget-vann-vi-har-faatt-i-hodet

 

Anonymkode: 7f021...fd4

Det er snakk om 100mm regn. Som en litt trist regnværsdag i Bergen med andre ord. Jeg synes media har hausset opp dette noe helt enormt.

Anonymkode: 2ff95...b29

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er snakk om 100mm regn. Som en litt trist regnværsdag i Bergen med andre ord. Jeg synes media har hausset opp dette noe helt enormt.

Anonymkode: 2ff95...b29

Hauset opp? Ser ikke ut som det er hauset opp når en ser all ødeleggelser og alt som en ikke ser før vannet har trukket seg tilbake.

Anonymkode: 11778...447

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hauset opp? Ser ikke ut som det er hauset opp når en ser all ødeleggelser og alt som en ikke ser før vannet har trukket seg tilbake.

Anonymkode: 11778...447

Men været var ikke særlig ekstremt.

Anonymkode: 2ff95...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er snakk om 100mm regn. Som en litt trist regnværsdag i Bergen med andre ord. Jeg synes media har hausset opp dette noe helt enormt.

Anonymkode: 2ff95...b29

Her for deg og de andre som som må ha det inn med teskje: 

https://www.facebook.com/stinemarie.antun/posts/pfbid0oYsg7XHQRTZ49uCCAN5hWsw7h8RbnPg2uwQBrLBygZZDaU6tTt4T5nnt8xhxAgpvlhttps://www.facebook.com/stinemarie.antun/posts/pfbid0oYsg7XHQRTZ49uCCAN5hWsw7h8RbnPg2uwQBrLBygZZDaU6tTt4T5nnt8xhxAgpvl

Anonymkode: a630f...768

  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er snakk om 100mm regn. Som en litt trist regnværsdag i Bergen med andre ord. Jeg synes media har hausset opp dette noe helt enormt.

Anonymkode: 2ff95...b29

Må du slutte å trolle. 
Det er godt mulig media ofte hauser ting opp mer enn nødvendig, men dette er ganske så reelt 

Folk mistet hus og hjem og hele småbygder ligger under vann. Må du skjerpe deg ass

og du kan ikke sammenligne Bergen med innlandet. Det er ganske stor forskjell

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er snakk om 100mm regn. Som en litt trist regnværsdag i Bergen med andre ord. Jeg synes media har hausset opp dette noe helt enormt.

Anonymkode: 2ff95...b29

Men når dere har en slik regnværsdag i Bergen er det ikke slik at dere får alt det regnet i tillegg til alt regnet som har kommet i hele landsdelen inn i vassdragene og gjennom byen.

For oss er dette helt ekstremt. Naboen målte 56 mm mandag og litt over 30 på tirsdag. Vet ikke hvor mye som kom totalt på et døgn da det var store variasjoner og bare naboens egne målinger.

Da var allerede jorda her helt mettet med regn etter regn i så og så hele juli. Gata ble en elv, bekkene har laget seg nye stier gjennom stedet jeg bor og mange hus er oversvømt. Naboen på 80 forteller at de aldri har sett tilsvarende regn. De har sett flom før, men ikke pga ekstremt regn. Med store vassdrag rundt oss blir dette faktisk ekstremt. Og alt som har kommet lenger opp på Østlandet skal ned hit. Glad jeg ikke bor på kvikkleire i tillegg. 

Endret av Rosa Dartle
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livets harde skole kommer til unnsetning!

Quote

Sivilforsvarets ressurser og mannskap strekkes i alle retninger, og ledelsen har nå sett seg nødt til å ta i bruk en helt ny strategi:

–  Jeg har i dag kontaktet rektor Johnny Johnsen ved Livets Harde Skole (LHS), og bedt om bistand fra flere av hans avgangselever. De er svært opptatt i kommentarfeltene om dagen, men kunne avse en dreven gjeng på 10-12 stykker.
– Hva skal de gjøre?
– Våre faste mannskaper i Sivilforsvaret klarer ikke å demme opp for alt vannet alle steder, så representanter fra LHS blir med ut til de hardest rammede områdene. Der vil de informere folk som har mistet hus, hjem og eiendom om at dette bare er medieskapt hysteri. Så vil de fortelle anekdoter om uvær og flom fra da de selv var unge, og vise frem bilder fra «Storofsen» i 1789.

https://www.vredens-gnag.no/sivilforsvaret-kaller-inn-livets-harde-skole/

 

 

Anonymkode: d5e98...bf5

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er snakk om 100mm regn. Som en litt trist regnværsdag i Bergen med andre ord. Jeg synes media har hausset opp dette noe helt enormt.

Anonymkode: 2ff95...b29

De har jo ikke det. Det er du som er ignorant.

Anonymkode: 7f021...fd4

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er snakk om 100mm regn. Som en litt trist regnværsdag i Bergen med andre ord. Jeg synes media har hausset opp dette noe helt enormt.

Anonymkode: 2ff95...b29

Her er det ikke media som har hauset noe opp, men du som overvurderer din intelligens/kunnskap. 

I tillegg til tidligere svar du har fått 👇

Rekorden i Bergen er 156 mm på et døgn. Det er ikke normalt at Bergen får 100mm regn på et døgn. 

Anonymkode: cb071...509

  • Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 12.48):

og jeg liker ikke selvutnevnte "eksperter" som hever seg over udiskutable fakta.

Denne flommen er forårsaket av ekstremt mye regn som igjen er forårsaket av fordamping av ekstremt mye vann fra overopphetede hav både i nord og sør. Og det er forårsaket av menneskeskapte klimaendringer.

Ikke vær en uvitende idiot, når det er så lett å være litt opplyst.

https://www.aftenposten.no/norge/i/3Egd4d/det-er-vaart-eget-vann-vi-har-faatt-i-hodet

 

Anonymkode: 7f021...fd4

Kanskje du kan bli litt mer opplyst slik at du slipper å gå rundt som en uvitende idiot du også. Klimaendringer er det uten tvil, men hvor mye av det som egentlig er menneskeskapt er en annen sak. Klimaendringer er det på jorden igjennom tusener av år. Men utslippene våre forverrer sikkert en allerede oppvarming.

Når det gjelder Hans, så sier flere forskere at det er for tidlig å uttale seg om dette uværet har noe med klimaendringene å gjøre.

Hans Olav Hygen ved Meteorologisk institutt sier blant annet dette:

Forsker: For tidlig å si i hvilken grad klimaendringene bidro til Hans

Likevel er det for tidlig å si i hvilken grad klimaendringene har påvirket uværet Hans. For å finne ut av det, må grundigere undersøkelser eventuelt gjøres

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/08/09/forsker-for-tidlig-a-si-i-hvilken-grad-klimaendringene-bidro-til-hans/&ved=2ahUKEwjSnLebgdeAAxXXSPEDHUvICTQQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw1X4HLUpGgXoz0hOEeUMF4F

Forsker ved CICERO Øyvind Hodnebrog:

– Det er alltid standardspørsmålet. Det er vanskelig å si om akkurat dette ekstremværet er påvirket av klimaendringer, sier Hodnebrog

akkurat hvordan ekstremværet Hans hadde oppført seg i et tidligere klima, det er vanskelig å si, sier Øyvind Hodnebrog.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://forskning.no/klima-klimaendringer-klimatiltak/ekstremvaeret-hans-vanskelig-a-si-om-det-er-pavirket-av-klimaendringene/2233474&ved=2ahUKEwjSnLebgdeAAxXXSPEDHUvICTQQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw1q72x-dRvDFp7cqUvb-fu7

 

 

Anonymkode: cd9cd...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du kan bli litt mer opplyst slik at du slipper å gå rundt som en uvitende idiot du også. Klimaendringer er det uten tvil, men hvor mye av det som egentlig er menneskeskapt er en annen sak. Klimaendringer er det på jorden igjennom tusener av år. Men utslippene våre forverrer sikkert en allerede oppvarming.

Når det gjelder Hans, så sier flere forskere at det er for tidlig å uttale seg om dette uværet har noe med klimaendringene å gjøre.

Hans Olav Hygen ved Meteorologisk institutt sier blant annet dette:

Forsker: For tidlig å si i hvilken grad klimaendringene bidro til Hans

Likevel er det for tidlig å si i hvilken grad klimaendringene har påvirket uværet Hans. For å finne ut av det, må grundigere undersøkelser eventuelt gjøres

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/08/09/forsker-for-tidlig-a-si-i-hvilken-grad-klimaendringene-bidro-til-hans/&ved=2ahUKEwjSnLebgdeAAxXXSPEDHUvICTQQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw1X4HLUpGgXoz0hOEeUMF4F

Forsker ved CICERO Øyvind Hodnebrog:

– Det er alltid standardspørsmålet. Det er vanskelig å si om akkurat dette ekstremværet er påvirket av klimaendringer, sier Hodnebrog

akkurat hvordan ekstremværet Hans hadde oppført seg i et tidligere klima, det er vanskelig å si, sier Øyvind Hodnebrog.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://forskning.no/klima-klimaendringer-klimatiltak/ekstremvaeret-hans-vanskelig-a-si-om-det-er-pavirket-av-klimaendringene/2233474&ved=2ahUKEwjSnLebgdeAAxXXSPEDHUvICTQQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw1q72x-dRvDFp7cqUvb-fu7

 

 

Anonymkode: cd9cd...af0

En forsker vil ikke si at noe "skyldes" noe annet uten svært sterke beviser. Det betyr ikke at det ikke er svært lite sannsynlig at dette hadde skjedd om det ikke var for klimaendringene.

Anonymkode: 377d2...6c6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

En forsker vil ikke si at noe "skyldes" noe annet uten svært sterke beviser. Det betyr ikke at det ikke er svært lite sannsynlig at dette hadde skjedd om det ikke var for klimaendringene.

Anonymkode: 377d2...6c6

Som sagt, vi vet ikke med sikkerhet enda, og derfor er det unødvendig å si skråsikkert at det skyldes klimaendringer. Noe også Støre var rask til å gjøre.

Anonymkode: cd9cd...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje du kan bli litt mer opplyst slik at du slipper å gå rundt som en uvitende idiot du også. Klimaendringer er det uten tvil, men hvor mye av det som egentlig er menneskeskapt er en annen sak. Klimaendringer er det på jorden igjennom tusener av år. Men utslippene våre forverrer sikkert en allerede oppvarming.

Når det gjelder Hans, så sier flere forskere at det er for tidlig å uttale seg om dette uværet har noe med klimaendringene å gjøre.

Hans Olav Hygen ved Meteorologisk institutt sier blant annet dette:

Forsker: For tidlig å si i hvilken grad klimaendringene bidro til Hans

Likevel er det for tidlig å si i hvilken grad klimaendringene har påvirket uværet Hans. For å finne ut av det, må grundigere undersøkelser eventuelt gjøres

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/2023/08/09/forsker-for-tidlig-a-si-i-hvilken-grad-klimaendringene-bidro-til-hans/&ved=2ahUKEwjSnLebgdeAAxXXSPEDHUvICTQQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw1X4HLUpGgXoz0hOEeUMF4F

Forsker ved CICERO Øyvind Hodnebrog:

– Det er alltid standardspørsmålet. Det er vanskelig å si om akkurat dette ekstremværet er påvirket av klimaendringer, sier Hodnebrog

akkurat hvordan ekstremværet Hans hadde oppført seg i et tidligere klima, det er vanskelig å si, sier Øyvind Hodnebrog.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://forskning.no/klima-klimaendringer-klimatiltak/ekstremvaeret-hans-vanskelig-a-si-om-det-er-pavirket-av-klimaendringene/2233474&ved=2ahUKEwjSnLebgdeAAxXXSPEDHUvICTQQFnoECBEQAQ&usg=AOvVaw1q72x-dRvDFp7cqUvb-fu7

 

 

Anonymkode: cd9cd...af0

Forskere og akademikere har ikke lov å fastslå noe uten bevis. Men du lever i en alternativ virkelighet a.k.a lalalaland hvis du ikke tror dette skyldes menneskeskapte klimaendringer. At du ikke vet hvordan forskere uttaler seg og tar forbehold sier også mye om din evne til å vurdere informasjon. Dvs den er mangelfull. Hvis du må ha det med teskje.

Anonymkode: 7f021...fd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Forskere og akademikere har ikke lov å fastslå noe uten bevis. Men du lever i en alternativ virkelighet a.k.a lalalaland hvis du ikke tror dette skyldes menneskeskapte klimaendringer. At du ikke vet hvordan forskere uttaler seg og tar forbehold sier også mye om din evne til å vurdere informasjon. Dvs den er mangelfull. Hvis du må ha det med teskje.

Anonymkode: 7f021...fd4

Klart de har lov til det. Å være forsker er ikke en beskyttet tittel engang. Og det er mye som har blitt forsket på og vitenskapelig bevist i alle år som allikevel senere har vist seg å være feil.

Den frekke tonen i innleggene dine forresten kan du bare kutte ut.

Anonymkode: cd9cd...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.8.2023 den 18.12):

Det er snakk om 100mm regn. Som en litt trist regnværsdag i Bergen med andre ord. Jeg synes media har hausset opp dette noe helt enormt.

Anonymkode: 2ff95...b29

Kjenner jeg blir heftig provosert av enkelte innlegg i denne tråden! Deriblandt dette! Heldigvis er ikke alle like hardt rammet av Hans, og jeg skjønner at noen kanskje føler at det hele er hausa opp... 

Jeg er fra Hallingdal, og jeg kjenner fler som har mistet hus i ras eller har nå et ubeboelig hus på grunn av enten skred som har gått inntil husveggen eller at flommen nådde huset og vel så det. Jeg ble selv evakuert da det sto på som verst, og det var ikke en hyggelig opplevelse. selvføgelig er jeg evig takknemlig for at jeg ble det for det var hvertfall ikke hyggelig å stå midt oppi det hele, men det var fortsatt ikke en opplevelse jeg ønsker å få en reprise på. Det er ødeleggelser rundt omkring ingen nålevende personer oppi her har vert vitne til før. Det kommer til å gå lang tid før ting blir som det skal være igjen med både veier og hus. Jeg vet med sikkerhet at noen sitter fortsatt isolert hjemme pågrunn av manglende veier, og det er selv om det fortsatt er rasfare der de oppholder seg. Fler jeg kjenner har vert både lei seg, frustrert og redde da de Ikke viste om alle sine kjære var trygge siden det ikke var telefondekning enkelte steder og det tok tid før informasjon nådde ut til folk.  Det har vert en ekstrem situasjon, og jeg har fått en fornyet respekt for naturkreftene.  Så å si at dette har vert hausa opp, det blir for dumt i mine øyne. 

Så vær så snill, ikke gidd å latterligjøre det hele. Vi som faktisk har fått føle på kroppen hvordan det kan være, er ikke klar for det enda! Og vi kommer heller ikke til å bli det på lang, lang tid! 

Anonymkode: 76b0c...381

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klart de har lov til det. Å være forsker er ikke en beskyttet tittel engang. Og det er mye som har blitt forsket på og vitenskapelig bevist i alle år som allikevel senere har vist seg å være feil.

Den frekke tonen i innleggene dine forresten kan du bare kutte ut.

Anonymkode: cd9cd...af0

nei ,det er ikke en beskyttet tittel, og det har jo ikke påstått heller. Akademikere forstår hvorfor forskerne uttaler seg så forsiktig, og hva jeg mener når jeg forenkler det til at de har ikke "lov" å fastslå noe som formelt sett er en hypotese. Jeg er ikke overrasket over at du ikke forstår det ,men jeg kan faktisk ikke skrive et sammendrag av ex.phil for å forklare det for deg heller.

Jeg kommer ikke til å kutte ut "tonen" min heller. Klimafornektere er det verste jeg vet, og dere må tåle å høre motstand mot den livsfarlige bagatelliseringen og bortforklaringene dere driver med, for ikke å snakke om hånlatteren og latterliggjøringen av ofrene for ekstremværet som dere driver med.

Jeg synes dette var en meget god kommentar:

https://www.dagbladet.no/meninger/en-flom-av-hanlige-latterfjes/80039113?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR1bh4BExXwwAbYgCb9Kz9cyI6FDivvlay2hGRymIZjg0ioXR98_5wUy5EE#Echobox=1691849124

Anonymkode: 7f021...fd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner jeg blir heftig provosert av enkelte innlegg i denne tråden! Deriblandt dette! Heldigvis er ikke alle like hardt rammet av Hans, og jeg skjønner at noen kanskje føler at det hele er hausa opp... 

Jeg er fra Hallingdal, og jeg kjenner fler som har mistet hus i ras eller har nå et ubeboelig hus på grunn av enten skred som har gått inntil husveggen eller at flommen nådde huset og vel så det. Jeg ble selv evakuert da det sto på som verst, og det var ikke en hyggelig opplevelse. selvføgelig er jeg evig takknemlig for at jeg ble det for det var hvertfall ikke hyggelig å stå midt oppi det hele, men det var fortsatt ikke en opplevelse jeg ønsker å få en reprise på. Det er ødeleggelser rundt omkring ingen nålevende personer oppi her har vert vitne til før. Det kommer til å gå lang tid før ting blir som det skal være igjen med både veier og hus. Jeg vet med sikkerhet at noen sitter fortsatt isolert hjemme pågrunn av manglende veier, og det er selv om det fortsatt er rasfare der de oppholder seg. Fler jeg kjenner har vert både lei seg, frustrert og redde da de Ikke viste om alle sine kjære var trygge siden det ikke var telefondekning enkelte steder og det tok tid før informasjon nådde ut til folk.  Det har vert en ekstrem situasjon, og jeg har fått en fornyet respekt for naturkreftene.  Så å si at dette har vert hausa opp, det blir for dumt i mine øyne. 

Så vær så snill, ikke gidd å latterligjøre det hele. Vi som faktisk har fått føle på kroppen hvordan det kan være, er ikke klar for det enda! Og vi kommer heller ikke til å bli det på lang, lang tid! 

Anonymkode: 76b0c...381

Har stor medfølelse med de som  opplevd flaumen på østlandet ettersom de lider  samme skjebne som  opplevde orkanofra  på vestlandet henholdvis 1991 og 2011. Uker og mnd. etter at orkanen forlengst hadde løyet  hadde mange verangst. Under Dagmar orkanen 2011 var det  springfloa som var største utfordringen ettersom havnivået  steg  med 1.2-2 m, og tillegg  kraftig pålandsvind, og  slik sett noen fellestrekk med flaumen på østlandet. 

Dersom tilsvarende nedbørsmengder hadde komt innover vestlandet hadde det ikkje blitt omtalt som ekstremver. 

Folk langs kysten er utvilsamt langt  mer herdet, og bedre rustet  mot ver en folk på østlandet som ligg skjermet mot veret på grunn av fjellene. Opplever at når ein  person fra østlandet og ein  person fra vestlandet snakker om ver. Ja, da  snakker de oftest om 2 forskjellige ting. Er usikker på hvor mye empati folk  fra østlandet viser  overfor folket på veslandet når det meldes storm /orkan v/  Stadt, og  de kjemper for Stadt skipstunnel.   

 

Anonymkode: 2d719...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...