Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Tusen takk for hilsener, jenter! :vinke: Vi koste oss med pingvinfilmen i gaar, den var utrolig nydelig...kjempetrist naar noen doede, enten det var et egg som sprakk eller de ikke taalte kulden, men saa roerende aa se pingviner passe paa barna sine....Etterpaa ble det pizza og hvitvin og aapning av kort og telefoner. La oss litt sent i gaar, jeg var saa oppspilt!

Lykke til med prøvene du skal ha, og håper at EL er ok. Hvis ikke, så var det veldig enkelt å rette på, beroliget legen min meg med. (mente hun pergo, da mon tro? hun sa bare tabletter)

Ja, det er nok pergo hun mener tenker jeg. Selv om jeg mener aa ha lest at det ikke virker paa alle som faar det, saa er nok veldig gode sjanser for at det gjoer det!

Dersom du faar diagnosen pcos anbefaler jeg virkelig boken PCOS and Your Fertility av Collette Harris. Den forklarer alt veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den pingvinfilmen vil jeg også se!

Høres ut som en vellykket bursdag!

Den boka du snakket om: PCOS and Your Fertility av Collette Harris, vet du hvor får jeg tak i den?? Er ingen guru på netthandeler ennå jeg, og den boka skulle jeg gjerne hatt...

Ellers håper jeg du får en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missbumblebee, jeg visste ikke om det gikk an aa fa tak i boken i Norge, men paa Bokkilden.no ser det ut som de har den: http://www.bokkilden.no/categorybrowser.as...&showcover=true

Det er en bra bok - god oversikt over hvilke livsstilsendringer man burde gjoere, hvilke medisiner som er aa faa, alternativ medisin osv. Veldig bra oppslagsbok!

Staar en del om graviditet naar man har pcos der ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom inn på linken, men fikk ikke bestille noe.. Skal prøve igjen litt senere i dag tenkte jeg.

Er det første gang du skal til fotsone? Jeg har time på mandag, andre gangen som jeg går dit pga "dette", altså PCOSen, men har fått masse hjelp tidligere med andre ting, så jeg håper det fungerer like bra på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Gratulerer så mye med vel overstått bursdag, Popelka! :klem:

Vel, Mamma påstår hardnakket at det ikke var spesielt vondt å føde (og jeg brukte laaaang tid på å komme ut, såpass at det nesten ble keisersnitt), bare veldig hardt arbeid. Vet ikke helt hva jeg tenker om det, men om ikke annet håper jeg at slikt er arvelig.  :ler:

Mannen min sier at det godt kan tenkes å være arvelig, fordi hvordan fødslene blir, henger sammen med livmorstrukturen. Og den kan man jo fint ha arvet fra sin mor. Men det kan jo også godt tenkes å IKKE være arvelig. Jeg krysser fingre og bein og eggstokker for at det er det! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du faar diagnosen pcos anbefaler jeg virkelig boken PCOS and Your Fertility av Collette Harris. Den forklarer alt veldig bra.

Takk for tipset! Skal huske på det om jeg skulle få denne diagnosen. Er spent på hva gynekologen finner ut. Foreløpig så vet jeg vel bare at jeg har lave verdier av progesteron og østrogen.

Den pingvinfilmen var bare helskjønn! :) De var så søte! For et kjempesamarbeid mellom mor og far, forresten! Imponerende å se. Jeg lurer på hvordan de har klart å filme så bra, uten å forstyrre pingvinene. Kunne jo til tider se fibrene på pingvinpelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom inn på linken, men fikk ikke bestille noe.. Skal prøve igjen litt senere i dag tenkte jeg.

Er det første gang du skal til fotsone? Jeg har time på mandag, andre gangen som jeg går dit pga "dette", altså PCOSen, men har fått masse hjelp tidligere med andre ting, så jeg håper det fungerer like bra på dette!

Kanskje det er lettere aa bestille fra Amazon.com? Ja, det er foerste gang jeg proever fotsoneterapi. Har ikke funnet noen terapeut ennaa, driver og leter....Jeg tenkte det var verdt aa proeve for aa faa litt bedre hormonnivaaer.

Gratulerer så mye med vel overstått bursdag, Popelka! :klem:

Tusen takk, Rognebaer!

Takk for tipset! Skal huske på det om jeg skulle få denne diagnosen. Er spent på hva gynekologen finner ut. Foreløpig så vet jeg vel bare at jeg har lave verdier av progesteron og østrogen.

Den pingvinfilmen var bare helskjønn!  :) De var så søte! For et kjempesamarbeid mellom mor og far, forresten! Imponerende å se. Jeg lurer på hvordan de har klart å filme så bra, uten å forstyrre pingvinene. Kunne jo til tider se fibrene på pingvinpelsen!

Du faar oppdatere meg naar du faar vite litt mer! Selv skal jeg til legen igjen paa onsdag...tok en blodproeve paa mandag, blir spennende aa hoere hva han sier.

De pingvinene gjorde stort inntrykk, ja. Lurer ogsaa paa hvordan de filmet, de var hvertfall utrolig flinke. Tror ikke pingvinene kan ha vaert altfor redde for mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner aa bli litt oppgitt over mannen min. Plutselig sier han at han ikke vil begynne aa proeve enna. :tristbla: Men saa tilfoeyer han at han bare vil vente noen uker...tror han er sikker paa at vi kommer til aa lykkes paa foerste forsoek, og at vi derfor maa vaere 110% klare for aa faa en baby in oktober dersom vi begynner aa proeve naa. Jeg har fortalt ham gang paa gang at det ville vaere utrolig flaks, ettersom a) jeg har pcos som kan gjoere det vanskelig aa bli gravid uansett, og b) selv for "normale" par kan det ta opptil ett aar, hvis ikke mer, aa bli gravid. Men nei da, det synker liksom ikke inn. :sur:

Han sier han kommer til aa faa "daarlig samvittighet" naar vi begynner aa proeve, da han har det etset inn i hjernen aa alltid bruke prevensjon....han har litt angst for dette, sier han. Vet ikke hva jeg kan gjoere med dette?

Jeg som var saa glad for noen dager siden. Naa er liksom ikke alt saa rosenroedt lenger...trodde mannen var like entusiastisk som meg, men naa viser det seg at han har disse tankene, som gjoer det ikke fullt saa romantisk aa begynne aa proeve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg skal si... Skjønner at du blir oppgitt nå som dere hadde blitt enige, nå er du jo innstilt på å starte! Men det beste er vel å ikke være for aggressiv så han ikke føler seg trengt opp i et hjørne.

Jeg tror kvinnelist må til... Kjøp noe sexy undertøy og forfør ham - han vet jo at du ikke er "preventert", så da blir det opp til ham!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips, Peony. Men han er saa disiplinert at jeg tror ikke det virker. Han sier hele tiden at jeg er pen osv., men jeg tror kanskje han er litt smaadeppa for tiden. Han er rimelig sliten paa hverdager, saa det blir sjelden noe "moro" da uansett, saa vi faar se...naa er det jo snart helg. Etter aa ha sagt at han ville vente litt til, saa sa han at han kom til aa vaere veldig klar om et par uker...Skjoenner ikke helt hvordan han kan vite det? Jeg sa til ham at man kan aldri vaere 100% klar for aa faa sitt foerste barn (en sannhet med modifikasjoner, folk som har proevd i mange aar er nok mer enn klare...) siden man ikke vet helt hva som venter en.

Det er jo bra han er reflektert og tenker over ting, men noen ganger synes jeg han bekymrer seg unoedig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister du en eggløsning (hvis du har det) hvis du venter i 2 uker? Du kan jo bare ta testene du har fått og se an om du får eggløsning, og hvis du ikke får det denne måneden, så må du jo uansett vente en måned.

Men det er jo som du sier fint at han er reflektert, da vet du at han antakelig ikke får kalde føtter når det klaffer for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at T har litt kalde føtter, men det er jo et stort skritt og ta. Samtidig er det som du sier, er ikke sikkert det klaffer med det første og dessuten skal man jo gå gravid i ni måneder. Da har man god tid til å forberede seg! Det kommer til å kjempe fint, vennen.. Håper T snur raskere enn vinden og at dere er i gang før du aner det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sant, jeg har jo kjopt el-tester. Fikk mensen paa fredag saa jeg haaper jeg faar el. om en uke elller to....hans poeng var at han vil vente til legetimen paa onsdag for aa se hva legen sier. Det er jo ikke lenge til, da.

Jeg spurte ham i sted om han foeler seg litt lei seg for tiden. Ja, sa han. Det var visst vaeret og jobben som fikk han til aa foele seg litt nedfor.,..tror egentlig vi hadde trengt en sol-ferie begge to. Som de fleste andre paa denne tiden av aaret. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Så dumt at mannen er litt usikker. Ikke rart du blir litt oppgitt da nei..

Håper dere blir enige iallefall!

Lykke til! :)

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Mrs Potter. Snakket med mannen isted, og han mente at han var kjempeklar om en uke! :ler: Saa da er jo proevingen fortsatt fremskyndet, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...