Gå til innhold

Så var vi igang da...

Lucky!

Anbefalte innlegg

Heisann og takk for hilsen.

Hvordan gikk det på ul? er spent på hvordan det gikk.

Jeg var i går, og der sto alt bra til. Stor aktivitet, og det kunne se ut som det er en jente der inne.

Det eneste negative var at teminen ble flytte feil vei, har nå termin 24.

Håper alt er bra med dere.

Klem fra Håper 18+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære dagbok!

Tusen takk for hilsner Hilde, Håper, Maya, Marilyn og Misty! Jeg skal stikke innom dere snart, men akkurat nå er det litt mye å gjøre om dagen.

Nå har lucky og lucky-mannen vært og sett på den lille vennen sin!! :kyss: Det var skikkelig stort, skal si det var stor forandring siden sist!!! Hodet og hjertet var fint, h*n hadde nok med fingre og tær, ryggraden så fin ut.. ja alt var vel som gynekologen sa!!! :D

Vi skulle bestemme oss før vi dro om vi ville vite om det ble gutt eller jente... vi endte opp med å trekke lodd :ler: begge ville vite, og ikke vite like mye! Det endte opp med at vi ikke skulle vite hva kjønnet blir!

Vi tror h*n likte at mamma og pappa tittet inn til han/henne for å se om alt sto bra til, på det ene UL-bildet vi fikk ser det ut som om h*n vinker til sine foreldre!!! :hjerter: Det var så herlig å se h*n, og få vite at alt så bra ut! H*n sparket og veivet med armene, skikkelig artig å se!! :enig: Blod- og urinprøvene var også fine.

Jeg fikk flyttet terminen en uke frem(fra mens terminen) så den endelige terminen er 12. september, det blir spennende og se om h*n vil komme ut til det eller om det blir mensterminen som blir mest nærliggende(jeg har oversikt over mine sykluser :ler: ).

Ellers er det bra med meg, halsbrannen har gitt seg, og det er stort sett bare bekkenet som er kranglete.. åsså må jeg tisse mye oftere enn før... føler nesten at h*n hopper på blæra mi! Lyckybabyen er ikke så veldig aktiv inni magen, men jeg kjenner h*n spesielt om kvelden når jeg er rolig.

Ellers er det bare litt over to uker til examen :sjokk: : Gruer meg veldig og prøver å lese og lese, men det er ikke så lett!!! Vi fikk forresten B på hovedoppgaven :D , og det er vi skikkelig fornøyd med! Det var tre grupper som fikk B, og veldig mange som fikk E. Jeg er super fornøyd! :hoppe:

Fra Barnimagen står dette i dag:

I dag er det søndag 27. april. Du går nå i 21. svangerskapsuke og har 138 dager (20 uker) til termin fredag 12. september 2003.

Babyen din veier nå 400 gram og er 26 centimeter lang.Livmoren trener nå på å trekke seg sammen. De færreste som er gravide for første gang merker det ennå, men er du flergangsfødende kan de hende at du kjenner det.

Mot termin kan noen synes det er ubehagelig fordi det gjør litt vondt. Det er særlig mot kvelden når man er sliten at man kjenner kynnerne, som denne øvelsen til livmoren heter. Det den gjør er å begynne å trene seg i god tid før fødselen slik at den er i topp form.

Igår var Luckymannen, lucky og to kamerater på fotballkamp!

Ja

bodø-glimt

tåra

Bodø-Glimt slo Molde 2-0, det var fantastisk!!!!! Stakkars babyen forsto vel ingen ting!! Plutselig reiser mamma seg opp og hyler!!! Ja, ja.. kanskje blir h*n en skikkelig fotballfan!! :wink:

Nei, nå skal jeg gå å lese litt!

Ha en fin søndag!

Koz.. :vinke:

:hjerter: Lucky og lillevenn :hjerter:

termin 12. september-03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Koselig å høre at du har vært på ul, og alt er bra!! Det må jo ha vært litt frustrerende å vente så lenge fordi noen er sykemeldt, er det ingen vikarer for denne jordmora da...??

Ønsker deg lykke til med examens- lesing og påfølgende examen (-er?)Skjønner ikke at du klarer å konse deg om å lese når det er så mye annet fantastisk som skjer med deg...Må si du er flink!! :enig:

Ønsker deg en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Nå var jeg så spent på om dere får gutt eller jente... :oops:

Beundrer at der klarer å ikke vite hvilket kjønn det blir...

Tror ikke jeg klarer det samme, nei... :ler:

Deilig å få framskjøvet terminen da... :wink:

Verre med motsatt...

Lykke til med eksamensforberedelsene.

Dette klarer du fint.

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Hilde K S

Er du NORDLENDING ?? :o :o :o

Det er jeg også ( Lofoten ) men bor i Bergen !

Takker for hilsen i dagboka mi !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

:rodruss: GRATULERER :blaruss:

Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært her.. :vinke: har lest til eksamen og den er tilbake lagt :D !! Hadde en forferdelig stressende lese periode, og var så nervørs før den store dagen at jeg trodde jeg aldri skulle komme igjennom! Har bare en eksamen utenom hovedoppgaven så 4700 sider er tilbakelagt og lært-BLÆ :-? ! Håper bare det gikk bra, da er jeg sosionom! Helt utrolig! :hoppe:

Ellers så var vi hos Jordmor for første gang i går :sjokk: (litt sent for førstegangskontroll hos henne, men bedre sent enn aldri :Nikke: ). Hun var veldig hyggelig og det var fantastisk godt å få snakket med henne, om alt rundt svangerskapet.. gynekologen har ikke vært så flink til å spørre om ting, og ikke så lett å snakke med, så dette var virkelig flott! Fikk masse informasjon, og avtalte ny time.

Mannen var med :D (Han er så søt) og vi fikk høre hjertelyden.. :hjerte: spennende.. det tok så lang tid før hun fant h*n at jeg ble nesten litt nervøs :oops: .. men h*n hadde lagt seg helt ut på venstresiden, og så fort hun fant h*n så stakk h*n av!! :ler: Pulsen var på 160, og som jordmoren sa så hørtes det ut som om jeg har en meget aktiv krabat i magen :hoppe: !! Kjenner at babyen sparker, men det er ikke så veldig sterkt enda.. det kommer og går og varierer veldig på om det kjennes på utsiden eller ikke, men mannen har kjent vår lille venn sparke på utsiden så han er fornøyd!! Jeg har lagt på meg 6 kilo totalt, og ligger akkurat på linjen i fødselskortet-så jeg er fornøyd med det :wink: !! Hun sjekket blodprosent, urinprøve og blodtrykk og alt var bare bra!! Hun skrøt av at kostholdet mitt så ut til å være bra, og at jeg hadde godt lager av jern!!! Så hun var meget fornøyd-og det er jo bra!!

Fra BiM står det i dag:

I dag er det lørdag 17. mai. Du går nå i 24. svangerskapsuke og har 118 dager (17 uker) til termin fredag 12. september 2003.

UKE 24: Hvis barnet skulle bli født nå, har det sjanser for å overleve

Babyen er nå ca 30cm lang og veier ca 650g. Cellene i hjernen modnes og det har negler på fingre og tær. Øynene kan se litt utstående ut fordi fettlaget i ansiktet er ikke bygget opp ennå.

Hele babyen er fortsatt skrukkete og tynn fordi fettlagene nå skal bygges opp. Man kan se blodårene ganske godt under den tynne huden.

Nå kan du kjenner livmoren et par centimeter over navlen når du ligger på ryggen. Her går også cirka grensen for om barnet ditt kan overleve en fødsel eller ikke. Det vil si at hvis barnet ditt blir født nå vil man sette alle mulige ressurser inn for at det skal overleve.

Til nå i graviditeten har du hatt litt lavere blodtrykk enn ellers, men det kommer til å stige litt mer mot fødselen. Dette er jo en av tingene som sjekkes på hver kontroll for å være sikker på at det ikke blir for høyt, for det er heller ikke bra og kan være et symptom på svangerskapsforgiftning, som du kan lese mer om på temasidene våre.

Har besøk av mamma'n min og det er veldig hyggelig :D . Den kommende bestemor og jeg var ute og handlet masse flott babytøy i går!! Hun er så snill!! Ellers skal vi til byen og se på borgertoget senere i dag, og ut å spise middag i kveld så det blir hyggelig :D !!!

Ønsker alle en riktig fin dag! Og tusen takk for hilsen kipa, maya og hilde!

Koz.. :vinke:

Lucky og Lillevenn 24+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :D :o 24?? Oi så fort tiden går for deg da!!!

Håper det går bra med deg og at du trives!

Mange klemmer fra

Magnhild

15+1 (og stolt av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, lenge siden sist!!

Håper du og den lille har det bare bra!

Ser du har vært hos jordmor, var det til Kristin?? ( æsj, no har ikkje e noe dagbok lenger..jo, har jo laget en under generell dagbok!! )

Vi har det toppers, Rikke har blitt 3 1/2 mnd og er virkelig stor jente.

Dere har så mye fint i vente, men ta godt vare på tiden nå. Om noen mnd er den glemt..

koz & klem vera og lille rikkemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsner Vera, magnhild og Hilde! Lover å stikke innom dere snart, og alle andre.. håoer det står bra til!! Akkurat nå er det dårlig med internett tilgangen, håper på å komme strerkere tilbake!!

Babyen har det bra.. sparker og står i!!

Har fått svar på eksamen, og nå er jeg :hoppe: SOSIONOM :hoppe: !!!!! Fantastisk å være ferdig!!! :hoppe:

Må løpe..

Koz..

:hjerte: Lucky og lillevenn termin 12. september-03 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kjære dagboka mi :vinke: !

Lenge siden jeg har skrevet i deg nå... :gape: men her kommer en oppdatering:

Er 27+5 i dag

Siden sist har jeg blitt sykemeldt pga bekkenløsning. Har mye vondt :grine: Går til fysioterapaut, men synes ikke det har hjulpet noe så langt. Han har prøvd litt forskjellig.. elektroder og masasje, samt at jeg gjør endel øvelser her hjemme hver dag. Har kjøpt meg et bekkenbelte og det synes jeg hjelper.. iallefall helt til jeg tar det av da alt kjennes ut som om bekkenet detter fra hverandre :oops:

Synes igrunnen det er ganske kjedelig å være sykemeldt :-? .. savner kolegaene og brukerne på jobben, så jeg passer på å ta meg en tur innom i ny og ne... blir dødskjedelig bare å sitte hjemme.... ikke helt sant at jeg gjør bare det da.. har tilbrakt maaaaange timer på kafe etter at skolen var slutt... det er mye bra som kan gjøres fra et kafebord :ler::kul: ! Litt vemodig at man skal flytte fra byen og vennene man har fått her :cry: .. en del av de jeg har hengt sammen med har allerede reist og et par andre drar om ikke så lenge :grine: hater å ta farvel!! Men vi ses vel forhåpentligvis snart igjen :D !

Snakket akkurat men mamma på telefonen, hun har kjøpt stellepute og ammepute på halvpris hjemme.. skikkelig fin med olebrum på!! *klem til den snille mammaen min*

Ellers tenkte jeg det kunne være gøy å skrive en liste over hva som er handlet inn til babyen hittil!!

Liste(!):

Møbler:

Stellekomode(brukt)

stellepute

Til mor:

ammepute

Utstyr:

babybjørn bæresele(brukt)

1. stk. ku-bamse

1. stk babyteppe

1. stk dyne 65x80cm

1. stk. dyne 80x100cm

1. stk sengesett - 80x100cm

1. stk tåteflaske

Klær:

3. stk sparkebukse m/lang arm og hel fot

3. stk sparkebukse m/kort arm og hel fot

15. stk body m/lang arm

1. stk body med kort arm

1. stk body m/lang arm/lange ben

2. stk trøyer

5. par sokker

3. stk to-delt sett m/hel fot

1. stk jakke

4. stk luer

1. par tynne votter

1. stk smekk

*klærne er i forskjellig størrelse(dvs har IKKE 15 bodyer i str 50! :ler: )

Ellers så kjenner jeg babyen sparker endel.. h*n har kommet inn i en rytme: litt sparking etter frokost, så en runde midt på dagen og sist men ikke minst på kvelden når jeg har lagt meg... h*n vil virkelig ikke at mammaen sin skal sove når hun legger seg!

Har også begynt å gå myyyyyyye på do.. kommer nesten ikke en dråpe, men må man så må man! Har også endel halsbrann! :sinna: Også ofte sulten!

Kjedelig med bekkenet.. igår skulle jeg vaske litt her hjemme fordi husverten skulle ha visning på leiligheten.. støvsugde og vasket badet.. har stort sett liggi i senga siden i går :-? ... skal ikke støvsuge mer!!!

Ellers så skal nå mannen og jeg se fotballkamp i kveld! Nå håper jeg Norge presterere litt bedre enn kampen mot Danmark!

Heia

Nei.. skal gå å spise litt!

Ha det bra så lenge boka mi!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på hvorfor babyen ikke sparket igår kveld når jeg la meg... har ikke kjent noe til h*n enda i dag heller :( begynner å bekymre meg litt... men det er sikkert bare teit!

Ellers startet dagen med å se God morgen Norge.. og kokkehelten min Jamie Oliver var der i dag :D han er så utrolig flink, og sjarmerende.. foreslo for mannen at han må begynne å kalle meg darling :ler:

I dag skal vi til Fauske for å komme litt ut og bort! Gleder meg. Det er Luckymannen og ei veninne som skal være med! Kanskje har de noe fint der jeg kan kjøpe til min lille... og forhåpentligvis blir h*n litt mer livlig utover dagen!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Flere Jamie fan her ser jeg...

Jopp han har bare en slik gutte sjarme... :kyss: :oops:

Ikke bekymre deg om ikke babyen sparker hver kveld...

Du har jo også dager du er rolig... :wink:

Og slik er det for babyen også...

God tur til Fauske.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...