Gå til innhold

Skravletråd mars-april 2024


Anonymsh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg har termin 31. mars, og blir gjerne med å skravle litt med andre, hvis det er noen flere i samme båt ☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (1 time siden):

Hei! Jeg har termin 31. mars, og blir gjerne med å skravle litt med andre, hvis det er noen flere i samme båt ☺️

 

Gratulerer! Jeg har termin 3.april ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med termintråd! Gratulerer til dere🥰

Jeg har foreløpig termin 25. mars og venter nr. to hvis alt går som det skal🤞🏻 Hadde termin 19. mars 2022 med min første - det var en veldig fin måned å føde i🙊

Skal forresten på tidlig ultralyd til uka! Ekstremt spent. Har dere planer om tidlig ultralyd?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsh skrev (18 timer siden):

Gratulerer! Jeg har termin 3.april ☺️

Takk, og gratulerer så mye til deg og! ☺️ er dette din første, eller har du flere? 🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Så koselig med termintråd! Gratulerer til dere🥰

Jeg har foreløpig termin 25. mars og venter nr. to hvis alt går som det skal🤞🏻 Hadde termin 19. mars 2022 med min første - det var en veldig fin måned å føde i🙊

Skal forresten på tidlig ultralyd til uka! Ekstremt spent. Har dere planer om tidlig ultralyd?😊

Hei, og gratulerer med nummer 2! Så spennende med tidlig ultralyd, krysser fingrene for at alt står bra til! 
 

Jeg skal også på tidlig ultralyd den 14. august. Jeg hadde en MA i fjor høst som vi oppdaget på tidlig ultralyd i uke 7, så jeg er litt nervøs for at det samme skal skje igjen. har enn så lenge ikke så mange gode minner med det ultralydrommet, men håper det vil endre seg nå… 🤞

 

Dette blir vår første, og vi har prøvd i litt over et år med en MA på vegen, en PCOS diagnose, og litt medisinsk hjelp de siste månedene for at det skulle gå vegen. Jeg var skikkelig dårlig da jeg var gravid i høst med oppkast flere ganger om dagen, og er litt redd for å bli like dårlig igjen… Jeg føler jeg stålsetter meg for det verste, og håper både jeg og den lille i magen klarer oss frem til andre trimester 🌈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokoladekosmos skrev (18 timer siden):

Hei, og gratulerer med nummer 2! Så spennende med tidlig ultralyd, krysser fingrene for at alt står bra til! 
 

Jeg skal også på tidlig ultralyd den 14. august. Jeg hadde en MA i fjor høst som vi oppdaget på tidlig ultralyd i uke 7, så jeg er litt nervøs for at det samme skal skje igjen. har enn så lenge ikke så mange gode minner med det ultralydrommet, men håper det vil endre seg nå… 🤞

 

Dette blir vår første, og vi har prøvd i litt over et år med en MA på vegen, en PCOS diagnose, og litt medisinsk hjelp de siste månedene for at det skulle gå vegen. Jeg var skikkelig dårlig da jeg var gravid i høst med oppkast flere ganger om dagen, og er litt redd for å bli like dårlig igjen… Jeg føler jeg stålsetter meg for det verste, og håper både jeg og den lille i magen klarer oss frem til andre trimester 🌈

Tusen takk!💛

Åh, så trist å høre at du har opplevd en MA, det må ha vært tøft!😣 Skjønner veldig godt frykten din etter en sånn opplevelse. Håper og tror at opplevelsen på ultralydrommet blir en helt annen denne gangen🥰🌈 Håper også formen din blir bedre med denne spiren🤞🏻 Må være grusomt å være så dårlig.. Hvordan er formen din så lanht?🌸

Vi har som nevnt ei tuppe på snart 1,5 år, som blir to år i starten på mars! Merker veldig forskjell på denne graviditeten og den første🙈 Nå er det liksom ikke den samme tiden til å glede seg og nyte graviditeten, for livet er såpass kaotisk og dagene går i ett😂 Med første gledet jeg meg utelukkende (og var så klart veldig nervøs over alt som kunne gå galt😫), mens nå kjenner jeg på en bekymring på hvordan et nytt familiemedlem vil påvirke hverdagen og ikke minst storesøster...

Vi hadde egentlig tenkt å vente litt til med en nr. to slik st det ble ca 3 år mellom dem, men plutselig fikk vi oss en koselig overraskelse🙈 Likevel gleder vi oss veldig mye og håper virkelig at alt går bra, selv om våren kommer til å bli hektisk!❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (20 timer siden):

Takk, og gratulerer så mye til deg og! ☺️ er dette din første, eller har du flere? 🌱

Dette blir barn nummer to! Har ei jente på 3 år fra før av. Var veldig kvalm i første svangerskap og gruer meg sånn til den kommer… Er 5+4 i dag, så regner med kvalmen vil komme i løpet av neste uke. Ellers er jeg kun trøtt og veldig glad for å være gravid igjen💕 

 

Håper alt går bra med ditt svangerskap denne gangen, krysser fingrene for deg🤞🏼Hadde tidlig ultralyd i uke 7 og 12 forrige gang, men usikker på om jeg skal det denne gangen… Legen min har ultralydapparat, så skal bestille en time å se om jeg kan se noe hos henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her. Er gravid med nr 2. Gutt 15 mnd, født april 22. Vet ikke helt termin, men har tippet at jeg er 6+6 i dag. Vi prøvde ikke, men hindret heller ikke, etter en veldig traumatisk hendelse ble p-pillene glemt. Vi er uansett glade for graviditeten.

Tidlig ultralyd skippes, da dette ikke var positivt med nr 1. Fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke var liv. Og trodde i en uke, eller to, at fosteret var dødt. Ble jo en frisk baby da :)

Venter på time til NIPT og UL i den forbindelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein-saks-papir skrev (5 timer siden):

Slenger meg på her. Er gravid med nr 2. Gutt 15 mnd, født april 22. Vet ikke helt termin, men har tippet at jeg er 6+6 i dag. Vi prøvde ikke, men hindret heller ikke, etter en veldig traumatisk hendelse ble p-pillene glemt. Vi er uansett glade for graviditeten.

Tidlig ultralyd skippes, da dette ikke var positivt med nr 1. Fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke var liv. Og trodde i en uke, eller to, at fosteret var dødt. Ble jo en frisk baby da :)

Venter på time til NIPT og UL i den forbindelse. 

Gratulerer så mye med nr. to på vei!🥰 Så gøy, husker at du også var i termingruppen for mars/april22😊 Jeg er trolig også 6+6 i dag🙊 

Oi, for en ubehagelig opplevelse!😫 Når var det du hadde TUL med nr. en?

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Så hyggelig med en slik tråd! Gratulerer til alle sammen🥰

Dette er min første og etter mine egne beregninger har jeg termin 28. mars. Vi får se om det stemmer etter hvert😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (På 2.8.2023 den 13.05):

Hei, og gratulerer med nummer 2! Så spennende med tidlig ultralyd, krysser fingrene for at alt står bra til! 
 

Jeg skal også på tidlig ultralyd den 14. august. Jeg hadde en MA i fjor høst som vi oppdaget på tidlig ultralyd i uke 7, så jeg er litt nervøs for at det samme skal skje igjen. har enn så lenge ikke så mange gode minner med det ultralydrommet, men håper det vil endre seg nå… 🤞

 

Dette blir vår første, og vi har prøvd i litt over et år med en MA på vegen, en PCOS diagnose, og litt medisinsk hjelp de siste månedene for at det skulle gå vegen. Jeg var skikkelig dårlig da jeg var gravid i høst med oppkast flere ganger om dagen, og er litt redd for å bli like dårlig igjen… Jeg føler jeg stålsetter meg for det verste, og håper både jeg og den lille i magen klarer oss frem til andre trimester 🌈

Trist å høre at du måtte oppleve MA! Skjønner godt at du er nervøs nå. Håper virkelig du slipper å oppleve det igjen! 

 

Stein-saks-papir skrev (På 3.8.2023 den 13.38):

Slenger meg på her. Er gravid med nr 2. Gutt 15 mnd, født april 22. Vet ikke helt termin, men har tippet at jeg er 6+6 i dag. Vi prøvde ikke, men hindret heller ikke, etter en veldig traumatisk hendelse ble p-pillene glemt. Vi er uansett glade for graviditeten.

Tidlig ultralyd skippes, da dette ikke var positivt med nr 1. Fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke var liv. Og trodde i en uke, eller to, at fosteret var dødt. Ble jo en frisk baby da :)

Venter på time til NIPT og UL i den forbindelse. 

Huff, dette høres ut som en forferdelig opplevelse! Hvordan fant dere ut at fosteret levde likevel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg forsiktig inn her🙊 Gratulerer til alle gravide💗

Foreløpig termin er 16.04, så er bare 4+2. Har en datter på 13 mnd fra før🥰 Opplevde nylig spontanabort i slutten av juni da jeg var rundt 7+3, dagen før vi skulle på TUL😢

Håper denne sitter til termin🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy'sDuckling skrev (31 minutter siden):

Melder meg forsiktig inn her🙊 Gratulerer til alle gravide💗

Foreløpig termin er 16.04, så er bare 4+2. Har en datter på 13 mnd fra før🥰 Opplevde nylig spontanabort i slutten av juni da jeg var rundt 7+3, dagen før vi skulle på TUL😢

Håper denne sitter til termin🫶🏻

Gratulerer så mye🫶🏼 Så leit å høre at du mistet forrige… Håper alt går bra denne gangen. Kjenner selv at jeg er veldig redd.
 

Er 6+1 i dag og har første time hos legen min, som har ultralydapparat om en uke. Håper å få se et bankene hjerte… Kvalmen begynte for fullt i dag og må spise konstant for å unngå det værste. Føler meg akkurat lik som i forrige svangerskap med datteren min. Hvordan går det med dere andre? 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsh skrev (4 timer siden):

Gratulerer så mye🫶🏼 Så leit å høre at du mistet forrige… Håper alt går bra denne gangen. Kjenner selv at jeg er veldig redd.
 

Er 6+1 i dag og har første time hos legen min, som har ultralydapparat om en uke. Håper å få se et bankene hjerte… Kvalmen begynte for fullt i dag og må spise konstant for å unngå det værste. Føler meg akkurat lik som i forrige svangerskap med datteren min. Hvordan går det med dere andre? 💕

Tusen takk snille deg, og gratulerer så mye  til deg også🫶🏻 Fullt forståelig å være redd, det tror jeg vi alle innerst inne er, men i de aller fleste tilfeller går en graviditet heldigvis bra💛 Kjipt at kvalmen har kommet hos deg, men godt tegn med symptom i hvertfall!🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwien skrev (På 5.8.2023 den 8.23):

Hei! 

Så hyggelig med en slik tråd! Gratulerer til alle sammen🥰

Dette er min første og etter mine egne beregninger har jeg termin 28. mars. Vi får se om det stemmer etter hvert😊

Velkommen hit og gratulerer så mye igjen til deg!😍

Daisy'sDuckling skrev (13 timer siden):

Melder meg forsiktig inn her🙊 Gratulerer til alle gravide💗

Foreløpig termin er 16.04, så er bare 4+2. Har en datter på 13 mnd fra før🥰 Opplevde nylig spontanabort i slutten av juni da jeg var rundt 7+3, dagen før vi skulle på TUL😢

Håper denne sitter til termin🫶🏻

Åh, så utrolig trist å lese at du nylig mistet🥺 Det må ha vært veldig tøft!😣💛 Påvirker det denne graviditeten mye føler du, eller klarer du å slappe av sånn noen lunde?

Gratulerer så mye med spiren, denne må holde seg der inne til termin!🥰

Anonymsh skrev (13 timer siden):

Gratulerer så mye🫶🏼 Så leit å høre at du mistet forrige… Håper alt går bra denne gangen. Kjenner selv at jeg er veldig redd.
 

Er 6+1 i dag og har første time hos legen min, som har ultralydapparat om en uke. Håper å få se et bankene hjerte… Kvalmen begynte for fullt i dag og må spise konstant for å unngå det værste. Føler meg akkurat lik som i forrige svangerskap med datteren min. Hvordan går det med dere andre? 💕

Åh, så spennende med første legetime snart!🤩 Håper og tror at du får se et bankende hjerte og en liten bønne da🫶🏻

Her går det passe bra vil jeg si🥰 Var på første TUL i går (7+3) og fikk se at alt sto bra til med blåbæret så langt. En veldig deilig følelse og noe som gjør meg glad😍 Ellers er formen så som så, men tror det har mye å si at jeg sover dårlig om dagen.

Føler meg også veldig lik som med min første, og hovedplagen går i å ha en ekstrem ulvehunger som liksom bare MÅ stilles der og da. Hadde det i starten med første også, er en veldig ekkel følelse. Lyst på mye salt/«juicy» mat, og blir kvalm og uggen om jeg ikke får det🥲 kontrollerer meg så klart, men merker at jeg allerede har lagt på meg og at buksene har blitt ubehagelig trange😔 Føler meg med andre ord litt uvel i eget skinn. Skal ikke klage da, så lenge alt går bra med mageboeren skal jeg stå i å føle meg litt uvel💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye til de nyeste i gruppa! Trist å høre at det er flere av dere som har opplevd å miste💛 Er selv litt bekymret for det siden det virker som det er ganske vanlig. Krysser fingrene og håper på det beste for oss alle! 

Annabel skrev (7 timer siden):

Velkommen hit og gratulerer så mye igjen til deg!😍

Åh, så utrolig trist å lese at du nylig mistet🥺 Det må ha vært veldig tøft!😣💛 Påvirker det denne graviditeten mye føler du, eller klarer du å slappe av sånn noen lunde?

Gratulerer så mye med spiren, denne må holde seg der inne til termin!🥰

Åh, så spennende med første legetime snart!🤩 Håper og tror at du får se et bankende hjerte og en liten bønne da🫶🏻

Her går det passe bra vil jeg si🥰 Var på første TUL i går (7+3) og fikk se at alt sto bra til med blåbæret så langt. En veldig deilig følelse og noe som gjør meg glad😍 Ellers er formen så som så, men tror det har mye å si at jeg sover dårlig om dagen.

Føler meg også veldig lik som med min første, og hovedplagen går i å ha en ekstrem ulvehunger som liksom bare MÅ stilles der og da. Hadde det i starten med første også, er en veldig ekkel følelse. Lyst på mye salt/«juicy» mat, og blir kvalm og uggen om jeg ikke får det🥲 kontrollerer meg så klart, men merker at jeg allerede har lagt på meg og at buksene har blitt ubehagelig trange😔 Føler meg med andre ord litt uvel i eget skinn. Skal ikke klage da, så lenge alt går bra med mageboeren skal jeg stå i å føle meg litt uvel💛

Kjekt å høre at det står bra til med blåbæret🫐💙Jeg har også et blåbær i magen (7+2), og formen går litt opp og ned. Føler meg oppblåst, og blir kvalm hvis buksene strammer over magen. Jeg synes kvalmen er overkommelig så lenge jeg selv kan bestemme når jeg skal spise og hva, om jeg kan sette meg ned, osv. Jeg synes det er vanskeligere å planlegge helgeturer og lignende de kommende ukene. Jeg forventer jo egentlig at formen skal bli verre. Kanskje går det helt fint, men kanskje gjør det ikke det, hvem vet. Kjedelig å sitte hjemme da, hvis det egentlig hadde gått helt greit. 

Jeg synes det er litt morsomt med matlysten for tiden. Her en dag fikk jeg et voldsomt behov for å få i meg crab sticks😅Det har jeg ikke spist på flere år! Skuffelsen var stor da de var frosne og måtte tines😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det har kommet inn flere, gratulerer så mye til dere! ☺️

Jeg er 6+5 i dag og hos meg er kvalmen i gang, og jeg syns den er helt forferdelig… jeg våkner av kvalmen i 6 tiden, også kaster jeg opp 2-4 runder, også sover jeg et par timer til. Kvalmen gir seg rundt 13-14 tiden sånn at jeg får spist litt. Jeg har ikke vært på jobb de siste dagene, men håper jeg klarer det i morgen, hvis ikke må jeg kanskje sykemelde meg 😢 (håper egentlig ikke det). 
Jeg sliter veldig må å få i meg noen form for sunn mat. Jeg klarer bare å spise smakløs og kjedelig mat når kvalmen har roet seg litt utpå dagen (f. Eks potetmos, boller, brød med ost).

Jeg er redd for å miste igjen, og sliter nok litt med at jeg sammenlikner graviditeten med forrige. Jeg var faktisk kvalmere sist… (den begynte tidligere på natta og varte lengre). Men prøver å ta det med ro å tenke at det sikkert går bedre denne gangen.

Hvordan er symptomene hos dere andre, og hvordan håndterer dere dem? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (2 minutter siden):

Så hyggelig at det har kommet inn flere, gratulerer så mye til dere! ☺️

Jeg er 6+5 i dag og hos meg er kvalmen i gang, og jeg syns den er helt forferdelig… jeg våkner av kvalmen i 6 tiden, også kaster jeg opp 2-4 runder, også sover jeg et par timer til. Kvalmen gir seg rundt 13-14 tiden sånn at jeg får spist litt. Jeg har ikke vært på jobb de siste dagene, men håper jeg klarer det i morgen, hvis ikke må jeg kanskje sykemelde meg 😢 (håper egentlig ikke det). 
Jeg sliter veldig må å få i meg noen form for sunn mat. Jeg klarer bare å spise smakløs og kjedelig mat når kvalmen har roet seg litt utpå dagen (f. Eks potetmos, boller, brød med ost).

Jeg er redd for å miste igjen, og sliter nok litt med at jeg sammenlikner graviditeten med forrige. Jeg var faktisk kvalmere sist… (den begynte tidligere på natta og varte lengre). Men prøver å ta det med ro å tenke at det sikkert går bedre denne gangen.

Hvordan er symptomene hos dere andre, og hvordan håndterer dere dem? 😊

Uff… Kvalmen er helt forferdelig. Jeg har det omvendt fra deg, kvalmen bli verre utover dagen og mot kvelden. Er bare så utrolig sulten hele tiden og er kvalm så lenge jeg ikke spiser. Var helt likt i forrige graviditet og ga seg i uke 12. Er 6+2, så må vel bare bite tenne sammen noen uker til…

 

Jeg jobber, men har en jobb hvor det er mulig å ta pauser i løpet av dagen og jobbe hjemme. Kulsyre hjelper meg og jeg har bestilt sånne armbånd som skal gi trykk på riktig sted. Prøvet bare å tenke at jeg vet at det gir seg, siden det gjorde det sist… men ingen tvil om at det er ekstra tøft denne gangen, når jeg også har et barn på 3 år. 

 

Heldigvis ingen oppkast på meg, bare konstant følelse av fyllesyke, kvalm og sult.
 

Håper det blir bedre for deg snart🥰 Vi får bruke denne gruppen til motivasjon og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsh skrev (10 minutter siden):

Uff… Kvalmen er helt forferdelig. Jeg har det omvendt fra deg, kvalmen bli verre utover dagen og mot kvelden. Er bare så utrolig sulten hele tiden og er kvalm så lenge jeg ikke spiser. Var helt likt i forrige graviditet og ga seg i uke 12. Er 6+2, så må vel bare bite tenne sammen noen uker til…

 

Jeg jobber, men har en jobb hvor det er mulig å ta pauser i løpet av dagen og jobbe hjemme. Kulsyre hjelper meg og jeg har bestilt sånne armbånd som skal gi trykk på riktig sted. Prøvet bare å tenke at jeg vet at det gir seg, siden det gjorde det sist… men ingen tvil om at det er ekstra tøft denne gangen, når jeg også har et barn på 3 år. 

 

Heldigvis ingen oppkast på meg, bare konstant følelse av fyllesyke, kvalm og sult.
 

Håper det blir bedre for deg snart🥰 Vi får bruke denne gruppen til motivasjon og tips!

Utrolig kjedelig med kvalme ja! Godt å høre at det ga seg for deg sist i uke 12. det føles liksom håndterbart ut! Fint å høre når det ga seg for andre, siden jeg ikke har erfaring med at graviditeten varte lengre enn uke 8 sist. 😊

Ble kvalmen din noe verre sist, eller holdt den seg ganske lik gjennom de ukene det sto på? 😊

Skjønner at det er tøft å ha en 3 åring å ta vare på! Føler jeg har nok med meg selv… selv når jeg til og med har en snill mann som hjelper meg handling og matlaging og sånt nå som jeg er kvalm… 🙈 Håper du også har god hjelp rundt deg som kanskje kan avlaste deg litt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...