Gå til innhold

Førjulstråden 2023 - skrytetråd for oss som er i gang.


Bombasi

Anbefalte innlegg

Fjorårets skrytetråd inn mot julen ble en suksess, så jeg kjører på med det samme i år. 🎅

Dette er en tråd hvor vi julefanatikere og andre kan skryte av hva man har fått til, fått gjort og skal gjøre inn mot juletiden. 

Har dere handlet julevarer, julepynt eller julegaver? 

Har dere kommet i gang med vasking og pynting? 

Hva planlegger dere nå framover mot julen?

Tenk og skryt høyt om førjulstiden. Åpen debatt! 

God førjulstid ;) 

 

christmas-1911637.jpg

Endret av Bombasi
  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt tidlig ute i år, men kjente likevel tiden var moden for det. ;) 

Er tross alt bare 3,5 måneder til adventen starter! 

Er det noen som har kommet i gang med å handle inn julegaver, julevarer eller julepynt allerede? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkjøp er greit nok, men å vaske og pynte til jul nå er kanskje liiiiitt tidlig  :ler:

Anonymkode: f8395...286

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt inn masse sjokolade til jul og de oppbevarer jeg der sjokolade best bør oppbevares. I magen :)

 

Anonymkode: 4bc33...69f

  • Liker 19
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innkjøp er greit nok, men å vaske og pynte til jul nå er kanskje liiiiitt tidlig  :ler:

Anonymkode: f8395...286

Dèt er sant, men tråden lever vel når den tid kommer. ;) For øvrig er det flere som starter julevasking og faktisk julepynting allerede i oktober, og det er jo "nyss for" :D 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jizzz vi er ennda i sommermåneden

Anonymkode: 01483...ae5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasking var kanskje litt tidlig ja, hadde gjort det hvis jeg trodde det holdt seg rent til jul 😅 Men jeg har kjøpt inn årets første nye julepynt og julegaver, og bestilt den årlige turen til et julemarked i utlandet. 

Anonymkode: 4cd29...3e3

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vasking var kanskje litt tidlig ja, hadde gjort det hvis jeg trodde det holdt seg rent til jul 😅 Men jeg har kjøpt inn årets første nye julepynt og julegaver, og bestilt den årlige turen til et julemarked i utlandet. 

Anonymkode: 4cd29...3e3

Se der ja! Nå snakker vi :D Julemarked i utlandet hørtes idyllisk ut. Fin tradisjon du har pågående der! 

Vurderer sånn smått å begynne å lete etter julegaver nå. Kanskje håpe at jeg finner noen gode ideer, og så kan jeg overvåke prisene utover høsten. Eventuelt bare kjøpe inn. Men tenker jeg skal hive meg rundt nå i disse tider.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpe inn julegaver, ca halvparten tenker jeg, og noen kalendergaver til ungene blir det hver gang jeg kommer over salg. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bombasi said:

Se der ja! Nå snakker vi :D Julemarked i utlandet hørtes idyllisk ut. Fin tradisjon du har pågående der! 

 

Ja, ingen jul uten. Bortsett fra 2020 og 2021 😕 

Anonymkode: 4cd29...3e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misanthropis skrev (Akkurat nå):

Jeg har kjøpe inn julegaver, ca halvparten tenker jeg, og noen kalendergaver til ungene blir det hver gang jeg kommer over salg. 

Wow. Du er virkelig godt i gang, og er en inspirasjon for oss alle. Høres ut som du rigger deg til en avslappende førjulstid :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke tenke på jul, det er sommer.

Anonymkode: 44c45...15a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Orker ikke tenke på jul, det er sommer.

Anonymkode: 44c45...15a

Så hvorfor svare?? 

Anonymkode: 0a79c...3d0

  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt inn litt ny julepynt , ferdig med litt over halvparten av gavene og kjøpt noen kalendergaver.

Anonymkode: 0a79c...3d0

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har kjøpt inn litt ny julepynt , ferdig med litt over halvparten av gavene og kjøpt noen kalendergaver.

Anonymkode: 0a79c...3d0

Wow. Og jeg trodde jeg var tidlig ute. 😜 

Har startet planleggingen. Excel-arket har blitt etablert, og jeg har sånn smått begynt å se meg rundt på nettbutikker. Fikk sjokk over prisene, så skjønner jo at årets julegavebudsjett kommer til å voldsomt sammenlignet med tidligere. Enten det eller stusselige gaver. Men det er jeg ikke komfortabel med. Da betaler jeg heller mer for noe skikkelig. Så kan være smart å være tidlig ute slik at man kan følge med på tilbud, og jo nærmere jul man kommer jo enda dyrere bruker ting å bli. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler julegaver året rundt, så har ikke så mange gavene igjen før jeg er ferdig med dem. 

Anonymkode: 7ce93...e14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg starta året med å kjøpe nye lys til treet og deler til juleserviset på salg. Har handla litt julepynt i sommer på en julebutikk. Har kjøpt 2 gaver. Dette er gaver jeg vet mottaker ikke kommer til å bytte. 

Anonymkode: 06893...d61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke gjort noe som helst ennå. I år blir nok det meste forbigått i stillhet. Det eneste som er avklart her, er at vi besøker kirkegården lillejulaften og tenner lys.

Men vi tar oss nok sammen så godt vi kan og får feiret en så fin jul vi kan tross alt.

Anonymkode: 7f4ae...0fc

  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede handlet inn noen julegaver. Må passe på nå når det er sommersalg. 🙂🎅🎁

Anonymkode: b7095...b3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten ferdig med julegaver, men sparer innpakkingen til stemningen er på plass. Handler løpende gjennom året da volumet er så stort. 

Multe er plukket og syltet, samt krydret marmelade. 

Så kjøper jeg inn litt pynt på salg hvert år, og dropper nyinnkjøp i førjulstiden. 

Rett rundt hjørnet er vel bestilling av svin, og kalkun. Og de første julekalenderne slippes vel snart. 

Anonymkode: 5982d...fcc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...