Gå til innhold

Skravletråd mars-april 2024


Anonymsh

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (9 timer siden):

jaa ikke sant! Gleder meg veldig til den tiden kommer altså😍

Jeg har ei jente som blir to år i mars🥰 Så blir veldig spennende å se hvordan livet blir med to små kontra en!🙈🌪️ Du hadde  også ei jente?🫶🏻

Herlig alder🥰 Ja det stemmer, hun ble ett år i juli, så det blir to tette på oss også!🙊 Haha enig! Skrekkblandet fryd💗😂 Merker at jeg syns synd i jenta vår om hun leker på gulvet alene, så tror det blir bra med en lekekamerat🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stein-saks-papir skrev (På 12.8.2023 den 16.00):

Vi mistet 😢

Så trist 😢 Jeg håper får tatt vare på deg selv nå, at det sitter en ny spire når dere er klar for det igjen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, hvordan står det til med dere?

Jeg har selv hatt tidlig UL i dag hvor jeg fikk se en liten klumpe og et lit hjerte som banket ❤️ Det hjelper litt på min redsel for å miste og for min overtolking av symptomer og hvordan kroppen kjennes til en hver tid 🙈

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (5 timer siden):

Hei alle sammen, hvordan står det til med dere?

Jeg har selv hatt tidlig UL i dag hvor jeg fikk se en liten klumpe og et lit hjerte som banket ❤️ Det hjelper litt på min redsel for å miste og for min overtolking av symptomer og hvordan kroppen kjennes til en hver tid 🙈

Gratulerer så mye med å ha sett et bankende hjerte!❤️ Herlig følelse🥹 

Har booket TUL om 2 uker, da er jeg 7+2. Føles så lenge ut å vente😅 Sist mistet jeg dagen før vi hadde time til TUL, så håper på et helt annet utfall denne gangen🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Her er kvalmen i gang, men varierer veldig fra dag til dag. Noen dager kaster jeg opp, andre dager føler jeg meg mye bedre. Har bestilt time til tidlig ultralyd i morgen, da er jeg 8+2 i forhold til når jeg hadde siste mens, men 7+3 i følge min egen beregning og produktiv eggløsningstest. Blir spennende på ultralyd og jeg håper håper håper at det er et lite hjerte som slår🤞🏼 
 

Hadde egentlig bestemt meg for å vente til ultralyd på sykehuset, men klarer ikke å vente lenger… Har fått første time til helsestasjonen i morgen, så nå føler jeg at vi er i gang. Dersom alt ser bra ut på ultralyd, så tror jeg muligens vi skal fortelle det til de nærmeste💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsh skrev (På 15.8.2023 den 16.36):

Hei, 

Her er kvalmen i gang, men varierer veldig fra dag til dag. Noen dager kaster jeg opp, andre dager føler jeg meg mye bedre. Har bestilt time til tidlig ultralyd i morgen, da er jeg 8+2 i forhold til når jeg hadde siste mens, men 7+3 i følge min egen beregning og produktiv eggløsningstest. Blir spennende på ultralyd og jeg håper håper håper at det er et lite hjerte som slår🤞🏼 
 

Hadde egentlig bestemt meg for å vente til ultralyd på sykehuset, men klarer ikke å vente lenger… Har fått første time til helsestasjonen i morgen, så nå føler jeg at vi er i gang. Dersom alt ser bra ut på ultralyd, så tror jeg muligens vi skal fortelle det til de nærmeste💕

Så kjipt at kvalmen har begynt, men det er jo likevel positivt med symptomer🙊 Hvordan gikk det på ultralyden?💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy'sDuckling skrev (På 13.8.2023 den 21.32):

Herlig alder🥰 Ja det stemmer, hun ble ett år i juli, så det blir to tette på oss også!🙊 Haha enig! Skrekkblandet fryd💗😂 Merker at jeg syns synd i jenta vår om hun leker på gulvet alene, så tror det blir bra med en lekekamerat🫶🏻

Åhh så koselig med to tette🥰 Tror det blir veldig fint! Men ja, skrekkblandet fryd er et veldig beskrivende uttrykk og veldig hvordan jeg også føler det🙊

Selv merker jeg forresten stor forskjell på denne graviditeten og den forrige, sånn mtp. hvor mye tid og energi jeg brukte på å tenke på graviditeten forrige gang kontra nå🙈 Nå føler jeg bare dagene flyr av sted omtrent og plutselig er jeg inni en ny uke!
 

Savner litt det og kunne fokusere ordentlig på graviditeten og det kommende lille mennesket, være i den der såkalte gravidbobla♥️ Men, det er vel helt naturlig at det blir ganske annerledes den andre gangen og hverdagen er en annen🫶🏻

Sjokoladekosmos skrev (På 14.8.2023 den 15.38):

Hei alle sammen, hvordan står det til med dere?

Jeg har selv hatt tidlig UL i dag hvor jeg fikk se en liten klumpe og et lit hjerte som banket ❤️ Det hjelper litt på min redsel for å miste og for min overtolking av symptomer og hvordan kroppen kjennes til en hver tid 🙈

Næmmen såå koselig! Gratulerer så mye med å se den lille for første gang😍 Når man har sett et bankende hjerte er det veldig liten sjanse for at noe skal gå galt♥️ Hvor langt er du på vei nå?

Her går det bare fint!🥰 Er 9+0 i dagKvalmen har blitt mye bedre (ble vel det i uke 7/8, samme som forrige gang faktisk!) og jeg føler meg generelt bedre. Ikke tipp-topp, men betraktelig bedre enn for noen uker siden! Mitt største problem nå er mangel på bukser som passer meg😔 Veldig kjipt, da jeg oppgraderte garderoben min skikkelig i våres og hadde endelig fått kjøpt meg nye, fine klær som satt som et skudd!
 

Vel… klær som sitter «som et skudd» går ikke særlig bra sammen med graviditet🥲 nå har jeg ikke sjanse til å kneppe de i livet, og med den typen knapp funker det heller ikke med strikk-trikset🙃 Så ja, er jo egentlig en filleting, men jeg har seriøst ingen jobbklær å ha på meg lenger. 
 

Håper det går bra med dere andre❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 18.8.2023 den 18.05):

Åhh så koselig med to tette🥰 Tror det blir veldig fint! Men ja, skrekkblandet fryd er et veldig beskrivende uttrykk og veldig hvordan jeg også føler det🙊

Selv merker jeg forresten stor forskjell på denne graviditeten og den forrige, sånn mtp. hvor mye tid og energi jeg brukte på å tenke på graviditeten forrige gang kontra nå🙈 Nå føler jeg bare dagene flyr av sted omtrent og plutselig er jeg inni en ny uke!
 

Savner litt det og kunne fokusere ordentlig på graviditeten og det kommende lille mennesket, være i den der såkalte gravidbobla♥️ Men, det er vel helt naturlig at det blir ganske annerledes den andre gangen og hverdagen er en annen🫶🏻

Næmmen såå koselig! Gratulerer så mye med å se den lille for første gang😍 Når man har sett et bankende hjerte er det veldig liten sjanse for at noe skal gå galt♥️ Hvor langt er du på vei nå?

Her går det bare fint!🥰 Er 9+0 i dagKvalmen har blitt mye bedre (ble vel det i uke 7/8, samme som forrige gang faktisk!) og jeg føler meg generelt bedre. Ikke tipp-topp, men betraktelig bedre enn for noen uker siden! Mitt største problem nå er mangel på bukser som passer meg😔 Veldig kjipt, da jeg oppgraderte garderoben min skikkelig i våres og hadde endelig fått kjøpt meg nye, fine klær som satt som et skudd!
 

Vel… klær som sitter «som et skudd» går ikke særlig bra sammen med graviditet🥲 nå har jeg ikke sjanse til å kneppe de i livet, og med den typen knapp funker det heller ikke med strikk-trikset🙃 Så ja, er jo egentlig en filleting, men jeg har seriøst ingen jobbklær å ha på meg lenger. 
 

Håper det går bra med dere andre❤️

Helt enig med deg!🙊 Snakket selv med mannen her en dag at jeg ofte glemmer at jeg er gravid, og plutselig er jeg kommet over en ny uke uten å ha lagt merke til det omtrent🫣 Får dårlig samvittighet over det som forhåpentligvis blir vår minste baby i april🥹 men det er nok som du sier, helt normalt når det er nr 2! Hverdagen er litt travlere og rikere nå🥰 

Herlig at kvalmen har gitt seg hos deg😍👏🏻 Jeg er 6+0 idag og kjente på kvalme første gang igår kveld og litt nå idag🫢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Hvordan går det med alle sammen? Hvordan har det gått på TUL for dere som har vært der? 

Selv er jeg 10+0 i dag. Har kastet opp en del om morgenen, men det har heldigvis gitt seg i løpet av formiddagen, slik at jeg har kommet meg på jobb etter hvert.

Vi har tenkt til å vente til timen til offentlig TUL før vi ser lille jordbæret for første gang, men jeg må innrømme at det er litt skummelt. Tenk hvis vi kommer til timen og så er det ikke noe der, etter alle disse ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ultralyd i uke 12 viste at utviklet hadde stoppet i uke 6 og hjertet slo ikke lenger… Mange uker med kvalme og utmattelse helt forgjeves. Føler meg veldig tom. Fått henvisning til sykehuset, ingen tegn til at jeg ikke lenger er gravid og ingen form for blødning… Vil helst bare bli ferdig med dette med en gang, slik at vi kan begynne på nytt. 
 

Lykke til med deres graviditeter, håper ikke at noen av dere må oppleve dette❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anonymsh skrev (8 timer siden):

Ultralyd i uke 12 viste at utviklet hadde stoppet i uke 6 og hjertet slo ikke lenger… Mange uker med kvalme og utmattelse helt forgjeves. Føler meg veldig tom. Fått henvisning til sykehuset, ingen tegn til at jeg ikke lenger er gravid og ingen form for blødning… Vil helst bare bli ferdig med dette med en gang, slik at vi kan begynne på nytt. 
 

Lykke til med deres graviditeter, håper ikke at noen av dere må oppleve dette❤️ 

Så fryktelig trist å høre💔håper du får all den hjelpen og støtten du trenger, og at du blir godt tatt vare på💛sender varme tanker herfra

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsh skrev (På 5.9.2023 den 11.40):

Ultralyd i uke 12 viste at utviklet hadde stoppet i uke 6 og hjertet slo ikke lenger… Mange uker med kvalme og utmattelse helt forgjeves. Føler meg veldig tom. Fått henvisning til sykehuset, ingen tegn til at jeg ikke lenger er gravid og ingen form for blødning… Vil helst bare bli ferdig med dette med en gang, slik at vi kan begynne på nytt. 
 

Lykke til med deres graviditeter, håper ikke at noen av dere må oppleve dette❤️ 

Ånei, kjære deg, dette var utrolig vondt å lese🥺💔 Også i uke 12 når man bare går og gleder seg til å dele nyheten😢 Håper du blir tatt godt vare på og at det klaffer raskt for dere igjen når dere er klare for det❤️ mange gode klemmer:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsh skrev (På 5.9.2023 den 11.40):

Ultralyd i uke 12 viste at utviklet hadde stoppet i uke 6 og hjertet slo ikke lenger… Mange uker med kvalme og utmattelse helt forgjeves. Føler meg veldig tom. Fått henvisning til sykehuset, ingen tegn til at jeg ikke lenger er gravid og ingen form for blødning… Vil helst bare bli ferdig med dette med en gang, slik at vi kan begynne på nytt. 
 

Lykke til med deres graviditeter, håper ikke at noen av dere må oppleve dette❤️ 

Så utrolig trist å lese😢 Vi mistet også i slutten av juni i uke 7-8.. Det er helt forferdelig å føle på det tapet, og at man må begynne på nytt. Håper dere finner trøst i datteren deres og krysser fingrene for at spiren sitter neste gang❤️  Mange klemmer til deg🫶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere andre om dagen?🥰

Her går det veldig fint! Formen er topp og jeg merker lite til graviditeten annet enn en noe større mage🙈 Utrolig takknemlig for den gode formen så lenge den varer🙏🏻 Har så smått begynt å kjenne svake, sporadiske bevegelser der inne ifra, noe som er utrolig koselig de gangene det har skjedd🥹 15 uker på vei i dag💕 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (På 29.9.2023 den 13.18):

Hvordan går det med dere andre om dagen?🥰

Her går det veldig fint! Formen er topp og jeg merker lite til graviditeten annet enn en noe større mage🙈 Utrolig takknemlig for den gode formen så lenge den varer🙏🏻 Har så smått begynt å kjenne svake, sporadiske bevegelser der inne ifra, noe som er utrolig koselig de gangene det har skjedd🥹 15 uker på vei i dag💕 

Så fint å høre at du har det bra og formen er god! Så koselig med bevegelser fra knøttet💛

Jeg har det også veldig bra, men har litt bekkensmerter. Kaster også opp fortsatt, men ikke hver dag som før. 

Jeg føler også at jeg har kjent noe som kanskje kan være bevegelser fra nurket i magen😍men er veldig usikker, for det er ganske svakt. Morkaken ligger foran, så vet ikke om det egentlig er mulig at jeg kjenner noe så tidlig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwien skrev (1 time siden):

Så fint å høre at du har det bra og formen er god! Så koselig med bevegelser fra knøttet💛

Jeg har det også veldig bra, men har litt bekkensmerter. Kaster også opp fortsatt, men ikke hver dag som før. 

Jeg føler også at jeg har kjent noe som kanskje kan være bevegelser fra nurket i magen😍men er veldig usikker, for det er ganske svakt. Morkaken ligger foran, så vet ikke om det egentlig er mulig at jeg kjenner noe så tidlig😅

Så godt å høre at du har bra🥰 Men usj, veldig kjedelig at kvalmen fremdeles ikke har lyst til å gi slipp!😩 Det ser man jo for seg ikke skal være et problem penger i andre trimester. Håper det gir seg snart🤞🏻❤️

Åå så koselig!😍 Jeg tror absolutt det er helt tidlige bevegelser du har kjent! Det kan absolutt være mulig å kjenne det tidlig til tross for at morkaka ligger foran☺️ Vet f.eks. om ei her inne som kjente bevegelser i uke 14 med sin førte, og hun hadde også morkaka foran! Så jeg vil si st det bare er å nyte det jeg🙊😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei! Vet ikke hvor aktive vi er her jeg, men tenkte jeg kunne melde meg litt forsiktig inn her :) 

Er 12+0 ifølge LMP og hatt en TUL som viste hjertebank og alt normalt da jeg var 6+1. Sliter litt med å slappe av og tro at dette skal gå veien så har egentlig forsøkt å ikke tenke så mye på dette før min neste UL som er i min 13-ende uke. 

Kvalmen gikk for meg over i uke 10 og håper dere andre har sluppet unna det aller verste :) 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jk321 skrev (På 13.10.2023 den 0.23):

Hei! Vet ikke hvor aktive vi er her jeg, men tenkte jeg kunne melde meg litt forsiktig inn her :) 

Er 12+0 ifølge LMP og hatt en TUL som viste hjertebank og alt normalt da jeg var 6+1. Sliter litt med å slappe av og tro at dette skal gå veien så har egentlig forsøkt å ikke tenke så mye på dette før min neste UL som er i min 13-ende uke. 

Kvalmen gikk for meg over i uke 10 og håper dere andre har sluppet unna det aller verste :) 

Hei! Såå koselig med flere her inne🥰 Gratulerer så mye med graviditeten! Det har vært ganske stille her inne i det siste, men kan jo hende det tar seg opp igjen etter hvert🙊 Når er terminen din?☺️

Forstår godt det har vært vanskelig å slappe av! Syntes også det var vanskelig frem til ul i uke 12, etter det ble det liksom mer realistisk at dette faktisk skal bli en baby. Nå er neste ultralyd OUL om noen uker - veldig spent på det🥹 Kjenner litt bevegelser innimellom, så tror og håper alt er bra der inne fremdeles❤️

Her forsvant kvalmen tidlig (uke 8 tror jeg?) og etter det har formen vært veldig fin! Håper det holder seg sånn lenge🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håper alt står bra til med alle her inne! Jeg mistet jo dessverre i september og det blir derfor ikke baby på oss i mars allikevel… Men første eggløsning etter aborten så klaffet det igjen og forhåpentligvis blir det baby til sommeren. Klem til alle ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Anonymsh skrev (På 22.10.2023 den 20.07):

Håper alt står bra til med alle her inne! Jeg mistet jo dessverre i september og det blir derfor ikke baby på oss i mars allikevel… Men første eggløsning etter aborten så klaffet det igjen og forhåpentligvis blir det baby til sommeren. Klem til alle ❤️

Det var så trist å høre om, må ha vært en utrolig vondt opplevelse😣❤️‍🩹 Men åh, så veldig koselig å lese at det klaffet så fort igjen for dere og det blir sommerbaby på dere!🥰 Håper alt står til med deg og mini🌸💛

 

Hvordan går det med dere andre om dagen? Jeg er plutselig sånn ca halvveis (eller, om et par dager - 49,5% fullført for å være nøyaktig😅) og er 20 uker i dag! Føler tiden flyr av sted🥵 Alt sto bare fint til med lillebror på OUL, og jeg ble satt 2 dager frem🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...