Gå til innhold

Artist/Band du ikke kan skjønne hvorfor er populære

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kratt_ skrev (7 timer siden):

Rihanna. 

Rihanna er jo helt fantastisk ! Låtene hennes er fengende og hun har ekstremt bra stemme . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mellomtomater67 skrev (2 minutter siden):

Rihanna er jo helt fantastisk ! Låtene hennes er fengende og hun har ekstremt bra stemme . 

Stemmen hennes skjærer i ørene mine.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Morsom tråd! Den eneste artisten jeg kan komme i tanker om som jeg rett og slett ikke liker lyden av er Beyonce. Jeg synes hun er veldig slitsom å høre på. Ellers så er jeg veldig glad i musikken til flere av de som blir nevnt i tråden (f.eks. Bok Dylan og Aurora) og det er litt morsomt å tenke på. At smaken er så forskjellig 😊

Anonymkode: ae8a7...889

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er over 50. Liker Karpe bedre og bedre (har tenåringsbarn og  bor i Oslo, føler jeg forstår tekster og tema). Har aldri hørt om Post Malone. 
Liker ikke Bruce Springsteen, han er sutrete amerikansk.

Anonymkode: bb839...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er utsagn man kan se fra de som ikke er i stand til å ta alle referansene i musikken og hvordan tekst får ny mening via intonasjon.

Dette (utsagn som uforståelig ræl)  ser man fra de som ikke tar trippelbetydydningen til salmalaks/desi-salmalaks, diaspora-identiteten, klassereisereferansene, baraf/fairuz, referansene om  kulturelt press (ta-ræ-en-tell), harseleringen med norsk identitet, metaforiske tryllerier, betydningen av byen Skien, den bevisste karikeringen og feilutalelsen, Sidi Mansour osv osv.

Tekstene til Karpe er lyrikk. De er krevende og ikke minst veldig, veldig bra. Å uttale at de er «uforståelige og ræl» betyr bare at du ikke forstår dem.

Anonymkode: f246a...084

Det er så flaut å lese at folk så til de grader har lua tredd nedover ørene. Karpe er for drittunger, så enkelt er det. 
Se på Leonard Cohen, Nick Cave, Tori Amos, Tool, Townes Van Zandt, Dolly Parton, Bruce Springsteen, REM, Soundgarden, Bob Dylan osv, det er folk/band som kan skrive musikk og tekster om seriøse emner på en måte som gjør det til kunst. At den generelle Karpe fan ikke har hørt ordentlig musikk er deres problem, og når du ikke har noe å sammenligne med, så blir pubertal tullemusikk bra, at NRK hyper visse artister som ikke fortjener det, hjelper selvsagt ikke.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tix, Taylor Swift, Kate Perry, Miley Cyrus, Karpe diem, Di derre

ALLE, absolutt alle klassiske pop boyband opp igjennom tidene. Jo mer dans på scenen jo verre.

Anonymkode: 82263...57b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Karpe. Og jeg forstår greia.. oppvokst i Groruddalen og alle vennene mine digger de. Vært på konserter og prøver sååå hardt å like de, fake it til you make it, men skjønner ikke hvorfor de er genierklært? Oppskrytt og overvurdert! 

Anonymkode: 704e7...c8a

Er det samme med alle artister som blir likt av mange. Jo fler fans, jo større genialitet, usnsett sjanger.

Anonymkode: d9745...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom tråden og endte med å sette på Tool 😃👍

Ellers så klarer jeg ikke Karpe lenger selv om jeg likte et par av de gamle sangene. PS. Jeg tar referansene.

Taylor Swift er rett og slett virkelig ikke min grei. Fremstår fremdeles som en bedre rollemodel for kidsa en veldig mange der ute .

OG til den over: At en artist har mange fans betyr virkelig ikke at artisten er et geni :fnise: Objektivt sett.

Endret av Bigote
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bigote skrev (1 minutt siden):

Leste gjennom tråden og endte med å sette på Tool 😃👍

Ellers så klarer jeg ikke Karpe lenger selv om jeg likte et par av de gamle sangene. PS. Jeg tar referansene.

Taylor Swift er rett og slett virkelig ikke min grei. Fremstår fremdeles som en modre rollemodel for kidsa en veldig mange der ute .

OG til den over: At en artist har mange fans betyr virkelig ikke at artisten er et geni :fnise: Objektivt sett.

Det vet jeg, jeg forklarte bare hvordan det er. Eller nevn en meget populær artist dette ikke gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det vet jeg, jeg forklarte bare hvordan det er. Eller nevn en meget populær artist dette ikke gjelder?

Tix?

Sorry Tix-fans :(

Endret av Bigote
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tix, Taylor Swift, Kate Perry, Miley Cyrus, Karpe diem, Di derre

ALLE, absolutt alle klassiske pop boyband opp igjennom tidene. Jo mer dans på scenen jo verre.

Anonymkode: 82263...57b

Miley Cyrus er populær fordi hun er en utrolig god vokalist. 

Anonymkode: 0a23c...0fa

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bigote skrev (2 minutter siden):

Tix?

Sorry Tix-fans :(

Du må nok finne større artister enn dette. Tix blir ikke genieklært før han tar verden.

Musikken er dog samme mølet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er utsagn man kan se fra de som ikke er i stand til å ta alle referansene i musikken og hvordan tekst får ny mening via intonasjon.

Dette (utsagn som uforståelig ræl)  ser man fra de som ikke tar trippelbetydydningen til salmalaks/desi-salmalaks, diaspora-identiteten, klassereisereferansene, baraf/fairuz, referansene om  kulturelt press (ta-ræ-en-tell), harseleringen med norsk identitet, metaforiske tryllerier, betydningen av byen Skien, den bevisste karikeringen og feilutalelsen, Sidi Mansour osv osv.

Tekstene til Karpe er lyrikk. De er krevende og ikke minst veldig, veldig bra. Å uttale at de er «uforståelige og ræl» betyr bare at du ikke forstår dem.

Anonymkode: f246a...084

Feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha og absolutt alt som har med rapping, heavy metal. Jeg blir nesten suicidal av disse jeg har nevnt. Hadde de blitt brukt som tortur så hadde jeg påtatt meg all verden av kriminelle handlinger frivillig bare for å slippe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kratt_ skrev (7 timer siden):

Stemmen hennes skjærer i ørene mine.

Jeg blir aggresiv når jeg hører låter av slike syngedamer.

Anonymkode: 9684d...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Billie Eilish 🫣

Anonymkode: 6ffb7...219

Billig who?

Anonymkode: 9684d...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...