Gå til innhold

Førjulstråden 2023 - skrytetråd for oss som er i gang.


Bombasi

Anbefalte innlegg

Er begynt med planlegging, lister over julegaver og matinnkjøp. Ja, er klar over det er tidlig, men jeg elsker denne tiden, planleggingen er jo halve moroa.

Men, de siste årene har jeg slitt med dårlig fantasi på gaver, og trenger sårt gavetips 🙃 Både til barn fra 5-10 år, dette er tantebarn som jeg ikke har så mye med i det daglige, da vi bor langt fra hverandre. Men vil allikevel gi bra gaver til de. Og også til venninner, 35 år ish, føler jeg har gitt alt det vanlige, rituals, duftlys, hudpleie, bøker. Nå er jeg helt tom for ideer. Dette er gaver som må sendes. Noen som har gode innspill?

Anonymkode: e89d6...ed4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er begynt med planlegging, lister over julegaver og matinnkjøp. Ja, er klar over det er tidlig, men jeg elsker denne tiden, planleggingen er jo halve moroa.

Men, de siste årene har jeg slitt med dårlig fantasi på gaver, og trenger sårt gavetips 🙃 Både til barn fra 5-10 år, dette er tantebarn som jeg ikke har så mye med i det daglige, da vi bor langt fra hverandre. Men vil allikevel gi bra gaver til de. Og også til venninner, 35 år ish, føler jeg har gitt alt det vanlige, rituals, duftlys, hudpleie, bøker. Nå er jeg helt tom for ideer. Dette er gaver som må sendes. Noen som har gode innspill?

Anonymkode: e89d6...ed4

Har barn som er 6 og 10 år, så kjenner jeg kan bidra: slim! Mine to elsker begge slim. Er en klassiker i den alderen uansett kjønn. Fidget toys er fortsatt også poppis (fikleleker). 

Angående venninnegaver har jeg samme utfordring, men har ofte løst det ved å få gaveliste jeg da. Mange har ønsket seg ting til servise de sparer på, feks (alt fra juleservise til vinglass), mye turting og turtøy, eller gavekort på Tise! Flere av oss elsker Tise da. 

Anonymkode: 5cd66...4c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkke ta. Nå kjenner jeg på det! 🎅

Har i kveld kjøpt min første julegave. Hurra. Og på tilbud. Kokfornøyd! :D 

Har også jobbet med min egen ønskeliste. Den er, for første gang på mange år, mager. Og det liker jeg dårlig. Vi er en av disse familiene som utveksler ønskelister for å gjøre det lettvint å kjøpe inn gaver, og ikke minst for at mottaker får noe som er ønsket og blir brukt. Så ønskelisten min må jeg jobbe hardt med framover. 

Som ikke det var nok, i jakten på ting til min egen ønskeliste så fant jeg 1 spesiell ting jeg kan gi til flere andre som jeg ikke får ønskelister fra. Folk det typisk nok er vanskelig å finne noe til. Skal se det an, men uansett godt å skrive inn et potensielt kjøp i julegaveoversikten til flere. Deilig!

I kveld har jeg vært i skikkelig førjulsmodus. Tenk at det bare er ca. 3 måneder til adventen kommer sigende fram. 3 måneder! 3 måneder er like lenge som fra 17. mai til nå, og det går unna i ei sjettfart. :D 

Håper dere har en fin "førjulstid" ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 0.32):

Er begynt med planlegging, lister over julegaver og matinnkjøp. Ja, er klar over det er tidlig, men jeg elsker denne tiden, planleggingen er jo halve moroa.

Men, de siste årene har jeg slitt med dårlig fantasi på gaver, og trenger sårt gavetips 🙃 Både til barn fra 5-10 år, dette er tantebarn som jeg ikke har så mye med i det daglige, da vi bor langt fra hverandre. Men vil allikevel gi bra gaver til de. Og også til venninner, 35 år ish, føler jeg har gitt alt det vanlige, rituals, duftlys, hudpleie, bøker. Nå er jeg helt tom for ideer. Dette er gaver som må sendes. Noen som har gode innspill?

Anonymkode: e89d6...ed4

Pynt som du vet dem liker?, cemo sett med matvarer, vin,/ cemo kaffe og te poser, kakao, sminke og neglelakk dem liker, skjerf, pledd, hansker, krydder og oljer, jacobs mat, julegodteri, gavekort, julepynt dem liker . Til barna kan du spørre foreldrene hva dem liker av bøker, leker dem leker med, musikk, og dvd, spill f eks.

Anonymkode: 7ce93...e14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg har kjøpt inn alle julegavene, og kjøper litt her og der av ting til julestrømpene 🙂. Så nå skal jeg straks gå i gang med å lage likør slik at den får stått å god-gjort seg i noen mnd, også skal jeg begynne med litt småstrikk (sokker, votter, tøfler og luer) til dem som skal få det. Siste uka før advent så blir det å vaske alle juletekstilene, vaske leiligheten, pynte og bake pepperkaker. Fra og med 1 desember til over nyttår blir det bare å kose seg inne i julepynten med julefilmer, pepperkaker, julemusikk og annen hygge. Ved å begynne tidlig så får man kost seg med jula lenge 🥰

Anonymkode: d0763...a0c

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

De kunstige juletrærne blir tristere og tristere og kjeder seg i ensomhet i mørke kjellerboder over det ganske land…

IMG_4354.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.8.2023 den 0.32):

Er begynt med planlegging, lister over julegaver og matinnkjøp. Ja, er klar over det er tidlig, men jeg elsker denne tiden, planleggingen er jo halve moroa.

Men, de siste årene har jeg slitt med dårlig fantasi på gaver, og trenger sårt gavetips 🙃 Både til barn fra 5-10 år, dette er tantebarn som jeg ikke har så mye med i det daglige, da vi bor langt fra hverandre. Men vil allikevel gi bra gaver til de. Og også til venninner, 35 år ish, føler jeg har gitt alt det vanlige, rituals, duftlys, hudpleie, bøker. Nå er jeg helt tom for ideer. Dette er gaver som må sendes. Noen som har gode innspill?

Anonymkode: e89d6...ed4

Barn: de største hettegensere, eller høytalere til å ha på rommet

 

 

venninner: smykker /armebånd, drikkeflaske, luer, votter ol 

 

Anonymkode: 0a79c...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 gaver igjen og jeg har  null peiling på hva jeg skal kjøpe. 

Anonymkode: 0a79c...3d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper julegaver allerede i januar: Hvordan blir dette når mottakeren ikke har anledning til å bytte? Kjøper dere kun "safe" gaver, eller?

Anonymkode: 61df5...565

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet inn kalendergaver og noen julegaver❤️ 

Anonymkode: 4f540...72d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere som kjøper julegaver allerede i januar: Hvordan blir dette når mottakeren ikke har anledning til å bytte? Kjøper dere kun "safe" gaver, eller?

Anonymkode: 61df5...565

Jeg kjøper gaver til «safe» mottakere, de jeg kjenner så godt at jeg vet hva de liker og vil bli glad for.

Anonymkode: 4f540...72d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har laget julegavelista 2023 (der jeg holder styr på ideer, innkjøp og hva som er pakket inn) og kjøpt én julegave.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 11.02):

Her har jeg ikke gjort noe som helst ennå. I år blir nok det meste forbigått i stillhet. Det eneste som er avklart her, er at vi besøker kirkegården lillejulaften og tenner lys.

Men vi tar oss nok sammen så godt vi kan og får feiret en så fin jul vi kan tross alt.

Anonymkode: 7f4ae...0fc

Det blir ganske likt her også. Jeg elsker egentlig julen, men rett før jul i fjor ble julen ødelagt for alltid😔Håper den følelsen går over med tiden, men må si at jeg gruer meg veldig til jul i år. 

Anonymkode: e39c8...2ee

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det blir ganske likt her også. Jeg elsker egentlig julen, men rett før jul i fjor ble julen ødelagt for alltid😔Håper den følelsen går over med tiden, men må si at jeg gruer meg veldig til jul i år. 

Anonymkode: e39c8...2ee

Det går som regel over om man vil det:) 

 

Anonymkode: 0a79c...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som kjøper julegaver allerede i januar: Hvordan blir dette når mottakeren ikke har anledning til å bytte? Kjøper dere kun "safe" gaver, eller?

Anonymkode: 61df5...565

Vi har ingen tradisjon for å bytte gaver i min familie, ingen som gjør det. 

Anonymkode: 4cd29...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir ganske likt her også. Jeg elsker egentlig julen, men rett før jul i fjor ble julen ødelagt for alltid😔Håper den følelsen går over med tiden, men må si at jeg gruer meg veldig til jul i år. 

Anonymkode: e39c8...2ee

Pust. Ta en dag om gangen. Hvis du vet at det er noe du setter pris på ved julen (levende lys i mørke rom, en julesang, lukten av nellik eller en tur i snøen) så tenker jeg du skal prøve å få til å sette pris på det igjen. Og kanskje blir det aldri samme stemning som før, men da har du hvertfall prøvd på noe overkommelig ❤️ 

Anonymkode: faad5...a30

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dere som kjøper julegaver allerede i januar: Hvordan blir dette når mottakeren ikke har anledning til å bytte? Kjøper dere kun "safe" gaver, eller?

Anonymkode: 61df5...565

Ja, jeg kjøper gaver som jeg vet er safe. Kjøper ikke bare i januar da, men gjennom hele året. Kjøper gjerne produkter som jeg vet folk bruker når jeg finner disse på tilbud. Blir også en del vin som jeg gir bort og da vet jeg jo også hva mottakeren liker. Alle barna i min familie liker lego så da kjøper jeg en del Lego på tilbud. Om de så har det fra før så bryr de seg ikke for de liker å ha flere like, noen har to hjem og har en hos hver forelder etc. Tenåringene får stort sett gavekort på kino og noen flaxlodd og det kjøper jeg i november. Jeg gir også bort en del strikkegaver, likører og brente mandler etc. Dette lager jeg også ferdig i november. Så ja, ganske trygge ting her i gården 🙂 

Anonymkode: d0763...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...