Gå til innhold

Skravletråd mars-april 2024


Anonymsh

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (14 timer siden):

Det var så trist å høre om, må ha vært en utrolig vondt opplevelse😣❤️‍🩹 Men åh, så veldig koselig å lese at det klaffet så fort igjen for dere og det blir sommerbaby på dere!🥰 Håper alt står til med deg og mini🌸💛

 

Hvordan går det med dere andre om dagen? Jeg er plutselig sånn ca halvveis (eller, om et par dager - 49,5% fullført for å være nøyaktig😅) og er 20 uker i dag! Føler tiden flyr av sted🥵 Alt sto bare fint til med lillebror på OUL, og jeg ble satt 2 dager frem🥰

Så fint alt står bra til! 😊

Her også er jeg plutselig halvveis da jeg ble satt frem hele 5 dager på oul, selv om jeg er helt sikker på eggløsning pga. medisiner og EL-test… men men, regner med det er positivt at han er velutviklet 😊 Vi fikk også vite at vi venter en liten gutt 🩵

Ellers syns jeg 2. trimester er fantastisk sammenliknet med 1., sånn bortsett fra forstoppelse og tett nese siden august…

Hvordan står det til med dere andre? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei 😊 Uke 22 idag 👏🏼 ble satt fram 8 dager på ordinær ul, og vi hadde ivf så gaanske sikker på beregningene 😂 men det er visst vanlig ved fryseforsøk at de vokser raskt. Helt enig i at 2.trimester er nydelig. Bare å nyte så lenge det varer 🙌🏼 Og ja, tett nese er noe dritt.

Vi skal også ha gutt 💙 med nr 2 tar graviditeten mye mindre plass i hverdagen, og det er både godt og vondt. Tida går fort, men får litt dårlig samvittighet for å ikke vie ‘magen’ like mye oppmerksomhet. Blir gøy når sparkene kjennes på utsiden og far og storebror kan ta mer del i det. 😃

Endret av canola
Feil i liten detalj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/2/2023 at 7:43 PM, canola said:

Hei 😊 Uke 22 idag 👏🏼 ble satt fram 8 dager på ordinær ul, og vi hadde ivf så gaanske sikker på beregningene 😂 men det er visst vanlig ved fryseforsøk at de vokser raskt. Helt enig i at 2.trimester er nydelig. Bare å nyte så lenge det varer 🙌🏼 Og ja, tett nese er noe dritt.

Vi skal også ha gutt 💙 med nr 2 tar graviditeten mye mindre plass i hverdagen, og det er både godt og vondt. Tida går fort, men får litt dårlig samvittighet for å ikke vie ‘magen’ like mye oppmerksomhet. Blir gøy når sparkene kjennes på utsiden og far og storebror kan ta mer del i det. 😃

Hei! Titter inn fra januargruppa her, var litt nysgjerrig på hvordan det går med dere andre! ☺️ 

En ting jeg lurte på bare, for du sier du ble satt frem på ultralyd, på tross av ivf?

Vi har nemlig også hatt ivf og her har de beholdt opprinnelig termindato i forhold til alderen på egget 🤔 Selv om mini har målt ca en uke «større» hver gang. Og fikk beskjed om at dersom de skulle ha flytta terminen så ville det blitt en uke frem! Men fikk beskjed om at de ikke gjør det likevel fordi ivf termin er mer nøyaktig enn ultralyd.. Så ble bare nysgjerrig når jeg nå leser at det ikke er samme praksis Iver søt da ☺️ Hva har legene sagt til deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (13 timer siden):

Hei! Titter inn fra januargruppa her, var litt nysgjerrig på hvordan det går med dere andre! ☺️ 

En ting jeg lurte på bare, for du sier du ble satt frem på ultralyd, på tross av ivf?

Vi har nemlig også hatt ivf og her har de beholdt opprinnelig termindato i forhold til alderen på egget 🤔 Selv om mini har målt ca en uke «større» hver gang. Og fikk beskjed om at dersom de skulle ha flytta terminen så ville det blitt en uke frem! Men fikk beskjed om at de ikke gjør det likevel fordi ivf termin er mer nøyaktig enn ultralyd.. Så ble bare nysgjerrig når jeg nå leser at det ikke er samme praksis Iver søt da ☺️ Hva har legene sagt til deg?

 

Hei! Kanskje det er ulik praksis på ulike sykehus. Har ikke snakket med noen lege om det med termindato. Har vært på UL hos jordmor på sykehuset, det står i papirene at det er ivf. Har allikevel aldri vært et tema at termin skal være en annen dato enn de målingene som gjøres på ord UL. Alle jordmødre (på UL) jeg har vært til i løpet av svangerskapet har imidlertid påpekt at man ofte ligger foran med fryseforsøk, og at det pågår en studie på St Olavs på dette nå. Høres ut som det er en egen praksis rundt dette med ivf og termindato på sykehuset du er på da. Jeg tenker jo at det blir mest riktig å beregne barnets termin ut fra veksten. Det er jo en grunn til at ord UL er bestemt som mest riktig tidspunkt å sette termin etter. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også snart halvveis 🥰og folk sier de kan se at jeg er gravid gjennom yttertøyet😅Vi venter en jente 💕

Jeg føler meg generelt veldig bra og nyter denne tiden. Jeg har hatt en del bekkensmerter, og har vært litt bekymret for at det skal forverre seg, men har fått litt hjelp til å eliminere aktiviteter som kan trigge smertene. Det har hjulpet veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Lenge siden sist! Hvordan går det med dere - er det noen av dere som har født allerede?🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen fødsel her ennå! To uker til termin, og selv om det begynner å kjennes tungt i kroppen, tror jeg at lillemor holder seg i magen en liten stund til🥰Hvordan går det med deg, @Annabel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwien skrev (2 timer siden):

Ingen fødsel her ennå! To uker til termin, og selv om det begynner å kjennes tungt i kroppen, tror jeg at lillemor holder seg i magen en liten stund til🥰Hvordan går det med deg, @Annabel?

Så koselig å høre fra deg @Kiwien😍

10 dager til termin her og føler det på samme måte!🙊 Første kom 2 uker før termin, så rakk aldri helt den ventingen da. Nå kjenner jeg veldig på det og føler han kommer til å bo der inne frem til han blir tvunget ut🤣 Nyter og koser med veldig i permisjon da, så prøver å være chill haha🥰

Fame skrev (2 timer siden):

Heier på dere, damer :heiajente:

Takk! Håper alt er bra med deg og bebis😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (4 timer siden):

Så koselig å høre fra deg @Kiwien😍

10 dager til termin her og føler det på samme måte!🙊 Første kom 2 uker før termin, så rakk aldri helt den ventingen da. Nå kjenner jeg veldig på det og føler han kommer til å bo der inne frem til han blir tvunget ut🤣 Nyter og koser med veldig i permisjon da, så prøver å være chill haha🥰

Takk! Håper alt er bra med deg og bebis😍

Ja, det er deilig med permisjon😍Du får prøve å nyte det og slappe godt av!  

Jeg føler at jeg/vi har så mye vi bør få orden på hjemme😆 så det er egentlig greit om hun venter litt til før hun kommer, haha 😉 er heldigvis ikke helt krise heller hvis hun skulle komme nå, det viktigste er på plass🥰 Føler du deg klar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...