Gå til innhold

Har ligget med en mann i forhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Tustetusta skrev (3 timer siden):

Det kan du si. 
så du tror ikke han er tiltrukket av meg? Det høres jo litt rart ut? 
Jeg vet bare det jeg vet. Om det er spenningen som gjør det ekstra deilig, kan jo hende. Men jeg vet jo ikke dette før jeg evt får sjekket det mer ut… 

Det er flere detaljer til situasjonen som jeg ikke kan utbrodere her. 
ts

Ikke hun over,men som sagt jo jeg tror på at  dere er tiltrukket sexuelt av hverandre,men nettopp det kan være "farlig " for mange oss kvinner. Hvorfor? Fordi selv om noen er tiltrukket av deg og sexen er fantastisk,og alt bare føles rett så er det ofte ikke ekte..Sexuell kjemi er ofte bare det, og ingenting dypere, og etter hva jeg hører ønsker DU mulighet til å utforske mer med han,kanskje har du en drøm om at skal bli dere?

Mest sannsynligvis er det kun spenningen og denne intense kåtskapen han søker,mens du da ikke helt klarer å forstå det fordi du føler jo at når dere møttes så er det noe mer der. Snakker av erfaring, har selv møtt noen få møtt der den seksuelle gnisten var magisk,MEN de elsket meg ikke for det. Det var tiltrekning seksuelt, det er totalt ulike ting. 

Skal man i et forhold med noen,føles det ekte er det samtalene,det dype nære+ alt det seksuelle som må stemme. 

Anonymkode: bec5d...439

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (3 timer siden):

Trenger ikke menn og føle seg tiltrukket for å få ereksjon? Da mener jeg seksuelt tiltrukket. Virker som tiltrekning blandes hele tiden fysisk tiltrekning er noe annet enn hele pakka i mitt hode da

Jo men å være sykt kåt på noen som beskrives her er nettopp KUN det,har ingenting med kjærlighet eller den rette å gjøre😅🙈

Da må det være full pakke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmålet er hvorfor du blir så til de grader fengslet av en utilgjengelig mann som viser begjærelse for deg, når du vet han har en enorm evne til bedra og kaste bort tiden til en han liksom skal elske. Jeg er redd du lurer deg selv. 

Og tenker umiddelbart at du kanskje har noe selvransakelse å gjøre. Det er jo uansett en god investering å jobbe med seg selv, så hvorfor ikke dykke litt ned i dette med kjærlighet og psykologi.

Har du lest «Hekta på et håp om kjærlighet» av Sissel Gran? Ikke samme situasjon, men man får et meget godt innblikk i forskjellen mellom hekt og forelskelse, og psykologien bak en slik tiltrekning du nå føler på. Kan helt klart anbefales. 

Anonymkode: 6fe14...df0

Jeg er jo ikke «så til de grader fengslet». Vi har ligget sammen 3 ganger på 13 år. Jeg tar ikke kontakt med han. Men ja- jeg tenker på han! 

Slapp helt av- selvransakelse holder jeg på med stadig vekk! sånn som nå

Men- takk for boktips:)

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ikke hør på hva han sier. Har han barn så blir han i det dårlige forholdet han er i. Han skal KUN ha litt krydder på si. Han er heldig at du gir han det. At det er deg er helt tilfeldig. Han er desperat og sier alt du vil høre. Du kommer ikke til å se noen handlinger. Men han kommer til å snakke om handlinger. Hold deg unna til de har forskjellige adresser. 

Anonymkode: 9ccd7...1aa

Han har ikke barn. 
Jeg skal holde meg unna- men har lyst til å prate med han. Og fortelle hva jeg tenker

ts 

AnonymBruker
Skrevet
Tustetusta skrev (12 minutter siden):

Han har ikke barn. 
Jeg skal holde meg unna- men har lyst til å prate med han. Og fortelle hva jeg tenker

ts 

Du kan prate med han ja. Da kommer alt snakket om fremtiden også. Vente til ditt og datt. Kan ikke bo der lenger. Osv… jeg hadde ikke fortalt han hva du føler. Du kommer til å gå på limpinnen, og får verdens verste kjærlighetssorg. Husk: begyn å ha kontakt når de har forskjellige adresser! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tustetusta skrev (51 minutter siden):

Jeg er jo ikke «så til de grader fengslet». Vi har ligget sammen 3 ganger på 13 år. Jeg tar ikke kontakt med han. Men ja- jeg tenker på han! 

Slapp helt av- selvransakelse holder jeg på med stadig vekk! sånn som nå

Men- takk for boktips:)

ts 

3 ganger på 13 år er 3 ganger for mye. Enten er du utrolig fengslet, eller så mangler du grunnleggende moral. 

Anonymkode: 94f1f...636

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

3 ganger på 13 år er 3 ganger for mye. Enten er du utrolig fengslet, eller så mangler du grunnleggende moral. 

Jeg er glad jeg ikke er så svart/hvitt i møte med andre mennesker! 

Anonymkode: 739fd...db8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg forstår at mange kvinner blir provosert av denne tråden. Jeg tenker bare at kjærligheten er komplisert; til og med i Disneyfilmer er det vanskelig. Sånn er bare livet. 
Jeg er ikke den som er utro her. Det har jeg heller aldri vært i tidligere forhold. 
ts

AnonymBruker
Skrevet

De som snakker nedsettende om forholdet sitt mens de fortsatt er i det på 13 året er av verste sort.  Ofte trenger de bare spenning, et krydder eller en øiten flukt i hverdagen. Hør på hva han sier men hva han gjør. "Tenk om" er helt meningsløse fraser man ofte sier når man har null intensjon om å gjennomføre. Tenk om vi hadde vært  sammen osv. Hvis det hadde vært ment seriøst hadde dere allerede vært det. Det er et luftslott, en fantasi som blir ødelagt hvis det under all formodning skulle skje. 

De har vært sammen i over 13 år. Dere har ligget sammen 3 tilfeldige ganger hvor det plutselig ble stopp? Hvem intinerte til det? Tok han ikke mer intinaiv,  litt rart siden dere hadde så magisk tiltrekning. Du skal ikke se bort ifra at han har flere han har en "spesiell "kjemi med. Du må bare treffe han, gjør som du vil , det er ditt liv. Men når du spør så pleier det sjeldent å bli forhold ut av det. Men det spiller ingen rolle hva vi sier for du må lære den harde måten. Lykke til videre. 

Anonymkode: 1476d...782

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tustetusta skrev (20 minutter siden):

Jeg forstår at mange kvinner blir provosert av denne tråden. Jeg tenker bare at kjærligheten er komplisert; til og med i Disneyfilmer er det vanskelig. Sånn er bare livet. 
Jeg er ikke den som er utro her. Det har jeg heller aldri vært i tidligere forhold. 
ts

Jeg tror ikke du har forstått forskjellen på kjærlighet og seksuell kjemi, men det er en annen diskusjon. Lykke til. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er glad jeg ikke er så svart/hvitt i møte med andre mennesker! 

Anonymkode: 739fd...db8

Og jeg er glad for at jeg kan ta fornuftige, gode valg for meg selv, og ikke lar følelsene eller driftene dytte meg til å ta valg som kan skade både meg selv og andre mennesker.

Man er ikke svart/hvit fordi man tar hensyn til andre og reflekterer over hvilke konsekvenser noen handlinger kan ha på seg selv og andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror ikke du har forstått forskjellen på kjærlighet og seksuell kjemi, men det er en annen diskusjon. Lykke til. 

Forklar gjerne din versjon. Det henger nøye sammen i min verden. For meg er sex en av de viktigste måtene å gi kjærligheten utløp på. Uten sex er kjærlighet lite. Feilen er at mange begynner i gal ende, altså med sex. Seksuell kjemi kan du spotte uten å ha sex med en annen. I kjærlighet er det noe seksuelt over bare det å omfavne partneren, lage mat sammen, være på kino sammen. Seksuell kjemi påvirker hverdagen din, ikke bare når dere har sex. Og hverdagen din, hvordan du oppfører deg, kan gi gode clues for å bestemme om dere har seksuell kjemi. Det handler ikke om du liker anal eller ikke.

Anonymkode: 8f70a...752

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De som snakker nedsettende om forholdet sitt mens de fortsatt er i det på 13 året er av verste sort.  Ofte trenger de bare spenning, et krydder eller en øiten flukt i hverdagen. Hør på hva han sier men hva han gjør. "Tenk om" er helt meningsløse fraser man ofte sier når man har null intensjon om å gjennomføre. Tenk om vi hadde vært  sammen osv. Hvis det hadde vært ment seriøst hadde dere allerede vært det. Det er et luftslott, en fantasi som blir ødelagt hvis det under all formodning skulle skje. 

De har vært sammen i over 13 år. Dere har ligget sammen 3 tilfeldige ganger hvor det plutselig ble stopp? Hvem intinerte til det? Tok han ikke mer intinaiv,  litt rart siden dere hadde så magisk tiltrekning. Du skal ikke se bort ifra at han har flere han har en "spesiell "kjemi med. Du må bare treffe han, gjør som du vil , det er ditt liv. Men når du spør så pleier det sjeldent å bli forhold ut av det. Men det spiller ingen rolle hva vi sier for du må lære den harde måten. Lykke til videre. 

Kan det tenkes at akkurat meg vekker noe i han? 

AnonymBruker
Skrevet
Tustetusta skrev (3 minutter siden):

Ja, og du kan være grunnen til at han ikke skiller seg fremover, viss du fortsetter å treffe han. Du kan gi han gleden som han mangler. Da blir hverdagen med samboeren enklere for han. Tenk litt på det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, og du kan være grunnen til at han ikke skiller seg fremover, viss du fortsetter å treffe han. Du kan gi han gleden som han mangler. Da blir hverdagen med samboeren enklere for han. Tenk litt på det. 

Takk for fin refleksjon! 
ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Forklar gjerne din versjon. Det henger nøye sammen i min verden. For meg er sex en av de viktigste måtene å gi kjærligheten utløp på. Uten sex er kjærlighet lite. Feilen er at mange begynner i gal ende, altså med sex. Seksuell kjemi kan du spotte uten å ha sex med en annen. I kjærlighet er det noe seksuelt over bare det å omfavne partneren, lage mat sammen, være på kino sammen. Seksuell kjemi påvirker hverdagen din, ikke bare når dere har sex. Og hverdagen din, hvordan du oppfører deg, kan gi gode clues for å bestemme om dere har seksuell kjemi. Det handler ikke om du liker anal eller ikke.

Anonymkode: 8f70a...752

Jeg er ikke hun over,men forskjellen nevner du jo selv😅🙈 Disse altså ts og mannen har SEX og seksuell kjemi,de har ikke startet i andre enden og det du beskriver er sant,det er kjærlighet i en FULL PAKKE....

Og mtp det ts og mannen har altså kun sex,kan det være slik som hun ovet sier at ts ikke helt klarer å skille begjær og kjærlighet

AnonymBruker
Skrevet
Tustetusta skrev (6 minutter siden):

Takk for fin refleksjon! 
ts

Ja den var bra.

Pose og sekk for han. Og du ts kan ende opp såret.

AnonymBruker
Skrevet
Tustetusta skrev (15 minutter siden):

Ja tenker jeg. Du vekker spenning. Det er ikke kjærlighet.

AnonymBruker
Skrevet

Litt annet perspektiv her fra utro mann (42). Jeg var utro mot min partner etter 15 år da jeg møtte en person jeg hadde utrolig kjemi med. Både seksuelt og ellers. Tvillingsjeler for å bruke den klisjeen. Min partner og jeg hadde store problemer de siste årene av forholdet, både seksuelt og kommunikasjonsmessig, men av grunner som blir for utleverende å komme inn på her, følte jeg at jeg ikke kunne gå fra henne. Hadde absolutt ingen interesse for noen andre før jeg møtte den nye personen, og trodde aldri jeg kunne være en sånn fyr, men grenser ble gradvis brutt og jeg innså at det jeg gjennom hele livet hadde trodd var kjærlighet, ikke kunne måle seg med det jeg følte nå. Etter utroskapen innså jeg også at jeg måtte forlate min partner og at det ikke var noen vei tilbake. Det ble et stygt brudd som jeg tok på min kappe, og jeg angrer bittert på at jeg ikke sa i fra før. 

Hun jeg var utro med og jeg møttes flere ganger etter at jeg flyttet ut og diskuterte om vi kunne bli et par, men vi konkluderte med at uansett hvor godt vi passet sammen, så kom forholdet for alltid til å være tuftet på falske premisser. Og selv om tanken på utroskap alltid hadde vært fjern for meg og jeg mener den ikke definerer meg som person, var hun usikker på om hun kunne stole på meg. Og det skjønner jeg jo med den starten. For jeg er jo en sånn person, og det kan jeg ikke komme vekk fra.

Så selv med fantastisk kjemi og selv om vi opplevde en følelse av kjærlighet som ingen av oss hadde kjent på før, så gikk det ikke å innlede et nytt forhold. Jeg leste mange tråder og diskusjoner om temaet før vi gav opp, og leste om eksempler på at en sånn start på et forhold kan være mulig. Men som regel går det jo skeis. Og ikke bare fordi den som kommer fra et forhold egentlig bare vil ha sex, men også fordi den "single" som kommer inn i relasjonen ikke synes det er så spennende når den andre plutselig er tilgjengelig på ekte. Eller at den nye aldri kommer til å føle seg 100% trygg. 

Skulle jeg gjort noe annerledes, så var det å forlate partneren min før jeg var utro. Selv om jeg ikke er  sikker på om det hadde funket da heller, siden emosjonelt utroskap også er en uting.  Og det er så lett å si det i etterkant. Jeg har ingen problemer med å skjønne at noen kan være 13 år i et forhold som ikke fungerer. Det er bare å lukke øynene, og det er som regel det enkleste.

Så konklusjonen min: Det kan godt hende han ikke er en rundbrenner og det at det dere har, er noe helt unikt. Men det er likevel liten sjanse for at det kommer til å ende godt, og du burde nok heller kanskje se hva du føler denne mannen gir deg og lete aktivt etter det hos andre, enn å forsøke og brenne deg slik du mest sannsynlig kommer til å gjøre.

Anonymkode: a5619...bb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, ut i fra det du skriver er du den perfekte kandidaten å være utro med. Alt som trengs er noen søkende blikk mot deg, iakta deg fra topp til tå så du føler deg begjært, mimre litt om gamle opplevelser sammen, smøre litt tykt på hvor mye jeg har tenkt på deg og skulle ønske jeg kunne få begjære deg mer..

En ønskedrøm faktisk. 

Skulle vært flere som deg. 

Anonymkode: cdf5f...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...